freeze Elküldve Augusztus11, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus11, 2013 Szia ;) Asszem komplett szívó oldalt lelkész cserélni Én bontott dolgokat az opel szabadostól szoktam beszerezni ;) Köszi,rákérdezek, egyéb info? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Augusztus11, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus11, 2013 Köszi,rákérdezek, egyéb info? Mire gondolsz? Link to comment Megosztás: More sharing options...
paparelli Elküldve Augusztus11, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus11, 2013 Sziasztok! Ma elérkezett a nap hogy kicseréljem a középkonzol fütésrészének a világitását.Minden patentül ment,amikor észrevettem hogy a hideg meleg állito gomb nem megy vissza minimumra.Maxra tökéletesen felmegy,de minimumnál kb.1cm elötte megáll.Bovdent néztem OK!Mit raktam össze rosszul? Link to comment Megosztás: More sharing options...
ampervadasz Elküldve Augusztus11, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus11, 2013 Lehet, hogy tök hülyeséget kérdezek, de szerintetek egy ilyen bicskakulcsot fel lehetne e programozni, hogy müködtesse a kocsimat? Nem lenne rossz, ha két teljes értékű kulcs lenne a kocsihoz. Szia! A gyári kp.zár vezérlőelektronikára biztos hogy nem. Esetleg úgy, ha beépíted az ehhez való saját vevőegységét is. De akkor már érdemesebb inkább egy gyári kulcsot venni szeritem. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
scream24 Elküldve Augusztus11, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus11, 2013 Szia! A gyári kp.zár vezérlőelektronikára biztos hogy nem. Esetleg úgy, ha beépíted az ehhez való saját vevőegységét is. De akkor már érdemesebb inkább egy gyári kulcsot venni szeritem. Köszi. Igen, ugy már nem éri meg vele szorakozni. Csak gondoltam hátha, ha már ugy is itt hentereg, de nem minden ilyen egyszerű. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pehi Csabi Elküldve Augusztus15, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus15, 2013 Sziasztok, olyan kérdésem lenne hogy az 1.6os astra kormányművébe mennyi olaj kell? A "nivopálca" a kupakban lévó kis pöcök, ha igen akkor a pöckön a két vonal a szintjelző? Lehetséges hogy 1dl a min és max között a különbséd? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Augusztus15, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus15, 2013 Sziasztok, olyan kérdésem lenne hogy az 1.6os astra kormányművébe mennyi olaj kell? A "nivopálca" a kupakban lévó kis pöcök, ha igen akkor a pöckön a két vonal a szintjelző? Lehetséges hogy 1dl a min és max között a különbséd? Szia! azt nem tudom hogy mennyi olaj kell bele, de az könnyen előfordulhat hogy a min és max között csak 1dl a különbség. A napokban töltöttem bele, a szint nem érte el a min-t fél deci után a jelzés közepén volt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
samug Elküldve Augusztus16, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus16, 2013 Sziasztok! Opel Astra G 2007-es évjáratú 1,4 benzines, 66kw-os, Z14XE(P) motorkódú autónknál elkövetkezett a 125.000km-es szervíz. Akihez (3éves garancia után) jártunk szerelő sajnos elköltözött kis hazánkból és így nyilván már nem vállal autókat. Kérdésem a következő lenne: mit kellene cserélni, szervizeltetni? Olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő egyértelmű. Előző szervíznél voltak cserélve ezeken felül pluszban a gyertyák és az üzemanyagszűrő. Különösebb gondja/baja nincsen... Motor láncos hajtású. Egyedül a fékek/betétek cseréje szükséges még szerintem...a pedál érzésre nem olyan intenzitással fog már, mint régebben. Plusz kérdés: motor indításnál amíg a fordulatszám nem áll vissza alapjáratra fura hangot ad ki. Nem tudom mihez hasonlítani, de kerregő, mintha dízel lenne, vagy levegőt szívna be valahol pluszban. Ezt mi okozhatja? Válaszotokat előre is köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
kosazolika Elküldve Augusztus16, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus16, 2013 Sziasztok az alufelnihez milyen hosszú felni csavar kell?? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kacsa7 Elküldve Augusztus16, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus16, 2013 Sziasztok az alufelnihez milyen hosszú felni csavar kell?? Attól függ. A gyári alufelnihez teljesen jó az acélfelni csavarja. A többihez meg gondolom ahol veszed, meg tudják mondani, hogy adott felnihez mekkora kell. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
scream24 Elküldve Augusztus16, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus16, 2013 Sziasztok az alufelnihez milyen hosszú felni csavar kell?? Ez azért erősen függ gondolom a felni kialakitásától. De többnyire a gyári csavarokkal megegyező méret is jó lehet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tenky89 Elküldve Augusztus18, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus18, 2013 Sziasztok! Cserélt már közületek valaki hátsó rugót házilag? Megoldható? Ha igen írja le a mikéntjét valaki. Alig egy hónapja volt műszakin a kocsi akkor kicserélték a bal hátsót mert el volt törve. Na ma megemeltem a kocsit mert lefújtam a fékdobokat és akkor látom, hogy a jobb hátsó se bírta sokkal tovább...legalul az utolsó spirálnál el van törve...Múlt héten voltam utoljára a kocsi alatt mikor a benzinszűrőt cseréltem akkor direkt ránéztem a rugókra és akkor még egyben volt....azt hittem sírva fakadok... Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve Augusztus18, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus18, 2013 Sziasztok! Cserélt már közületek valaki hátsó rugót házilag? Megoldható? Ha igen írja le a mikéntjét valaki. Alig egy hónapja volt műszakin a kocsi akkor kicserélték a bal hátsót mert el volt törve. Na ma megemeltem a kocsit mert lefújtam a fékdobokat és akkor látom, hogy a jobb hátsó se bírta sokkal tovább...legalul az utolsó spirálnál el van törve...Múlt héten voltam utoljára a kocsi alatt mikor a benzinszűrőt cseréltem akkor direkt ránéztem a rugókra és akkor még egyben volt....azt hittem sírva fakadok... Én még a Calibránál cseréltem. Nem egy nagy művelet, felemeled, leveszed a kereket, lekötöd a lengéscsillapítót. Nálam a stabilizátor fenn maradt, benyúltam egy pajszerrel, lenyomtam a hidat, és kiesett a rugó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tenky89 Elküldve Augusztus18, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus18, 2013 Én még a Calibránál cseréltem. Nem egy nagy művelet, felemeled, leveszed a kereket, lekötöd a lengéscsillapítót. Nálam a stabilizátor fenn maradt, benyúltam egy pajszerrel, lenyomtam a hidat, és kiesett a rugó. Köszi! Közben beszéltem ismerősömmel is, ő is rávágta, hogy nem egy nagy vaszisztdasz. Meg is csináljuk jövő héten amint megjön a rugó. Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tenky89 Elküldve Augusztus25, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus25, 2013 Na meg is csináltuk a rugócserét! Köszi grofbandi a segítséget! Tényleg nem egy nagy mutatvány! Kocsi fel. (alá bakol) Kerék le. Hátsó tengelyt alátámasztottuk egy másik emelővel. Lengéscsillapító tengelyről lecsavar. Tengelyt leenged. Fékdobnál kézzel lenyomtuk. Rugó könnyedén kijött csillapítógyűrűstől. Gyűrű átrak, új rugó a helyére. Tengely vissza. Lengéscsillapító meghúz. (könyv szerint 110Nm) Kerék fel, kocsi le. Pakolással is max. fél óra volt Próbakör! Örül, mint majom a farkának, hogy ezt is meg tudta csinálni :D http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_8_25_f3hipsnwd2.jpg http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_8_25_dodok7kpb5.jpg Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve Augusztus25, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus25, 2013 Na meg is csináltuk a rugócserét! Köszi grofbandi a segítséget! Tényleg nem egy nagy mutatvány! Kocsi fel. (alá bakol) Kerék le. Hátsó tengelyt alátámasztottuk egy másik emelővel. Lengéscsillapító tengelyről lecsavar. Tengelyt leenged. Fékdobnál kézzel lenyomtuk. Rugó könnyedén kijött csillapítógyűrűstől. Gyűrű átrak, új rugó a helyére. Tengely vissza. Lengéscsillapító meghúz. (könyv szerint 110Nm) Kerék fel, kocsi le. Pakolással is max. fél óra volt Próbakör! Örül, mint majom a farkának, hogy ezt is meg tudta csinálni :D http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_8_25_f3hipsnwd2.jpg http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_8_25_dodok7kpb5.jpg Elég fura hogy eltört. Én még a Mantámmal jártam így anno. A Calibrába meg ültetőrugók lettek téve, ott a gyári még jó állapotban volt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tenky89 Elküldve Augusztus25, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus25, 2013 Elég fura hogy eltört. Én még a Mantámmal jártam így anno. A Calibrába meg ültetőrugók lettek téve, ott a gyári még jó állapotban volt. Durván egy hónap különbséggel mind a kettő... Gyári volt még mindkettő ami azt jelenti, hogy 12 éves és igencsak rozsda ette. Műszakin nem találtak semmit. Lengéscsillapítók jók, így én betudom ezt a 12 évnek, a 16" os felninek, a 205/45 ös guminak és a felénk igencsak 'jó' Magyar utaknak. (Nem vezetek vadorzó módon) Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve Augusztus25, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus25, 2013 Lengéscsillapítók jók, így én betudom ezt a 12 évnek, a 16" os felninek, a 205/45 ös guminak és a felénk igencsak 'jó' Magyar utaknak. (Nem vezetek vadorzó módon) Az enyém is annyi idős, a kerék meg 17-es. De még nem vettem észre hogy készülne eltörni. Azért majd figyelem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tenky89 Elküldve Augusztus25, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus25, 2013 Az enyém is annyi idős, a kerék meg 17-es. De még nem vettem észre hogy készülne eltörni. Azért majd figyelem. Ez az ami engem is leginkább bosszant, hogy egyik törésnél se vettem észre semmit a kocsi viselkedésén, hogy más lenne. pl kanyarban, körforgóban. Semmit nem lehetett érezni. Pedig néha direkt figyelek ilyenekre. zörgésekre zajokra, hogy hátha van valami ami eddig nem volt. De semmi... Link to comment Megosztás: More sharing options...
bocs Elküldve Augusztus25, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus25, 2013 Sziasztok! Bal első kerékcsapágy kicsit nyöszörög ha lassan gurulok az autóval ( illetve ha egy helyben áll és lassan előrébb vagy hátrább tolom,már akkor is lehet hallani), lehet kezdi megadni magát? A gyárin kívül milyen márkájút érdemes venni,SKF esetleg jó választás lehet? Árban melyik az elfogadott,ami még nem számít gagyinak? Jaa,és ABS-es. Előre is köszönöm a segítséget. Robi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Augusztus25, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus25, 2013 Sziasztok! Bal első kerékcsapágy kicsit nyöszörög ha lassan gurulok az autóval ( illetve ha egy helyben áll és lassan előrébb vagy hátrább tolom,már akkor is lehet hallani), lehet kezdi megadni magát? A gyárin kívül milyen márkájút érdemes venni,SKF esetleg jó választás lehet? Árban melyik az elfogadott,ami még nem számít gagyinak? Jaa,és ABS-es. Előre is köszönöm a segítséget. Robi. SKF-et, semmi mást. SKF a gyári beszállító is. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zig Elküldve Augusztus26, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus26, 2013 Sziasztok. Szelepszárszimering cseréje mennyire igényel precíz munkát? Szervíbe mikor vittem azt mondták hengerfejet is leszedik, valaminek utánna kell csiszolni, viszont egyik barátom a golfjába kicserélte magának, és ahogy ő elmesélte nem olyan nagy vicc. Most azt szeretném evvel kérdezni h szervízbe menjek vele, vagy megoldható házilag is, mert a szervíz kb 6-szor annyiba kerül mint a 16 szimering. Link to comment Megosztás: More sharing options...
potyo Elküldve Augusztus26, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus26, 2013 Sziasztok. Szelepszárszimering cseréje mennyire igényel precíz munkát? Szervíbe mikor vittem azt mondták hengerfejet is leszedik, valaminek utánna kell csiszolni, viszont egyik barátom a golfjába kicserélte magának, és ahogy ő elmesélte nem olyan nagy vicc. Most azt szeretném evvel kérdezni h szervízbe menjek vele, vagy megoldható házilag is, mert a szervíz kb 6-szor annyiba kerül mint a 16 szimering. Egyszer szerelőmmel beszélgettem erről, ő azt mondta, hogy hát elvileg ki lehetne hengerfej leszedés nélkül is cserélni, csak ezeknél a 16 szelepes motoroknál elég mélyen vannak a szelepek, nehéz hozzáférni, és ha beesik az egyik szelep, akkor azt máshogy nem lehet kiszedni, csak hengerfej levétellel, akkor meg már ugyanott vagy. Elvileg a gyertyanyíláson be lehetne nyúlni és feltámasztani a szelepet valami alkalmas eszközzel, akár valami erősebb léggömb is elég lehet, amit bedugsz, majd felfújsz, hiszen csak a szelep saját súlyát kell megtartania, amíg leszeded a felső végéről a cuccot, majd visszarakod. De a hozzáférés a problémás a dolognál. Lehet, hogy időben sokkal kevesebb, ha lekapja a hengerfejet a szerelő, mintha felülről vacakolna vele. Az a csiszolás nem nagy dolog, mifelénk ilyen 3000Ft körül húzzák síkba a hengerfejet, talán Magyarországon valamivel több. Nekem jobban fáj az OFF autómnál a 10000Ft körüli hengerfejtömítés, és az enyémről is le kell majd venni a hengerfejet valamikor pont ugyanezen okból, mint a tiédről. Csiszolás tudtommal csak akkor szokott kelleni, ha valahol a hengerfejtömítés elengedett, és "csatornát" mart a motor a hengerfejbe, és valami valamerre szivárgott. Talán ha nem amiatt lesz a hengerfej levéve, akkor nemis kell csiszolás. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zig Elküldve Augusztus26, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus26, 2013 Egyszer szerelőmmel beszélgettem erről, ő azt mondta, hogy hát elvileg ki lehetne hengerfej leszedés nélkül is cserélni, csak ezeknél a 16 szelepes motoroknál elég mélyen vannak a szelepek, nehéz hozzáférni, és ha beesik az egyik szelep, akkor azt máshogy nem lehet kiszedni, csak hengerfej levétellel, akkor meg már ugyanott vagy. Elvileg a gyertyanyíláson be lehetne nyúlni és feltámasztani a szelepet valami alkalmas eszközzel, akár valami erősebb léggömb is elég lehet, amit bedugsz, majd felfújsz, hiszen csak a szelep saját súlyát kell megtartania, amíg leszeded a felső végéről a cuccot, majd visszarakod. De a hozzáférés a problémás a dolognál. Lehet, hogy időben sokkal kevesebb, ha lekapja a hengerfejet a szerelő, mintha felülről vacakolna vele. Az a csiszolás nem nagy dolog, mifelénk ilyen 3000Ft körül húzzák síkba a hengerfejet, talán Magyarországon valamivel több. Nekem jobban fáj az OFF autómnál a 10000Ft körüli hengerfejtömítés, és az enyémről is le kell majd venni a hengerfejet valamikor pont ugyanezen okból, mint a tiédről. Csiszolás tudtommal csak akkor szokott kelleni, ha valahol a hengerfejtömítés elengedett, és "csatornát" mart a motor a hengerfejbe, és valami valamerre szivárgott. Talán ha nem amiatt lesz a hengerfej levéve, akkor nemis kell csiszolás. Nekem is gyanús volt az a csiszolás, sztem csak mondott valamit, amivel próbálta kimagyarázni miért fogok majd fizetni mint a katonatiszt. Amúgy havernek a verdájába bennmaradt egy, ő úgy oldotta meg, hogy "meg fér az ott az alján" :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
potyo Elküldve Augusztus26, 2013 Megoszt Elküldve Augusztus26, 2013 Nekem is gyanús volt az a csiszolás, sztem csak mondott valamit, amivel próbálta kimagyarázni miért fogok majd fizetni mint a katonatiszt. Amúgy havernek a verdájába bennmaradt egy, ő úgy oldotta meg, hogy "meg fér az ott az alján" :) Nemtudom, én is paráztam ettől a hengerfejlevételtől, de miután láttam szerelőmnél párszor hengerfejleszedést, már annyira nem hat meg a dolog. Ez a tömítéscsere a macera, az egyszerhasználatos tömítésekkel. Épp számolgattam, hogy egy felső tömítéskészlet az enyémre olyan 20000Ft körül van, ehhez képest szerelő szerintem nem fog ennyit elkérni a munkáért. Persze szerelőtől függ, hogy mennyire misztifikálja túl a dolgot, az én szerelőm nincs elszállva az árakkal. Olyan áron dolgozik, hogy legközelebb is hozzá vigyem a verdát, de a munkája minőségére nem lehet panaszom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts