potyo Elküldve Július15, 2014 Megoszt Elküldve Július15, 2014 (edited) Előbb néztem meg, olajcsere óta 7635 km-t gurultam és azóta 2,2L olajat kellet utánnatölteni. az összegtől félek én is amit majd ki kell pengetni a végén, de hiába hanyagolom, csak rosszabb lesz. Csak jó volna tudjam hogy tényleg szükséges a gyűrüzés, mert pl egyik helyen már fél motort kicserélte volna, de még rá se nézett. Az úgy 3dl 1000km-re, az még nem olyan vészes fogyás. Ha nem emelkedik jelentősen, akkor nem éri meg hozzányúlni. Mennyit futott az a motor, és te mennyit tervezel menni vele? Lehet, hogy sosem térülne meg a ráfordítás. Módosítva Július15, 2014 : potyo 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Július15, 2014 Megoszt Elküldve Július15, 2014 Előbb néztem meg, olajcsere óta 7635 km-t gurultam és azóta 2,2L olajat kellet utánnatölteni. az összegtől félek én is amit majd ki kell pengetni a végén, de hiába hanyagolom, csak rosszabb lesz. Csak jó volna tudjam hogy tényleg szükséges a gyűrüzés, mert pl egyik helyen már fél motort kicserélte volna, de még rá se nézett. Hát, az azért nem eget verően sok ennél a konstrukciónál, ha jól emlékszem a gyár 0,6l/1000km-ig elfogadottnak tartja az értéket. Az úgy 3dl 1000km-re, az még nem olyan vészes fogyás. Ha nem emelkedik jelentősen, akkor nem éri meg hozzányúlni. Mennyit futott az a motor, és te mennyit tervezel menni vele? Lehet, hogy sosem térülne meg a ráfordítás. A megtérülési része egy más kérdés, azonban a túlzott olajfogyasztás túl sok elégetlen szénhidrogén mennyiséget jelent a kipufogógázban, ennek következménye a tönkremenő EGR, az elkoszolódó motor (visszavezetett gáz miatt), idővel a katalizátor is megadja magát, ill. a műszaki vizsgán is lehetnek gondok a környezetszennyezés miatt... 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zig Elküldve Július15, 2014 Megoszt Elküldve Július15, 2014 Még négy évig tuti marad a verda. Most van benne 207135 km, és megnyugtattak hogy az már volt visszatekerve :) Előző gazdája azt mondta, hogy már volt gyűrüzve, de ennek az ellenkezőjét erősen taglalta egy szerelő! Mondta hogy azon a blokkon még minden úgy van ahogy a gyárból kijött. Link to comment Megosztás: More sharing options...
medve75 Elküldve Július19, 2014 Megoszt Elküldve Július19, 2014 Sziasztok.motorolajszűrő méretét nem tudnátok megadni vagy valami linket az enyémhez?19NA1824 motorkód ha ez segítene.köszönöm előre is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Július19, 2014 Megoszt Elküldve Július19, 2014 Sziasztok.motorolajszűrő méretét nem tudnátok megadni vagy valami linket az enyémhez?19NA1824 motorkód ha ez segítene.köszönöm előre is. Tessék: https://cromax.hu/130000000-szurok/130420000-szurok/130420122-motorolajszuro/6157-olajszuro-opel-benzines Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Július19, 2014 Megoszt Elküldve Július19, 2014 T medve75! A méret. Link to comment Megosztás: More sharing options...
medve75 Elküldve Július20, 2014 Megoszt Elküldve Július20, 2014 http://vascofilters.hu/spd/V368/Olajszuro-ALFA-ROMEO-FIAT-OPEL---Vasco-Filters-V36.köszönöm.pár mm számít?mert úgy látom van azért szórás rendesen.erről mit mondtok?ez is jó lenne bele? Link to comment Megosztás: More sharing options...
