Alex75 Elküldve Szeptember9, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember9, 2013 Mindkettő jó bele, de ha az 5.1-est teszed bele, akkor a régit teljesen ereszd le, és úgy öntsd bele. Mert a 2 típus nem jó ha keveredik, más az alap összetevő. Glikol bázisú mindkettő, de ettől függetlenül érdemes leengedni a régit, így nem tudja lerontani az új tulajdonságait. A DOT5-t nem szabad keverni a többivel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
potyo Elküldve Szeptember9, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember9, 2013 96tól minden gyártó obd2-t használ ;) Az USA-ban. De Euróbában csak 2001-től kötelező a benzinesekre, és 2004-től a dízelekre (új modellek esetén 2000 és 2003). A gyártókat ismerve pedig nem teljesen elképzelhetetlen, hogy egészen az utolsó pillanatig nem csinálták OBD2 kompatibilisre... Pl. nekem a 99-es 1.6-os Laguna már olvasható az ELM327-el, de munkatárs 2002-es 1.8 TDCi Focusa még nem, hiába olvasható a 2003-as TDCi Focus már vele, holott elvileg teljesen egyforma a két Focus. Itt egy tapasztalati lista, hogy mik a kompatibilisek, én itt nem látom az Y17DT-t: http://www.outilsobdfacile.com/vehicle-list-compatible-obd2.php?brand=opel Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Szeptember9, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember9, 2013 Az USA-ban. De Euróbában csak 2001-től kötelező a benzinesekre, és 2004-től a dízelekre (új modellek esetén 2000 és 2003). A gyártókat ismerve pedig nem teljesen elképzelhetetlen, hogy egészen az utolsó pillanatig nem csinálták OBD2 kompatibilisre... Pl. nekem a 99-es 1.6-os Laguna már olvasható az ELM327-el, de munkatárs 2002-es 1.8 TDCi Focusa még nem, hiába olvasható a 2003-as TDCi Focus már vele, holott elvileg teljesen egyforma a két Focus. Itt egy tapasztalati lista, hogy mik a kompatibilisek, én itt nem látom az Y17DT-t: http://www.outilsobdfacile.com/vehicle-list-compatible-obd2.php?brand=opel értem , én csak a csatlakozó alakjára gondoltam ,ennyire nem ástam bele hogy mi kezeli és mi nem :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyurigyerek Elküldve Szeptember9, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember9, 2013 Az USA-ban. De Euróbában csak 2001-től kötelező a benzinesekre, és 2004-től a dízelekre (új modellek esetén 2000 és 2003). A gyártókat ismerve pedig nem teljesen elképzelhetetlen, hogy egészen az utolsó pillanatig nem csinálták OBD2 kompatibilisre... Pl. nekem a 99-es 1.6-os Laguna már olvasható az ELM327-el, de munkatárs 2002-es 1.8 TDCi Focusa még nem, hiába olvasható a 2003-as TDCi Focus már vele, holott elvileg teljesen egyforma a két Focus. Itt egy tapasztalati lista, hogy mik a kompatibilisek, én itt nem látom az Y17DT-t: http://www.outilsobdfacile.com/vehicle-list-compatible-obd2.php?brand=opel Nekem y17dt a motorkódom 2004-es és viszi az Elm327. Torque a szoftver hozzá. Igaz sok szenzorral nem komunikál pl EGR Link to comment Megosztás: More sharing options...
Csigipapa Elküldve Szeptember16, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember16, 2013 Sziasztok! Egy olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy ki az aki foglalkozott már kicsit komolyabban az 1.6 8v (x16szr) motorral, mint az olaj meg vezérlés csere? Konkrétan arra gondolok, hogy mekkora sikolást bír el a hengerfej, ami még nem okoz gondot, esetleg érdemes-e gondolkozni e85 használatán, és akkor bátrabban lehet sikolni, viszont csak azzal lesz használható. Egy kis optimalizáláson golndolkozok, mindenképp szét kell szedni, és akkor már lehetne kicsit alakítani rajt. Előre is köszönöm a válaszokat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
scream24 Elküldve Szeptember16, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember16, 2013 Sziasztok! Egy olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy ki az aki foglalkozott már kicsit komolyabban az 1.6 8v (x16szr) motorral, mint az olaj meg vezérlés csere? Konkrétan arra gondolok, hogy mekkora sikolást bír el a hengerfej, ami még nem okoz gondot, esetleg érdemes-e gondolkozni e85 használatán, és akkor bátrabban lehet sikolni, viszont csak azzal lesz használható. Egy kis optimalizáláson golndolkozok, mindenképp szét kell szedni, és akkor már lehetne kicsit alakítani rajt. Előre is köszönöm a válaszokat. Konkrétan, most hogyan jön össze az olajcsere a vezérlés csere a hengerfej csiszolással? Véleményem szerint mióta állambá rendesen megadoztatja a bioetanolt, végképp nem éri meg használni. Főleg télen, mikor jóval többet harap belőle. S két haverom is cserélt már ac pumpát, állitolag az kajálta meg. Persze ez csak az én véleményem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Szeptember16, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember16, 2013 Sziasztok! Egy olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy ki az aki foglalkozott már kicsit komolyabban az 1.6 8v (x16szr) motorral, mint az olaj meg vezérlés csere? Konkrétan arra gondolok, hogy mekkora sikolást bír el a hengerfej, ami még nem okoz gondot, esetleg érdemes-e gondolkozni e85 használatán, és akkor bátrabban lehet sikolni, viszont csak azzal lesz használható. Egy kis optimalizáláson golndolkozok, mindenképp szét kell szedni, és akkor már lehetne kicsit alakítani rajt. Előre is köszönöm a válaszokat. Egy mm-t le lehet gond nélkül szedetni, viszont akkor érdemes beszerezned egy fokolható vezműkereket is, mert el fog mászni a vezérlés... Plusz nagyobb injektor, a felprogramozásról nem is beszélve... Nem mellesleg ez egy elég irreverzibilis folyamat, nem kevés agyalás... Biztos vagy abban, hogy ezt akarod? Etanolt sem lehet mindenhol tankolni, ha egyszer ehhez állítod össze a motort, akkor már benzinnel nem fogod tudni használni. Ebből a motorból 100 pacit ki lehet csalogatni, mivel elég visszafogott konstrukció, persze nem ingyen, nem biztos, h megérné neked. Egyszerűbb lenne lecserélni egy erősebb motorúra... Hidd el, nem egyszerű dolog egy optimalizálás... Ha nem vettem el tőle a kedved, keresd meg Hakapeszimakit. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Szeptember16, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember16, 2013 a számból vetted ki a szót :icon13: Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Szeptember16, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember16, 2013 Bosch olajszűrő... :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Csigipapa Elküldve Szeptember16, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember16, 2013 Köszönöm az infót, az ismerősi körömben 2 autó van ami kizárólag e85-el üzemel a magas kompresszió miatt, ők mondták hogy kérdezzek rá hátha tud valaki itt valami okosat mondani, mert az Opelben nincsenek otthon, szóval nem létszükséglet az e85, csak felvetés szinten jött elő, de akkor marad a sima benzin, meg egy "átlagos" felújítás, mert sajnos én is tudom hogy kb ugyan annyi vagy olcsóbb motort cserélni, mint ebből kihozni érezhetően többet. Mivel hosszú távra tervezek az autóval, igy később inkább motorcsere, addig meg ez is elvisz a-bol b-be. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Szeptember17, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember17, 2013 Bosch olajszűrő... :blush: olyan hamisítottnak néz ki :) még jó hogy írtam ,hogy van gyárim occón :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Szeptember17, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember17, 2013 olyan hamisítottnak néz ki :) még jó hogy írtam ,hogy van gyárim occón :) Cromaxban vettem, szerintük eredeti Bosch, csak ott gyártatnak. OFF Tudom, hogy mondtad, de gondoltam kipróbálom ON , és külsőre, műanyagra jónak néz ki, a szűrő anyaga sem rossz, majd kiderül hosszabb távon. Amúgy mit nem Kínában gyártanak? És mind rossz? Nem! Szóval Made in China nem biztos, hogy rossz.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
CseGa Elküldve Szeptember17, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember17, 2013 Cromaxban vettem, szerintük eredeti Bosch, csak ott gyártatnak. OFF Tudom, hogy mondtad, de gondoltam kipróbálom ON , és külsőre, műanyagra jónak néz ki, a szűrő anyaga sem rossz, majd kiderül hosszabb távon. Amúgy mit nem Kínában gyártanak? És mind rossz? Nem! Szóval Made in China nem biztos, hogy rossz.... Én is a cromaxban vettem bosch-t, de az spanyol volt és egy picit másképp nézett ki. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Szeptember17, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember17, 2013 Én is a cromaxban vettem bosch-t, de az spanyol volt és egy picit másképp nézett ki. :( Mindegy, a Bosch magyarországot felhívtam, elküldtem nekik a képet, s mondták kiderítok, hogy eredeti-e a számok alapján. Ha nem akkor szívás, akkor tovább lépek vele, de akkor a származási papírokat is el kell kérni, és a NAV-ot is bevonom... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Szeptember17, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember17, 2013 Cromaxban vettem, szerintük eredeti Bosch, csak ott gyártatnak. OFF Tudom, hogy mondtad, de gondoltam kipróbálom ON , és külsőre, műanyagra jónak néz ki, a szűrő anyaga sem rossz, majd kiderül hosszabb távon. Amúgy mit nem Kínában gyártanak? És mind rossz? Nem! Szóval Made in China nem biztos, hogy rossz.... nem rosszak ... csak ez nem néz ki jól Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Szeptember17, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember17, 2013 nem rosszak ... csak ez nem néz ki jól Majd a Bosch műszaki osztálya kideríti.... Ha hamis, akkor a cromax romlott a szememben, de remélem nem így lesz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Szeptember17, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember17, 2013 Cromax nalam eddig 2/0. Pedig nem ritkasagokat kerestem. Egyszer volt egy ogyuru, masik alkalommal meg rezalatet a fekcso vegehez. Azonnal kello cuccok, de ok csak rendelesre hoznak. En tobbet oda nem megyek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
