adyy Elküldve November8, 2013 Megoszt Elküldve November8, 2013 Szívesen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve November9, 2013 Megoszt Elküldve November9, 2013 4L-t szoktam bekevern, ami nálam elég szokott lenni. 5L-t ha bekervesz, akkor marad még későbbre is, ha utána kellene tölteni. Külön légteleníteni nem kell, megoldja magának. :) Szoktál?? Miért cserélni szoktad? Azaz rendszeresen? Hiszen nem kell.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve November9, 2013 Megoszt Elküldve November9, 2013 Ma gyertyacsere volt a verdában. Eredeti kétpólusú GM került bele. Eredeti...? A gyertyán körbefutó felirat szerint FLR8LDCU RUSSIA. :eek: Nos ezzel a RUSSIA felirattal előítéleteim vannak. nincs azzal gond :) tavaly vagy idén J astra tükör állító bizbaszt szereztem szintén GM márkajelzéssel ... az meg made in china :) 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve November9, 2013 Megoszt Elküldve November9, 2013 nincs azzal gond :) tavaly vagy idén J astra tükör állító bizbaszt szereztem szintén GM márkajelzéssel ... az meg made in china :) Ma már inkább az a gyanús, ha valami nem made in china... :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
DM101 Elküldve November9, 2013 Megoszt Elküldve November9, 2013 A nívópálca végén van egy valami, amin vannak kis osztások.Elvileg a felső osztásnál kéne lennie az olajnak. Szerintetek az nagy baj, ha nem ott van, hanem ahol elvékonyodik ez a bumszli és már kezdődik a sodrott huzal? Elnézést a körülményes leírásért.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve November9, 2013 Megoszt Elküldve November9, 2013 A nívópálca végén van egy valami, amin vannak kis osztások.Elvileg a felső osztásnál kéne lennie az olajnak. Szerintetek az nagy baj, ha nem ott van, hanem ahol elvékonyodik ez a bumszli és már kezdődik a sodrott huzal? Elnézést a körülményes leírásért.. Tehát a felső osztásnál feljebb? Az ugyanúgy nem egészséges, mint a túl alacsony szint. Szimeringeket terheli. Szívj le belőle. Link to comment Megosztás: More sharing options...
adyy Elküldve November9, 2013 Megoszt Elküldve November9, 2013 Szoktál?? Miért cserélni szoktad? Azaz rendszeresen? Hiszen nem kell.... Az túlzás, hogy szoktam, de megvásárlás után és a hengerfej tömítés cseréjekor újat kevertem be. Link to comment Megosztás: More sharing options...
DM101 Elküldve November10, 2013 Megoszt Elküldve November10, 2013 Tehát a felső osztásnál feljebb? Az ugyanúgy nem egészséges, mint a túl alacsony szint. Szimeringeket terheli. Szívj le belőle. 3,5l helyett lehet hogy 3,7 ment bele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyurigyerek Elküldve November10, 2013 Megoszt Elküldve November10, 2013 Sziasztok! Rég jártam erre. A napokban pár dolgot cserélnem kell a kocsin. A tanácsotokat szeretném kérni. A torony csapágyból melyik a jó ,kell a rugótányéros vajon ? Mivel abból olcsóbb a gyári mint a sima csapágy utángyártva. ( Ez nem gyanús? ) Valamint a termosztátom is nyitva maradt ma. Ebből gondolom a gyári a nyerő. Illetve ha már rendelek, rendelek üzemanyag szűrőt is itt melyiket ajánlanátok ? Köszönöm előre is az építő tanácsokat Link to comment Megosztás: More sharing options...
Janó32 Elküldve November10, 2013 Megoszt Elküldve November10, 2013 Sziasztok! Rég jártam erre. A napokban pár dolgot cserélnem kell a kocsin. A tanácsotokat szeretném kérni. A torony csapágyból melyik a jó ,kell a rugótányéros vajon ? Mivel abból olcsóbb a gyári mint a sima csapágy utángyártva. ( Ez nem gyanús? ) Valamint a termosztátom is nyitva maradt ma. Ebből gondolom a gyári a nyerő. Illetve ha már rendelek, rendelek üzemanyag szűrőt is itt melyiket ajánlanátok ? Köszönöm előre is az építő tanácsokat Biztosan a komplett toronycsapágyat cserélni kell? Azért azok elvileg pár százezret elmennek simán, a toronysziletn szokott elfáradni. Abból Unix-nál 2500 körül van a Ruville. Amúgy, ha oda a toronycsapágy, akkor inkább kompletten mindent. Termosztátból és szűrőből jobb a gyári vagy olyan aminek azért van neve (pl Meyle, Topran)... Így ár-értékben és minőségben nagyjából jó vagy. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyurigyerek Elküldve November10, 2013 Megoszt Elküldve November10, 2013 Biztosan a komplett toronycsapágyat cserélni kell? Azért azok elvileg pár százezret elmennek simán, a toronysziletn szokott elfáradni. Abból Unix-nál 2500 körül van a Ruville. Amúgy, ha oda a toronycsapágy, akkor inkább kompletten mindent. Termosztátból és szűrőből jobb a gyári vagy olyan aminek azért van neve (pl Meyle, Topran)... Így ár-értékben és minőségben nagyjából jó vagy. 190 ezer van a kocsiban óra szerint de mivel az előző tulaj külföldről hozatta magyar kereskedővel, gyanítom vissza van tekerve. A csapágy szerintem még az eredeti. Mivel nem kopog az úthibákon ezért gondoltam elég csak a csapágyat cserélni . A szilent elvileg jó. Csak azt nem értem hogy rugó tányérral a csapágy olcsóbb gyáriban mint az utángyártott csapágy. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsolthy88 Elküldve November11, 2013 Megoszt Elküldve November11, 2013 4L-t szoktam bekevern, ami nálam elég szokott lenni. 5L-t ha bekervesz, akkor marad még későbbre is, ha utána kellene tölteni. Külön légteleníteni nem kell, megoldja magának. :) megvettem mindent, annyit kérdeznék még, hogy leeresztés után ugye a kiegyenlítő tartályon keresztül kell feltölteni a rendszert? Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve November11, 2013 Megoszt Elküldve November11, 2013 megvettem mindent, annyit kérdeznék még, hogy leeresztés után ugye a kiegyenlítő tartályon keresztül kell feltölteni a rendszert? Igen, a kiegyenlítő tartályon keresztül. Link to comment Megosztás: More sharing options...
a_kos Elküldve November11, 2013 Megoszt Elküldve November11, 2013 Sziasztok! 2002 végén gyártott (de már 2003-as modell) Caravan-hoz keresek hátsó féktárcsákat és betéteket. Azt már megtaláltam, hogy a fékrendszer (nyereg) típusa lehet Lucas és Bosch is. Sajnos az autó nincs nálam, így nem tudom megnézni melyik rendszerrel szerelték az enyémet. Azonban a Cromax oldalán úgy látom, hogy alvázszám szerint is beazonosítható a fékrendszer. Ezek szerint az 1x999999-ig Bosch, 2x000001-től Lucas rendszerű. Ezek a számok gondolom az alvázszám utolsó 7 karaktereit jelentik. Az én alvázszámom W0L0TGF3532xxxxxx. Az alvázszám 11. karaktere amúgy a gyártás helyszínét jelenti (1 = Rüsselsheim, 2 = Bochum). Szóval nekem Lucas rendszerűt kell vennem, ugye? A motorkód egyébként Y20DTH és ebből következően 5 lyukú felnivel van szerelve az autó. Örömmel olvasnám a javaslataitokat gyártóra és beszerzési helyre is. A fékeken nem akarok spórolni. A Roadhouse-ról egyébként mi a verdikt? Köszönettel: a_kos Bosch,5 lyukas-hoz: https://cromax.hu/-/310176-hatso-fekbetet+fektarcsa-keszlet-opel-astra-g-zafira-a Lucas, 5 lyukashoz: https://cromax.hu/-/310178-hatso-fekbetet+fektarcsa-keszlet-opel Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve November12, 2013 Megoszt Elküldve November12, 2013 Jól okoskodsz, de én nem bíznék meg ennyire a Cromax adatbázisában. Én is hasonlóan gondolkodtam és vettem szintén Lucas betétet, aztán amikor levettem a kereket, akkor derült ki hogy Bosch kellett volna... Link to comment Megosztás: More sharing options...
