Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

Köszi!

Szívesen vennék még egy két véleményt azért.

Szerintem is ATE. A páromén nemrég cseréltük, első normál tárcsa, normál betét, hátsó pofák, ha jól emlékszem 60-ból megállt. Jó cucc, átlagos használatra tökéletesen megfelel. Az enyémen Powerdisc van, az talán még jobb. Pár nagyobb (értsd:160-180-ról) fékezésen már túl vagyok, tökéletes. A Brembo MaxSport egy ilyen után behullámosodott. De lehet, h csak nekem nem volt szerencsém vele...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Na túl vagyok a hidrotőkék takarításán és cseréjén! Nem egyszerű feladat! Végül is 6 db kellett cserélnem mert azok totál kukák voltak! Szétszedni őket az nem könnyű! Így már értem miért egyszerűbb őket simán csak újra cserélni! Egy érdekes dolog volt! Szétszedésnél vettem észre hogy a főtengely jelölés nem esett jelölésre ha két vezérműtengely jelölés pont szemben állt egymással! Ez csak azért érdekes mert én cseréltem a vezérlést előtte egy héttel és ezerszer ellenőrizve lett összerakás előtt hogy minden jó helyen van e(jelölésre esik e minden)! Tudja valaki ez miért lehet? Hogyan állítódott ez el? Egyébként szép hangja lett az autónak semmi kopogás végre!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Na túl vagyok a hidrotőkék takarításán és cseréjén! Nem egyszerű feladat! Végül is 6 db kellett cserélnem mert azok totál kukák voltak! Szétszedni őket az nem könnyű! Így már értem miért egyszerűbb őket simán csak újra cserélni! Egy érdekes dolog volt! Szétszedésnél vettem észre hogy a főtengely jelölés nem esett jelölésre ha két vezérműtengely jelölés pont szemben állt egymással! Ez csak azért érdekes mert én cseréltem a vezérlést előtte egy héttel és ezerszer ellenőrizve lett összerakás előtt hogy minden jó helyen van e(jelölésre esik e minden)! Tudja valaki ez miért lehet? Hogyan állítódott ez el? Egyébként szép hangja lett az autónak semmi kopogás végre!

már majdnem írtam, hogy mivel a főtengely kettőt fordul, míg a vezérműtengely(ek) egyet, nem minden főtengely jelölésnél van vezérműtengely jelölés együttállás...

viszont a Te esetedben egyezni kellett volna, fordítva írtad: ha a vezérmű tengelyek jelölése rendben, a főtengelynek mindenképp helyen kellene állnia...úgyhogy passz...én mindenesetre utánajárnék mégegyszer...

ha jól tudom a te kocsidon sincs fixen ékkel rögzítve a vezérműtengelyre a meghajtó kerék, csak kúp tartja pozícióba, ami elvileg fellazulhat...bár ilyet nem nagyon hallottam még...

s mennyi az eltérés a főtengelynél? 1-2 mm?...1-2 fognyi?...netán több?

Link to comment
Megosztás:

már majdnem írtam, hogy mivel a főtengely ketőt fordul, míg a vezérműtengely(ek) egyet, nem minden főtengely jelölésnél van vezérműtengely jelölés együttállás...

viszont a Te esetedben egyezni kellett volna, fordítva írtad: ha a vezérmű tengelyek jelölése rendben, a főtengelynek mindenképp helyen kellene állnia...úgyhogy passz...én mindenesetre utánajárnék mégegyszer...

ha jól tudom a te kocsidon sincs fixen ékkel rögzítve a vezérműtengelyre a meghajtó kerék, csak kúp tartja pozícióba, ami elvileg fellazulhat...bár ilyet nem nagyon hallottam még...

s mennyi az eltérés a főtengelynél? 1-2 mm?...1-2 fognyi?...netán több?

Egy fognyi volt kb! Mikor összeraktam akkor úgy is volt! Jelölésen volt a főtengely is a vezérmű tengely jelölések is pont szemben voltak egymással!

Ha jól láttam akkor ékkel van rögzítve a fogaskerék a főtengelyre!

Ami érdekes volt hogy a feszítő is a használt szíj jelölésen volt! Pedig mikor felraktam akkor a new feliratra lett feszítve majd két teljes kört tekertem a főtengelyen és újra a new feliratra feszítettem a szíjat! Létezik hogy kb 100 km után már annyit nyúlt a szíj?

Link to comment
Megosztás:

Egy fognyi volt kb! Mikor összeraktam akkor úgy is volt! Jelölésen volt a főtengely is a vezérmű tengely jelölések is pont szemben voltak egymással!

Ha jól láttam akkor ékkel van rögzítve a fogaskerék a főtengelyre!

Ami érdekes volt hogy a feszítő is a használt szíj jelölésen volt! Pedig mikor felraktam akkor a new feliratra lett feszítve majd két teljes kört tekertem a főtengelyen és újra a new feliratra feszítettem a szíjat! Létezik hogy kb 100 km után már annyit nyúlt a szíj?

gondolom a kép szerint csináltad a cserét. http://kepfeltoltes.hu/view/130624/253593336V_g_lap01_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

a főtengelyre ékkel, de a vezérműtengelyekre szerintem csak kúppal...

ezzel a vezérléssel nincs gyakorlatom, de mivel aránylag hosszú szíjról van szó, kevés nyúlás is jelenthet akár egy fognyit

is..márpedig picit minden szíj nyúlhat, főleg az első időszakban...esetleg gagyi szíj?

Link to comment
Megosztás:

gondolom a kép szerint csináltad a cserét. http://kepfeltoltes.hu/view/130624/253593336V_g_lap01_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

a főtengelyre ékkel, de a vezérműtengelyekre szerintem csak kúppal...

ezzel a vezérléssel nincs gyakorlatom, de mivel aránylag hosszú szíjról van szó, kevés nyúlás is jelenthet akár egy fognyit

is..márpedig picit minden szíj nyúlhat, főleg az első időszakban...esetleg gagyi szíj?

Gyári vezérlés készlet volt gyári szíjjal!

Link to comment
Megosztás:

Meséld el a szűrőcserét, hogy hogyan sikerült. ;) Jövőre én is kicserélem, ha még meg lesz az astra.

Szia, imy!

Üzemanyagszűrő (benzinszűrő) csere - csak, hogy kereshető legyen!

Én ez alapján cseréltem ki, mert mást nem igen találtam, de ugyan az mint a miénk. :icon1:

Kb 20 perc az egész.

Üdv. opi_ka

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm!

Az nem olyan sok, ha a méret ötösével emelkedik. 5db kulcs az egész. Így nem veszek egy egész készletet, aminek a felét sosem használnám.

Hát én a T inbusz készletet 1250 ft ért vettem! Szerintem ez nem egy nagy tétel! Ha egyesével veszed meg szerintem többe lesz!

Ha E torx készletet vennél az már húzós! Ott érdemes csak azt venni ami kell! Én 19500ft vettem a készletet!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hát én a T inbusz készletet 1250 ft ért vettem! Szerintem ez nem egy nagy tétel! Ha egyesével veszed meg szerintem többe lesz!

Köszönöm!

Most, hogy a méreteket már tudom, tényleg nem egy ökör ára. Valóban olcsóbb készletben venni. A Praktikerben találtam kettőt is. Az egyik Black&Decker T9-40-ig és egy Craft márkájút, amin meg nem látom a méreteket.

Link to comment
Megosztás:

Szia, imy!

Üzemanyagszűrő (benzinszűrő) csere - csak, hogy kereshető legyen!

Én ez alapján cseréltem ki, mert mást nem igen találtam, de ugyan az mint a miénk. :icon1:

Kb 20 perc az egész.

Üdv. opi_ka

Nekem múlt héten lett cserélve. S semmit le nem kötöttek szét nem húztak, mármint elektromosság terén. Régi ki új szűrő be, majd indítás teker teker és egyszer csak röff. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

El tudná nekem mondani valaki, hogy milyen méretű TORX kulcsok szükségesek az autó szereléséhez? Elsősorban a fűtésrendszert szeretném javítani majd valahogyan, de a többi helyre való méret is érdekelne.

Előre is köszönöm a válaszokat.

Én 6 éve vettem egy készletet 40 euróért akcióban, eddig abban volt minden ami kellett (T, dugó, csavarhúzó stb... )

Link to comment
Megosztás:

Nekem múlt héten lett cserélve. S semmit le nem kötöttek szét nem húztak, mármint elektromosság terén. Régi ki új szűrő be, majd indítás teker teker és egyszer csak röff. :D

Nehogy aszt hidd, hogy Én széthúztam valamit :icon1: csodálkoztam is,hogy relé ki és még az akkusaru is le. Kicsit paranoiás az ürge, de a szerelés a lényeg. És pár perc elteltével már nyomástól sem kell tartani, egyébként akna sem kell a két hátsó kerékkel felálltam egy padkára és kész is. :D

Link to comment
Megosztás:

Nehogy aszt hidd, hogy Én széthúztam valamit :icon1: csodálkoztam is,hogy relé ki és még az akkusaru is le. Kicsit paranoiás az ürge, de a szerelés a lényeg. És pár perc elteltével már nyomástól sem kell tartani, egyébként akna sem kell a két hátsó kerékkel felálltam egy padkára és kész is. :D

Ja, nekem is ezen akadt meg a szemem pedig csak átfutottam rajta, hogy minek szedi ki a relét, ha utána még áramtalanítja is az egész kocsit :D

Link to comment
Megosztás:

Én már rájöttem régen,hogy akármennyi szerszámom van itthon,mindig kell egy olyan is ami nincs:) Múltkor fél napig kerestem egy 5.5-es dugókulcsot mire találtam.A robogómhoz már csináltam variátorleszedőt,hogy ne kelljen állandóan a légkulccsal baszakodni.

Link to comment
Megosztás:

Én már rájöttem régen,hogy akármennyi szerszámom van itthon,mindig kell egy olyan is ami nincs:) Múltkor fél napig kerestem egy 5.5-es dugókulcsot mire találtam.A robogómhoz már csináltam variátorleszedőt,hogy ne kelljen állandóan a légkulccsal baszakodni.

Utoljára a labdaszondához kellett csinálni kulcsot, de máshoz eddig az astrához nem. ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szenvedek már egy pár napja a vezérlés beállítással! Ma szétszedtem megint mert eszméletlenül erőtlen és burrogós volt a kocsi!

Csináltam pár képet az összerakás után! Kérdésem hogy ez jó igy? Jelek szemben egymással a vezérműtengelyen és főtengelyen is!

http://www.kepfeltoltes.hu/view/130626/IMG_1308_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://www.kepfeltoltes.hu/view/130626/IMG_1311_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://www.kepfeltoltes.hu/view/130626/IMG_1316_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.