Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

Múlthéten voltam szélvédősnél, mert sikerült az alsó részen benyomni az üveget az ablaktörlő karral - kis repedések indultak el a belső üvegen -, cserét javasoltak, ami még nem történt meg, mert kicsit utána olvastam, de több dolgot még mindig nem értek.
A cromax-nál van eredeti és Pilkington - https://cromax.hu/250000000-szelvedooldaluveg/250570000-elso-szelvedo-es-alkatreszei/250570358-elso-szelvedo-uveg/143126-elso-szelvedo-opel-astra-g -, azt sikerült kideríteni, hogy a Pilkington a beszállító. Na itt már nem igazán értem, hogy mi akkor a különbség?
De elkezdtem nézelődni:
pdf, ha sima zöldet szeretnék, akkor többet is találtam 10e környékén [link], [link], [link], az utolsó linken 8e volt szélvédő látszólag a szám is stimmel, de felhívtam és azt mondta nem eredeti.
Most éppen telefonozgatok szélvédőssel, hogy mi legyen, mert gagyit nem szeretnék rárakatni, de feleslegesen sem akarom kidobni a pénzt.
Igazából a tudás bázist szeretném valahonnan felszívni, hogy ne legyen a végén még rosszabb szájízem.

Link to comment
Megosztás:

Múlthéten voltam szélvédősnél, mert sikerült az alsó részen benyomni az üveget az ablaktörlő karral - kis repedések indultak el a belső üvegen -, cserét javasoltak, ami még nem történt meg, mert kicsit utána olvastam, de több dolgot még mindig nem értek.

A cromax-nál van eredeti és Pilkington - https://cromax.hu/250000000-szelvedooldaluveg/250570000-elso-szelvedo-es-alkatreszei/250570358-elso-szelvedo-uveg/143126-elso-szelvedo-opel-astra-g -, azt sikerült kideríteni, hogy a Pilkington a beszállító. Na itt már nem igazán értem, hogy mi akkor a különbség?

De elkezdtem nézelődni:

pdf, ha sima zöldet szeretnék, akkor többet is találtam 10e környékén %5Blink%5D, %5Blink%5D, %5Blink%5D, az utolsó linken 8e volt szélvédő látszólag a szám is stimmel, de felhívtam és azt mondta nem eredeti.

Most éppen telefonozgatok szélvédőssel, hogy mi legyen, mert gagyit nem szeretnék rárakatni, de feleslegesen sem akarom kidobni a pénzt.

Igazából a tudás bázist szeretném valahonnan felszívni, hogy ne legyen a végén még rosszabb szájízem.

Szerintem a következő kavicsig mindegy hogy eredeti vagy nem. Ugyan úgy bereped az eredeti is mint az utángyártott.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szerintem a következő kavicsig mindegy hogy eredeti vagy nem. Ugyan úgy bereped az eredeti is mint az utángyártott.

Nekem a szélvődő-szervizes mondta, hogy ők nem tiltakoznak a kínai üveg iránt, mert több kuncsaftot fognak vele, mert az eredetin lehet hogy csak kisebb kavics pötty lesz, és nem igényel beavatkozást, addig a kínai csillagban betörik.

Link to comment
Megosztás:

Múlthéten voltam szélvédősnél, mert sikerült az alsó részen benyomni az üveget az ablaktörlő karral - kis repedések indultak el a belső üvegen -, cserét javasoltak, ami még nem történt meg, mert kicsit utána olvastam, de több dolgot még mindig nem értek.

A cromax-nál van eredeti és Pilkington - https://cromax.hu/250000000-szelvedooldaluveg/250570000-elso-szelvedo-es-alkatreszei/250570358-elso-szelvedo-uveg/143126-elso-szelvedo-opel-astra-g -, azt sikerült kideríteni, hogy a Pilkington a beszállító. Na itt már nem igazán értem, hogy mi akkor a különbség?

De elkezdtem nézelődni:

pdf, ha sima zöldet szeretnék, akkor többet is találtam 10e környékén [link], [link], [link], az utolsó linken 8e volt szélvédő látszólag a szám is stimmel, de felhívtam és azt mondta nem eredeti.

Most éppen telefonozgatok szélvédőssel, hogy mi legyen, mert gagyit nem szeretnék rárakatni, de feleslegesen sem akarom kidobni a pénzt.

Igazából a tudás bázist szeretném valahonnan felszívni, hogy ne legyen a végén még rosszabb szájízem.

Itt nem kérdezted? http://www.pilkingtonagr.hu/

Link to comment
Megosztás:

Múlthéten voltam szélvédősnél, mert sikerült az alsó részen benyomni az üveget az ablaktörlő karral - kis repedések indultak el a belső üvegen -, cserét javasoltak, ami még nem történt meg, mert kicsit utána olvastam, de több dolgot még mindig nem értek.

A cromax-nál van eredeti és Pilkington - https://cromax.hu/250000000-szelvedooldaluveg/250570000-elso-szelvedo-es-alkatreszei/250570358-elso-szelvedo-uveg/143126-elso-szelvedo-opel-astra-g -, azt sikerült kideríteni, hogy a Pilkington a beszállító. Na itt már nem igazán értem, hogy mi akkor a különbség?

De elkezdtem nézelődni:

pdf, ha sima zöldet szeretnék, akkor többet is találtam 10e környékén [link], [link], [link], az utolsó linken 8e volt szélvédő látszólag a szám is stimmel, de felhívtam és azt mondta nem eredeti.

Most éppen telefonozgatok szélvédőssel, hogy mi legyen, mert gagyit nem szeretnék rárakatni, de feleslegesen sem akarom kidobni a pénzt.

Igazából a tudás bázist szeretném valahonnan felszívni, hogy ne legyen a végén még rosszabb szájízem.

Szia.

Nekem itt cserélték, (http://awsautouveg.hu/) 15 000 Ft körül volt beszerelve. A kínai üveg tényleg nem jó minőségű, viszont az európai gyártok termékeit beszereltetheted.

A szélvédőgyártásban nagyon szigorú követelmények vannak, amit mindenkinek teljesíteni kell.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy Astra G Classic II (Z14XEP) tulajdonosa vagyok.

Az autóban most lesz 70.000 km.

A kérdésem az lenne, hogy milyen karbantartási műveleteket ajánlott elvégezni.

Amik évente cserélve voltak:

- motorolaj

- olajszűrő

- légszűrő

- pollenszűrő

Kétévente fékolaj csere is megtörtént. Mindenből gyári GM termék került az autóba.

Ezen kívül a tervezet:

- gyertya

- esetlegesen váltóolaj, ha szükséges

- fékbetétek, féktárcsa szabályozása, kézifék állítás.

Szeretném minél tovább használni az autót, és időben cserélni a szükséges / kopó alkatrészeket.

A válaszokat előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

60.000 km-en ha túl vagy, a felsoroltak közül mindegyik szükséges már meg volt. Legközelebb 90.000 km körül kell "nagy szervíz"-ben gondolkodni. Addig (évente vagy 15 e km-enként) célszerű az olajcsere, egyéb szűrő cserék. A váltóolajat egyáltalán nem kell cserélni (max ellenőrízni a szintet). Gyertya 60 e.-enként, fékbetétet csak ha muszáj. (Nekem 105.000 km-t bírt). A fékolajat 6 év után cserélték nálam.

Sziasztok!

Egy Astra G Classic II (Z14XEP) tulajdonosa vagyok.

Az autóban most lesz 70.000 km.

A kérdésem az lenne, hogy milyen karbantartási műveleteket ajánlott elvégezni.

Amik évente cserélve voltak:

- motorolaj

- olajszűrő

- légszűrő

- pollenszűrő

Kétévente fékolaj csere is megtörtént. Mindenből gyári GM termék került az autóba.

Ezen kívül a tervezet:

- gyertya

- esetlegesen váltóolaj, ha szükséges

- fékbetétek, féktárcsa szabályozása, kézifék állítás.

Szeretném minél tovább használni az autót, és időben cserélni a szükséges / kopó alkatrészeket.

A válaszokat előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Benzinszűrő cserénél azt írja az Így csináld...,hogy az üzemagyagrendszerben lévő nyomást elötte csökkenteni kell.

Ott le volt írva példával egy motort típus de konkrétan engem a Z14XE érdekel, hogy ott hogy lehet kivitelezni?

Ott csak az X16SZR volt külön kiemelve a többi benzinmotorra úgy hivatkozott, hogy "csökkentsük az üzemanyag nyomását az elosztócsövön..."

Ezt hol találom? Illetve tényleg kell csökkenteni vagy csak leveszem a régit fel az újat és kész?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Benzinszűrő cserénél azt írja az Így csináld...,hogy az üzemagyagrendszerben lévő nyomást elötte csökkenteni kell.

Ott le volt írva példával egy motort típus de konkrétan engem a Z14XE érdekel, hogy ott hogy lehet kivitelezni?

Ott csak az X16SZR volt külön kiemelve a többi benzinmotorra úgy hivatkozott, hogy "csökkentsük az üzemanyag nyomását az elosztócsövön..."

Ezt hol találom? Illetve tényleg kell csökkenteni vagy csak leveszem a régit fel az újat és kész?

Köszi!

Szia!

Nekem a szerelő nem csinált egyebet mint le a régi fel az új semmi máshoz nem nyúlt hozzá.

Az indítás kicsit tovább fog tartani (1-2mp-el tovább), kell egy kis idő mire feltermeli újból a rendszert anyaggal.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nekem a szerelő nem csinált egyebet mint le a régi fel az új semmi máshoz nem nyúlt hozzá.

Az indítás kicsit tovább fog tartani (1-2mp-el tovább), kell egy kis idő mire feltermeli újból a rendszert anyaggal.

Na lecseréltem! Tényleg le és fel, ennyi! Kb 5 perc. Köszi!

Kíváncsiságképp a régit szétvágtam, hogy megnézzem milyen belül.

Jó kérdés mikor volt cserélve. Egy éve van nálam a kocsi azóta tuti nem. De úgy megette a rozsda, hogy azt se tudom megmondani, hogy milyen szűrő....Van ez már több mint 2 éves is szerintem.

Szerintetek mennyire van oda belül? A bordák között ilyen túl nagy szemmel látható "koszrögöket" nem találtam.Nem láttam még ilyet sose.

IMG203_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

IMG201_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

IMG202_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Na lecseréltem! Tényleg le és fel, ennyi! Kb 5 perc. Köszi!

Kíváncsiságképp a régit szétvágtam, hogy megnézzem milyen belül.

Jó kérdés mikor volt cserélve. Egy éve van nálam a kocsi azóta tuti nem. De úgy megette a rozsda, hogy azt se tudom megmondani, hogy milyen szűrő....Van ez már több mint 2 éves is szerintem.

Szerintetek mennyire van oda belül? A bordák között ilyen túl nagy szemmel látható "koszrögöket" nem találtam.Nem láttam még ilyet sose.

IMG203_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

IMG201_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

IMG202_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Nos ugyan az f-es astra volt, de legalább négy éves benzinszűrőt cseréltem, de az nem nézett ki ilyen kutyán se kivül, se belül. :)

Link to comment
Megosztás:

Na lecseréltem! Tényleg le és fel, ennyi! Kb 5 perc. Köszi!

Kíváncsiságképp a régit szétvágtam, hogy megnézzem milyen belül.

Jó kérdés mikor volt cserélve. Egy éve van nálam a kocsi azóta tuti nem. De úgy megette a rozsda, hogy azt se tudom megmondani, hogy milyen szűrő....Van ez már több mint 2 éves is szerintem.

Szerintetek mennyire van oda belül? A bordák között ilyen túl nagy szemmel látható "koszrögöket" nem találtam.Nem láttam még ilyet sose.

A sok téli só teszi ám a dolgát. Bár az enyém nem volt ennyire megrohadva, s hogy mikor volt cserélve nem tudom, nálam is lassan 1 éve van az autó. Belül nem láttam, mert eldobtuk, nem vágtam szét.

Link to comment
Megosztás:

Na lecseréltem! Tényleg le és fel, ennyi! Kb 5 perc. Köszi!

Kíváncsiságképp a régit szétvágtam, hogy megnézzem milyen belül.

Jó kérdés mikor volt cserélve. Egy éve van nálam a kocsi azóta tuti nem. De úgy megette a rozsda, hogy azt se tudom megmondani, hogy milyen szűrő....Van ez már több mint 2 éves is szerintem.

Szerintetek mennyire van oda belül? A bordák között ilyen túl nagy szemmel látható "koszrögöket" nem találtam.Nem láttam még ilyet sose.

Hol szoktál tankolni?

Amúgy csere csavarhúzós pattintás volt?

Link to comment
Megosztás:

Hol szoktál tankolni?

Amúgy csere csavarhúzós pattintás volt?

Eleinte rendszeresen csak a MOL nál, aztán 2-3 hónapja átnyergeltem a Shell hez.

Miért?

Nem hanem egy keskeny fejű kombinált fogóval összenyomtam finoman a szűrőn lévő patent szűrőhöz közelebb eső végét, így a benzinvezeték gyors csatlakozója simán kiakadt és könnyen le lehetett húzni a szűrőről. Nem sérült semmi így ha nem adtak volna az új szűrőhöz patentot ezt simán át lehetett volna rakni.

Link to comment
Megosztás:

Eleinte rendszeresen csak a MOL nál, aztán 2-3 hónapja átnyergeltem a Shell hez.

Miért?

Nem hanem egy keskeny fejű kombinált fogóval összenyomtam finoman a szűrőn lévő patent szűrőhöz közelebb eső végét, így a benzinvezeték gyors csatlakozója simán kiakadt és könnyen le lehetett húzni a szűrőről. Nem sérült semmi így ha nem adtak volna az új szűrőhöz patentot ezt simán át lehetett volna rakni.

És a benzinnyomást leengedted, vagy ahogy leállítottad és úgy?

Link to comment
Megosztás:

És a benzinnyomást leengedted, vagy ahogy leállítottad és úgy?

Nem engedtem le a nyomást. Kb félórát állt a kocsi mielőtt kicseréltem a benzin szűrőt (légszűrőt cseréltem meg a váltóösszekötőnél a két stiftet meg megemeltem picit és alá bakoltam) kb ennyi.

Semmi benzin fröcskölés nemvolt. Annyi folyt el kb amennyi a szűrőben volt.

Utána az első indítás tényleg pár másodperccel tovább tartott. Utána próbakör majd ránéztem nem e szivárog a benzin és kész.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Urak!
Először is üdvözlök minden régi kedves ismerőst, remélem emlékszik még rám valaki :)

Lerongyolódott a twinport szelepem a Z16XEP-n
Annyira elkopott, hogy javíthatatlannak mondják
Gyárilag elég drága mulatság.
Annak idején Wessz kolléga mondta, hogy talán tud jó állapotú bontott alkatrészt.

Nem tud valaki valami jó forrást megbízható bontott alkatrészre?

üdv:freeze

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.