Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Utastér,Belsőtér


tuzer

Recommended Posts

Sziasztok! Sajnos a szélvédő belsejéről matrica leszedés közben összekevertem vegyszereket, azt gondoltam alkohollal dolgozom, ezért a vegyszeres papírt nyugodtan a műszerfalra tettem rövid időre. Befehéredett egy foltban, gondoltam a matrica vegyszer által feloldott anyaga folyt a műszerfalra, ezért próbáltam a vegyszerrel lemosni, de csak egyre nagyobb lett a folt. Tudom, hogy az alkohol nem marja meg, 13 éve törölgetem vele a szélvédőt és jutott a műszerfalra is. Sajnos mire rájöttem, hogy metil-etil-keton tartalmú a szer és maga a szer marja, nagyon kiszélesedett a folt. Egy bazi ronda fehér folt van a műszerfal felső részén a jobb oldalon (légzsákot is érinti), próbáltam mindenféle tisztítást, de az anyagból hiányzik a festék. Nedvesen nem vagy alig látszik, csak úgy fehéredik ki, ahogy felszárad a víz. A műszerfal többi része gyári állapotú. Fóliáztatni nem akarnám, nagyon elüt a gyáritól. Egy specialista 100 ezernél magasabb összeget mondott, ráadásul a távolság miatt kivitelezhetetlen lenne. Mi mást lehetne még tenni? Nincs valami anyag (bőrápoló, stb) amit a helyén fel lehet vinni a teljes műszerfalra és tartós? Muszáj kivenni a műszerfalat a felújításhoz? Esetleg szakembert tudtok ajánlani?

Link to comment
Megosztás:

18 órája, freddy_ írta:

Sziasztok! Sajnos a szélvédő belsejéről matrica leszedés közben összekevertem vegyszereket, azt gondoltam alkohollal dolgozom, ezért a vegyszeres papírt nyugodtan a műszerfalra tettem rövid időre. Befehéredett egy foltban, gondoltam a matrica vegyszer által feloldott anyaga folyt a műszerfalra, ezért próbáltam a vegyszerrel lemosni, de csak egyre nagyobb lett a folt. Tudom, hogy az alkohol nem marja meg, 13 éve törölgetem vele a szélvédőt és jutott a műszerfalra is. Sajnos mire rájöttem, hogy metil-etil-keton tartalmú a szer és maga a szer marja, nagyon kiszélesedett a folt. Egy bazi ronda fehér folt van a műszerfal felső részén a jobb oldalon (légzsákot is érinti), próbáltam mindenféle tisztítást, de az anyagból hiányzik a festék. Nedvesen nem vagy alig látszik, csak úgy fehéredik ki, ahogy felszárad a víz. A műszerfal többi része gyári állapotú. Fóliáztatni nem akarnám, nagyon elüt a gyáritól. Egy specialista 100 ezernél magasabb összeget mondott, ráadásul a távolság miatt kivitelezhetetlen lenne. Mi mást lehetne még tenni? Nincs valami anyag (bőrápoló, stb) amit a helyén fel lehet vinni a teljes műszerfalra és tartós? Muszáj kivenni a műszerfalat a felújításhoz? Esetleg szakembert tudtok ajánlani?

Ha MEK-mar meg valamit annak úgy vége van. 10 ezer körül van bontott műszerfal, rohadt nagy munka, de szerintem ez az egyetlen megoldás. https://www.vatera.hu/opel-astra-g-muszerfal-2901975392.html

Nálunk is van a cégnél ilyen anyag, ecsetet mosni, festéket lemarni is szoktam vele. 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

23 órája, freddy_ írta:

Sziasztok! Sajnos a szélvédő belsejéről matrica leszedés közben összekevertem vegyszereket, azt gondoltam alkohollal dolgozom, ezért a vegyszeres papírt nyugodtan a műszerfalra tettem rövid időre. Befehéredett egy foltban, gondoltam a matrica vegyszer által feloldott anyaga folyt a műszerfalra, ezért próbáltam a vegyszerrel lemosni, de csak egyre nagyobb lett a folt. Tudom, hogy az alkohol nem marja meg, 13 éve törölgetem vele a szélvédőt és jutott a műszerfalra is. Sajnos mire rájöttem, hogy metil-etil-keton tartalmú a szer és maga a szer marja, nagyon kiszélesedett a folt. Egy bazi ronda fehér folt van a műszerfal felső részén a jobb oldalon (légzsákot is érinti), próbáltam mindenféle tisztítást, de az anyagból hiányzik a festék. Nedvesen nem vagy alig látszik, csak úgy fehéredik ki, ahogy felszárad a víz. A műszerfal többi része gyári állapotú. Fóliáztatni nem akarnám, nagyon elüt a gyáritól. Egy specialista 100 ezernél magasabb összeget mondott, ráadásul a távolság miatt kivitelezhetetlen lenne. Mi mást lehetne még tenni? Nincs valami anyag (bőrápoló, stb) amit a helyén fel lehet vinni a teljes műszerfalra és tartós? Muszáj kivenni a műszerfalat a felújításhoz? Esetleg szakembert tudtok ajánlani?

Fekte cipőpaszta? Fekete alkoholos filc?

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

22 órája, zotya975 írta:

Ha MEK-mar meg valamit annak úgy vége van. 10 ezer körül van bontott műszerfal, rohadt nagy munka, de szerintem ez az egyetlen megoldás. https://www.vatera.hu/opel-astra-g-muszerfal-2901975392.html

Nálunk is van a cégnél ilyen anyag, ecsetet mosni, festéket lemarni is szoktam vele. 

A fejembe sem fér hogyan tehettem ezt. Ha már nem olvastam el mi van benne, legalább le kellett volna takarni a műszerfalat.

VTN-re is gondoltam, de szerintem közel sem lesz gyárihoz hasonló, a többi kárpithoz illő. Festéssel (valamennyire) megmaradna a gyári minta, de agyatlan összegért nem éri meg. A bontott jó megoldás, de nehéz jó donort találni. Öregek az autók, sok a napon állt, a többség nem vigyáz rá. Ne legyen dohányos, szakszerűen legyen bontva, tárolva és elküldve.

Napokban mekkora munka a csere?

18 órája, kobraCode írta:

Fekte cipőpaszta? Fekete alkoholos filc?

Fekete cipőpasztával kentem le. Sajnos fényes, emiatt az eredetitől kicsit elüt, de sokkal jobb, mint a fehérség. Bármikor lemosható. Az alkoholos filc nem rossz, de inkább az eredeti színnel megegyező, hasonlóan felvihető színezőanyag kellene. Csak nem tudom hol keressek ilyet.

Link to comment
Megosztás:

3 órája, freddy_ írta:

A fejembe sem fér hogyan tehettem ezt. Ha már nem olvastam el mi van benne, legalább le kellett volna takarni a műszerfalat.

VTN-re is gondoltam, de szerintem közel sem lesz gyárihoz hasonló, a többi kárpithoz illő. Festéssel (valamennyire) megmaradna a gyári minta, de agyatlan összegért nem éri meg. A bontott jó megoldás, de nehéz jó donort találni. Öregek az autók, sok a napon állt, a többség nem vigyáz rá. Ne legyen dohányos, szakszerűen legyen bontva, tárolva és elküldve.

Napokban mekkora munka a csere?

Fekete cipőpasztával kentem le. Sajnos fényes, emiatt az eredetitől kicsit elüt, de sokkal jobb, mint a fehérség. Bármikor lemosható. Az alkoholos filc nem rossz, de inkább az eredeti színnel megegyező, hasonlóan felvihető színezőanyag kellene. Csak nem tudom hol keressek ilyet.

Hát nehéz találni szép állapotú  bontottat, és lehetőleg el kell menni, érte, mert a képeken nem biztos hogy látszik minden hiba. Szerintem egy nap alatt megvan, az biztos hogy nem egyszerű a csere. Én még az F-ben akartam cserélni-kiszedni, részben azért mert klímásítani akartam, és a légelosztó dobozt amiben a klímahűtő van csak így lehet cserélni, részben azért mert egy időben volt egy olyan beütésem hogy létezett F astra kék műszerfallal és az volt a mániám hogy nekem olyan kell. Aztán elmúlt. :-) Ugye aku leköt, kormány kiszed, minden kapcsoló-műszer kiszed, az összes csavart eloldani, és akkor már kijön. A fórumon nem tudok róla hogy valaki cserélt volna G astrában csak F-ben szedték ki és Vectrában .

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok!

Segítséget / infót szeretnék kérni.

A problémám az hogy az "anyós" oldal biztonsági öv állító része fel le csúszkál.

Leszedtem a burkolatot, és van benne egy rugó ami feszítene egy kis műanyag kart, ami el van törve.

Fénykép: 20200809v00s0kukw.jpg

Ezt az alkatrészt lehet venni, vagy ez egyben van és csak úgy cserélhető? Keresgéltem de nem nagyon találtam külön vásárolható alkatrészt.

 

Link to comment
Megosztás:

25 perce, OpelAtti írta:

Sziasztok!

Segítséget / infót szeretnék kérni.

A problémám az hogy az "anyós" oldal biztonsági öv állító része fel le csúszkál.

Leszedtem a burkolatot, és van benne egy rugó ami feszítene egy kis műanyag kart, ami el van törve.

Fénykép: 20200809v00s0kukw.jpg

Ezt az alkatrészt lehet venni, vagy ez egyben van és csak úgy cserélhető? Keresgéltem de nem nagyon találtam külön vásárolható alkatrészt.

 

Magyar oldalon nem is nagyon látok: http://ay.by/lot/102484-opel-astra-g-mehanizm-regulirovki-remnya-bezopasnosti-90560650-5020570184.html

Lehet egyszerűbb lenne bontózni egyet.

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

4 perce, OpelAtti írta:

Lehet megpróbálok valahogy odaragasztani valamit, nincs nagy rugófeszítés.

 

A hátsó üléstámla rögzítésénél volt hasonló gondom még az F-en, eltört a műanyag-fém alkatrész Reszeltem egyet 5-ös vasból. Ugye azt is csak üléssel együtt vehettem volna.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 months later...
  • 6 months later...

Sziasztok! Tulajdonosa lettem egy G astrának. Olyan problémám lenne hogy az anyosülés háttámlája zörög. Ha jól hallom a teteje körül jön a rezgő hang. Szemmel láthatóan is rezeg. Érdemes szétbontani?, vagy mit lehet vele csinálni? 

Link to comment
Megosztás:

On 2021. 05. 25. at 20:51, Radó írta:

Sziasztok! Tulajdonosa lettem egy G astrának. Olyan problémám lenne hogy az anyosülés háttámlája zörög. Ha jól hallom a teteje körül jön a rezgő hang. Szemmel láthatóan is rezeg. Érdemes szétbontani?, vagy mit lehet vele csinálni? 

Hát éppen szét lehet bontani és meg is lehet csinálni (valószínűleg az ülésváz van eltörve, meg lehet hegeszteni), de ha nem valami nagyon ritka mintájú kárpitod van, akkor célszerűbb venni egy másik ülést inkább. Amúgy az ülés szétbontásának úgy tudsz nekiállni hogy miután kiszerelted, a háttámla alján van egy tépőzáras rész, azt szétszedve felfelé le tudod húzni a huzatot a támáról. Fontos: miután kiszerelted az ülést (széthúztad az ülés alatti csatlakozót), még VÉLETLENÜL SE add rá a gyújtást, mert égve fog maradni a légzsák visszajelzője, és azt csak célműszerrel lehet utána kikapcsolni (amíg világít, nem is működik a légzsák) 

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.