Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

T amargo!

Az említett gyertya a Z14XEP motorhoz való

Z14XE:
GM alkatrész szám: 9195109
Opel katalógus szám: 12 14 000
Bosch FLR8LDCU

Ezt e gyertyát a Bosch már továbbfejlesztette:
FLR8LDCU+

Bosch
FGR8KQE0
FR91X

Oem számok:
NGK BKR5EK
Beru Z190
Champion RC10DMC
Denso IK16

T kobraCode!

"... Megfelelő ..."

Nem.

Nem ebbe a motorba való.

Módosítva : mantec
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Gyári rózsaszín/narancssárga hűtőfolyadékot mikor kellene hivatalosan lecserélni? A TIS azt írja nincs csereperiódusa. Fagyáspontját figyelem nem nagyon változik, nyáron lesz 4 éve, hogy lecseréltem.

Köszönöm a válaszokat előre is!

Módosítva : Budai Tamás
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Gyári rózsaszín/narancssárga hűtőfolyadékot mikor kellene hivatalosan lecserélni? A TIS azt írja nincs csereperiódusa. Fagyáspontját figyelem nem nagyon változik, nyáron lesz 4 éve, hogy lecseréltem.

Köszönöm a válaszokat előre is!

Nekem akkor lett kicserélve,amikor vízpumpa meg a vezérlés lett cserélve.Amúgy nem kell piszkálni:)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Gyári rózsaszín/narancssárga hűtőfolyadékot mikor kellene hivatalosan lecserélni? A TIS azt írja nincs csereperiódusa. Fagyáspontját figyelem nem nagyon változik, nyáron lesz 4 éve, hogy lecseréltem.

Köszönöm a válaszokat előre is!

Elméletileg nem kell sűrűn cserélgetni. Gyakorlatilag meg ez ugye nem csak hűt, hanem kenést is ad, ezért ajánlott a vezérlés cserekor, ahol ugye vízpumpát is cserélünk.

Link to comment
Megosztás:

T Janó32!

" ... ..."

A sértegetés nem helyettesíti a hozzáértést, gondolatot, ismeretet.

Csak még jobban kiemeli a figyelmes olvasónak ennek hiányát.

"... Alátámasztanád ..."

Ez a szolgáltatás számodra nem elérhető.

Csak akkor figyelmeztetlek, ha nagy butaságot írtál.

Ezt sem a Te érdekedben, hanem a többi olvasó érdekében.

T mantec!

"...A sértegetés..."

Ha már durcáskodsz egy bizonyos hangnemért, akkor szerintem elsősorban érdemes lenne magadba nézned...

"Ez a szolgáltatás számodra nem elérhető."

Jah, hogy Te valami önjelölt szolgáltató vagy ebben a topic-ban!? Ezt nem tudtam, én kérek elnézést.

Azonban tartok tőle, inkább azért "nem elérhető" a "szolgáltatás", mert ez nincs leírva egyik kézikönyvben/katalógusban sem... Tehát a "hozzáértésed" és "ismereted" nincs meg hozzá (ha már ekkora szavakkal dobálózol). Apropó, nem neked sikerült anno a G fórumon a tanácsokat osztogatnod a H Astra kezelési könyvéből totál helytelenül??? Bizonyára még ezt nem (sem) heverted ki, ezért ez a hiszti...

"Csak akkor figyelmeztetlek, ha nagy butaságot írtál."

Köszönöm segítséged, köszönöm hogy miattam nem történt tragédia! Én szerencsétlen valóban majdnem végzetesen megtévesztettem egy fórumtársat a 60k km-es intervallummal. Jé, Te is ennyit jelöltél meg? Ezt akkor most hogy is van?...

Nézd, nekem nem kenyerem ez a "szájkarate" műfaj. Ráadásul továbbra sem hiszek a hozzáértésedben, a néha jó helyről kimásolt adatok nem alapozzák meg a bizalmat. Ha visszakérdez valaki, akkor Te elsunnyogsz csendben (vagy óvodásként hisztizel). Csak állítasz (másolsz!), de érvelni/alátámasztani sosem tudsz.

Nem szokásom az általad képviselt szintre lesüllyedni, most sem tudom miért teszem. Pedig csak akkor szoktam vitára kapható lenni, ha az valóban értelmesnek bizonyul(hat). De ez ugyebár most nem áll fenn...

Link to comment
Megosztás:

T Janó32!

Én megértem a felkészületlen, hályogkovácsok fájdalmát.

Segíteni csak önmagukon tudnak, felkészüléssel.

T mantec!

Na látod, pont erről írtam... Csak a óvódás stílusod megy és a Ctrl c + Ctrl v használata... Ez nagyon kevés és szánalmas (erre az oldalra is). Csak nem a "másol-beillesztés" tudományodra célzol felkészültség címszó alatt?!

Amit nem tudsz összemásolni valahonnan, az csak gyerekes kapálózás/küzdés hogy legalább értelmesnek próbáld feltüntetni magad. Ez jól tükröződik a saját tudásodból kreált hozzászólásod minőségéből(?). Itt csak egy fájdalom van, az pedig a tiéd mikor szembesítenek azzal, hogy kevés vagy az élet ezen területén (is).

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nem kéne vitatkozni.

Nem vagyok szerelő, de biztos vagyok benn, hogy az sem árt a kocsinak, ha esetleg évente cseréli az ember a gyertyát.Miért is ártana?

Inkább azt mondjátok meg akkor, hogy a Z14XEP kocsikba mikor kell hűtő folyadékot cserélni?Most 6 éves a kocsi és van benne 75000Km, de még az eredeti folyadék van benne.

Link to comment
Megosztás:

T mantec!

Na látod, pont erről írtam... Csak a óvódás stílusod megy és a Ctrl c + Ctrl v használata... Ez nagyon kevés és szánalmas (erre az oldalra is). Csak nem a "másol-beillesztés" tudományodra célzol felkészültség címszó alatt?!

Amit nem tudsz összemásolni valahonnan, az csak gyerekes kapálózás/küzdés hogy legalább értelmesnek próbáld feltüntetni magad. Ez jól tükröződik a saját tudásodból kreált hozzászólásod minőségéből(?). Itt csak egy fájdalom van, az pedig a tiéd mikor szembesítenek azzal, hogy kevés vagy az élet ezen területén (is).

Srácok ezt most itt be kellene fejezni! Nem erre való ez a fórum! Mindenkinek van saját véleménye és ezt tartsuk tiszteletben!

Nincs értelme ennek a "kakaskodásnak"!

Link to comment
Megosztás:

Srácok ezt most itt be kellene fejezni! Nem erre való ez a fórum! Mindenkinek van saját véleménye és ezt tartsuk tiszteletben!

Nincs értelme ennek a "kakaskodásnak"!

Szerintem nincs itt kakaskodás. Inkább egyfajta sajátos "trollkodás" egy önjelölt szakértőtől, akinek csak a google és egyéb adatok bemásolása megy, majd ezekre építve próbál degenerált hangnemben másokat kioktatni. Inkább tartom bajnak azon magatartást, aki ez mellett szó nélkül el tud menni...

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nem kéne vitatkozni.

Nem vagyok szerelő, de biztos vagyok benn, hogy az sem árt a kocsinak, ha esetleg évente cseréli az ember a gyertyát.Miért is ártana?

Inkább azt mondjátok meg akkor, hogy a Z14XEP kocsikba mikor kell hűtő folyadékot cserélni?Most 6 éves a kocsi és van benne 75000Km, de még az eredeti folyadék van benne.

Szia,

másik topicban pont erről van most szó. Amúgy csak akkor kell cserélni ha megbontásra, vagy új alkatrész kerül a vízrendszerbe. Egyébként nem.

Link to comment
Megosztás:

Kedves Felhasználók!

A következő problémám adódott.

2014. január 2-án egy állattal ütköztem, ami a vezető oldalán a hütőt összetörte. A hűtőt kicseréltük, és minden ment is hetekig rendben.

Múlt héten már egyik nap hazafelé az utastér fűtése nem ment. Nem volt hideg, de ahogy kapcsolgatom a fokozatokat, semmi levegő nem jött az utastérbe. Ekkor még ahogy az ajtót és a motorháztetőt becsuktam elindult a fűtés. Tegnap óta megint nem jár a ventilátor.

Gondolom valahol kontakthiba lehet.

Laikusként belenéztem a kocsiba, de nem láttam sehol sem elszakadt vezetéket, szétcsúszott csatlakozót.

Tudna valaki tippet adni abban, hogy merre keressem a hiba forrását.

Köszönöm a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Kedves Felhasználók!

A következő problémám adódott.

2014. január 2-án egy állattal ütköztem, ami a vezető oldalán a hütőt összetörte. A hűtőt kicseréltük, és minden ment is hetekig rendben.

Múlt héten már egyik nap hazafelé az utastér fűtése nem ment. Nem volt hideg, de ahogy kapcsolgatom a fokozatokat, semmi levegő nem jött az utastérbe. Ekkor még ahogy az ajtót és a motorháztetőt becsuktam elindult a fűtés. Tegnap óta megint nem jár a ventilátor.

Gondolom valahol kontakthiba lehet.

Laikusként belenéztem a kocsiba, de nem láttam sehol sem elszakadt vezetéket, szétcsúszott csatlakozót.

Tudna valaki tippet adni abban, hogy merre keressem a hiba forrását.

Köszönöm a válaszokat!

Nézd meg, hogy 4. fokozatban megy-e. Ha igen akkor az előtét ellenállás halt meg. Egyébként minden csatlakozója a kesztyűtartó mögött van.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nézd meg, hogy 4. fokozatban megy-e. Ha igen akkor az előtét ellenállás halt meg. Egyébként minden csatlakozója a kesztyűtartó mögött van.

Köszi a választ, de nem megy egyik fokozatban sem.

A kesztyűtartó mögött még szétnézek.

Link to comment
Megosztás:

Nem írtad mikori évjáratú az autód. A régebbiekben (még nem Twinport) éppen a vezetőoldalon, a lökhárító mögött volt a hűtőmodul, ez vezérelte a hűtéssel/fűtéssel kapcsolatos dolgokat (ventillátor mikor indul, stb.). Bár ha ez rossz akkor ennek van egy hibajelzője a műszerfalon...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nem írtad mikori évjáratú az autód. A régebbiekben (még nem Twinport) éppen a vezetőoldalon, a lökhárító mögött volt a hűtőmodul, ez vezérelte a hűtéssel/fűtéssel kapcsolatos dolgokat (ventillátor mikor indul, stb.). Bár ha ez rossz akkor ennek van egy hibajelzője a műszerfalon...

Igen, utólag nekem is eszembe jutott. :-)

Hatchback

2002. november

Z12XE

1.2 benzin

Pontos helyét meg tudod mondani, ill. hogy hogy is néz ki. A műszerfalon nem jelez semmi hibát.

Lenne még egy kérdésem, hogy ezekkel a kivillogtatásokkal milyen jellegű hibákat lehet megtudni? Pl. elektromos hibákat is?

Módosítva : Puli
Link to comment
Megosztás:

Igen, utólag nekem is eszembe jutott. :-)

Hatchback

2002. november

Z12XE

1.2 benzin

Pontos helyét meg tudod mondani, ill. hogy hogy is néz ki. A műszerfalon nem jelez semmi hibát.

Lenne még egy kérdésem, hogy ezekkel a kivillogtatásokkal milyen jellegű hibákat lehet megtudni? Pl. elektromos hibákat is?

Akkor most tisztázzuk le, hogy a fűtő vagy a hűtő ventilátor nem működik, mert nem mindegy!!!

A hűtőn két fokozat van, a fűtőn pedig négy.

A hűtőventilátornak nem sok köze van ahhoz meleg legyen az utastérben.

Link to comment
Megosztás:

Akkor most tisztázzuk le, hogy a fűtő vagy a hűtő ventilátor nem működik, mert nem mindegy!!!

A hűtőn két fokozat van, a fűtőn pedig négy.

A hűtőventilátornak nem sok köze van ahhoz meleg legyen az utastérben.

Ahogy írtam.

A vízhűtő tört össze január 2-án, ami meg lett javítva. Az állat a kocsi elején, a vezető oldalán törte össze magát a htűőt és a lökhárító belső oldalán lévő fekete műanyag részeket (fut ott valami kábel is).

Múlt héten jöttem vele haza és az utastérben nem ment a fűtés egyik fokozatban sem. Felnyitottam a motorháztetőt és ahogy csuktam le azt, ill. csuktam be a vezető oldali ajtót egyszer csak elindult a fűtés az utastérben. Működött is egészen szombat délutánig, amikor odamenet még ment a fűtés, de már visszafelé meg sem nyikkant. És azóta sem funkcionál egyik fokozatban sem.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.