kosazolika Elküldve Április25, 2014 Megoszt Elküldve Április25, 2014 Sziasztok cserélt valaki mostanában Z14XEP -ben vezérlést?Milyen összegre lehet számolni?(esetleg Márkaszervizben) Hidegen 5-6 másodpercig nemfeszit rá a láncra a fesztő elég rossz hangja addig. Link to comment Megosztás: More sharing options...
DM101 Elküldve Április25, 2014 Megoszt Elküldve Április25, 2014 16mm-es dugókulcs kell és hosszú crova hosszabbító, mert elég mélyen van a gyertya. Kettő darab 8-as csavart kell belehajtani a gyújtóhídba és azzal szépen ki lehet venni. Előtte az elektromos csatlakozót vedd le! Az akksit nem kell kikötnöm ugye? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Április25, 2014 Megoszt Elküldve Április25, 2014 (edited) Sziasztok cserélt valaki mostanában Z14XEP -ben vezérlést?Milyen összegre lehet számolni?(esetleg Márkaszervizben) Hidegen 5-6 másodpercig nemfeszit rá a láncra a fesztő elég rossz hangja addig. Csak tippelni tudnék annak meg nincs sok értelme. Láncnál is mindent érdemes egyben cserélni, az nem olcsó (a szíjas sem). Ha tart még a Szerviz4+ akció, akkor dobj egy mailt a hozzád legközelebbi márkaszerviznek, ők leírják pontosan... (Úgy rémlik, hogy valaki anno írta hogy 80-90 alaphangon a szakszerű csere...) https://www.myopelservice.com/HU/Resources/OSKO.aspx Módosítva Április25, 2014 : Janó32 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Április25, 2014 Megoszt Elküldve Április25, 2014 Az akksit nem kell kikötnöm ugye? Nem, sőt én még a csatlakozót sem szoktam lehúzni a gyújtóhídról, csak egyszerűen félre teszem. Csavar sem kellett sosem hogy leszedjem a helyéről, finoman mozgatva mindig lejött. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Április25, 2014 Megoszt Elküldve Április25, 2014 (edited) T kosazolika! "... Z14XEP -ben vezérlés ..." Márkaszervizben 200- 220 eFt. Csergőnél 140 eFt. Szétszerelés után kiderülhet a hosszbordásszíj és vízpumpa csere szükségessége is. A vezérlés készlet (GM 93191271, Opel 6606022) márkaszervizben 80 eFt, csergőnél 58 eFt, müllerautónál 42 eFt. Módosítva Április25, 2014 : mantec Link to comment Megosztás: More sharing options...
tompo911 Elküldve Április25, 2014 Megoszt Elküldve Április25, 2014 Sziasztok ! A következő kérdéssel fordúlnák hozzátok autom típusa opel g astra 1,8 benzin 16 szelep évjárat 2001 motor kód z18xe Szeleppedél tömítést cserélek a szekepfedél csavarhainak a meghúzási nyomatéka mennyi meg az új tömítés mellé használjak egy kis 736 os piros színű tömítő pasztát Köszi előre is :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
vargata Elküldve Április25, 2014 Megoszt Elküldve Április25, 2014 A ScanMaster-ELM és a moDiag progik jók PC-n. Kösz a választ. Ezek gondolom fizetős progik, esetleg letöltési lehetőséget is tudsz? ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
retfirD Elküldve Április25, 2014 Megoszt Elküldve Április25, 2014 Kösz a választ. Ezek gondolom fizetős progik, esetleg letöltési lehetőséget is tudsz? ;) Én a magos oldalról szereztem be, de pl. a http://torrentz.eu/ oldalon is fent van mindkettő. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Április25, 2014 Megoszt Elküldve Április25, 2014 Rendeltem 4 ilyen gyertyát a kocsiba: https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/40600000-gyujtasrendszer/40600190-gyujtogyertya/141188-gyujtogyertya-opel-fqr8leu2-egypolusu Az autóban Z14XEP motor van.Jó gyertyát rendeltem? Milyen gyertyakulcs kell hozzá?(hossza, átmérőre)Kell-e valamire ügyelni, figyelni gyertya cserénél?Idáig még csak a motoromban cseréltem gyertyát, de feltételezem itt sem megy másképp. Esetleg ha mégis lehúzod a csatlakozót a trafóról,akkor összerakásnál figyelj,hogy jól dugd vissza.Én úgy jártam,hogy a csatlakozóban az egyik érintkező elhajlott,mikor összetoltam.Simán bepattant úgy is.Mindjárt dobott hibakódot,nem ment egy henger.Aztán széthúztam,akkor láttam mi a bibi. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Április26, 2014 Megoszt Elküldve Április26, 2014 16mm-es dugókulcs kell és hosszú crova hosszabbító, mert elég mélyen van a gyertya. Kettő darab 8-as csavart kell belehajtani a gyújtóhídba és azzal szépen ki lehet venni. Előtte az elektromos csatlakozót vedd le! :) Akkor 16, tudtam hogy kisebb, mint a régi Simson-MZ gyertyákhoz. :) Amúgy én a kocsihoz vett gyertyakulccsal cseréltem ki az SV-ben a gyertyákat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Április26, 2014 Megoszt Elküldve Április26, 2014 Sziasztok cserélt valaki mostanában Z14XEP -ben vezérlést?Milyen összegre lehet számolni?(esetleg Márkaszervizben) Hidegen 5-6 másodpercig nemfeszit rá a láncra a fesztő elég rossz hangja addig. Én nemrég megkérdeztem, itt van, hogy mit mondtak (~110e): "Az Ön által kért alkatrészek cseréjének árajánlata a következő: - Vezérmű lánc készlet: 79270,-, munkadíj: 30000,- - Generátor szíj: 6450,- , munkadíj: 7500,- Ha a generátor szíj és a vezérlés cseréjét együttesen kéri akkor a generátor szíj cseréjének munkadíjától eltekintünk. Az árak az áfát tartalmazzák. Minden felsorolt alkatrész gyári. Bármilyen egyéb kérdésre szívesen válaszolok a lentebb megadott elérhetőségeken." + hogy miért ennyi, mert én sem értettem, szóval Mantec amit írt alkatrészek, azokhoz még ezek hozzájönnek! "Először is szeretnék elnézést kérni a nem egyértelműségért. Az általam leírt 79270.- HUF Bruttó összegű vezérmű lánc készlet a következőkből áll: - Az Ön által korábban „belinkelt” vezérmű lánc szett a képen látható alkatrészekkel: 60000.- - Vezérmű háztömítés: 6800.- - Főtengely szimering: 3270.- - Vízpumpa tömítés: 1300.- - Szelepfedél tömítés: 7900.- Azért van ebben az esetben szó készletről mivel garanciát csak úgy tudunk vállalni a javításra, hogy vezérmű lánc cseréje mellett ezeket a „járulékos” alkatrészeket is cseréljük. Szintén említeném, hogy az imént felsorolt alkatrészek gyáriak és beépítéstől számított 2 év garancia vonatkozik rájuk." 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Április26, 2014 Megoszt Elküldve Április26, 2014 :) Akkor 16, tudtam hogy kisebb, mint a régi Simson-MZ gyertyákhoz. :) Amúgy én a kocsihoz vett gyertyakulccsal cseréltem ki az SV-ben a gyertyákat. Azokhoz 21mm-es dugó kell. Link to comment Megosztás: More sharing options...
medve75 Elküldve Április26, 2014 Megoszt Elküldve Április26, 2014 Sziasztok.Lehet nem ide kell írni,de:szerintetek melyik jobb lengéscsillapító a 2 közül Bilstein B4 vagy Kayaba excel - G?Mindkettő gázos 2 csöves.?alul felül szem kell bele vagy felül menetes nem néztem még 2007 Z14Xep motor Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Április26, 2014 Megoszt Elküldve Április26, 2014 Sziasztok.Lehet nem ide kell írni,de:szerintetek melyik jobb lengéscsillapító a 2 közül Bilstein B4 vagy Kayaba excel - G?Mindkettő gázos 2 csöves.?alul felül szem kell bele vagy felül menetes nem néztem még 2007 Z14Xep motor Szerintem ebben a szegmensben (prémium alkatrész) egy átlag felhasználónak mindegy melyiket választja, nem nagyon fogja tudni az esetleges különbségeket kiautózni. Amelyiket olcsóbban be tudod szerezni, az jó lesz. Ősszel Sachs-ot raktak az én autómba, de feltételezem ha Monroe lenne, azt sem venném észre az átlag felhasználás mellett. Link to comment Megosztás: More sharing options...
medve75 Elküldve Április26, 2014 Megoszt Elküldve Április26, 2014 Szerintem ebben a szegmensben (prémium alkatrész) egy átlag felhasználónak mindegy melyiket választja, nem nagyon fogja tudni az esetleges különbségeket kiautózni. Amelyiket olcsóbban be tudod szerezni, az jó lesz. Ősszel Sachs-ot raktak az én autómba, de feltételezem ha Monroe lenne, azt sem venném észre az átlag felhasználás mellett. Köszi a választ.A BILSTEIN jó nevű és hírű cég,de nem tudom ki gyártja ,a KAYABA tudom hogy japán, a MONROE azt nem is írtam,mert a szerelő aki kimondott Audi konszernbeli autókat szerel erről lebeszélt.egyébként a BILSTEIN az olcsóbb. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Április26, 2014 Megoszt Elküldve Április26, 2014 Köszi a választ.A BILSTEIN jó nevű és hírű cég,de nem tudom ki gyártja ,a KAYABA tudom hogy japán, a MONROE azt nem is írtam,mert a szerelő aki kimondott Audi konszernbeli autókat szerel erről lebeszélt.egyébként a BILSTEIN az olcsóbb. Manapság már nem nagyon érdemes azt a kérdést feszegetni, hogy x alkatrészt ki és hol gyártja. Könnyen futhat bele az ember meglepő eredménybe... Nagyon sok alkatrészre igaz, hogy ua a helyszínen, ua gyártósor, ua alkatrészt gyártja ua alapanyagokból. Ráadásul ez tökéletesen legális, a nagynevű cégek legnagyobb hányada ugyanis bérgyártat. Pl. a délelőttős műszak gyártja mondjuk a "handel"-es kategóriát, a délutános mondjuk a Bosch-t, az éjszakás mondjuk a Valeo-t. A doboz más csak amibe a végén kerül... Ráadásul az is mindegy hogy a dobozon/terméken mi van feltüntetve (pl. Made in Germany), ugyanis ha pl. azt Magyarországon bérgyártatja a saját tulajdonú gyártósorával, akkor azon nem az lesz hogy Made in Hungary.... Illetve manapság elintézik egy Made in EU-val azt csókolom... Szóval csak reménykedni/bízni lehet abban, hogy a prémiumként vásárolt alkatrész valóban nagyobb minőséget (értéket) képvisel a legolcsóbb utángyártotthoz képest... Jó lesz az a Bilstein, de a Monroe-val sem lenne gond... Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Április26, 2014 Megoszt Elküldve Április26, 2014 Ráadásul az is mindegy hogy a dobozon/terméken mi van feltüntetve (pl. Made in Germany), ugyanis ha pl. azt Magyarországon bérgyártatja a saját tulajdonú gyártósorával, akkor azon nem az lesz hogy Made in Hungary.... Illetve manapság elintézik egy Made in EU-val azt csókolom...Ehhez képest a Bosch meglepően őszinte, ugyanis a napokban vásárolt gyári gyertyáimra (FLR8LDCU+) ráírta hogy "Made In Russia". Az előző is ugyanez a típus volt, még "Made In Germany", majd meglátjuk érzek-e különbséget Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Április26, 2014 Megoszt Elküldve Április26, 2014 Manapság már nem nagyon érdemes azt a kérdést feszegetni, hogy x alkatrészt ki és hol gyártja. Könnyen futhat bele az ember meglepő eredménybe... Nagyon sok alkatrészre igaz, hogy ua a helyszínen, ua gyártósor, ua alkatrészt gyártja ua alapanyagokból. Ráadásul ez tökéletesen legális, a nagynevű cégek legnagyobb hányada ugyanis bérgyártat. Pl. a délelőttős műszak gyártja mondjuk a "handel"-es kategóriát, a délutános mondjuk a Bosch-t, az éjszakás mondjuk a Valeo-t. A doboz más csak amibe a végén kerül... Ráadásul az is mindegy hogy a dobozon/terméken mi van feltüntetve (pl. Made in Germany), ugyanis ha pl. azt Magyarországon bérgyártatja a saját tulajdonú gyártósorával, akkor azon nem az lesz hogy Made in Hungary.... Illetve manapság elintézik egy Made in EU-val azt csókolom... Szóval csak reménykedni/bízni lehet abban, hogy a prémiumként vásárolt alkatrész valóban nagyobb minőséget (értéket) képvisel a legolcsóbb utángyártotthoz képest... Jó lesz az a Bilstein, de a Monroe-val sem lenne gond... A kiemelt részben tévedsz! Akkor Made in Hungary lesz! (annak kell lennie) Akkor lehet made in germany, ha ott van valami hozá adott érték! (pl tudnék mesélni X telefon Kínában legyártották, és Mo-on kapta meg a custumer fw-t, matricázták, tesztelték, csomagolták, és made in hungary lett.... :) ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
medve75 Elküldve Április26, 2014 Megoszt Elküldve Április26, 2014 Gázost azért néztem ,mert azt olvastam róla ,hogy az állandóan feszít és kicsit emel ezért az autón,tehát könnyíti a rugók dolgát illetve terhelését.Meg azt is hogy ezek az olajosokhoz képest feszesebbek is,nem véletlen vannak rögzítve hogy ne jöjjön ki a rúd a hüvelyből vagy hogy is mondják ezt.Ezeket így kell beszerelni és mikor be van rakva a helyére akkor kell a rögzítést elvágni,oldani. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve Április26, 2014 Megoszt Elküldve Április26, 2014 A kiemelt részben tévedsz! Akkor Made in Hungary lesz! (annak kell lennie) Akkor lehet made in germany, ha ott van valami hozá adott érték! (pl tudnék mesélni X telefon Kínában legyártották, és Mo-on kapta meg a custumer fw-t, matricázták, tesztelték, csomagolták, és made in hungary lett.... :) ) Nézd, ha majd felém jársz, szívesen körbevezetlek a gyárunkban (cirka 1300főt foglalkoztatunk), akkor láthatod hogy bizony nem Made in Hungary kerül rá sok esetben. Ha pl a Bosch gyártósort vesszük alapul, akkor azt kell tudni, hogy a gyártósor és a szerszámok/eszközök a Bosch tulajdona, minden beépülő alkatrész beszállítóját ő választja ki (99%-ban német), az összeszerelés-tesztelés-csomagolás nálunk történik, a késztermékre Made in Germany kerül. De tudok mutatni számos más példát is más nagynevű gyártó vonatkozásában, komplett elektronikai egységek kapcsán. Leesne az állad hogy milyen nagynevű autógyáraknak/alkatrész beszállítóknak gyártunk/szerelünk alkatrészeket és mennyire kis hányadukra kerül Made in Hungary felirat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Április27, 2014 Megoszt Elküldve Április27, 2014 Nézd, ha majd felém jársz, szívesen körbevezetlek a gyárunkban (cirka 1300főt foglalkoztatunk), akkor láthatod hogy bizony nem Made in Hungary kerül rá sok esetben. Ha pl a Bosch gyártósort vesszük alapul, akkor azt kell tudni, hogy a gyártósor és a szerszámok/eszközök a Bosch tulajdona, minden beépülő alkatrész beszállítóját ő választja ki (99%-ban német), az összeszerelés-tesztelés-csomagolás nálunk történik, a késztermékre Made in Germany kerül. De tudok mutatni számos más példát is más nagynevű gyártó vonatkozásában, komplett elektronikai egységek kapcsán. Leesne az állad hogy milyen nagynevű autógyáraknak/alkatrész beszállítóknak gyártunk/szerelünk alkatrészeket és mennyire kis hányadukra kerül Made in Hungary felirat. Ez számomra meglepő, de ennek sajnos nem így kellene lennie. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gedikart Elküldve Április27, 2014 Megoszt Elküldve Április27, 2014 Mi számít jó szervóolaj szintnek? Most néztem rá először, a hatlapfejű tetejét már nem éri el az olaj. http://kepfeltoltes.hu/140427/IMG_0_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Április27, 2014 Megoszt Elküldve Április27, 2014 Mi számít jó szervóolaj szintnek? Most néztem rá először, a hatlapfejű tetejét már nem éri el az olaj. http://kepfeltoltes.hu/140427/IMG_0_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Hát ez alacsony lesz. A tiedben nincs szintjelző pálcika? Vagy az oldalán jelölés (ez a két típusú szintjelző létezik). Link to comment Megosztás: More sharing options...
gedikart Elküldve Április27, 2014 Megoszt Elküldve Április27, 2014 Hát ez alacsony lesz. A tiedben nincs szintjelző pálcika? Vagy az oldalán jelölés (ez a két típusú szintjelző létezik). Köszi. Van egy kupakba épített pálca, de az nem ér bele az olajba. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Április27, 2014 Megoszt Elküldve Április27, 2014 Köszi. Van egy kupakba épített pálca, de az nem ér bele az olajba. Az a szint jelző. Odáig illetve egy kicsit feljebb kell lennie az olajnak Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts