Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
22 órája, tgabika76 írta:

Csődöt mondtam a kárpitkódoddal kapcsolatban... Gyári szövetszőnyegből háromféle van (fekete, szürke és világosszürke), de az EPC nem ismeri az általad megadott kárpitkódot, szóval fogalmam sincs hogy ahhoz a kárpithoz eredetileg milyen színű szőnyeg járt a fenti három közül. Azért írok cikkszámokat az ESP nélküli bal első szőnyegekhez: a fekete az 9100019, a szürke 9100021, a világosszürke pedig 9101038

Már ez is valami, köszönöm szépen.

Elküldve

Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni kombi tetőkárpit leszedéshez. 2 nehézségem adódott.

1: a napellenzőt nem tudom leszedni. Csavart kiszedtem a forgatható (külső) résznél és még mindig nem mozdul. A bepattintós résznél még csavart sem láttam és már jobban nem merem feszegetni.

2: a hátsó kapaszkodóknál van egy felhajtható műanyag, amit szintén nem tudok távozásra bírni.

Valakinek van ötlete, hogyan lehet leszedni. Köszi

Elküldve
4 órája, Bmájki írta:

Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni kombi tetőkárpit leszedéshez. 2 nehézségem adódott.

1: a napellenzőt nem tudom leszedni. Csavart kiszedtem a forgatható (külső) résznél és még mindig nem mozdul. A bepattintós résznél még csavart sem láttam és már jobban nem merem feszegetni.

2: a hátsó kapaszkodóknál van egy felhajtható műanyag, amit szintén nem tudok távozásra bírni.

Valakinek van ötlete, hogyan lehet leszedni. Köszi

A felhajtható műanyag alatt nem látszik két pici stift, amit belülről lehet kinyomni, vagy benyomod annyira hogy még ne essen be?

  • Like 1
Elküldve
1 óra, zotya975 írta:

A felhajtható műanyag alatt nem látszik két pici stift, amit belülről lehet kinyomni, vagy benyomod annyira hogy még ne essen be?

Köszi! Most, hogy írod, eszembe jutott, hogy az F-en is úgy kellett. Csak sajna a harmadikat tudtam sérülés nélkül kiszedni. De majd átgondolom, hogyan csináltam. :)

  • Like 1
  • 3 weeks later...
Elküldve

Sziasztok. 

Vettem egy másik tetőkárpitot. Mielőtt leszedném a régit kiakarom tisztítani az újat. Ehhez szeretnék tanácsot kérni. Jobb felrakás előtt vagy utána könnyebb? Illetve mivel és hogyan célszerű? Lehet használni vizespórszívót?

Köszi a válaszokat!

Elküldve

Én nem használnék sok vizet, mert a kárpit egy vékony papírra kasírozott textilréteg emlékeim szerint, és a víz feloldja a ragasztót, amitől lógni fog a kárpit. Anno a Calibránál enyhén nedves körömkefével (de még inkább durva mosogatószivaccsal, hátha a körömkefétől kibolyhosodik) és Vanish Oxi Action porral csináltam.

  • Like 1
  • 4 weeks later...
Elküldve

A kézifékkar-borítás alatt a műbőr szoknyát érted? Ha igen, akkor egy vékony csavarhúzóval pattintsd ki a kézifékkar fogantyúja alatti részt a középkonzolból (a váltókar felőli oldalán nyúlj alá), majd ha ez megvan, akkor a kézifék szoknyáját egyszerűen a tövénél megfogva rántsd ki a helyéről. Egy műanyag kerettel együtt fog jönni, gyárilag arra van ráerősítve ipari tűzőgéppel. Magán a kézifékkaron egyszerűen áthúzod/átbújtatod a szoknyát és lent is van. Visszafelé ugyanez fordítva, az egyetlen nehézség a dologban az hogy hogyan erősítsd rá az új szoknyát a műanyag keretre. Nincs mindenkinek ipari tűzőgépe, de kárpitos ismerősöm szerint az sem viszi át rendesen a műanyagot, úgyhogy én egyszerűen ráragasztottam az új szoknyát a keretre.

  • Like 1
Elküldve
3 órája, tgabika76 írta:

A kézifékkar-borítás alatt a műbőr szoknyát érted? Ha igen, akkor egy vékony csavarhúzóval pattintsd ki a kézifékkar fogantyúja alatti részt a középkonzolból (a váltókar felőli oldalán nyúlj alá), majd ha ez megvan, akkor a kézifék szoknyáját egyszerűen a tövénél megfogva rántsd ki a helyéről. Egy műanyag kerettel együtt fog jönni, gyárilag arra van ráerősítve ipari tűzőgéppel. Magán a kézifékkaron egyszerűen áthúzod/átbújtatod a szoknyát és lent is van. Visszafelé ugyanez fordítva, az egyetlen nehézség a dologban az hogy hogyan erősítsd rá az új szoknyát a műanyag keretre. Nincs mindenkinek ipari tűzőgépe, de kárpitos ismerősöm szerint az sem viszi át rendesen a műanyagot, úgyhogy én egyszerűen ráragasztottam az új szoknyát a keretre.

Anno F-nél cseréltem. Úgy oldottam meg hogy a kéz nagy tűzőgép kapcsaiból egyesével törtem le, azt pedig szépen fogóval már át lehetett nyomni a meglévő lyukakon.

Elküldve
16 órája, tgabika76 írta:

A kézifékkar-borítás alatt a műbőr szoknyát érted? Ha igen, akkor egy vékony csavarhúzóval pattintsd ki a kézifékkar fogantyúja alatti részt a középkonzolból (a váltókar felőli oldalán nyúlj alá), majd ha ez megvan, akkor a kézifék szoknyáját egyszerűen a tövénél megfogva rántsd ki a helyéről. Egy műanyag kerettel együtt fog jönni, gyárilag arra van ráerősítve ipari tűzőgéppel. Magán a kézifékkaron egyszerűen áthúzod/átbújtatod a szoknyát és lent is van. Visszafelé ugyanez fordítva, az egyetlen nehézség a dologban az hogy hogyan erősítsd rá az új szoknyát a műanyag keretre. Nincs mindenkinek ipari tűzőgépe, de kárpitos ismerősöm szerint az sem viszi át rendesen a műanyagot, úgyhogy én egyszerűen ráragasztottam az új szoknyát a keretre.

Ez nekem is jól jött.

A váltósszoknyáét is leírnád?

Elküldve
5 órája, ginola írta:

A műbőr, vagy az igazi bőr  jobb erre a célra?

A valódi bőr mindíg jobb a műbőrnél, de persze drágább. Amúgy a műbőr is elvan jó pár évig.

2515128-20170413-eWQFHa.jpg

 

Elküldve
10 órája, Cs. Zoltán írta:

Ez nekem is jól jött.

A váltósszoknyáét is leírnád?

A váltószoknya még egyszerűbb: ott is a kézifékkar markolata alatti kis homorú lap kipattintásával kell kezdeni, majd ha az megvan, már látszik is a 2db torx csavar ami a sebességváltókar körüli műanyag keretet tartja. A két csavar kioldásával ez a keret kivehető, magát a szoknyát pedig úgy lehet átfűzni a váltógombon, hogy el kell vágni a vékony kábelkötözőt ami gyárilag a szoknya nyakát a váltógomb alatt összefogja. Eztán kifordítva lejön a váltószoknya a kerettel együtt a váltókarról, majd a keretből szintén ki lehet pattintani egy másik, vékonyabb keretet ami a szoknyát fogja. Ebbe van belerakva gyárilag a váltószoknya, de itt nincs odatűzve, csak simán beszorítva az U keresztmetszetű műanyag keret két szára közé. Leírva bonyolult, de ha látod akkor minden magától értetődő lesz. Visszaszerelés fordított sorrendben, ez sem több 5 percnél. Ha a valtoszoknya.hu-ról jött az új szoknya, akkor kábelkötözőt sem kell alkalmazni hogy összehúzd a szoknya száját a váltógomb alatt, mert a Jani beépített oda egy vékony cérnát amivel össze lehet kötni.

  • Like 1
Elküldve
37 perce, tgabika76 írta:

A váltószoknya még egyszerűbb: ott is a kézifékkar markolata alatti kis homorú lap kipattintásával kell kezdeni, majd ha az megvan, már látszik is a 2db torx csavar ami a sebességváltókar körüli műanyag keretet tartja. A két csavar kioldásával ez a keret kivehető, magát a szoknyát pedig úgy lehet átfűzni a váltógombon, hogy el kell vágni a vékony kábelkötözőt ami gyárilag a szoknya nyakát a váltógomb alatt összefogja. Eztán kifordítva lejön a váltószoknya a kerettel együtt a váltókarról, majd a keretből szintén ki lehet pattintani egy másik, vékonyabb keretet ami a szoknyát fogja. Ebbe van belerakva gyárilag a váltószoknya, de itt nincs odatűzve, csak simán beszorítva az U keresztmetszetű műanyag keret két szára közé. Leírva bonyolult, de ha látod akkor minden magától értetődő lesz. Visszaszerelés fordított sorrendben, ez sem több 5 percnél. Ha a valtoszoknya.hu-ról jött az új szoknya, akkor kábelkötözőt sem kell alkalmazni hogy összehúzd a szoknya száját a váltógomb alatt, mert a Jani beépített oda egy vékony cérnát amivel össze lehet kötni.