DM101 Elküldve Július21, 2014 Megoszt Elküldve Július21, 2014 http://vascofilters.hu/spd/V368/Olajszuro-ALFA-ROMEO-FIAT-OPEL---Vasco-Filters-V36.köszönöm.pár mm számít?mert úgy látom van azért szórás rendesen.erről mit mondtok?ez is jó lenne bele? https://cromax.hu/130000000-szurok/130420000-szurok/130420122-motorolajszuro/6157-olajszuro-opel-benzines Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kisviki Elküldve Július22, 2014 Megoszt Elküldve Július22, 2014 Vigye el szervizbe, tegyék rá gépre, és nézzék meg a szonda működési paramétereit. Nálam is bejelzett a hibalámpa szonda miatt, igaz a kicsit több mint 1 év alatt csupán 2 alkalommal. Menet közben semmi rendellenesség nem volt, paraméterek mind megfelelők a gép szerint, úgyhogy a hiba törölve lett, és mehettem haza... Bocsi, hogy csak most válaszolok csak nem volt időm mostanában. Köszönöm a segítséget hát mondtam rokonomnak a dolgot. De sajna ismét a hiba jelentkezett. Arra jutottunk cseréljük a lambda szondát és reméljük megszűnik a hiba. :icon1: Még egyszer köszönöm a válaszod! Üdv: Viktor! Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Július22, 2014 Megoszt Elküldve Július22, 2014 https://cromax.hu/130000000-szurok/130420000-szurok/130420122-motorolajszuro/6157-olajszuro-opel-benzines Én is azt linkeltem ám feljebb... ;) Persze motorkód alapján jó bele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
DM101 Elküldve Július23, 2014 Megoszt Elküldve Július23, 2014 (edited) Én is azt linkeltem ám feljebb... ;) Persze motorkód alapján jó bele. Bocsi, de nem láttam.Pedig kiszúrta a szemem. Vettem egy 98-as kormánylégzsákot.Ennél fiatalabbat egyszerűen nem találtam a neten, ami szép állapotban is van valamennyire.Ennek a légzsáknak esztétikai hibája annyi van hogy a jel egy kicsit karcos.Én ezt le tudom szedni és kicserélni?Vagy ne bontsam meg a légzsákot.Gondoltam arra is hogy az egész fedőt átteszem az én légzsákomra, mert az 2007-es.Vagy inkább ne piszkáljam?Szerintetek? Módosítva Július24, 2014 : DM101 Link to comment Megosztás: More sharing options...
steve78 Elküldve Július26, 2014 Megoszt Elküldve Július26, 2014 Kötelező éves olajcsere megvolt, Fuchs Titan Gt1 Pro Flex 5w30 került bele. Gázolajszűrőből gyárit vettem tavaly és idén is. A GM-es dobozban tavaly Purflux, idén pedig Filtron feliratú szűrőbetét volt. Ezek szerint mindegy, melyiket veszem jövőre? Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszaby Elküldve Július26, 2014 Megoszt Elküldve Július26, 2014 (edited) Sziasztok, Ma elvégeztem egy EGR szelep pucolást. Alapvetően nem volt bajom az autóval, talán annyi, hogy alacsony fordulatról nehezen pörgött fel és néha be-be rángatott. Az ellenségemnek se kívánom ezt a melót...nagy szívás levenni is és ami utána fogadott azt hittem leesik az állam. A töltőlevegő cső (charge air pipe) ami a fojtószelep-egr párostól megy a motorra olyan szinten tele volt korommal és olajsárral, hogy a cső átmérőjének kb. a 30% volt szabadon. Az EGR szelepen belül van 2 nyílás azokból már semmi nem látszódott. Azt csodálom, hogy még működött egyáltalán és még hibakódot se dobott. Én ezen leírás alapján csináltam meg: http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php/582527-How-to-guide-EGR-Removal-on-a-1-7-CDTI?highlight=coolant+loss Persze fogadott meglepetés ehhez képest is, mert ahogy levettem az EGR-t a fagyálló mint a gejzír tört elő, ehhez gyorsan vágnom kellett egy dugót egy kb. 5mm-es lyukba. Sajnos nem csináltam képet arról, hogy milyen volt, mert olyan koszos voltam, hogy nem mertem megfogni még a telefont se. Kb. 4 órás meló volt. Mentem vele egy rövid karikát, mondanom sem kell érezhetően jobb lett. Hosszabb távú tapasztalat majd jövőhéten várható. Esetleg ha gondoljátok összedobhatok egy magyar nyelvű leírást (nem igen találtam) a folyamatról, ha valakit érdekel. Módosítva Július26, 2014 : pszaby Link to comment Megosztás: More sharing options...
