Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

Sziasztok!

Ma elérkezett a nap hogy kicseréljem a középkonzol fütésrészének a világitását.Minden patentül ment,amikor észrevettem hogy a hideg meleg állito gomb nem megy vissza minimumra.Maxra tökéletesen felmegy,de minimumnál kb.1cm elötte megáll.Bovdent néztem OK!Mit raktam össze rosszul?

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy tök hülyeséget kérdezek, de szerintetek egy ilyen bicskakulcsot fel lehetne e programozni, hogy müködtesse a kocsimat? Nem lenne rossz, ha két teljes értékű kulcs lenne a kocsihoz.

Szia!

A gyári kp.zár vezérlőelektronikára biztos hogy nem. Esetleg úgy, ha beépíted az ehhez való saját vevőegységét is. De akkor már érdemesebb inkább egy gyári kulcsot venni szeritem.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia!

A gyári kp.zár vezérlőelektronikára biztos hogy nem. Esetleg úgy, ha beépíted az ehhez való saját vevőegységét is. De akkor már érdemesebb inkább egy gyári kulcsot venni szeritem.

Köszi. Igen, ugy már nem éri meg vele szorakozni. Csak gondoltam hátha, ha már ugy is itt hentereg, de nem minden ilyen egyszerű. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, olyan kérdésem lenne hogy az 1.6os astra kormányművébe mennyi olaj kell? A "nivopálca" a kupakban lévó kis pöcök, ha igen akkor a pöckön a két vonal a szintjelző? Lehetséges hogy 1dl a min és max között a különbséd?

Szia!

azt nem tudom hogy mennyi olaj kell bele, de az könnyen előfordulhat hogy a min és max között csak 1dl a különbség. A napokban töltöttem bele, a szint nem érte el a min-t fél deci után a jelzés közepén volt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Opel Astra G 2007-es évjáratú 1,4 benzines, 66kw-os, Z14XE(P) motorkódú autónknál elkövetkezett a 125.000km-es szervíz.

Akihez (3éves garancia után) jártunk szerelő sajnos elköltözött kis hazánkból és így nyilván már nem vállal autókat.

Kérdésem a következő lenne: mit kellene cserélni, szervizeltetni? Olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő egyértelmű.

Előző szervíznél voltak cserélve ezeken felül pluszban a gyertyák és az üzemanyagszűrő.

Különösebb gondja/baja nincsen... Motor láncos hajtású.

Egyedül a fékek/betétek cseréje szükséges még szerintem...a pedál érzésre nem olyan intenzitással fog már, mint régebben.

Plusz kérdés: motor indításnál amíg a fordulatszám nem áll vissza alapjáratra fura hangot ad ki. Nem tudom mihez hasonlítani, de kerregő, mintha dízel lenne, vagy levegőt szívna be valahol pluszban. Ezt mi okozhatja?

Válaszotokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Cserélt már közületek valaki hátsó rugót házilag? Megoldható? Ha igen írja le a mikéntjét valaki.

Alig egy hónapja volt műszakin a kocsi akkor kicserélték a bal hátsót mert el volt törve.

Na ma megemeltem a kocsit mert lefújtam a fékdobokat és akkor látom, hogy a jobb hátsó se bírta sokkal tovább...legalul az utolsó spirálnál el van törve...Múlt héten voltam utoljára a kocsi alatt mikor a benzinszűrőt cseréltem akkor direkt ránéztem a rugókra és akkor még egyben volt....azt hittem sírva fakadok...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Cserélt már közületek valaki hátsó rugót házilag? Megoldható? Ha igen írja le a mikéntjét valaki.

Alig egy hónapja volt műszakin a kocsi akkor kicserélték a bal hátsót mert el volt törve.

Na ma megemeltem a kocsit mert lefújtam a fékdobokat és akkor látom, hogy a jobb hátsó se bírta sokkal tovább...legalul az utolsó spirálnál el van törve...Múlt héten voltam utoljára a kocsi alatt mikor a benzinszűrőt cseréltem akkor direkt ránéztem a rugókra és akkor még egyben volt....azt hittem sírva fakadok...

Én még a Calibránál cseréltem. Nem egy nagy művelet, felemeled, leveszed a kereket, lekötöd a lengéscsillapítót. Nálam a stabilizátor fenn maradt, benyúltam egy pajszerrel, lenyomtam a hidat, és kiesett a rugó.

Link to comment
Megosztás:

Én még a Calibránál cseréltem. Nem egy nagy művelet, felemeled, leveszed a kereket, lekötöd a lengéscsillapítót. Nálam a stabilizátor fenn maradt, benyúltam egy pajszerrel, lenyomtam a hidat, és kiesett a rugó.

Köszi! Közben beszéltem ismerősömmel is, ő is rávágta, hogy nem egy nagy vaszisztdasz.

Meg is csináljuk jövő héten amint megjön a rugó.