prono Elküldve November13, 2013 Megoszt Elküldve November13, 2013 Sziasztok, Mostanság azon törpölök, hogy ideje lenne az AGR szelepemet kitakarítani. 2002-es Z16XE motorkódos Astrám van. Találtam is egy leírás, ami a leszerelésről szól, viszont abban vagyok bizonytalan, hogy pontosan mivel és hogyan kéne takarítani. Előre bocs a hülye kérdésért, de mondjuk ha veszek valamilyen tisztítót, akkor azzal befújni kell és a sok trutyi kifolyik, vagy valamiben áztatni kéne x órát, hogy leváljon a lerakódás?! Annak már utánanéztem, hogy AGR szelep nyitásához a két szélső csatlakozójára kell 12V-ot kötni. Persze minden egyéb más tapasztalat, figyelmeztetés jöhet, mert még soha nem csináltam ilyet. Köszi előre is! Link to comment Megosztás: More sharing options...
ErdAn Elküldve November13, 2013 Megoszt Elküldve November13, 2013 Sziasztok, Mostanság azon törpölök, hogy ideje lenne az AGR szelepemet kitakarítani. 2002-es Z16XE motorkódos Astrám van. Találtam is egy leírás, ami a leszerelésről szól, viszont abban vagyok bizonytalan, hogy pontosan mivel és hogyan kéne takarítani. Előre bocs a hülye kérdésért, de mondjuk ha veszek valamilyen tisztítót, akkor azzal befújni kell és a sok trutyi kifolyik, vagy valamiben áztatni kéne x órát, hogy leváljon a lerakódás?! Annak már utánanéztem, hogy AGR szelep nyitásához a két szélső csatlakozójára kell 12V-ot kötni. Persze minden egyéb más tapasztalat, figyelmeztetés jöhet, mert még soha nem csináltam ilyet. Köszi előre is! Szia! Nekem beragadt egyszer az AGR. Elég kemény, "vastag" lerakódás volt rajta. Áztattam valamiben (talán benzin, vagy gázolaj) órákig,vagy talán egy napig. Ráadtam a feszt, majd kitámasztottam 2 fogvájóval, hogy ne menjen vissza, majd a harmadikkal meg ledörzsöltem a lerakódást. De azt nem gondoltam, hogy ezt még le is merem írni majd ide :huh: Ha valaki megmondja a tutit, ígérem legközelebb úgy csinálom.... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve November14, 2013 Megoszt Elküldve November14, 2013 Szia! Nekem beragadt egyszer az AGR. Elég kemény, "vastag" lerakódás volt rajta. Áztattam valamiben (talán benzin, vagy gázolaj) órákig,vagy talán egy napig. Ráadtam a feszt, majd kitámasztottam 2 fogvájóval, hogy ne menjen vissza, majd a harmadikkal meg ledörzsöltem a lerakódást. De azt nem gondoltam, hogy ezt még le is merem írni majd ide :huh: Ha valaki megmondja a tutit, ígérem legközelebb úgy csinálom.... :D Ez a tuti! A lényeg, hogy a feszültség nem lehet folyamatosan a tekercsen, csak addig amíg kinyit a szelep! Talán a benzin vagy gázolaj helyett valami korom vagy kátrány oldót használj! :icon13: Pl. nitrohígító, féktisztító. Én mindig többféle anyaggal csinálom, mert még nem találtam meg a tökéletest Link to comment Megosztás: More sharing options...
