Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

T Lesliegold!

A Filtershop információival ellentétben az említett motorolaj nem rendelkezik ACEA A3/B3, A3/B4 jóváhagyással

T gezoli!

"... leírást ..."

A információ forrása.

Tehát ha jól értelmezem akkor a mi autóinkra még nem vonatkozik a DEXOS2 szabvány, amit sokan emlegetnek:

"A dexos 2 előírás fokozatosan kerül bevezetésre a GM európai típusaiban, és teljes mértékben felváltja a korábbi GM-LL-A-025 és GM-LL-B-025 szerviz specifikációkat. Jelenleg az Astra/Vauxhall J 1.4 és 1.6 literes szívó- és turbó benzinmotorjaira, valamint az 1.3 CDTi, 1.7 CDTi, 2.0CDTi dízelmotorokra van bevezetve."

Tehát ha egy olaj rendelkezik a GM-LL-A-025 ill. a GM-LL-B-025 előírásokkal akkor az az olaj teljesíti a gyártói (motor) előírásokat.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Az "olajos" topicban feb.17 környékén pont szó esett a Filtershop-ról. Bemásolom ide annak a bizonyos hsz-nek egy részletét, amit állítólag az egyik fórumtársunk kapott a forgalmazótól:

"Elküldve: 2014 február 17 - 16:00

A flakon külső megjelenési jegyei alapján az olaj eredetisége sajnos nem állapítható meg egyértelműen mivel találkoztunk már nem egy olyan esettel ahol a vélhetően valamelyik szervizből szerzett eredeti Castrol flakonba hamis olajat töltöttek és azt így hozták forgalomba.

Garantáltan eredeti Castrol terméket viszonteladói hálózatunkból (Unix-Trade, Bárdi Autó, Lavina Kft, Margarete és a Ripca-VGSZ mintabolt) tud vásárolni.

A Filtershop nem tartozik viszonteladóink közé, így az ott vásárolt Castrol termékek eredetiségét nem áll módunkban garantálni."

Én tőlük szoktam venni a szűrőket és az olajat is, igaz nem Castrolt. A szűrők jó minőségűek és viszonylag megfizethetők.

Azért mert nem hivatalos viszonteladó én nem állnék el a vásárlástól.

A Tescoban kapható szinte dupla áron árult hologramos matricával ellátott Castrol olajakok lévő QR kód több esetben sem az adott típusra mutatott. Ezért is kerülöm a Castrolt, minek izguljak azon, hogy most éppen milyet sikerült vásárolni, amikor van sok más gyártó is.

Link to comment
Megosztás:

Tehát ha jól értelmezem akkor a mi autóinkra még nem vonatkozik a DEXOS2 szabvány, amit sokan emlegetnek:

"A dexos 2 előírás fokozatosan kerül bevezetésre a GM európai típusaiban, és teljes mértékben felváltja a korábbi GM-LL-A-025 és GM-LL-B-025 szerviz specifikációkat. Jelenleg az Astra/Vauxhall J 1.4 és 1.6 literes szívó- és turbó benzinmotorjaira, valamint az 1.3 CDTi, 1.7 CDTi, 2.0CDTi dízelmotorokra van bevezetve."

Tehát ha egy olaj rendelkezik a GM-LL-A-025 ill. a GM-LL-B-025 előírásokkal akkor az az olaj teljesíti a gyártói (motor) előírásokat.

Végülis van benne valami... a motor nem változott (az én esetemben) 2001 óta, akkor jó bele az az olaj ami 2001-ben is jó volt.

Létezik még ha minden igaz Magyarországon egy járóképes Ford T modell. Kíváncsi lennék ha egy múlt század eleji autóba egy mai előírásnak megfelelő olajat töltenénk (merthogy nyilván akkor a Fordnál is ez az eljárás), az vajon hogyan reagálna.

Link to comment
Megosztás:

T gezoli!

"... ha jól értelmezem ..."

Nem.

A gyártáskori előírás a GM-LL-A-025.

Az aktuális előírás GM dexos2.

A gyártáskori olajelőírás teljesítésével, az adott motor kenésének megvannak a szükséges és elégséges feltételei.

Fenntartva a nyitottságot az új, visszafelé kompatibilis előírások felé.

Szerintem.

Link to comment
Megosztás:

T Lesliegold!

A Filtershop információival ellentétben az említett motorolaj nem rendelkezik ACEA A3/B3, A3/B4 jóváhagyással

T gezoli!

"... leírást ..."

A információ forrása.

Zárjuk már rövidre, mivel én nem vagyok szakértő, csak tanácsot kérnék, nem ilyen komoly részleteket. Maradnék a Filtershopnál. Melyik olajat rendeljem a 2009-es Z14XEP Astra G classic II kocsimhoz? Köszi!

Illetve ha hagyjuk a filtershopot, akkor olyan weboldalt, ami megbízható céget takar, relatíve olcsónak számít, és minden egyhelyen lerendelhető. (tutira eredeti GM DEXOS 2, olajszűrő, levegőszűrő, üzemanyagszűrő) Köszi!

Módosítva : Lesliegold
Link to comment
Megosztás:

T PGA!

"... A gyártáskori olajelőírás teljesítésével, az adott motor kenésének megvannak a szükséges és elégséges feltételei. ..."

a gyártáskor elérhető műszaki, technológiai színvonalon.

De azóta eltelt néhány év.

És sem a gépjármű- , sem a kenőolajiparban a fejlesztőmérnökök nem henyéltek.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2003 diesel 80le kombim van, picit nehezen idul, inditásnál 400-500-nál megáll a fordulatszámmérő, és utána beáll 800 körülre. De sokszor 400-500 fordulat után nem megy 800-re hanem leáll, második inditásnál 400-500-után beáll 800-rögtön. Az tuti hogy nem normális. 4-5 sebességnél 1200-1700 fordulat környékén enyhén rángat, nagyon minimálisan érezni de én érzem. Hol tudják megmondani mi a problémám, valami tuti helyet szeretnék, ahol értenek is hozzá. Budapesten lakom.

Köszönöm.

Gyuri

Link to comment
Megosztás:

Zárjuk már rövidre, mivel én nem vagyok szakértő, csak tanácsot kérnék, nem ilyen komoly részleteket. Maradnék a Filtershopnál. Melyik olajat rendeljem a 2009-es Z14XEP Astra G classic II kocsimhoz? Köszi!

Illetve ha hagyjuk a filtershopot, akkor olyan weboldalt, ami megbízható céget takar, relatíve olcsónak számít, és minden egyhelyen lerendelhető. (tutira eredeti GM DEXOS 2, olajszűrő, levegőszűrő, üzemanyagszűrő) Köszi!

Szia, pl Fuchs Titan GT1 Pro Flex 5W30 4L 8882 Ft, Mecafilter ELP3664 levegőszűrő 1574 Ft, Mann HU612/2X olajszűrő 2029 Ft, benzinszűrő Filtron FLT PP905 939 Ft.

www.alkatreszek.hu

Módosítva : gedikart
Link to comment
Megosztás:

T PGA!

"... A gyártáskori olajeőírás teljesítésével, az adott motor kenésének megvannak a szükséges és elégséges feltételei. ..."

a gyártáskor elérhető műszaki, technológiai színvonalon.

De azóta eltelt néhány év.

És sem a gépjármű- , sem a kenőolajiparban a fejlesztőmérnökök nem henyéltek.

Ez így igaz, ellenben adott motor műszaki paraméterei nem változtathatóak meg visszahato hatállyal...

Amellett természetesen érdemes követni a megjelenő új szabványokat, a visszafelé kompatibilitás szem előtt tartasaval.

Link to comment
Megosztás:

Zárjuk már rövidre, mivel én nem vagyok szakértő, csak tanácsot kérnék, nem ilyen komoly részleteket. Maradnék a Filtershopnál. Melyik olajat rendeljem a 2009-es Z14XEP Astra G classic II kocsimhoz? Köszi!

Illetve ha hagyjuk a filtershopot, akkor olyan weboldalt, ami megbízható céget takar, relatíve olcsónak számít, és minden egyhelyen lerendelhető. (tutira eredeti GM DEXOS 2, olajszűrő, levegőszűrő, üzemanyagszűrő) Köszi!

www.cromax.hu

http://www.opelforum.hu/topic/1613-hasznos-informaciok-a-motorolajokrol/

Itt nincs fent az öszes jelenlegi. Jó lenne tudni mi az...

De nem lehet, hogy csak nem a castrolt hamisítják?

Feltételezhetően nem csak a Castrol-t hamisítják (csak az bukott ki eddig), egy erre szakosodott "műhely" miért állna meg egy vezető márkánál? Pláne, ha a mostani szériák már hologramosak, jöhet valami más gyártó más terméke...

Link to comment
Megosztás:

Előre is bocsi a láma kérdésért, de ezt még nem csináltam és nem akarok csak úgy neki esni.

A motortérben található cső bilincseket (pl a vízcsöveken lévőket) mivel lehet oldani, illetve mivel célszerű neki állni, hogy a csöveket le tudjam venni? Valami spéci szerszám kell hozzá vagy elég egy egyszerű fogó?

Illetve visszarakásnál ezek a bilincek még felhasználhatóak vagy újak kellenek?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Előre is bocsi a láma kérdésért, de ezt még nem csináltam és nem akarok csak úgy neki esni.

A motortérben található cső bilincseket (pl a vízcsöveken lévőket) mivel lehet oldani, illetve mivel célszerű neki állni, hogy a csöveket le tudjam venni? Valami spéci szerszám kell hozzá vagy elég egy egyszerű fogó?

Illetve visszarakásnál ezek a bilincek még felhasználhatóak vagy újak kellenek?

Köszi!

Egyszerű kombinált fogóval. ;)

Persze, direkt olyan, hogy ezeket vissza lehet rakni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ma csereltem FLR8LDCU+ ra, de a linken levo gyertya volt a kocsiban, persze ez egy polusu. Kerdes ettol lesz-e valami negativ valtozas? Ami meg feltunt, hogy az egy polusu dragabb.. Módosítva : amargo
Link to comment
Megosztás:

Ma csereltem FLR8LDCU+ ra, de a linken levo gyertya volt a kocsiban, persze ez egy polusu. Kerdes ettol lesz-e valami negativ valtozas? Ami meg feltunt, hogy az egy polusu dragabb..

Nekem ilyen van bent már közel 20 e km-óta. Semmi gond vele. Mikor megvettem akkor is ilyenek voltak benne és ilyenre is cseréltem le.

Módosítva : kobraCode
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ma csereltem FLR8LDCU+ ra, de a linken levo gyertya volt a kocsiban, persze ez egy polusu. Kerdes ettol lesz-e valami negativ valtozas? Ami meg feltunt, hogy az egy polusu dragabb..

Én kétpólusúval vettem az autót. Katalógus 1 pólusút ajánl hozzá (2004/12 havi), így arra cseréltem. Semmi különbséget nem tapasztaltam a 2 gyertya között. Teszi a dolgát mindkettő.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Olajat cserélnék, de soha nem cseréltem még kocsiban. Cèlszerü kicsit melegíteni a kocsit, hogy jobban kifojjon az olaj? Vagy teljesen mindegy? én a robogót szoktam melegíteni, hogy legyen kézmeleg az olaj és akkor eresztem le.

Köszi a segìtséget

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Olajat cserélnék, de soha nem cseréltem még kocsiban. Cèlszerü kicsit melegíteni a kocsit, hogy jobban kifojjon az olaj? Vagy teljesen mindegy? én a robogót szoktam melegíteni, hogy legyen kézmeleg az olaj és akkor eresztem le.

Köszi a segìtséget

Akkor a legjobb cserélni, amikor előtte mentél egy 10-15km-t. Akkor felmelegszik rendesen.

De volt ezelőtt télen amikor cseréltem, hogy az út tiszta kosz volt, s nem akartam a kocsit összekoszolni, ezért helyben addig járattam amíg be nem melegedett (víz üzemi hőfokú nem lett). De jobb ha egy út után cseréled le. ;)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.