Igen, tőle rendelném.

Remélem nem török el semmit. Köszi a segítséget!

Elküldve

Nekem 4 éve műbőr van mert azt mondta a készítő hogy megjelenésben és struktúrában ez hasonlít jobban a gyárira. Semmi gond nincs vele, most is új állapotú. 

Elküldve
On 2017. 04. 12. at 16:40, tgabika76 írta:

A kézifékkar-borítás alatt a műbőr szoknyát érted? Ha igen, akkor egy vékony csavarhúzóval pattintsd ki a kézifékkar fogantyúja alatti részt a középkonzolból (a váltókar felőli oldalán nyúlj alá), majd ha ez megvan, akkor a kézifék szoknyáját egyszerűen a tövénél megfogva rántsd ki a helyéről. Egy műanyag kerettel együtt fog jönni, gyárilag arra van ráerősítve ipari tűzőgéppel. Magán a kézifékkaron egyszerűen áthúzod/átbújtatod a szoknyát és lent is van. Visszafelé ugyanez fordítva, az egyetlen nehézség a dologban az hogy hogyan erősítsd rá az új szoknyát a műanyag keretre. Nincs mindenkinek ipari tűzőgépe, de kárpitos ismerősöm szerint az sem viszi át rendesen a műanyagot, úgyhogy én egyszerűen ráragasztottam az új szoknyát a keretre.

Én is kárpitoshoz mentem cserekor, egyből mondta, hogy ide az övé kevés lesz. :D Végül megoldottam palmatex és jó pár régi ruhacsipesz segítségével.

ixiifdf6f5odufymbvx5.jpg

  • Like 1
Elküldve
5 órája, trassher írta:

Én is kárpitoshoz mentem cserekor, egyből mondta, hogy ide az övé kevés lesz.

Boldog ifjúkoromban egy nyáron át dolgoztam az akkor még virágzó Videoton gyárban, ahol az akkor éppen modernnek számító ITT-Nokia tévék (emlékszik még valaki rájuk?) fa dobozát ilyen sűrített levegővel működő tűzőgéppel állítottuk össze. Na ami átviszi a tévé kávájának 5mm-es pozdorjáját, az talán elég lenne ehhez az 1 milliméteres műanyaghoz is...:-)

  • Like 1
Elküldve
On 2017. 04. 14. at 21:12, tgabika76 írta:

Boldog ifjúkoromban egy nyáron át dolgoztam az akkor még virágzó Videoton gyárban, ahol az akkor éppen modernnek számító ITT-Nokia tévék (emlékszik még valaki rájuk?) fa dobozát ilyen sűrített levegővel működő tűzőgéppel állítottuk össze. Na ami átviszi a tévé kávájának 5mm-es pozdorjáját, az talán elég lenne ehhez az 1 milliméteres műanyaghoz is...:-)

OFF ITT NOKIA a dobozba zárt világ! ON

Nézegettem én is a szoknyákat, de valahogy kicsit húzósnak érzem az árukat. Mennyibe mennek mostanság?

 

Elküldve
On ‎2017‎.‎04‎.‎13‎. at 15:07, zotya975 írta:

A valódi bőr mindíg jobb a műbőrnél, de persze drágább. Amúgy a műbőr is elvan jó pár évig.

2515128-20170413-eWQFHa.jpg

 

Most, hogy látom, nekem hiányzik az F-ből: 3 pakoló rekesz a kézifék kar körül + a műszerfal tetejéről

Elküldve
6 órája, Bmájki írta:

Most, hogy látom, nekem hiányzik az F-ből: 3 pakoló rekesz a kézifék kar körül + a műszerfal tetejéről

Az egyik bajom a G-vel H-val hogy semmit nem tudok a műszerfalra tenni. Mondjuk F-nél is ha már légzsákos, csak pici hely van. 

Elküldve
On 2017. 04. 14. at 15:54, trassher írta:

Én is kárpitoshoz mentem cserekor, egyből mondta, hogy ide az övé kevés lesz. :D Végül megoldottam palmatex és jó pár régi ruhacsipesz segítségével

Én simán csak visszahajtottam alá és úgy tettem be, nem volt kedvem ragasztani, és azóta is tartja magát (kb. 1,5 éve), levenni is könnyebb lesz majd :) 
Egyedül csak a takarópanel résznél kellett odafigyelni, hogy ne ugorjon ki az anyag.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.