prono Elküldve November14, 2013 Megoszt Elküldve November14, 2013 Szia! Nekem beragadt egyszer az AGR. Elég kemény, "vastag" lerakódás volt rajta. Áztattam valamiben (talán benzin, vagy gázolaj) órákig,vagy talán egy napig. Ráadtam a feszt, majd kitámasztottam 2 fogvájóval, hogy ne menjen vissza, majd a harmadikkal meg ledörzsöltem a lerakódást. De azt nem gondoltam, hogy ezt még le is merem írni majd ide :huh: Ha valaki megmondja a tutit, ígérem legközelebb úgy csinálom.... :D Köszi a tippet, akkor majd igyekszem valami hasonló módszerrel megtenni :). Mennyire sikerült jól a mutatvány? Azóta sincs gondod vele vagy mikor kellett ismét takarítanod? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vilmoskörte Elküldve November14, 2013 Megoszt Elküldve November14, 2013 Ez a tuti! A lényeg, hogy a feszültség nem lehet folyamatosan a tekercsen, csak addig amíg kinyit a szelep! Talán a benzin vagy gázolaj helyett valami korom vagy kátrány oldót használj! :icon13: Pl. nitrohígító, féktisztító. Én mindig többféle anyaggal csinálom, mert még nem találtam meg a tökéletest Ez esetleg? Link to comment Megosztás: More sharing options...
ErdAn Elküldve November14, 2013 Megoszt Elküldve November14, 2013 Köszi a tippet, akkor majd igyekszem valami hasonló módszerrel megtenni :). Mennyire sikerült jól a mutatvány? Azóta sincs gondod vele vagy mikor kellett ismét takarítanod? Ez esetleg? www.youtube.com/watch?v=ZdJUvMFJPdY Hát ez nagyon szuper, és úgy nézem nem is drága. Tavasszal kipucolom ilyennel. Amúgy több mint egy éve megy, és azóta nem ragadt be.(Vagy csak legfeljebb egy-egy pillanatra,talán.) Link to comment Megosztás: More sharing options...
prono Elküldve November15, 2013 Megoszt Elküldve November15, 2013 Hát ez nagyon szuper, és úgy nézem nem is drága. Tavasszal kipucolom ilyennel. Amúgy több mint egy éve megy, és azóta nem ragadt be.(Vagy csak legfeljebb egy-egy pillanatra,talán.) Nekem érdekes módon városban 99% sosincs gond, de amint kimegyek a városból hosszabb útra (pl. felhajtva a pályára szinte menetrend szerint jön pár kilométer után) azonnal jelentkezik :S. Remélem a pucolás megoldja, mert idegesítő tud lenni ... Link to comment Megosztás: More sharing options...
DM101 Elküldve November15, 2013 Megoszt Elküldve November15, 2013 Ez az EGR szelep milyen hibákat produkál? Nekem most 6 éves a kocsim, és még nem volt dolgom ezzel, de jó lenne tudni hogy milyen hibákra számíthatok ebből kifolyólag. Vagy esetleg érdemes lenne amúgy is tisztítanom ezt az izét? Link to comment Megosztás: More sharing options...
ampervadasz Elküldve November15, 2013 Megoszt Elküldve November15, 2013 Általában ilyen rángatásos tünetei vannak, fölborítja a keverékképzést ha rosszul működik. Szélsőséges eset: sógoromnak egyszer teljesen nyitva maradt, na akkor égéskimaradás az összes hengerben, mint egy traktor úgy járt a motor. update: most nézem a tiéd twinport, azokban már nincs annyi baj vele, viszont kiszedni sem annyira egyszerű a takarítgatáshoz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ha4nz Elküldve November16, 2013 Megoszt Elküldve November16, 2013 Valaki tudna adni egy jó leírást a Z14XEP egr kiszedéshez, takarításhoz? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts