Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

Én sem azért vittem szakszervizbe mert szentül hiszek a szakértelmükben (és a korrektségükben), hanem mert nyáron Opeléktől vettük és még tart a garancia (azaz szavatossági idő), így emiatt vittem oda. Kértem kíváncsiságból árajánlatot több helyről is (nem csak szakszervizből), és 50 alatt sehol nem állt volna meg a komplett vezérlés csere. A szakszervizben 51990Ft volt a vezérlés (SKF) cseréje vízpumpával együtt, 6990Ft volt a 4 gyertya cseréje (GM), 5990Ft a hosszbordás csere (Conti), 1990Ft pedig a járulékos ktg-ek (pl a hűtőfolyadék utánpótlása). Szervizkönyvbe és rendszerbe bejegyezve, gyári garanciával... Nem volt olcsó, de talán drága sem (ez relatív, ez persze rengeteg pénz).

Igen olvastam itt a forumon a történeted. S nem is személyeskedni akartam. Csak Te emlegetted a szakszervízt többször is, és erre reagáltam, hogy engem ez miért nem vonz.

kobraCode

Szia!

1. Nemrég volt téma valamelyik topikban, 2004-es modellév után 6 év vagy 90.000 km a periódus. Valaki írta hogy nem érti miért mert nem változott semmit a vezérlés az előző évekhez képest. Ha akarod olvass vissza.

Megbízható szerelőmmel pont pár hete beszéltük, ő azt mondta hogy a vízpumpát nem is kéne cserélni míg nem csepeg és teszi a dolgát. De ajánlott 2 évente, szerviz 1 évet ír.

4. F Astra-mba anno a legolcsóbbat vettem olyan erős volt hogy kikapta az ajtót a kezemből mikor nyitotta, lecsukáskor meg szinte izomból kellett nyomni az ajtót.

6. 2 évente kell cserélni a benzinszűrőt.

7. Pollenszűrőt évente de legalább olajcserekor illik cserélni. Én Filtron típusút vettem, teljesen megvagyok elégedve vele.

9. Gyertyákból nekem 1 pólusú ment bele.

10. Ha már ennyire ápolod az autót töltesd fel a klímát ;)

Azért ha pár kiegészítést hozzáfűzhetek:

Ahogy már előttem is megjegyezték a váltás a 2003-as modellévtől volt (6év oder 90.000km)

Ezt a vízpumpás dolgot én sem értem. Szíjas autóknál mindig akkor kell cserélni amikor a többi komponenst is, szíj, görkög, feszítő..

A csomiajtó telszkópnál meg a legolcsóbb akkor állhatja meg a helyét, ha nincs hátsó szárny, különben nem biztos!

S mivel az olajat évente illik cserélni, vagy ha kifutotta a kilométert, igy az a megállapítás, hogy évente vagy legalább olajcserénként illik cserélni a pollenszűrőt, ennek tudatában kicsit furcsa a meghatározás! Bár én évente kétszer szoktam kukázni, olajcserétől függetlenül, de az én vagyok.

És végül, de nem utolsó sorban a gyertya kérdés. Ha a verda 2003-as akkor biztosan a kétpolusu gyertya kell bele (z14xe), 2004-es modellévtől az egy polusut irják elő.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszi mindenkinek az infókat, észrevételeket. Valahonnan régről nekem ez a 120.000 km-es vízpumpa ciklus rémlett, de nem fogok én reszkírozni, ha a második 60.000-es ciklusban beállna véletlen a pumpa, magával rántaná a vezérlést is, az meg nem lenne jó...

Szóval, kétpólusú gyertya kellene bele. Egyébként van valamilyen érdemi különbség az 1 és 2 pólusú között (hőértékben, gyújtási minőségben)?

