Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

Sziasztok,

Segítségeteket kérném, mert szeretnék venni a kocsihoz hibakód olvasót.

A német amazon-on található termékekkel szemezek, de nem tudom, hogy milyet kellene egyáltalán keresnem? OBD vagy OBD2-t?

Esetleg van valakinek tapasztalata ilyen eszközökkel, esetleg konkrét típussal, mert elég igéretesnek tűnnek az ott fellelhető 10-30€ közötti termékek, és legalább nem kellene kivillogtatnom ha valami gondom/bajom van a kocsival. :)

Ezekkel a hibakód olvasáson túl láthatok egyéb adatokat is (pl. fordulatszám érték, aktuális sebesség)?

köszi a válaszotokat!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Segítségeteket kérném, mert szeretnék venni a kocsihoz hibakód olvasót.

A német amazon-on található termékekkel szemezek, de nem tudom, hogy milyet kellene egyáltalán keresnem? OBD vagy OBD2-t?

Esetleg van valakinek tapasztalata ilyen eszközökkel, esetleg konkrét típussal, mert elég igéretesnek tűnnek az ott fellelhető 10-30€ közötti termékek, és legalább nem kellene kivillogtatnom ha valami gondom/bajom van a kocsival. :)

Ezekkel a hibakód olvasáson túl láthatok egyéb adatokat is (pl. fordulatszám érték, aktuális sebesség)?

köszi a válaszotokat!

Ez a bluetoothos eszköz nekem bevált: http://dx.com/p/super-mini-elm327-bluetooth-odb2-v1-5-car-diagnostic-interface-tool-blue-142679

Androidos telefonnal szuperül működik. ;)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ez a bluetoothos eszköz nekem bevált: http://dx.com/p/super-mini-elm327-bluetooth-odb2-v1-5-car-diagnostic-interface-tool-blue-142679

Androidos telefonnal szuperül működik. ;)

Köszi, akkor ilyet rendelek! :)

Ha jól gondolom, ezt benne is hagyhatom a csatlakozóba, hiszen, olyan kicsi, és onnan kap tápot!

De most nézem, hogy nektek 2007-es a verda, nekem még 2000-es gyártás, nem 2002-ben jött be az obd2, így nálam is menne ez amit ajánlottatok?

A video is elég tetszetős róla :)

Az android app is elég korrekt! :)

Link to comment
Megosztás:

Köszi, akkor ilyet rendelek! :)

Ha jól gondolom, ezt benne is hagyhatom a csatlakozóba, hiszen, olyan kicsi, és onnan kap tápot!

De most nézem, hogy nektek 2007-es a verda, nekem még 2000-es gyártás, nem 2002-ben jött be az obd2, így nálam is menne ez amit ajánlottatok?

Rosszul tudod. Enyém is annyi idős, ne félj tudni fogja az odb2-t. Viszont csak úgy fog beférni, ha a csatlakozót kipattintod a helyéről és úgy dugod rá. Úgy már el fog férni a takarólap alatt.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, Újra! :D

Segítséget kérnék, mert szeretném megcsinálni az Insigna spriccnit.

Cromax-ban már megvettem a balos/jobbos spriccnit, most nézegettem, hogy tudok majd nekifogni de elakadtam már az első lépésnél.

Úgy kezdődik, hogy vegyük le az ablaktörlőket, ezt hogy tudom megtenni? Néztem, de nem találok csavart a tetején mint pl. egy régi Swift-nél ahol egyértelmű volt.

Aztán nem tudom a leírás szerinti "Húzzuk ki, a szélvédő alját takaró fekete műanyag tömítőcsíkot." Ha ez a piros nyíl által jelölt, hol tudom megkezdeni, könnyen kijön és visszamegy? Vagy készülni kell valamire?

A zöld nyíl által jelölt "Húzzuk le, a motortértető, gumis tömítését. " szintén bármelyik végéről megkezdhetem?

köszi

spriccni.JPG

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, Újra! :D

Segítséget kérnék, mert szeretném megcsinálni az Insigna spriccnit.

Cromax-ban már megvettem a balos/jobbos spriccnit, most nézegettem, hogy tudok majd nekifogni de elakadtam már az első lépésnél.

Úgy kezdődik, hogy vegyük le az ablaktörlőket, ezt hogy tudom megtenni? Néztem, de nem találok csavart a tetején mint pl. egy régi Swift-nél ahol egyértelmű volt.

Aztán nem tudom a leírás szerinti "Húzzuk ki, a szélvédő alját takaró fekete műanyag tömítőcsíkot." Ha ez a piros nyíl által jelölt, hol tudom megkezdeni, könnyen kijön és visszamegy? Vagy készülni kell valamire?

A zöld nyíl által jelölt "Húzzuk le, a motortértető, gumis tömítését. " szintén bármelyik végéről megkezdhetem?

köszi

Szia,

Egy alap kérdés, a védőkupakot felhajtottad az ablaktörlőn? :icon1: Elméletileg pedig csavarnak kellene fognia. A piros nyilas tömítőcsíkot bármelyik végén megtudod kezdeni, de csak óvatosan, a csík közepében van egy fém merevítés, lehet hogy már el van rohadva, nehogy kiszakítsad belőle, mert akkor vehetsz újat. A gumi tömítést is bármelyik oldalról megkezdheted, ez könnyen lejön.

Amire figyelj majd hogy hogyan teszed vissza az ablaktörlő karokat, nehogy rossz állásban legyenek. Én úgy csináltam hogy leszerelés előtt a szélvédőre pontosan a lapátok alá egy kis szigszalagot ragasztottam, így tudtam hogyan kell visszatenni.

Az eredeti spricniket viszont megértem kitépni a helyükről. Hiába akasztottam ki a füleket, fújtam már WD-40-nel és csavarlazítóval is, de kb egy fél órás küszködés után jöttek csak ki.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Rosszul tudod. Enyém is annyi idős, ne félj tudni fogja az odb2-t. Viszont csak úgy fog beférni, ha a csatlakozót kipattintod a helyéről és úgy dugod rá. Úgy már el fog férni a takarólap alatt.

1998-as X motorkódú G Astrákból hogy lehet adatot kinyerni szoftveresen?

Veszek én is egy ilyen ELM327-et, ami a Z12XE-s 2001-esemhez jó lesz, de az X-ekkel tuti nem fog menni.

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Én csak a zöld nyíllal jelölt tömítést vettem ki a cseréhez, bár az nyáron volt és valszeg a melegben többet engedett a műanyag, így viszonylag könnyen hozzáfértem.

Én sem szedtem ki a szélvédő alatti gumit.Simán kilehet alóla húzni a műanyag takarót.A régi spricnit én is nehezen szedtem ki.

Link to comment
Megosztás:

Átszaladok egy árajánlatért ma bizisten', itt van 100m-re, de ha X>50.000 HUF, akkor el is esek! :D

Hát, 25e munkadíj alatt szinte csoda lenne (hivatalosba)... Gondolom Te alkatrésszel együtt reméled 50e környékére... A szíjas cseréje vízpumpával (közepes nevű szetteknél) 50-55e (anyag+munkadíj).

Ha jól tudom, akkor a lánc cseréje költségesebb, pláne tisztességesen ha mindent szakszerűen cserélnek.

Link to comment
Megosztás:

Kicseréltem a pollenszűrőt, és jó a külső-belső levegő keringtetés a kocsiban, mégis párásodik rossz időben.

Akkor jó csak, ha bekapcsolom 1-es fokozaton a ventilátort, meg a hátsó ablak fűtését.

Nektek nincs pára amikor ilyen szutyok az időjárás?

Link to comment
Megosztás:

Kicseréltem a pollenszűrőt, és jó a külső-belső levegő keringtetés a kocsiban, mégis párásodik rossz időben.

Akkor jó csak, ha bekapcsolom 1-es fokozaton a ventilátort, meg a hátsó ablak fűtését.

Nektek nincs pára amikor ilyen szutyok az időjárás?

Szerintem olyan autó nincs amiben ilyenkor ne lenne párásodás... :D

Venti 1-esen, ablak néha lehúz, ennyit tehetsz. (Ill. vizes ruhában -kabátban- nem érdemes beülni, a gumiszőnyegekről fel kell itatni a vizet ha áll rajta, alkohollal áttörölni az ablakok belsejét, nagyjából ennyi...)

Link to comment
Megosztás:

Kicseréltem a pollenszűrőt, és jó a külső-belső levegő keringtetés a kocsiban, mégis párásodik rossz időben.

Akkor jó csak, ha bekapcsolom 1-es fokozaton a ventilátort, meg a hátsó ablak fűtését.

Nektek nincs pára amikor ilyen szutyok az időjárás?

Ventilátor nélkül párásodik minden autó. Bent szaporítod a párát ha mással nem, a puszta lélegzéssel, nincs légáramlás, ami kivinné, kint meg hideg van, akkor a fizika működik... :D

Link to comment
Megosztás:

22.300 a szett (FEBI), akkor 77.700 a munkadíj?

22300??? Hol? Ha jól látom, Kb 40 környékén kezdődik, bár ha van kedvezményed... Azt nem tudom, hogy a láncosnál a vízpumpát hajtja-e a lánc... Ha igen, akkor mindenképpen csere. Az még kb 15-20e pluszban... Tehát 60 az alkatrész (normális minőségben kedvezmény ....

Vagy csak a láncot cseréltetnéd? Azért az éppenséggel nem szakszerű, ugyanis ha a lánc már cserés, addigra általában a lánckeréknél is kopást okoz, arra nem éppen egészséges feltenni az új láncot...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.