Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

Sziasztok.

1.6 twinport vilogos kiolvasásnál P0170 tűzelőanyag-korrekció (bank 1) funció-rendelleneség hiba olvasható ki. Valaki talalálkozott ilyen próblémával? Egy AGR szelep\folytószelep tisztitás segít rajta? Esetleg gyertya csere?

A segítséget előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Szia, pl Fuchs Titan GT1 Pro Flex 5W30 4L 8882 Ft, Mecafilter ELP3664 levegőszűrő 1574 Ft, Mann HU612/2X olajszűrő 2029 Ft, benzinszűrő Filtron FLT PP905 939 Ft.

www.alkatreszek.hu

Ez egy nagyon jó kombináció, ha nincs lehetőség eredeti Opel olaj- és benzinszűrőre, ami sajnos a Kovács Autónál jelenleg nem kapható. A Fuchs olaj egészen biztos, hogy kiváló választás és nagyon jó árban is van. Ha jól tudom, a legtöbb Németországban készült autó Fuchs olajjal hagyja el a gyárakat (VW, Audi, Opel, Mercedes, BMW). Az egy dolog, hogy utána a legtöbbnél a Castrolt ajánlott, de ez inkább marketing (persze ettől még elsőrangú olaj a Castrol).

Én az olaj- és benzinszűrőnél maradnék az eredeti Opelnél, már csak azért is, mert a Filtershop szűrői finoman fogalmazva is a legalacsonyabb kategóriát képviselik. Levegő- és pollenszűrő esetében még megfelelhet. Persze az említett Mann és Filtron is elsőrangú választás.

Az, hogy a Filtershop nem szerepel a Castrol hivatalos márkakereskedői között nem azt jelenti, hogy nem eredeti olajat árulnának. Szerintem egy megbízható üzletről van szó, több éve üzemelnek, nagyon sokan vásárolnak tőlük, nem hinném, hogy hamisítanák az olajat. Flakont (főleg ennyit) szerezni pedig nem olyan egyszerű, különösen EDGE flakont, főleg nem sokat, mert talán nincs is olyan márkaszerviz, aki 4 literes kannában szerezné be az olajat (hordókban érkezik hozzájuk). Ennyi erővel a Tesco sem hivatalos forrás, és még oly sok más üzlet sem.

Jelenleg én is az Edge FST 5W40 és a Fuchs GT1 Pro Flex 5W30 között vacillálok, árban ua mind a kettő.

Most GM 5W30 van benne, hidegindításkor hallani a tipikus Z14XEP hidrotőkés hangot pár másodpercig, kérdés, hogy az 5W40 csökkentené vagy éppen rontaná ezt. Elvileg 5W30 esetén gyorsabban épül fel az olajnyomás, így hamarább hallgatnak el a hidrotökék is, de talán az 5W40 jobban "megtapad" és eleve több olaj marad fent? Persze lehet, ez hülyeség, amit írok. Az tény, hogy 10W40-es olajnál kevésbé lehet hallani a ht-ket, de persze attól még sokkal többet árt a motornak, mint hogy nem hallani a kopogást.

Link to comment
Megosztás:

Akkor a legjobb cserélni, amikor előtte mentél egy 10-15km-t. Akkor felmelegszik rendesen.

De volt ezelőtt télen amikor cseréltem, hogy az út tiszta kosz volt, s nem akartam a kocsit összekoszolni, ezért helyben addig járattam amíg be nem melegedett (víz üzemi hőfokú nem lett). De jobb ha egy út után cseréled le. ;)

annyira nekilendültem, és annyira nem volt hozzá trox kulcsom..... :omg:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2004-es 1.4 Caravanhoz első fékbetéteket szeretnék.

Nem kellenek a sport betétek, de valami normális minőségű típust szeretnék.

Sima mechanikus kopásjelzőjű, semmi extra.

Az fontos, hogy ne legyen nyikorgós, mert az elég idegesítő. :)

Kinek mi jött be, mit ajánlotok?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2004-es 1.4 Caravanhoz első fékbetéteket szeretnék.

Nem kellenek a sport betétek, de valami normális minőségű típust szeretnék.

Sima mechanikus kopásjelzőjű, semmi extra.

Az fontos, hogy ne legyen nyikorgós, mert az elég idegesítő. :)

Kinek mi jött be, mit ajánlotok?

Szia!

Akkor gyári. Szervíz 4+ -ban "Első fékbetét csere 13 990 - 19 990 Ft"

Üdv. Tomi

Link to comment
Megosztás:

Az egyik "aranykezű"szerelő fordítva rakta be az első (Textar)fékbetétet, és nyikorog mint az állat.Erre a mostani szerelőm hívta fel a figyelmemet, és azt mondta hogy mivel már össze vannak kopva, már nem érdemes kicserélni.Most néztem LPR fékbetéteket jó árin.Ti vennétek LPR márkát?

Link to comment
Megosztás:

Én nem vennék...

Azért nem, mert 10e ft a gyári a Cromaxban, amivel a legutóbbi csere előtt elmentem 60e km-t, Budapesten (gáz-fék-gáz-fék).

Az F astrámon volt mindenféle márkás fék (brembo/ferodo/textar) és sosem volt igazán jó...

Link to comment
Megosztás:

Az egyik "aranykezű"szerelő fordítva rakta be az első (Textar)fékbetétet, és nyikorog mint az állat.Erre a mostani szerelőm hívta fel a figyelmemet, és azt mondta hogy mivel már össze vannak kopva, már nem érdemes kicserélni.Most néztem LPR fékbetéteket jó árin.Ti vennétek LPR márkát?

Az enyémre most kértem ajánlatot (1.4 caravan), a gyári Opel szett 9648Ft.

Ennél kell olcsóbb, jobb...? (Csergőnél)

Link to comment
Megosztás:

Az egyik "aranykezű"szerelő fordítva rakta be az első (Textar)fékbetétet, és nyikorog mint az állat.Erre a mostani szerelőm hívta fel a figyelmemet, és azt mondta hogy mivel már össze vannak kopva, már nem érdemes kicserélni.Most néztem LPR fékbetéteket jó árin.Ti vennétek LPR márkát?

Az LPR egy már elfogadható szintű, de akkor is belépő szintet képviselő márka, szerintem sem érdemes. Mint sokan írták, érdemesebben az eredeti Opel-t választani (vajon ki gyártja nekik?), nem sokkal drágább.

A Ferrodo már megfelelő minőség, de a Brembo, Zimmermann, Textar is mind azok. Látod, mégis azt írják, hogy nem volt olyan, mint az eredeti Opel, pedig ezek a legnagyobb gyártók a világon.

Mondjuk az biztos, hogy a tárcsa árakat elnézve, nem eredeti Opel lesz benne, szerintem Ferrodo.

Jut eszembe, Astra G 1,4 Classic II rendelkezik visszajelzővel a műszerfalon? Világít valami, ha már kopottak a fékbetétek?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Pontosan hogyan van a fényszóró állítási ertek? Szembe állok a fallal es 10 méterről 1 méter magasra kell világítson? Nekem valami ilyesmi rémlik. A jobbos lámpám nagyon felfelé hordtobben is ram villogtak mar...

Google gyorsan tud ám válaszolni...

Be_ll_t_s.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Pontosan hogyan van a fényszóró állítási ertek? Szembe állok a fallal es 10 méterről 1 méter magasra kell világítson? Nekem valami ilyesmi rémlik. A jobbos lámpám nagyon felfelé hordtobben is ram villogtak mar...

Én nem kínlódnék vele! Szemre úgysem tudod olyan pontosan beállítani mint egy műszerrel. Persze ha a szerelő veszi a fáradtságot és beállítja normálisan.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Olajat cserélnék, de soha nem cseréltem még kocsiban. Cèlszerü kicsit melegíteni a kocsit, hogy jobban kifojjon az olaj? Vagy teljesen mindegy? én a robogót szoktam melegíteni, hogy legyen kézmeleg az olaj és akkor eresztem le.

Köszi a segìtséget

Nem csak célszerű, de fontos is mivel a meleg olaj több szennyeződést tud magával kihozni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.