Link to comment
Megosztás:

Köszi mindenkinek az infókat, észrevételeket. Valahonnan régről nekem ez a 120.000 km-es vízpumpa ciklus rémlett, de nem fogok én reszkírozni, ha a második 60.000-es ciklusban beállna véletlen a pumpa, magával rántaná a vezérlést is, az meg nem lenne jó...

Szóval, kétpólusú gyertya kellene bele. Egyébként van valamilyen érdemi különbség az 1 és 2 pólusú között (hőértékben, gyújtási minőségben)?

Nekem nem tudom 2007-ben milyen vízpumpával jött az autó, de anno opelék dolz márkájúra cserélték. Mondjuk csak a tömítés eresztett, így van egy tartalék a garázsban. ( Ki látott már 4000 km-nél vízpumpa cserét? Gondolom így lehetett kiszámlázni).

Gyertya:

Hőértékben nincs, de szikrabiztonságban igen. A kétpólusú gyertya annyiban különbözik, hogy biztosabban gyújt, mert a két testelektróda valamelyikére fog átugrani a szikra. Így kevésbé kopik, de az igazán jó megoldás a gyűrű alak. Ennél igencsak megnövelt a hőelvezetés. Pl. Brisk premium LGS. Az ára sajnos nagyon húzós. Hidegindításra, dugóban araszolásra nem alkalmas, inkább kihúzatós tuningosoknak jó. Szerintem ez is (mármint az 1 pólusú) csak a spórolás miatt jött be, ahogyan elkezdték gyártani a cl2 szériát.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Igen olvastam itt a forumon a történeted. S nem is személyeskedni akartam. Csak Te emlegetted a szakszervízt többször is, és erre reagáltam, hogy engem ez miért nem vonz.

Azért ha pár kiegészítést hozzáfűzhetek:

Ahogy már előttem is megjegyezték a váltás a 2003-as modellévtől volt (6év oder 90.000km)

Ezt a vízpumpás dolgot én sem értem. Szíjas autóknál mindig akkor kell cserélni amikor a többi komponenst is, szíj, görkög, feszítő..

A csomiajtó telszkópnál meg a legolcsóbb akkor állhatja meg a helyét, ha nincs hátsó szárny, különben nem biztos!

S mivel az olajat évente illik cserélni, vagy ha kifutotta a kilométert, igy az a megállapítás, hogy évente vagy legalább olajcserénként illik cserélni a pollenszűrőt, ennek tudatában kicsit furcsa a meghatározás! Bár én évente kétszer szoktam kukázni, olajcserétől függetlenül, de az én vagyok.

És végül, de nem utolsó sorban a gyertya kérdés. Ha a verda 2003-as akkor biztosan a kétpolusu gyertya kell bele (z14xe), 2004-es modellévtől az egy polusut irják elő.

A vízpumpás dolgot javítanám, nem évekre hanem csereperiódusra értettem. Szerelőm szerint csak lehúzás. Építettek már be nem is egy vízpumpát ami 1 hónap után kuka volt mert folyt, de nem is egyszer volt olyan hogy csak a második csereperiódusnál cserélték de elmondása szerint még egy szezont lehúzott volna a pumpa.

Link to comment
Megosztás:

T Mc-elek!

A Bosch által a Z28NET motorba ajánlott gyertya:

FR 7 NPP 332.

Köszi :)

egyenlőre nem aktuális , 23ekm ment idáig ami benne van.

egy kicsit drágább mint a GM (NGK) :)

csak érdekesség képen .. mi előtt cseréltem , többféle márkájúra kértem ajánlatot mert sokalltam a GM árát ...

mikor mondták az árakat ... és volt amire 6e 7e... na meg 10e /db ártat mondtak...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Érdeklődnék ,hogy ha valaki cserélt már önmaga Y17dt motoron thermosztátot ,kell e hozzá speckó szerszám. Gondolok itt Torx kulcsra . Vagy elég hozzá villáskulcs vagy dugókulcs készlet ? Illetve a tömítetséghez elég a termosztát mellé adott tömítés nem kell hozzá külön a házhoz is?

Szia!

Ha jól emlékszem 13-as dugókulcs kell,evvel Én jobban hozzáfértem mint a villással.De persze kinek a pap,kinek a papné....nekem a lánya mert Ő még fiatal. :)

Úgy rémlik Én tömítést nem kaptam hozzá,a régi maradt rajta a házon,azzal tettem vissza.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A vízpumpás dolgot javítanám, nem évekre hanem csereperiódusra értettem. Szerelőm szerint csak lehúzás. Építettek már be nem is egy vízpumpát ami 1 hónap után kuka volt mert folyt, de nem is egyszer volt olyan hogy csak a második csereperiódusnál cserélték de elmondása szerint még egy szezont lehúzott volna a pumpa.

Az mindenkire rá van bízva, hogy a saját autójával mit csinál, de azért igy tanácsot adni, nem biztos, hogy jó dolog.

Az, hogy a vízpumpa pár hónap múlva már eresztett, meglehet. No de milyen volt az a pumpa? Mert arról nem volt szó.

Már pár vízpumpát elhasználtam,( mármint az autóim) életem során, de még nem volt probléma. Bár mindig időben cseréltem, és megfelelő minőségüre.

Ugyebár a szíjas hajtású autóknál a szíj hajta a pumpát. A szíjat meg kell feszíteni, igy a pumpa tengelyére is extra terhelés megy egy irányból, ami idővel bizony tönkremegy.

S ha még azt is nézzük, hogy két periodus között kell megbontani pumpacsere miatt akkor a munkadíj miatt már bukta is van.

És még tud nagyobb károkat is okozni.

Nem ismerem a szerelő Urat, de kíváncsi lennék, hogy mi alapján gondolta , hogy még 60-90 ezer kilcsit elment volna a pumpa. Vagy akkor mit mondott volna, ha nem sokkal utána megáll?!

Link to comment
Megosztás:

Az mindenkire rá van bízva, hogy a saját autójával mit csinál, de azért igy tanácsot adni, nem biztos, hogy jó dolog.

Az, hogy a vízpumpa pár hónap múlva már eresztett, meglehet. No de milyen volt az a pumpa? Mert arról nem volt szó.

Már pár vízpumpát elhasználtam,( mármint az autóim) életem során, de még nem volt probléma. Bár mindig időben cseréltem, és megfelelő minőségüre.

Ugyebár a szíjas hajtású autóknál a szíj hajta a pumpát. A szíjat meg kell feszíteni, igy a pumpa tengelyére is extra terhelés megy egy irányból, ami idővel bizony tönkremegy.

S ha még azt is nézzük, hogy két periodus között kell megbontani pumpacsere miatt akkor a munkadíj miatt már bukta is van.

És még tud nagyobb károkat is okozni.

Nem ismerem a szerelő Urat, de kíváncsi lennék, hogy mi alapján gondolta , hogy még 60-90 ezer kilcsit elment volna a pumpa. Vagy akkor mit mondott volna, ha nem sokkal utána megáll?!

Azt nem tudom milyen márkájú pumpa volt. Az is igaz amit írsz hogy mindenki azt csinál az autójával amit szeretne, ezért én sem fogom elhanyagolni a pumpa cseréjét, viszont leírtam amit egy tapasztalt szerelőtől hallottam. Ha egyszer a gyár előírta hogy cserélni kell akkor cseréljék is ki. Viszont tényleg megbízható és lelkiismeretes szerelő. Nem fiatal, és amióta az eszemet tudom autókat szerel, mellesleg minden nap Opelékhoz jár be dolgozni. Én elhiszem neki amit mondott, de az tuti hogy ha cserés lesz a vezérlésem akkor a pumpát is cseréltetem, és természetesen csakis jó minőségűre ;)

Link to comment
Megosztás:

Azt nem tudom milyen márkájú pumpa volt. Az is igaz amit írsz hogy mindenki azt csinál az autójával amit szeretne, ezért én sem fogom elhanyagolni a pumpa cseréjét, viszont leírtam amit egy tapasztalt szerelőtől hallottam. Ha egyszer a gyár előírta hogy cserélni kell akkor cseréljék is ki. Viszont tényleg megbízható és lelkiismeretes szerelő. Nem fiatal, és amióta az eszemet tudom autókat szerel, mellesleg minden nap Opelékhoz jár be dolgozni. Én elhiszem neki amit mondott, de az tuti hogy ha cserés lesz a vezérlésem akkor a pumpát is cseréltetem, és természetesen csakis jó minőségűre ;)

Jól teszed. :)

Elhiszem, hogy jó szerelő, de az alkatrészekbe senki nem lát bele.

S manapság már annak is örülni kell, sajnos ha addig kihúzza egy alkatrész, amire tervezték s egy percel se tovább.

Link to comment
Megosztás:

Megvan, honnan rémlett ez a 120.000-es vízpumpa élettartam. A szervizben az első hatvanezres vezérlés cserekor nem volt pumpa csere, csak 120.000-nél...

Most akkor mi is a hivatalos állásfoglalás...

Mondjuk ez az egész magyarországi "hivatalos márkaszerviz" téma megérne egy misét...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Éedeklődnék, hogy a H7 izzo foglalatnak mind a két oldalon lefele kell lennie a csatlakozónak?

Ma cseréltem, de elfejtettem megnézni hogy volt, kivettem, kicseréltem az izzót és ahogy kell vissza csavartam.

A bal oldalinál lefele áll a csatlakozó, de a jobb oldalon kicsit fentebb olyan 20 fokkal balra.

Az izzó is bal oldalon függőlegesen áll, de a jobb oldalon kicsit balra.

Ez normális? Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Éedeklődnék, hogy a H7 izzo foglalatnak mind a két oldalon lefele kell lennie a csatlakozónak?

Ma cseréltem, de elfejtettem megnézni hogy volt, kivettem, kicseréltem az izzót és ahogy kell vissza csavartam.

A bal oldalinál lefele áll a csatlakozó, de a jobb oldalon kicsit fentebb olyan 20 fokkal balra.

Az izzó is bal oldalon függőlegesen áll, de a jobb oldalon kicsit balra.

Ez normális? Köszi

Gondolom a jobb és bal oldalit úgy értetted, hogy szemben állsz a kocsival. Jól vannak benne az izzók, úgy kell állniuk, ahogy leírtad.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Pár napja sikerült vacsorát vadásznom a verdával, azaz volt egy kis kontakt egy őzzel. Nos azt hittem, hogy olcson megúsztam, csak pár karc a lökösön, hát ma vettem észre, hogy mégsem. Azt vettem észre, hogy a bal oldali lámpa kicsit felfelé vílágit, nosza, gondoltam beállítom mégse vakítsak el senkit.

S ekkor ért a meglepetés, mind a két lámpatesten két tartófül leves. Az alsót még sikerült némi küzdéssel visszahozni a halálból, mind a két lámpatesten. De a felsőket, abbol is a belsőket azt nem. Nos a lámpák ugyan fixen állnak, de ez igy nem maradhat hosszú távon. Van valakinek tapasztalata utángyártott lámpákkal? Max 5 évre tervezek. Nincs most kedvem cirka 60-ast kiadni, ha nem muszáj.

Link to comment
Megosztás:

Pár napja sikerült vacsorát vadásznom a verdával, azaz volt egy kis kontakt egy őzzel. Nos azt hittem, hogy olcson megúsztam, csak pár karc a lökösön, hát ma vettem észre, hogy mégsem. Azt vettem észre, hogy a bal oldali lámpa kicsit felfelé vílágit, nosza, gondoltam beállítom mégse vakítsak el senkit.

S ekkor ért a meglepetés, mind a két lámpatesten két tartófül leves. Az alsót még sikerült némi küzdéssel visszahozni a halálból, mind a két lámpatesten. De a felsőket, abbol is a belsőket azt nem. Nos a lámpák ugyan fixen állnak, de ez igy nem maradhat hosszú távon. Van valakinek tapasztalata utángyártott lámpákkal? Max 5 évre tervezek. Nincs most kedvem cirka 60-ast kiadni, ha nem muszáj.

Sztem inkabb jo allapotu gyari bontottat keress. Bar en elegge ellene vagyok az utangyari cuccoknak. Vagy muanyagoztasd vissza a fuleket. Ha megis csereled elfogadom a kukasakat :)
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Van valakinek tapasztalata utángyártott lámpákkal? Max 5 évre tervezek. Nincs most kedvem cirka 60-ast kiadni, ha nem muszáj.

Rövid távú tapasztalatom van TYC lámpákkal. Sorjás megmunkálás helyenként, kicsit kellett reszelgetni, de világít, és jól néz ki. 10500-11500 körül van darabja.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Pár napja sikerült vacsorát vadásznom a verdával, azaz volt egy kis kontakt egy őzzel. Nos azt hittem, hogy olcson megúsztam, csak pár karc a lökösön, hát ma vettem észre, hogy mégsem. Azt vettem észre, hogy a bal oldali lámpa kicsit felfelé vílágit, nosza, gondoltam beállítom mégse vakítsak el senkit.

S ekkor ért a meglepetés, mind a két lámpatesten két tartófül leves. Az alsót még sikerült némi küzdéssel visszahozni a halálból, mind a két lámpatesten. De a felsőket, abbol is a belsőket azt nem. Nos a lámpák ugyan fixen állnak, de ez igy nem maradhat hosszú távon. Van valakinek tapasztalata utángyártott lámpákkal? Max 5 évre tervezek. Nincs most kedvem cirka 60-ast kiadni, ha nem muszáj.

Sajnálom a dolgot, remélem több kárt nem fedezel fel... Ha szépek a lámpák (és gyáriak és nincs vele semmi gondod), akkor hegesztesd meg, egy jó műanyagos simán megcsinálja. Anno az F-en az egyik fület nekem is hegesztették, 10év eltelt és azzal adtam el az autót gond nélkül. (Ráadásul hiteles eladásnál. Mondhatod hogy ekkora volt csak az ütközés, elég volt hegeszteni, nem csaptad szét az elejét...) Talán ki sem kell szerelni....

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sztem inkabb jo allapotu gyari bontottat keress. Bar en elegge ellene vagyok az utangyari cuccoknak. Vagy muanyagoztasd vissza a fuleket. Ha megis csereled elfogadom a kukasakat :)

Nézegettem a bontottakat, de elég siralmas a kép, de azért lehet találni. De igy csak olyat vennék amit a saját szememmel látok.

Ki fogom cserélni, de nem lesz kukázás. Az f-es astránál is mindig félretettem a még használható cuccokat. Milyen jól is jött párszor, volt, hogy a lámpa is. :)

grofbandi

Elküldve Ma, 21:29

scream24, on 30 Dec 2013 - 9:05 PM, said:snapback.png

Rövid távú tapasztalatom van TYC lámpákkal. Sorjás megmunkálás helyenként, kicsit kellett reszelgetni, de világít, és jól néz ki. 10500-11500 körül van darabja.

Nézegettem utángyártottakat is. Szerintem, ha olyan mellett döntök, akkor mielőtt feltenném, egyből dobok rá uw álló lámpafoliát. Talán az konzerválja egy kicsit. :)

Ilyesmire gondoltál? Első találat a google-n, bár ez csekély 7600ft. :)

http://alkatreszek.hu/termek_oldal/hu/?cikkkod=FSZ205487182

Látom a magasságálító motor beszerelhető. Sok utángyártottból ez kimaradt.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.