CseGa Elküldve Szeptember17, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember17, 2013 Majd a Bosch műszaki osztálya kideríti.... Ha hamis, akkor a cromax romlott a szememben, de remélem nem így lesz. Megnéztem a másik bosch olajszűrőt, mert 2 szervízhez rendeltem cuccost, az meg Bulgária... Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Szeptember17, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember17, 2013 Bosch válasza: A csatolt fénykép alapján minden kétséget kizáróan hamisított termékről van szó. Erről leginkább a Bosch felirat árulkodik, és a 250-es gyártóüzemi kód, ami Karlsruhe, Németország. Saját, jól felfogott érdekeinket és Partnereink, valamint a végfelhasználók érdekeit is sérti ezen termékek jelenléte a kereskedelmi forgalomban. Megosztaná velünk a beszerzési forrást, hogy fel tudjunk lépni az érdekek védelmében? Előre is köszönjük. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Szeptember17, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember17, 2013 Bosch válasza: A csatolt fénykép alapján minden kétséget kizáróan hamisított termékről van szó. Erről leginkább a Bosch felirat árulkodik, és a 250-es gyártóüzemi kód, ami Karlsruhe, Németország. Saját, jól felfogott érdekeinket és Partnereink, valamint a végfelhasználók érdekeit is sérti ezen termékek jelenléte a kereskedelmi forgalomban. Megosztaná velünk a beszerzési forrást, hogy fel tudjunk lépni az érdekek védelmében? Előre is köszönjük. kellet nekem mondani :( beleraktad már ?? Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Szeptember17, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember17, 2013 kellet nekem mondani :( beleraktad már ?? :D De fene, és igazad volt. ;) Persze, a képen nem látszik az olaj? ;) Ma megyek a gyáriért, s kiveszem ezt a szemetet... Cromaxosok mondták, hogy majd eldöntik mi legyen vele, s attól függ kifizetik-e... :omg: Ez napok-hetek-hónapok kérdése... Ha szívóznak, akkor elfelejthetnek.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Szeptember17, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember17, 2013 :D De fene, és igazad volt. ;) Persze, a képen nem látszik az olaj? ;) Ma megyek a gyáriért, s kiveszem ezt a szemetet... Cromaxosok mondták, hogy majd eldöntik mi legyen vele, s attól függ kifizetik-e... :omg: Ez napok-hetek-hónapok kérdése... Ha szívóznak, akkor elfelejthetnek.... Ez szep kis nyomozas volt! ;) Nekem meg sem fordult volna a fejemben! :omg: Link to comment Megosztás: More sharing options...
adyy Elküldve Szeptember17, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember17, 2013 :D De fene, és igazad volt. ;) Persze, a képen nem látszik az olaj? ;) Ma megyek a gyáriért, s kiveszem ezt a szemetet... Cromaxosok mondták, hogy majd eldöntik mi legyen vele, s attól függ kifizetik-e... :omg: Ez napok-hetek-hónapok kérdése... Ha szívóznak, akkor elfelejthetnek.... Mi az, hogy majd eldöntik? A helyükben szépen visszaadnám a pénzt, vagy adnék helyette egy gyárit ingyen. Ennyire jól megy a Cromaxnak, hogy szórakozhatnak a vásárlókkal? Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Szeptember17, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember17, 2013 ...ráadásul saját jól felfogott érdekük is, hiszen csak egy szavadba kerül és olyat kap a Cromax a Bosch-tól hogy megemlegetik... Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Szeptember17, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember17, 2013 ...ráadásul saját jól felfogott érdekük is, hiszen csak egy szavadba kerül és olyat kap a Cromax a Bosch-tól hogy megemlegetik... Nyugi megkapják, az ügyfélszolgálatos úgy beszélt velem mint ha hülye lennék... És hogy nem lesz gondja a kocsinak, meg vegyem ki, s rakjak bele mást, oldjam meg az én gondom... és ha bent hagyom is jó lesz, mit akarok én... A zalaegerszegi kolléga normálisabb volt, igaz őt ismerem... Holnap hív az ember a Bosch-tól.... És beszéltem a fogyasztóvédelmesekkel, s mondták nincs gond, internetes vásárlás vigyem vissza... http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0800213.KOR Tahát használtam, és nem tetszett (mert nem jó márka), és ha 30 nap múlva nem fizetik ki, ők is rájuk szálnak (s mondta szerinte a Bosch a NAV-ot is értesíti) szóval megszívták, ennyi. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts