Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

Előbb néztem meg, olajcsere óta 7635 km-t gurultam és azóta 2,2L olajat kellet utánnatölteni. az összegtől félek én is amit majd ki kell pengetni a végén, de hiába hanyagolom, csak rosszabb lesz. Csak jó volna tudjam hogy tényleg szükséges a gyűrüzés, mert pl egyik helyen már fél motort kicserélte volna, de még rá se nézett.

Az úgy 3dl 1000km-re, az még nem olyan vészes fogyás. Ha nem emelkedik jelentősen, akkor nem éri meg hozzányúlni. Mennyit futott az a motor, és te mennyit tervezel menni vele? Lehet, hogy sosem térülne meg a ráfordítás.

Módosítva : potyo
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Előbb néztem meg, olajcsere óta 7635 km-t gurultam és azóta 2,2L olajat kellet utánnatölteni. az összegtől félek én is amit majd ki kell pengetni a végén, de hiába hanyagolom, csak rosszabb lesz. Csak jó volna tudjam hogy tényleg szükséges a gyűrüzés, mert pl egyik helyen már fél motort kicserélte volna, de még rá se nézett.

Hát, az azért nem eget verően sok ennél a konstrukciónál, ha jól emlékszem a gyár 0,6l/1000km-ig elfogadottnak tartja az értéket.

Az úgy 3dl 1000km-re, az még nem olyan vészes fogyás. Ha nem emelkedik jelentősen, akkor nem éri meg hozzányúlni. Mennyit futott az a motor, és te mennyit tervezel menni vele? Lehet, hogy sosem térülne meg a ráfordítás.

A megtérülési része egy más kérdés, azonban a túlzott olajfogyasztás túl sok elégetlen szénhidrogén mennyiséget jelent a kipufogógázban, ennek következménye a tönkremenő EGR, az elkoszolódó motor (visszavezetett gáz miatt), idővel a katalizátor is megadja magát, ill. a műszaki vizsgán is lehetnek gondok a környezetszennyezés miatt...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Még négy évig tuti marad a verda. Most van benne 207135 km, és megnyugtattak hogy az már volt visszatekerve :) Előző gazdája azt mondta, hogy már volt gyűrüzve, de ennek az ellenkezőjét erősen taglalta egy szerelő! Mondta hogy azon a blokkon még minden úgy van ahogy a gyárból kijött.

Link to comment
Megosztás:

Vigye el szervizbe, tegyék rá gépre, és nézzék meg a szonda működési paramétereit. Nálam is bejelzett a hibalámpa szonda miatt, igaz a kicsit több mint 1 év alatt csupán 2 alkalommal. Menet közben semmi rendellenesség nem volt, paraméterek mind megfelelők a gép szerint, úgyhogy a hiba törölve lett, és mehettem haza...

Bocsi, hogy csak most válaszolok csak nem volt időm mostanában.

Köszönöm a segítséget hát mondtam rokonomnak a dolgot. De sajna ismét a hiba jelentkezett. Arra jutottunk cseréljük a lambda szondát és reméljük megszűnik a hiba. :icon1:

Még egyszer köszönöm a válaszod!

Üdv: Viktor!

Link to comment
Megosztás:

Én is azt linkeltem ám feljebb... ;)

Persze motorkód alapján jó bele.

Bocsi, de nem láttam.Pedig kiszúrta a szemem.

Vettem egy 98-as kormánylégzsákot.Ennél fiatalabbat egyszerűen nem találtam a neten, ami szép állapotban is van valamennyire.Ennek a légzsáknak esztétikai hibája annyi van hogy a jel egy kicsit karcos.Én ezt le tudom szedni és kicserélni?Vagy ne bontsam meg a légzsákot.Gondoltam arra is hogy az egész fedőt átteszem az én légzsákomra, mert az 2007-es.Vagy inkább ne piszkáljam?Szerintetek?

Módosítva : DM101
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Ma elvégeztem egy EGR szelep pucolást. Alapvetően nem volt bajom az autóval, talán annyi, hogy alacsony fordulatról nehezen pörgött fel és néha be-be rángatott.

Az ellenségemnek se kívánom ezt a melót...nagy szívás levenni is és ami utána fogadott azt hittem leesik az állam. A töltőlevegő cső (charge air pipe) ami a fojtószelep-egr párostól megy a motorra olyan szinten tele volt korommal és olajsárral, hogy a cső átmérőjének kb. a 30% volt szabadon. Az EGR szelepen belül van 2 nyílás azokból már semmi nem látszódott. Azt csodálom, hogy még működött egyáltalán és még hibakódot se dobott.

Én ezen leírás alapján csináltam meg: http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php/582527-How-to-guide-EGR-Removal-on-a-1-7-CDTI?highlight=coolant+loss

Persze fogadott meglepetés ehhez képest is, mert ahogy levettem az EGR-t a fagyálló mint a gejzír tört elő, ehhez gyorsan vágnom kellett egy dugót egy kb. 5mm-es lyukba.

Sajnos nem csináltam képet arról, hogy milyen volt, mert olyan koszos voltam, hogy nem mertem megfogni még a telefont se.

Kb. 4 órás meló volt.

Mentem vele egy rövid karikát, mondanom sem kell érezhetően jobb lett. Hosszabb távú tapasztalat majd jövőhéten várható.

Esetleg ha gondoljátok összedobhatok egy magyar nyelvű leírást (nem igen találtam) a folyamatról, ha valakit érdekel.

Módosítva : pszaby
Link to comment
Megosztás:

Elvileg ha hosszú útra mész, akkor ez kitisztúl nem?

Sajnos nem tudom az előző tulaj hogyan (milyen dinamikával) hajtotta bele a 151e kilométert.

A Diesel ebbe a csőbe sajnos mindig beledolgozik egy kis olajat, ami elvegyül az EGR által visszavezetett korommal és kész a fekete trutyi, ami szerintem nem fog kiégni, hanem csak rakódik rakódik. De remélem most a következő 150e kilométer gond mentes lesz (ha addig egyáltalán még meglesz az autó :) )

Most utólag örülök, hogy belevágtam, álmomban nem gondoltam volna, hogy így el van dugulva... :o

Módosítva : pszaby
Link to comment
Megosztás:

Sajnos nem tudom az előző tulaj hogyan (milyen dinamikával) hajtotta bele a 151e kilométert.

A Diesel ebbe a csőbe sajnos mindig beledolgozik egy kis olajat, ami elvegyül az EGR által visszavezetett korommal és kész a fekete trutyi, ami szerintem nem fog kiégni, hanem csak rakódik rakódik. De remélem most a következő 150e kilométer gond mentes lesz (ha addig egyáltalán még meglesz az autó :) )

Most utólag örülök, hogy belevágtam, álmomban nem gondoltam volna, hogy így elvan dugulva... :o

Nekem a múltkor megjelent ott egy kis olajfolt.Fogtam magam, és meghúztam még jobban a gumicső bilincsét :)

Ezek szerint nekem is szét kéne szednem kitakarítani?Most van benne 78800Km.

Link to comment
Megosztás:

Nekem a múltkor megjelent ott egy kis olajfolt.Fogtam magam, és meghúztam még jobban a gumicső bilincsét :)

Ezek szerint nekem is szét kéne szednem kitakarítani?Most van benne 78800Km.

Ha jól tudom benzinesnél ha az egr el van dugulva akkor annak komolyabb jelei vannak pl. rángatás. De a folytószelepnél itt is van egy kis olaj. Meg talán kevésbé is tud így eldugulni, mert nincs (annyi) korom. Ha ráérsz szerintem egy takarítás sosem árthat. Módosítva : pszaby
Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Mit gondoltok, milyen olaj a jó olaj a G Astrába?

Egy G Astra 1.4 16V 14Xe, típusó kocsiról van szó, tavaly vásároltam használtan, eddig csak GM Longlife 5W30-at kapott.

Minőségi olajat szeretnék bele, ami tényleg jó neki.

Melyek ezek?

Köszi

Ha nem eszi, nem csörög a motor, szerintem nem feltétlenül kell változtatni rajta.

Viszont én 10E km vagy 1 év viszonylatában (amelyik előbb eljön) mindenképp olajat cserélnék.

Szerintem ez fontosabb, főleg ha sokat városozik az autó.

Én most Castrol Magnatec C3 5W40-et tetettem bele.

Legközelebb Castrol Edge Titanium FST 5W40 lesz.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

T g.peter23!

"... melyik ..."

Az aktuális gyártóművi követelményt (GM dexos2) teljesítő és Mo-on kapható motorolajok:

Mobil 1 ESP 0W-40 olajwebshop.hu
Mobil Super 3000 XE 5W-30 olajdokk.hu
Castrol Edge Titanium Fst 0W-30 olajshop.hu

Castrol Edge Titanium Fst 5W-40 olajshop.hu

Castrol Edge Titanium Fst Turbo Diesel 5W-40 the-filtershop.com
Castrol Magnatec 5W-40 C3 olaj24.hu
Total Quartz Ineo Mc3 5W-30 totalolaj.hu
Eni i-Sint Ms 5W-30 olajshop.hu
Shell Helix Ultra AG 5W-30 shellshop.hu
Fuchs Titan Gt1 Pro Flex 5W-30 olajborze.hu
Statoil LazerWay G 5W-30 webautoshop.hu
Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30 kicsikocsiautosbolt.hu
Mol Dynamic Gold 5W-30 kenoanyagfutar.hu
Motul Specific dexos2 5W-30 motul-bolt.hu
Omv Bixxol special C3 5W-30 premiumolaj.hu
Q8 Formula Special G Long Life 5W-30 formula3000.hu
Eneos Premium Hyper 5W-40 szilkerauto.hu

Eneos Premium Hyper 5W-30 szilkerauto.hu

Gulf Formula Gmd 5W-30 gulf.hu

Mannol O.e.m. Opel 5W.30 the-filtershop.com

Megol Motorenoel Efficiency 5W-30 goldolaj.hu

Ravenol Longlife LSG SAE 5W-30 sct-hungary.hu
Rowe Hightec Synt Rs 5W-30 Hc-Fe west-autoteka.hu

Midland Axxept 5W-30 midland.hu

Valvoline SynPower Mst 5W-30 sgconsult.hu
Genuine GM Motor Oil dexos2 5W-30 autoteka2000.hu

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Közeledik az autó a 100ezer km-hez, így le akarom cserélni a fék alkatrészeket.

Melyik márkét érdemes megvenni?
- tárcsa: Zimmermann, Brembo, Textar, ATE
- betét: ATE, Zimmermann, Ferodo, Textar, Brembo
- fékfolyadék csere.
- fékpofa hátul
- fékdobot kell már cserélni?

Link to comment
Megosztás:

Közeledik az autó a 100ezer km-hez, így le akarom cserélni a fék alkatrészeket.

Melyik márkét érdemes megvenni?

- tárcsa: Zimmermann, Brembo, Textar, ATE

- betét: ATE, Zimmermann, Ferodo, Textar, Brembo

- fékfolyadék csere.

- fékpofa hátul

- fékdobot kell már cserélni?

Minek?!

Link to comment
Megosztás:

Közeledik az autó a 100ezer km-hez, így le akarom cserélni a fék alkatrészeket.

Melyik márkét érdemes megvenni?

- tárcsa: Zimmermann, Brembo, Textar, ATE

- betét: ATE, Zimmermann, Ferodo, Textar, Brembo

- fékfolyadék csere.

- fékpofa hátul

- fékdobot kell már cserélni?

Ezekből egyedül a fékfolyadék csere az, ami úgy-ahogy összefügg a futott kilométerrel, a többinek semmi köze hozzá, mert erősen használatfüggő az elhasználódásuk. Rá kell nézni, aztán ha még jó, akkor minek cserélni? A fékfolyadék is inkább időintervallumos, mint kilométerfüggő.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.