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Na meg is csináltuk a rugócserét! Köszi grofbandi a segítséget!

Tényleg nem egy nagy mutatvány!

Kocsi fel. (alá bakol)

Kerék le.

Hátsó tengelyt alátámasztottuk egy másik emelővel.

Lengéscsillapító tengelyről lecsavar.

Tengelyt leenged.

Fékdobnál kézzel lenyomtuk. Rugó könnyedén kijött csillapítógyűrűstől.

Gyűrű átrak, új rugó a helyére.

Tengely vissza. Lengéscsillapító meghúz. (könyv szerint 110Nm)

Kerék fel, kocsi le.

Pakolással is max. fél óra volt

Próbakör!

Örül, mint majom a farkának, hogy ezt is meg tudta csinálni :D

http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_8_25_f3hipsnwd2.jpg

http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_8_25_dodok7kpb5.jpg

Link to comment
Megosztás:

Na meg is csináltuk a rugócserét! Köszi grofbandi a segítséget!

Tényleg nem egy nagy mutatvány!

Kocsi fel. (alá bakol)

Kerék le.

Hátsó tengelyt alátámasztottuk egy másik emelővel.

Lengéscsillapító tengelyről lecsavar.

Tengelyt leenged.

Fékdobnál kézzel lenyomtuk. Rugó könnyedén kijött csillapítógyűrűstől.

Gyűrű átrak, új rugó a helyére.

Tengely vissza. Lengéscsillapító meghúz. (könyv szerint 110Nm)

Kerék fel, kocsi le.

Pakolással is max. fél óra volt

Próbakör!

Örül, mint majom a farkának, hogy ezt is meg tudta csinálni :D

http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_8_25_f3hipsnwd2.jpg

http://www.kephost.com/view3.php?filename=a1_2013_8_25_dodok7kpb5.jpg

Elég fura hogy eltört. Én még a Mantámmal jártam így anno. A Calibrába meg ültetőrugók lettek téve, ott a gyári még jó állapotban volt.

Link to comment
Megosztás:

Elég fura hogy eltört. Én még a Mantámmal jártam így anno. A Calibrába meg ültetőrugók lettek téve, ott a gyári még jó állapotban volt.

Durván egy hónap különbséggel mind a kettő...

Gyári volt még mindkettő ami azt jelenti, hogy 12 éves és igencsak rozsda ette.

Műszakin nem találtak semmit.

Lengéscsillapítók jók, így én betudom ezt a 12 évnek, a 16" os felninek, a 205/45 ös guminak és a felénk igencsak 'jó' Magyar utaknak. (Nem vezetek vadorzó módon)

Link to comment
Megosztás:

Az enyém is annyi idős, a kerék meg 17-es. De még nem vettem észre hogy készülne eltörni. Azért majd figyelem.

Ez az ami engem is leginkább bosszant, hogy egyik törésnél se vettem észre semmit a kocsi viselkedésén, hogy más lenne. pl kanyarban, körforgóban. Semmit nem lehetett érezni.

Pedig néha direkt figyelek ilyenekre. zörgésekre zajokra, hogy hátha van valami ami eddig nem volt.

De semmi...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Bal első kerékcsapágy kicsit nyöszörög ha lassan gurulok az autóval ( illetve ha egy helyben áll és lassan előrébb vagy hátrább tolom,már akkor is lehet hallani), lehet kezdi megadni magát?

A gyárin kívül milyen márkájút érdemes venni,SKF esetleg jó választás lehet?

Árban melyik az elfogadott,ami még nem számít gagyinak?

Jaa,és ABS-es.

Előre is köszönöm a segítséget.

Robi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Bal első kerékcsapágy kicsit nyöszörög ha lassan gurulok az autóval ( illetve ha egy helyben áll és lassan előrébb vagy hátrább tolom,már akkor is lehet hallani), lehet kezdi megadni magát?

A gyárin kívül milyen márkájút érdemes venni,SKF esetleg jó választás lehet?

Árban melyik az elfogadott,ami még nem számít gagyinak?

Jaa,és ABS-es.

Előre is köszönöm a segítséget.

Robi.

SKF-et, semmi mást. SKF a gyári beszállító is.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Szelepszárszimering cseréje mennyire igényel precíz munkát? Szervíbe mikor vittem azt mondták hengerfejet is leszedik, valaminek utánna kell csiszolni, viszont egyik barátom a golfjába kicserélte magának, és ahogy ő elmesélte nem olyan nagy vicc. Most azt szeretném evvel kérdezni h szervízbe menjek vele, vagy megoldható házilag is, mert a szervíz kb 6-szor annyiba kerül mint a 16 szimering.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Szelepszárszimering cseréje mennyire igényel precíz munkát? Szervíbe mikor vittem azt mondták hengerfejet is leszedik, valaminek utánna kell csiszolni, viszont egyik barátom a golfjába kicserélte magának, és ahogy ő elmesélte nem olyan nagy vicc. Most azt szeretném evvel kérdezni h szervízbe menjek vele, vagy megoldható házilag is, mert a szervíz kb 6-szor annyiba kerül mint a 16 szimering.

Egyszer szerelőmmel beszélgettem erről, ő azt mondta, hogy hát elvileg ki lehetne hengerfej leszedés nélkül is cserélni, csak ezeknél a 16 szelepes motoroknál elég mélyen vannak a szelepek, nehéz hozzáférni, és ha beesik az egyik szelep, akkor azt máshogy nem lehet kiszedni, csak hengerfej levétellel, akkor meg már ugyanott vagy. Elvileg a gyertyanyíláson be lehetne nyúlni és feltámasztani a szelepet valami alkalmas eszközzel, akár valami erősebb léggömb is elég lehet, amit bedugsz, majd felfújsz, hiszen csak a szelep saját súlyát kell megtartania, amíg leszeded a felső végéről a cuccot, majd visszarakod. De a hozzáférés a problémás a dolognál. Lehet, hogy időben sokkal kevesebb, ha lekapja a hengerfejet a szerelő, mintha felülről vacakolna vele.

Az a csiszolás nem nagy dolog, mifelénk ilyen 3000Ft körül húzzák síkba a hengerfejet, talán Magyarországon valamivel több. Nekem jobban fáj az OFF autómnál a 10000Ft körüli hengerfejtömítés, és az enyémről is le kell majd venni a hengerfejet valamikor pont ugyanezen okból, mint a tiédről. Csiszolás tudtommal csak akkor szokott kelleni, ha valahol a hengerfejtömítés elengedett, és "csatornát" mart a motor a hengerfejbe, és valami valamerre szivárgott. Talán ha nem amiatt lesz a hengerfej levéve, akkor nemis kell csiszolás.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Egyszer szerelőmmel beszélgettem erről, ő azt mondta, hogy hát elvileg ki lehetne hengerfej leszedés nélkül is cserélni, csak ezeknél a 16 szelepes motoroknál elég mélyen vannak a szelepek, nehéz hozzáférni, és ha beesik az egyik szelep, akkor azt máshogy nem lehet kiszedni, csak hengerfej levétellel, akkor meg már ugyanott vagy. Elvileg a gyertyanyíláson be lehetne nyúlni és feltámasztani a szelepet valami alkalmas eszközzel, akár valami erősebb léggömb is elég lehet, amit bedugsz, majd felfújsz, hiszen csak a szelep saját súlyát kell megtartania, amíg leszeded a felső végéről a cuccot, majd visszarakod. De a hozzáférés a problémás a dolognál. Lehet, hogy időben sokkal kevesebb, ha lekapja a hengerfejet a szerelő, mintha felülről vacakolna vele.

Az a csiszolás nem nagy dolog, mifelénk ilyen 3000Ft körül húzzák síkba a hengerfejet, talán Magyarországon valamivel több. Nekem jobban fáj az OFF autómnál a 10000Ft körüli hengerfejtömítés, és az enyémről is le kell majd venni a hengerfejet valamikor pont ugyanezen okból, mint a tiédről. Csiszolás tudtommal csak akkor szokott kelleni, ha valahol a hengerfejtömítés elengedett, és "csatornát" mart a motor a hengerfejbe, és valami valamerre szivárgott. Talán ha nem amiatt lesz a hengerfej levéve, akkor nemis kell csiszolás.

Nekem is gyanús volt az a csiszolás, sztem csak mondott valamit, amivel próbálta kimagyarázni miért fogok majd fizetni mint a katonatiszt. Amúgy havernek a verdájába bennmaradt egy, ő úgy oldotta meg, hogy "meg fér az ott az alján" :)

Link to comment
Megosztás:

Nekem is gyanús volt az a csiszolás, sztem csak mondott valamit, amivel próbálta kimagyarázni miért fogok majd fizetni mint a katonatiszt. Amúgy havernek a verdájába bennmaradt egy, ő úgy oldotta meg, hogy "meg fér az ott az alján" :)

Nemtudom, én is paráztam ettől a hengerfejlevételtől, de miután láttam szerelőmnél párszor hengerfejleszedést, már annyira nem hat meg a dolog. Ez a tömítéscsere a macera, az egyszerhasználatos tömítésekkel. Épp számolgattam, hogy egy felső tömítéskészlet az enyémre olyan 20000Ft körül van, ehhez képest szerelő szerintem nem fog ennyit elkérni a munkáért. Persze szerelőtől függ, hogy mennyire misztifikálja túl a dolgot, az én szerelőm nincs elszállva az árakkal. Olyan áron dolgozik, hogy legközelebb is hozzá vigyem a verdát, de a munkája minőségére nem lehet panaszom.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.