Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

A kormányt nem kell levenni!

Ha érdekel van itthon egy gyári használt kormánykapcsolóm. Tempomat beépítés miatt lett kivéve. Szerintem meg tudunk egyezni ha érdekel.

Szia!

Ha emberi áron adod akkor érdekel a dolog.

szojuz kukac vipmail pont hu címen elérhető vagyok, és megbeszélhetjük a részleteket.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Y17DT Astrámban vezérlés szettet kellene cseréni. Milyen márkát érdemes most venni, vagy inkább a gyárit vegyem?

Köszönöm

Ezt neked kell eldönteni. Én gyárit vettem a szíjból, feszítőből, vízpumpából meg skf, hosszbordásból meg Bosch került a gépezetbe. Bár a Contitech

is jó választás lehet, arról sem hallani semmi rosszat.

https://cromax.hu/120000000-szijaklancok/120440000-vezermuszij/120440168-vezermuszij-szett/6774-vezermuszij-szett-opel-1_7d

http://opel.alkatreszek.hu/webaruhaz/hu/autotipus__opel__astra__astra_g_ferdehatu_f48_f08_1998_02_2009_12__13860/szijhajtas_1__vezermuszij_keszlet__vezermuszij_keszlet__mind?gyakori=I&amp%3B=&s_gyarto=Contitech

Link to comment
Megosztás:

köszi a segítséget én is a gyári szíjon gondolkoztam, még egy láma kérdés, vízpumpát mennyi idő vagy km után ajánlott cserélni?

Link to comment
Megosztás:

köszi a segítséget én is a gyári szíjon gondolkoztam, még egy láma kérdés, vízpumpát mennyi idő vagy km után ajánlott cserélni?

Pont ugyan annyi, mint a szíj csere: aza évjárattól függően 4 év vagy 60000km illetve 6 év vagy 90000km.

Van aki kisporolja a vízpumpa cserét, mondván, hogy jó az még. Ezt mindenki maga dönti el, de cirka 15e ft-os alkatrész miatt nem növelném a meg a meghibásodás esélyét. De ez én vagyok. :)

Link to comment
Megosztás:

köszi a segítséget én is a gyári szíjon gondolkoztam, még egy láma kérdés, vízpumpát mennyi idő vagy km után ajánlott cserélni?

A kérdés jó. Elvileg minden vezérléscserénél kell cserélni (ha a vezérlés része/hajtja a vez. szíj v. lánc). De pl. nekem az előző autónál is mindig előjött a kérdés (és a szerelő is mondta), hogy hangja nincs, nem csepeg, simán fut. Én évi 8 ezret megyek átlag, "húzós" években épp 10-et. Emiatt pl 4 év alatt 32k km ment bele, és fém alkatrész, nincs ami öregedjen rajta. Ennek megfelelően minden második vezérléscserénél cseréltük. De itt egy ismert előéletű, 12 évig nálam lévő autóról van (volt szó), ua szerelő és nem tisztességes alkatrészek felhasználásával. Nem volt gondunk sosem szerencsére (sőt, mikor kiszedte, akkor is nézegettük, hogy igazából ua semmi nem látszott rajta, könnyen futott hang nélkül és lógása sem volt)...

Link to comment
Megosztás:

brake_lucas.jpg

Ha a Lucas feliratot látom a fékszervón, akkor ebből következik-e az, hogy a hátsó fékrendszeremnek is egyértelműen Lucasnak kell lennie és nem pedig Boschnak? A kérdés azért érdekes, mert kézifékkötelet mindenféleképpen, féktárcsát meg lehet, hogy kell cserélnem.

Egyébként hogyan tudom megállapítani, hogy Lucas vagy Bosch? Gondolom vegyem le a kereket, de mit nézzek pontosan? Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Ha a Lucas feliratot látom a fékszervón, akkor ebből következik-e az, hogy a hátsó fékrendszeremnek is egyértelműen Lucasnak kell lennie és nem pedig Boschnak? A kérdés azért érdekes, mert kézifékkötelet mindenféleképpen, féktárcsát meg lehet, hogy kell cserélnem.

Egyébként hogyan tudom megállapítani, hogy Lucas vagy Bosch? Gondolom vegyem le a kereket, de mit nézzek pontosan? Köszönöm!

Szia!

Nem következik abból, hogy mi van hátul. Évjárat függő a dolog. 2001 a váltás. Korábban volt a Bosch, újabb beszállító a Lucas. Vedd le a kereket, és a féknyeregre rá van írva, hogy mi a márkája. Egyébként a Bosch a felni lyukán keresztül is jól felismerhető, ebből kifolyólag a Lucas is. Utángyártottal be lehet szopni.

IMG_20130424_175707_www.kepfeltoltes.hu_
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hosszbordás ékszíjnál melyik fajtát érdemes venni?

Dayco van most fent.

Más: angel eyes első lámpába vennék pici üveglábas izzót (asszem 1,2 wattos).

Ebbe a fajtába létezik esetleg 1,2 wattnál nagyobb fényerejű,ami erősebben pislákol?Ha igen akkor autós boltban lehet kapni,vagy csak tuning üzletben?

Üdv.:Robi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hosszbordás ékszíjnál melyik fajtát érdemes venni?

Dayco van most fent.

Más: angel eyes első lámpába vennék pici üveglábas izzót (asszem 1,2 wattos).

Ebbe a fajtába létezik esetleg 1,2 wattnál nagyobb fényerejű,ami erősebben pislákol?Ha igen akkor autós boltban lehet kapni,vagy csak tuning üzletben?

Üdv.:Robi

Szia!

Tudnák adni neked, van sok, asszem 1,5w-osak.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hosszbordás ékszíjnál melyik fajtát érdemes venni?

Dayco van most fent.

Más: angel eyes első lámpába vennék pici üveglábas izzót (asszem 1,2 wattos).

Ebbe a fajtába létezik esetleg 1,2 wattnál nagyobb fényerejű,ami erősebben pislákol?Ha igen akkor autós boltban lehet kapni,vagy csak tuning üzletben?

Üdv.:Robi

Continental portékában nem csalódik az ember, vagy Gates esetleg.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Egy hosszbordás szíj csere vajon mennyibe kerülhet (mennyi a reális) Z14XEP-nél?

Megcsinálnám itthon, de a motortartó bakot ki kell venni a cseréhez.

Nem tudom mennyire macerás, csak az előző autómon cseréltem (F Astra). A G-t nekem a szakszerviz cserélte, Conti, 7990Ft mindennel együtt...

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom mennyire macerás, csak az előző autómon cseréltem (F Astra). A G-t nekem a szakszerviz cserélte, Conti, 7990Ft mindennel együtt...

Megkérdeztem, és 9-12e Ft, fél-egy óra, mivel a motortartót ki kell venni.

Lehet lecseréltetem szervizben, mert a GM szíjjal nem volt gondom, és a GM szíj is cromaxban közel 7e.

Link to comment
Megosztás:

EGR levakolva, szelep félrefordítva, érzékeny búcsút vettem a rángatástól és az üzemmelegen el nem indulástól. Viszont mivel az egr maradt a helyén, az bizony most is szorulgat, sárgalámpa. Valaki szedte már szét valahogy? Lebontanám róla az összes öntvényt, a rúd végéről a gombát, csak maga a szeleptüske kellene hogy maradjon, hogy tudjon ki-be mozogni. Hiába pucoltam ki, félrefordítva kb 2-3 naponta megszorul (mondjuk nem csodálkozom, benne van 200e km). Nem másért izgat, csak zavarja a szépérzékemet a check engine, és macerás minden alkalommal odb-vel radírozni. Ötlet? Láttam, hogy csavar nincs nagyon rajta, valami idegen civilizáció technikájával van összerakva.

Link to comment
Megosztás:

Nem másért izgat, csak zavarja a szépérzékemet a check engine, és macerás minden alkalommal odb-vel radírozni. Ötlet? Láttam, hogy csavar nincs nagyon rajta, valami idegen civilizáció technikájával van összerakva.

Szerintem felesleges folyton törölni, bizonyos idő után magától törlődik, ha a hiba folyamatosan fenn áll, akkor nyomja újból a sárgát. Nekem is megszűnik időnként, pedig szerintem egyáltalán meg se mozdul az EGR-em.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Astra G Z14XEP esetén hány km (év) után kell, illetve érdemes, gyújtógyertyát cserélni?

A Cromaxban venném, három féle van, eredeti GM, Bosch és egy utángyártott. Hajlok az eredeti GM felé, jó választás?

Emígy "jót tesz" a motornak, ha előbb kap új gyújtógyertyát az előírtnál, vagy nem számít különösebben?

Köszönet!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Astra G Z14XEP esetén hány km (év) után kell, illetve érdemes, gyújtógyertyát cserélni?

A Cromaxban venném, három féle van, eredeti GM, Bosch és egy utángyártott. Hajlok az eredeti GM felé, jó választás?

Emígy "jót tesz" a motornak, ha előbb kap új gyújtógyertyát az előírtnál, vagy nem számít különösebben?

Köszönet!

Azt sajnos nem tudom hogy az XEP-ben mikor kell cserélni, nekem az Z16XE-ben 60k km a periódus.

Minél gyakrabban cseréled, az annál jobb a motornak (gyújtásnak). De ez ugyebár ésszerűségi határokba ütközik. De ha 50ezernél cseréled, akkor az bajnak nem baj. Ha évente, talán még az sem csak éppenséggel az állandó szétbontás és költségek...

Link to comment
Megosztás:

T kukori!

"... Z14XEP ... gyújtógyertya ..."
Használati útmutató 273. oldal:
Európai átvizsgálási terv
legkésőbb négyévenként, vagy 60 ekm-enként.


GM alkatrész szám: GM# 93176801
Opel katalógus szám: 12 14 031
Bosch: FQR8LEU2

Oem számok:

NGK ZFR5F
Beru Z203
Champion RC9MCC4
Denso K16TT


"... eredeti GM ..."
A GM logos terméket is a Bosch gyártja.


T Janó32!

"... nem tudom ..."

Hát akkor?

"... Minél gyakrabban cseréled, az annál jobb ..."
Nem.
A fejlesztőmérnökök már megtalálták az optimumot. Ezt közli a gyártó a Használati útmutatóban.

Módosítva : mantec
Link to comment
Megosztás:

T kukori!

"... Z14XEP ... gyújtógyertya ..."

Használati útmutató 273. oldal:

Európai átvizsgálási terv

legkésőbb négyévenként, vagy 60 ekm-enként.

GM alkatrész szám: GM# 93176801

Opel katalógus szám: 12 14 031

Bosch: FQR8LEU2

Oem számok:

NGK ZFR5F

Beru Z203

Champion RC9MCC4

Denso K16TT

"... eredeti GM ..."

A GM logos terméket is a Bosch gyártja.

T Janó32!

"... nem tudom ..."

Hát akkor?

"... Minél gyakrabban cseréled, az annál jobb ..."

Nem.

A fejlesztőmérnökök már megtalálták az optimumot. Ezt közli a gyártó a Használati útmutatóban.

T mantec!

Kedves katalógushuszár Úr: ha csak kiragadsz egy-egy szót és/vagy szerkezetet, annak más értelmezése lesz. Gondolom rémlik az általános iskolából... Igaz, ott katalógusból megélni nem lehetett.

Ha már szőrszálhasogatás: ez mit jelöl? => "...ekm..." <= ilyen mértékegység nem létezik... Esetleg ez is valami kézikönyvben látott világmegváltó információ?

Fura hogy én nem vagyok akkora mágus mint Te, de a 60k km mint intervallum azért összejött nekem is saját kútfőből...

Az optimum műszakilag nem értelmezhető fogalmom., de ha AZ mérnökök vették a fáradtságot és megkeresték fáradtságos munkával, akkor hát legyen.

Alátámasztanád megfelelő érvekkel azt hogy miért is baj ha valaki mondjuk 2 évente/30k km futást követően kicseréli? Ezt nem írták le igaz?

Link to comment
Megosztás:

T Janó32!

" ... ..."
A sértegetés nem helyettesíti a hozzáértést, gondolatot, ismeretet.
Csak még jobban kiemeli a figyelmes olvasónak ennek hiányát.


"... Alátámasztanád ..."
Ez a szolgáltatás számodra nem elérhető.
Csak akkor figyelmeztetlek, ha nagy butaságot írtál.
Ezt sem a Te érdekedben, hanem a többi olvasó érdekében.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Astra G Z14XEP esetén hány km (év) után kell, illetve érdemes, gyújtógyertyát cserélni?

A Cromaxban venném, három féle van, eredeti GM, Bosch és egy utángyártott. Hajlok az eredeti GM felé, jó választás?

Emígy "jót tesz" a motornak, ha előbb kap új gyújtógyertyát az előírtnál, vagy nem számít különösebben?

Köszönet!

A lényeg: 60e km.

LPG-nél én 40e km-nél cseréltem.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.