DM101 Elküldve Július26, 2014 Megoszt Elküldve Július26, 2014 Elvileg ha hosszú útra mész, akkor ez kitisztúl nem? Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszaby Elküldve Július26, 2014 Megoszt Elküldve Július26, 2014 (edited) Elvileg ha hosszú útra mész, akkor ez kitisztúl nem? Sajnos nem tudom az előző tulaj hogyan (milyen dinamikával) hajtotta bele a 151e kilométert. A Diesel ebbe a csőbe sajnos mindig beledolgozik egy kis olajat, ami elvegyül az EGR által visszavezetett korommal és kész a fekete trutyi, ami szerintem nem fog kiégni, hanem csak rakódik rakódik. De remélem most a következő 150e kilométer gond mentes lesz (ha addig egyáltalán még meglesz az autó :) ) Most utólag örülök, hogy belevágtam, álmomban nem gondoltam volna, hogy így el van dugulva... :o Módosítva Július26, 2014 : pszaby Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Július26, 2014 Megoszt Elküldve Július26, 2014 (edited) T pszaby! "... kilóméter ..." Kilométer az. "... elvan dugulva ..." El van dugulva az. Módosítva Július26, 2014 : mantec 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
DM101 Elküldve Július26, 2014 Megoszt Elküldve Július26, 2014 Sajnos nem tudom az előző tulaj hogyan (milyen dinamikával) hajtotta bele a 151e kilométert. A Diesel ebbe a csőbe sajnos mindig beledolgozik egy kis olajat, ami elvegyül az EGR által visszavezetett korommal és kész a fekete trutyi, ami szerintem nem fog kiégni, hanem csak rakódik rakódik. De remélem most a következő 150e kilométer gond mentes lesz (ha addig egyáltalán még meglesz az autó :) ) Most utólag örülök, hogy belevágtam, álmomban nem gondoltam volna, hogy így elvan dugulva... :o Nekem a múltkor megjelent ott egy kis olajfolt.Fogtam magam, és meghúztam még jobban a gumicső bilincsét :) Ezek szerint nekem is szét kéne szednem kitakarítani?Most van benne 78800Km. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszaby Elküldve Július26, 2014 Megoszt Elküldve Július26, 2014 (edited) Nekem a múltkor megjelent ott egy kis olajfolt.Fogtam magam, és meghúztam még jobban a gumicső bilincsét :) Ezek szerint nekem is szét kéne szednem kitakarítani?Most van benne 78800Km.Ha jól tudom benzinesnél ha az egr el van dugulva akkor annak komolyabb jelei vannak pl. rángatás. De a folytószelepnél itt is van egy kis olaj. Meg talán kevésbé is tud így eldugulni, mert nincs (annyi) korom. Ha ráérsz szerintem egy takarítás sosem árthat. Módosítva Július26, 2014 : pszaby Link to comment Megosztás: More sharing options...
g.peter23 Elküldve Július26, 2014 Megoszt Elküldve Július26, 2014 Üdv! Mit gondoltok, milyen olaj a jó olaj a G Astrába? Egy G Astra 1.4 16V 14Xe, típusó kocsiról van szó, tavaly vásároltam használtan, eddig csak GM Longlife 5W30-at kapott. Minőségi olajat szeretnék bele, ami tényleg jó neki. Melyek ezek? Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
outsider Elküldve Július26, 2014 Megoszt Elküldve Július26, 2014 Üdv! Mit gondoltok, milyen olaj a jó olaj a G Astrába? Egy G Astra 1.4 16V 14Xe, típusó kocsiról van szó, tavaly vásároltam használtan, eddig csak GM Longlife 5W30-at kapott. Minőségi olajat szeretnék bele, ami tényleg jó neki. Melyek ezek? Köszi Ha nem eszi, nem csörög a motor, szerintem nem feltétlenül kell változtatni rajta. Viszont én 10E km vagy 1 év viszonylatában (amelyik előbb eljön) mindenképp olajat cserélnék. Szerintem ez fontosabb, főleg ha sokat városozik az autó. Én most Castrol Magnatec C3 5W40-et tetettem bele. Legközelebb Castrol Edge Titanium FST 5W40 lesz. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Július27, 2014 Megoszt Elküldve Július27, 2014 T g.peter23! "... melyik ..." Az aktuális gyártóművi követelményt (GM dexos2) teljesítő és Mo-on kapható motorolajok: Mobil 1 ESP 0W-40 olajwebshop.hu Mobil Super 3000 XE 5W-30 olajdokk.hu Castrol Edge Titanium Fst 0W-30 olajshop.hu Castrol Edge Titanium Fst 5W-40 olajshop.hu Castrol Edge Titanium Fst Turbo Diesel 5W-40 the-filtershop.com Castrol Magnatec 5W-40 C3 olaj24.hu Total Quartz Ineo Mc3 5W-30 totalolaj.hu Eni i-Sint Ms 5W-30 olajshop.hu Shell Helix Ultra AG 5W-30 shellshop.hu Fuchs Titan Gt1 Pro Flex 5W-30 olajborze.hu Statoil LazerWay G 5W-30 webautoshop.hu Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30 kicsikocsiautosbolt.hu Mol Dynamic Gold 5W-30 kenoanyagfutar.hu Motul Specific dexos2 5W-30 motul-bolt.hu Omv Bixxol special C3 5W-30 premiumolaj.hu Q8 Formula Special G Long Life 5W-30 formula3000.hu Eneos Premium Hyper 5W-40 szilkerauto.hu Eneos Premium Hyper 5W-30 szilkerauto.hu Gulf Formula Gmd 5W-30 gulf.hu Mannol O.e.m. Opel 5W.30 the-filtershop.com Megol Motorenoel Efficiency 5W-30 goldolaj.hu Ravenol Longlife LSG SAE 5W-30 sct-hungary.hu Rowe Hightec Synt Rs 5W-30 Hc-Fe west-autoteka.hu Midland Axxept 5W-30 midland.hu Valvoline SynPower Mst 5W-30 sgconsult.hu Genuine GM Motor Oil dexos2 5W-30 autoteka2000.hu 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
retfirD Elküldve Július27, 2014 Megoszt Elküldve Július27, 2014 (edited) T. mantec! Vatoil SynGold 5W-30 kimaradt a listából. Csak mert véletlenül pont ilyen került még utoljára a verdámba, és nem külföldön. :D Módosítva Július27, 2014 : retfirD Link to comment Megosztás: More sharing options...
gedikart Elküldve Július29, 2014 Megoszt Elküldve Július29, 2014 Közeledik az autó a 100ezer km-hez, így le akarom cserélni a fék alkatrészeket. Melyik márkét érdemes megvenni? - tárcsa: Zimmermann, Brembo, Textar, ATE - betét: ATE, Zimmermann, Ferodo, Textar, Brembo - fékfolyadék csere. - fékpofa hátul - fékdobot kell már cserélni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Július29, 2014 Megoszt Elküldve Július29, 2014 Közeledik az autó a 100ezer km-hez, így le akarom cserélni a fék alkatrészeket. Melyik márkét érdemes megvenni? - tárcsa: Zimmermann, Brembo, Textar, ATE - betét: ATE, Zimmermann, Ferodo, Textar, Brembo - fékfolyadék csere. - fékpofa hátul - fékdobot kell már cserélni? Minek?! Link to comment Megosztás: More sharing options...
potyo Elküldve Július29, 2014 Megoszt Elküldve Július29, 2014 Közeledik az autó a 100ezer km-hez, így le akarom cserélni a fék alkatrészeket. Melyik márkét érdemes megvenni? - tárcsa: Zimmermann, Brembo, Textar, ATE - betét: ATE, Zimmermann, Ferodo, Textar, Brembo - fékfolyadék csere. - fékpofa hátul - fékdobot kell már cserélni? Ezekből egyedül a fékfolyadék csere az, ami úgy-ahogy összefügg a futott kilométerrel, a többinek semmi köze hozzá, mert erősen használatfüggő az elhasználódásuk. Rá kell nézni, aztán ha még jó, akkor minek cserélni? A fékfolyadék is inkább időintervallumos, mint kilométerfüggő. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts