Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

úgy csináltam, ahogy írtad.

fék be,gáz be, bár nem tövig.

de semmit nem villogott.

csak az olajkanna és az akkulámpa maradt égve, vártam vagy 10mp-et is legalább.

nos, nem bírtam ki és nekiálltam megint.

a titok a tövig benyomott gázpedál volt!

2 hibakódot villogott ki:

10571

10335

elvileg az első(10571): Tempomat fékáramkör a funkció rendellenesség

ez azért marha érdekes, mert nincs tempomat az autóban!

a második(10335): főtengelyhelyzet jeladó funkció rendellenesség

az elsővel nem tudom mit is csinálhatnék, de elég fura, hogy 4 érintkezős a féklámpa kapcsolóm...

a másodikkal lehet-e valamit kezdeni?

alkatrész csere?

javítás?

milyen károkat okozhat az érzékelő nem megfelelő működése?

Köszönöm a segítségeteket!

Balázs

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma volt fékdob,fékpofa,munkahenger csere astrámon(y17dt,caravan),fékhatásom jó de pulzál a pedál fékezéskor.3xleszedtem a dobot tisztogattam,de ugyanaz.Lehetséges h gyári hibás a dob?Igy hogy már használtam kb 10km-t visszaveszik?

Nem sok kedvem van új dobot felesztergálni...

Link to comment
Megosztás:

nos, nem bírtam ki és nekiálltam megint.

a titok a tövig benyomott gázpedál volt!

2 hibakódot villogott ki:

10571

10335

elvileg az első(10571): Tempomat fékáramkör a funkció rendellenesség

ez azért marha érdekes, mert nincs tempomat az autóban!

a második(10335): főtengelyhelyzet jeladó funkció rendellenesség

az elsővel nem tudom mit is csinálhatnék, de elég fura, hogy 4 érintkezős a féklámpa kapcsolóm...

a másodikkal lehet-e valamit kezdeni?

alkatrész csere?

javítás?

milyen károkat okozhat az érzékelő nem megfelelő működése?

Köszönöm a segítségeteket!

Balázs

Leállhat a motor. Inkább cseréld ki.

Link to comment
Megosztás:

nos, nem bírtam ki és nekiálltam megint.

a titok a tövig benyomott gázpedál volt!

2 hibakódot villogott ki:

10571

10335

elvileg az első(10571): Tempomat fékáramkör a funkció rendellenesség

ez azért marha érdekes, mert nincs tempomat az autóban!

a második(10335): főtengelyhelyzet jeladó funkció rendellenesség

az elsővel nem tudom mit is csinálhatnék, de elég fura, hogy 4 érintkezős a féklámpa kapcsolóm...

a másodikkal lehet-e valamit kezdeni?

alkatrész csere?

javítás?

milyen károkat okozhat az érzékelő nem megfelelő működése?

Köszönöm a segítségeteket!

Balázs

A főtengely jeladót cseréld ki, mert ahogy írtad, leállt alattad. Előzésnél elég kellemetlen.

Módosítva : beghyn
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a segítséget.

akkor veszek újat bele, de előtte a széttöredezett szétszakadt kábeleket gyógyítom a csomagtér ajtónál.

persze kérdés az, hogy amikor megcsinálom a kábeleket, nem lehet, hogy megszűnik a hiba?

vagy, ha már egyszer zárlatot kapott, akkor vége?

illetve melyik márkát javasoljátok ezeknél?

Balázs

Link to comment
Megosztás:

Üdv!
Van egy 2006-os gyártású astra g-m. 86000 km-el. Arra lennék kíváncsi h szerintetek érdemes lenne cserélni rajta egy vezérműszíj, görgők, ékszíj.. stb alkatrészeket? Az autóval különösebb gond nincsen. A válaszokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Van egy 2006-os gyártású astra g-m. 86000 km-el. Arra lennék kíváncsi h szerintetek érdemes lenne cserélni rajta egy vezérműszíj, görgők, ékszíj.. stb alkatrészeket? Az autóval különösebb gond nincsen. A válaszokat előre is köszönöm!

Típus (motorkód?) függvénye elsődlegesen... Én 8 éves szettet már azért cserélnék... Bár motorkód hiányában nem tudom a gyártói előírást megmondani...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A jobboldali visszapillantó tükörlapot szeretném cserélni de csak a középső gömböt tudom bepattintani, a két mozgató nemakarja az igazságot pedig egykis olajat is cseppentettem rájuk.(Kitoltam teljesen őket akkor sem megy rá) Van erre valami trükk??

A gyakorlás a trükk lényege. Nekem se sikerült anno, egy vadi új lap el is repedt próbálkozás közben, a szerelőm meg pillanatok alatt felpattintotta... :(

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Van egy 2006-os gyártású astra g-m. 86000 km-el. Arra lennék kíváncsi h szerintetek egy érdemes lenne cserélni rajta vezérműszíj, görgők, ékszíj.. stb alkatrészeket? Az autóval különösebb gond nincsen. A válaszokat előre is köszönöm!

Mindenképp cseréld le ezeket :icon1:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Van egy 2006-os gyártású astra g-m. 86000 km-el. Arra lennék kíváncsi h szerintetek érdemes lenne cserélni rajta egy vezérműszíj, görgők, ékszíj.. stb alkatrészeket? Az autóval különösebb gond nincsen. A válaszokat előre is köszönöm!

Motorkód: z14xep

thx!

Tekintettel arra hogy a Z14XEP láncos vezérlésű, így vezérműszíjat nem kell cserélned. Ha biztos vagy abban hogy a 86000km valóban 86000km és nincs hangja a láncnak, akkor nem kell cserélni. Arra figyelj, hogy 5w30 vagy 5w40-es olajat használj (az sem baj ha Dexos2-es jóváhagyással rendelkezőt), a láncosoknál a a vezérlés miatt is fontos az olaj viszkozitása. A hosszbordás szíjat meg lehet nézni, ha repedezett akkor lehet cserélni, de valós 86000km-nél még rendben kell lennie.

Link to comment
Megosztás:

T ibu!

Vezérműszíjat és ékszíjat nem tudsz a Z14XEP motoron cserélni.

T Morgó Medve!

"... 5w30 vagy 5w40 ..."

A követelmény nem viszkozitási osztály, hanem az aktuális olajkövetelmény (GM dexos2) megléte.

Így van, és mint tudjuk jól a gyakorlatból, eddig minden olyan Opel motort ki kellett dobni amibe nem Dexos2 követelményt teljesítő olaj került... Bár nem vagyok akkora szakember kenőanyagok terén mint Ön, de abban biztos vagyok, hogy 5w30 vagy 5w40 kell a láncos motorba. Csak attól nem fog meghibásodni, mert nem teljesíti a Dexos2 követelményt...

Link to comment
Megosztás:

T Morgó Medve!

A GM (Opel) kb 13 éve meghaladta a viszkozitási osztállyal megfogalmazott olajkövetelményt.

Az aktuális olajkövetelményt (GM dexos2) teljesítő - Mo-on kapható - motorolajok jelentős többsége 5W-30-as, 3 db 5W-40-es 1 db 0W-30-as, 2 db 0W-40-es.

A gyártóművi elfogadással nem rendelkező, de 5W-30-as, 5W-40-es motorolajok GM (Opel) motorokba nem valók.

Módosítva : mantec
Link to comment
Megosztás:

sziasztok!
2004-es G astrámnál olyan észrevételem / problémám van, hogy már 3-4km után már melegszik az első 2 felni szerintem a fék miatt, 400km után is ugyanilyen meleg. ( a hátsó 2 felni normál hideg, de az első 2 határozottan meleg), leszedtem a kereket, pofa nem kopott,a tárcsa is jó, fék felengedése után a dugattyú szépen visszahúz, nem szorul)
F astránknál ilyen gond nincs ( pedig ott is elől tárcsa hátul dob kombináció van)
vkinek vmi tipp a problémára? vagy ezt én problémázom túl?
előre is köszönöm !

Link to comment
Megosztás:

Ha kézzel megtolod a verdát, akkor könnyen gurul? Felemelt állapotban a kerék könnyen forog? Van egy kis holtjátéka a gömbcsuklóknak, féltengelyeknek, azon a holtjátékon egészen könnyen kell a keréknek mozognia, és körbeforgatva is csak a váltó fogaskerekei nehezíthetik a forgást.

Link to comment
Megosztás:

Ha kézzel megtolod a verdát, akkor könnyen gurul? Felemelt állapotban a kerék könnyen forog? Van egy kis holtjátéka a gömbcsuklóknak, féltengelyeknek, azon a holtjátékon egészen könnyen kell a keréknek mozognia, és körbeforgatva is csak a váltó fogaskerekei nehezíthetik a forgást.

köszönöm a gyors választ ! :), De itt a furcsaság, hogy könnyen gurul ezért nincs is tippem rá, hogy mi lehet a hiba, ma talán kiderül, mert amúgy is el kell vinnem szerelőhöz hűtőcsepegés miatt

Link to comment
Megosztás:

Üdv,

Nem tudom ilyet itt lehet-e? Szóval van egy ELM327 nevű bluetoothos OBD2 hibakódolvasó eszközöm. (e-bay) Androidos telón a torque nevű programmal egészen jól működik, kiolvastam, sőt már töröltem is ki hibakódot. Kokszos volt a kipufogórendszerem...

Szóval az eszközhöz alkalmas PC progit keresnék, win 7-re, ami már kipróbált és működő program. Elcseszni azért nem szeretnék semmit, különösen elállítani sem, csak lefuttatnám laptopon is a scan-t. Tud valaki segíteni?

Link to comment
Megosztás:

Üdv,

Nem tudom ilyet itt lehet-e? Szóval van egy ELM327 nevű bluetoothos OBD2 hibakódolvasó eszközöm. (e-bay) Androidos telón a torque nevű programmal egészen jól működik, kiolvastam, sőt már töröltem is ki hibakódot. Kokszos volt a kipufogórendszerem...

Szóval az eszközhöz alkalmas PC progit keresnék, win 7-re, ami már kipróbált és működő program. Elcseszni azért nem szeretnék semmit, különösen elállítani sem, csak lefuttatnám laptopon is a scan-t. Tud valaki segíteni?

A ScanMaster-ELM és a moDiag progik jók PC-n.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Rendeltem 4 ilyen gyertyát a kocsiba:

https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/40600000-gyujtasrendszer/40600190-gyujtogyertya/141188-gyujtogyertya-opel-fqr8leu2-egypolusu

Az autóban Z14XEP motor van.Jó gyertyát rendeltem?

Milyen gyertyakulcs kell hozzá?(hossza, átmérőre)Kell-e valamire ügyelni, figyelni gyertya cserénél?Idáig még csak a motoromban cseréltem gyertyát, de feltételezem itt sem megy másképp.

Link to comment
Megosztás:

Rendeltem 4 ilyen gyertyát a kocsiba:

https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/40600000-gyujtasrendszer/40600190-gyujtogyertya/141188-gyujtogyertya-opel-fqr8leu2-egypolusu

Az autóban Z14XEP motor van.Jó gyertyát rendeltem?

Milyen gyertyakulcs kell hozzá?(hossza, átmérőre)Kell-e valamire ügyelni, figyelni gyertya cserénél?Idáig még csak a motoromban cseréltem gyertyát, de feltételezem itt sem megy másképp.

Igen, ezt írják, hogy ez kell bele.

Azt hiszem 17mm-es. Semmi extra, a gyújtóhidat nehezebb leszedni, de abba azt hiszem 2db 10mm-es csavart betekersz, s kirángatod. ;)

Az a lényeg, hogy nehogy félre kapatsd bele, azaz óvatosan, de ha már szereltél, akkor nem lesz gond.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Rendeltem 4 ilyen gyertyát a kocsiba:

https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/40600000-gyujtasrendszer/40600190-gyujtogyertya/141188-gyujtogyertya-opel-fqr8leu2-egypolusu

Az autóban Z14XEP motor van.Jó gyertyát rendeltem?

Milyen gyertyakulcs kell hozzá?(hossza, átmérőre)Kell-e valamire ügyelni, figyelni gyertya cserénél?Idáig még csak a motoromban cseréltem gyertyát, de feltételezem itt sem megy másképp.

16mm-es dugókulcs kell és hosszú crova hosszabbító, mert elég mélyen van a gyertya. Kettő darab 8-as csavart kell belehajtani a gyújtóhídba és azzal szépen ki lehet venni. Előtte az elektromos csatlakozót vedd le!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.