Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

Ezekből egyedül a fékfolyadék csere az, ami úgy-ahogy összefügg a futott kilométerrel, a többinek semmi köze hozzá, mert erősen használatfüggő az elhasználódásuk. Rá kell nézni, aztán ha még jó, akkor minek cserélni? A fékfolyadék is inkább időintervallumos, mint kilométerfüggő.

Fékfolyadék - szervizfüzet szerint - 2006-ban volt cserélve (2 évesen, ~20ezer km-nél). Féktárcsa 21 mm-es, és a jobb oldalin van egy, a körív mentén érezhető bemélyedés (kb középmagasságban, mintha valami belevágott volna egy kissé). A többi pedig "adja magát", ha már egyszer hozzá lesz nyúlva a fékhez, amit érdemes cserélni.

Módosítva : gedikart
Link to comment
Megosztás:

Fékfolyadék - szervizfüzet szerint - 2006-ban volt cserélve (2 évesen, ~20ezer km-nél). Féktárcsa 21 mm-es, és a jobb oldalin van egy, a körív mentén érezhető bemélyedés (kb középmagasságban, mintha valami belevágott volna egy kissé). A többi pedig "adja magát", ha már egyszer hozzá lesz nyúlva a fékhez, amit érdemes cserélni.

Véleményem:

tárcsa+betét Textar vagy gyári GM

én nem vagyok a híve a különböző márkák kevergetésének.

fékfolyadék gyári GM

hátsó fékdob, vagy pofa is gyári, legalább is én azt vennék.

vagy ha nem gyári, akkor egy azon gyártó terméke legyen.

Link to comment
Megosztás:

Véleményem:

tárcsa+betét Textar vagy gyári GM

én nem vagyok a híve a különböző márkák kevergetésének.

fékfolyadék gyári GM

hátsó fékdob, vagy pofa is gyári, legalább is én azt vennék.

vagy ha nem gyári, akkor egy azon gyártó terméke legyen.

Gyári! 165ezret ment el az enyémen a gyári tárcsa, így nem akartam váltani... Ráadásul kedvező az ára is... A hátsó fékdobot én levenném és kitakarítanám... Cserélni tök felesleges, pénzkidobás... 200ezer km-t szoktak élettartamra mondani, de van, hogy elmegy 250-300ezret is... Viszont a fékfolyadékra 2 év az előírás... Sokan nem cserélik, mert "leszarják" vagy nem tudnak róla... Nagy bajt nem okoz, de én 3-4 évente azért sort kerítek rá... Ebből is gyárit veszek! :)

Link to comment
Megosztás:

Véleményem:

tárcsa+betét Textar vagy gyári GM

én nem vagyok a híve a különböző márkák kevergetésének.

fékfolyadék gyári GM

hátsó fékdob, vagy pofa is gyári, legalább is én azt vennék.

vagy ha nem gyári, akkor egy azon gyártó terméke legyen.

Gyári! 165ezret ment el az enyémen a gyári tárcsa, így nem akartam váltani... Ráadásul kedvező az ára is... A hátsó fékdobot én levenném és kitakarítanám... Cserélni tök felesleges, pénzkidobás... 200ezer km-t szoktak élettartamra mondani, de van, hogy elmegy 250-300ezret is... Viszont a fékfolyadékra 2 év az előírás... Sokan nem cserélik, mert "leszarják" vagy nem tudnak róla... Nagy bajt nem okoz, de én 3-4 évente azért sort kerítek rá... Ebből is gyárit veszek! :)

Azt tudja valaki hogy gyári (GM) -nél mit jelent? Ki a beszállító. Mert a gyári tárcsa 45 ezer Ft Cromaxnál (ezért 4 garnitúrát kapok más gyártótól)

Link to comment
Megosztás:

Azt tudja valaki hogy gyári (GM) -nél mit jelent? Ki a beszállító. Mert a gyári tárcsa 45 ezer Ft Cromaxnál (ezért 4 garnitúrát kapok más gyártótól)

https://cromax.hu/10000000-fekrendszer/10050000-elso-fekrendszer/10050659-elso-fekbetet+fektarcsa-keszl_/146715-elso-fekbetet+tarcsa-keszlet-opel-astra-g Készletben érdemes venni, külön a tárcsa ára érthetetlen... :)

Link to comment
Megosztás:

Nekem 110E km körül cserélték a gyári féktárcsákat.

A dob elvileg maradt, csak felszabályozták, meg pofákat cseréltek.

Kuplung esetében mi a helyzet?

Úgy érzem lassan kulpungos lesz :(

Az 1-es illetve a hátramenet bevétele néha nehézkes.

A hátramenetnél néha be is kerreg valami, hiába nyomom ki, és nyomom be újból.

A papírok alapján még nem volt cserélve (140E km).

A szerelőm azt mondta, hogy attól függ, hogy hidraulikus-e a kinyomócsapágy.

Ha igen azt nem mindig cserélik, hanem állapottól függően.

Jó esetben elég csak a tárcsát cserélni.

Ha viszont cserélni kell a csapágyat is, az húzósabb.

Erről mit tudtok?

Nekem úgy tűnik hidraulikus lesz az (ecat24 alapján).

Azt honnan tudom milyen váltó van benne?

Ecat nem írja, legalábbis én nem látom.

Az OPCOM-ban amikor rámentem a váltóra, két cucc jött fel, mindkettő F13-al kezdődött.

A második végén "CAN" jelzés is volt :blink:

F13-as váltó lenne benne?

Link to comment
Megosztás:

Tudja valaki fejből a nívópálca 'O' gyűrű méretét? Szerintem mellette nyomja kifelé az olajat...

Méretét nem tudom, de Cromaxban vagy opelszervizben (max rendelésre), de elérhető:

https://cromax.hu/110000000-motor/111530000-kenesi-rendszer-es-alkatreszei/111530635-nivopalca-cso-tomites/417588-nivopalca-cso-felso-o-gyuru-opel

GM száma: 658127

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Méretét nem tudom, de Cromaxban vagy opelszervizben (max rendelésre), de elérhető:

https://cromax.hu/110000000-motor/111530000-kenesi-rendszer-es-alkatreszei/111530635-nivopalca-cso-tomites/417588-nivopalca-cso-felso-o-gyuru-opel

GM száma: 658127

Köszi.

Közben én is megtaláltam.

Sajna méretet nem írnak, megnéztem volna a melóhelyen van-e :P

Nem mintha drága lenne (ha 2db-ról van szó).

Szerintetek 2 db-ot adnak ezért az árért?

Holnap felhívom őket.

Sok olaj kijöhet itt, ha nem megfelelően van tömítve?

Mert volt most egy kis fogyásom.

kb 1500-1800 km óta figyelem, azóta nem fogyott észrevehetően.

Közben volt egy olajcsere is, abban most kb 1000km van, de azt is figyelem rendszeresen (már már paranoid módon heti 2-3-szor :D), eddig nem fogyott.

Most volt benzinpumpa csere, a végén a szerelő kérte, hogy padlózzam le, hogy lássa leszabályoz-e a gép, letiltja-e a benzinpumpát.

Eközben is ehetett egy kis olajat, nagy fordulaton jobb az étvágya. A múltkor is fagyizás után kellett rátölteni.

Normál használat során nem volt észrevehető fogyás.

Lehet, hogy most ez a két dolog tüntetett el 3 deci olajat? :P

Nem rémlik, hogy a nívópálca cső eddig olajos lett volna... :confused:

Link to comment
Megosztás:

T DM101!

"... csináljak ..."

Szedd le Takaritsd ki.

A pillangószelepet is.

Az oké hogy leszedem a gumi csövet ami a légszűrőhöz is megy, és azt amiben a pillangó szelep is van?Hogyan?

Mivel tisztítottátok ki a csövet?Alkohollal?Sima ronggyal?

Link to comment
Megosztás:

Köszi.

Közben én is megtaláltam.

Sajna méretet nem írnak, megnéztem volna a melóhelyen van-e :P

Nem mintha drága lenne (ha 2db-ról van szó).

Szerintetek 2 db-ot adnak ezért az árért?

Holnap felhívom őket.

Ár/db. Tehát kettőt kellett rendelnem :huh:

:omg:

Minek tiltaná le a benzinpumpát? Az injektorokat tiltja le leszabályzáskor...

Lehet én értettem félre valamit... :P

Nálam a Contitech a nyerő.

Nekem most Meyle ment rá.

A Gates 15E km után repedezett volt. :blink:

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Urak!

Vízhőfok jeladó csere előtt érdemes leengedni a hűtőfolyadékból? Milyen erővel kezd el folyni a víz, ha kitekerem a régit a helyéről?

Csavard le a kiegyenlítőtartály tetejét, akkor biztos nem lesz nyomás a rendszerben. Ha gyors vagy, akkor alig néhány milliliter lesz a veszteség.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Kuplung esetében mi a helyzet?

Úgy érzem lassan kulpungos lesz :(

Az 1-es illetve a hátramenet bevétele néha nehézkes.

A hátramenetnél néha be is kerreg valami, hiába nyomom ki, és nyomom be újból.

A papírok alapján még nem volt cserélve (140E km).

A szerelőm azt mondta, hogy attól függ, hogy hidraulikus-e a kinyomócsapágy.

Ha igen azt nem mindig cserélik, hanem állapottól függően.

Jó esetben elég csak a tárcsát cserélni.

Ha viszont cserélni kell a csapágyat is, az húzósabb.

Erről mit tudtok?

Nekem úgy tűnik hidraulikus lesz az (ecat24 alapján).

Ezzel kapcsolatban van valakinek tapasztalata?

Tudja valaki fejből a nívópálca 'O' gyűrű méretét? Szerintem mellette nyomja kifelé az olajat...

Méretét nem tudom, de Cromaxban vagy opelszervizben (max rendelésre), de elérhető:

https://cromax.hu/110000000-motor/111530000-kenesi-rendszer-es-alkatreszei/111530635-nivopalca-cso-tomites/417588-nivopalca-cso-felso-o-gyuru-opel

GM száma: 658127

Tehát Z14XE nívópálca tömítés mérete: 8,5x2 mm (d1xd2)

o-ring.gif

A 2 mm (d2) az tuti, a másik méretet táblázatból néztem a d2-höz :)

Link to comment
Megosztás:

135e van a kocsiba,m gondoltam cseréltetek már hosszbordás szíjat.

https://cromax.hu/120000000-szijaklancok/120430000-szij/120430166-szij/7042-generatorszij-opel-agila-a-suzuki-wagon-r+

GM-et rendeltem, és a gyári contitech. ;)

Ma meg volt a csere, kb fél óra alatt megoldották.

Ellenben mondták, hogy a feszítő kuka, használhatom, de cseréljem ki minél korábban, mert elég rossz állapotban van. Mondtam néha reggelente nyekereg. Mondták, na látod, ez az, annak a hangja... (de már kb 40-50e km-es kora óta nyekereg, pedig most már ~137-e van benne)

https://cromax.hu/110000000-motor/110650000-vezerles-es-alkatreszei/110650553-hosszbordasekszij-feszito/142349-hosszbordasszij-feszito-astragh-98-corsabc-93-tigrab-04-

Rendeltem a Cromaxban innen INA-t. Mondta a cromaxos,mindegy, mert mind ugyanaz, csak más doboz. Meg gyárit ne vegyek, ha ennyit bírt ki...

Link to comment
Megosztás:

Ma meg volt a csere, kb fél óra alatt megoldották.

Ellenben mondták, hogy a feszítő kuka, használhatom, de cseréljem ki minél korábban, mert elég rossz állapotban van. Mondtam néha reggelente nyekereg. Mondták, na látod, ez az, annak a hangja... (de már kb 40-50e km-es kora óta nyekereg, pedig most már ~137-e van benne)

https://cromax.hu/110000000-motor/110650000-vezerles-es-alkatreszei/110650553-hosszbordasekszij-feszito/142349-hosszbordasszij-feszito-astragh-98-corsabc-93-tigrab-04-

Rendeltem a Cromaxban innen INA-t. Mondta a cromaxos,mindegy, mert mind ugyanaz, csak más doboz. Meg gyárit ne vegyek, ha ennyit bírt ki...

Nekem is most lett szíj cserélve, és szintén nyöszörög a feszítő...

Az enyémnek egy fokkal barátibb az ára... :blink:

https://cromax.hu/110000000-motor/110650000-vezerles-es-alkatreszei/110650553-hosszbordasekszij-feszito/142352-hosszbordasszij-feszito-astrag-98-09astrah-04-corsac-00-

Nem elég csak a görgőt cserélni?

https://cromax.hu/110000000-motor/110650000-vezerles-es-alkatreszei/110650623-hosszbordasszij-feszito-reszei/142363-hosszbordasszij-feszito-reszei-opel-astra-g-1998-2009

Módosítva : outsider
Link to comment
Megosztás:

Azt mondták, jobb ha egyben van cserélve, mert km meg van benne, s a rúgó sem lehet olyan, mint egy új... Nekik mindegy, mert nem ők adják az alkatrészt.

Link to comment
Megosztás:

Link to comment
Megosztás:

Nekem Meyle van benne de műanyag. Semmi gondom vele. A fém kivitelt tudtommal párban kell cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.