Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok!

Olyan problémám adódott,hogy ha lassan előrébb vagy hátrább tolom az autót (pl, garázsban pár centit,hogy elférjek mögötte vagy előtte),a bal kerékagy felől nyöszörgés hallatszik (bocsánat,nem tudok más kifejezést rá),ha elindulok akkor is hallatszik, nagy sebességnél pedig a szélzaj miatt már nem hallani,előfordulhat,hogy a csapágy kezdi megadni magát?

Köszi előre is a segítséget!

Elküldve

Z14XEP-nél kell cserélni valamikor a vízpumpát? Előírt csereperiódus tudtommal nincs, de hátha más tud valamit. :)

Elküldve
  On 2013. 06. 09. at 20:31, imy írta:

Z14XEP-nél kell cserélni valamikor a vízpumpát? Előírt csereperiódus tudtommal nincs, de hátha más tud valamit. :)

Én is azt hallottam, hogy nem kell cserélni. De ha más tényleg tud valamit az engem is érdekelne. :)

Elküldve
  On 2013. 06. 09. at 20:31, imy írta:

Z14XEP-nél kell cserélni valamikor a vízpumpát? Előírt csereperiódus tudtommal nincs, de hátha más tud valamit. :)

Hány KM van a kocsidban, hogy ezen gondolkozol?Csak azért érdekel, mert nekem is ilyen kocsim van.

Elküldve
  On 2013. 06. 10. at 5:48, DM101 írta:

Hány KM van a kocsidban, hogy ezen gondolkozol?Csak azért érdekel, mert nekem is ilyen kocsim van.

Nem gondolkodok a cserén, csak érdekelne. ~104e van most benne.

Elküldve

Sziasztok!

21 mm-t mértem az első féktárcsákon, eddig 82 e. km -t mentem vele, a fékpofák már voltak cserélve 60 e-nél. Fog rendesen, de mikor érdemes cserélni? Ja és a hátsó is érdekelne.

Köszi!

Elküldve
  On 2013. 06. 10. at 9:49, laci1978 írta:

Sziasztok!

Tudja valaki hogy milyen méretű torx dugó kulcs kell a főtengelyen lévő ékszíjtárcsa levételéhez?

Na megválaszolom magamnak a kérdést! E18 torx csavar fogja!

Elküldve
  On 2013. 06. 10. at 9:51, laci1978 írta:

Még egy! A vízpumpán van jelölés vagy az csak egyféleképpen tud visszamenni?

Most már tudom miért volt megvágva a vízpumpa háza! Egyféleképp lehet csak betenni!

Elküldve
  On 2013. 06. 09. at 20:31, imy írta:

Z14XEP-nél kell cserélni valamikor a vízpumpát? Előírt csereperiódus tudtommal nincs, de hátha más tud valamit. :)

Mivel ugye nekünk nem a vezérmű szíj hajtja, szerintem nem is olyan kényes az időben cserére. Nem tud egy tönkrement vízpumpa csapágy szelepeket összekócolni. S ha nézegetjük időnként, meg nyitott füllel autózunk, jelezni fog az a csapágy halála előtt . Vagy ha mégsem, max haza kell húzatni valahonnan, ám a motor ép marad. (Mondjuk az Adriáról hazahúzatni nem lehet gyönyör. :o )

Mondjuk nekem korán (60E) kellett cserélnem, nem a csapágy állt be, egy gyűrű szabadult el a tömszelencéről, s szivárgott a fagyálló.

Szerintem időnként mozgasd meg a szíjtárcsával a tengelyt, s ha nem kotyog...vagy nem nő a kotyogás...hadd menjen!!! :D

Azért írom, hogy nem nő, mert a meyle szivattyú csapágya új korától kottyan picit.

  • Like 1
Elküldve
  On 2013. 06. 10. at 9:40, zolinho írta:

Sziasztok!

21 mm-t mértem az első féktárcsákon, eddig 82 e. km -t mentem vele, a fékpofák már voltak cserélve 60 e-nél. Fog rendesen, de mikor érdemes cserélni? Ja és a hátsó is érdekelne.

Köszi!

Te mit csinálsz, a féket nyomod, nem a gázt?

Én tavasszal néztem 22mm-es volt a tárcsa, a betét még nem volt cserélve, de 150e-ig biztos elmegy....

Vagy én fékezek keveset? Igaz a motorféket kihasználom, előrelátólag vezetek (kivétel amikor nem)

Elküldve
  On 2013. 06. 10. at 17:30, rozsav írta:

Mivel ugye nekünk nem a vezérmű szíj hajtja, szerintem nem is olyan kényes az időben cserére. Nem tud egy tönkrement vízpumpa csapágy szelepeket összekócolni. S ha nézegetjük időnként, meg nyitott füllel autózunk, jelezni fog az a csapágy halála előtt . Vagy ha mégsem, max haza kell húzatni valahonnan, ám a motor ép marad. (Mondjuk az Adriáról hazahúzatni nem lehet gyönyör. :o )

Mondjuk nekem korán (60E) kellett cserélnem, nem a csapágy állt be, egy gyűrű szabadult el a tömszelencéről, s szivárgott a fagyálló.

Szerintem időnként mozgasd meg a szíjtárcsával a tengelyt, s ha nem kotyog...vagy nem nő a kotyogás...hadd menjen!!! :D

Azért írom, hogy nem nő, mert a meyle szivattyú csapágya új korától kottyan picit.

Köszi!

Nekem ma lett meg a 105000. km. :)

Elküldve
  On 2013. 06. 10. at 9:40, zolinho írta:

Sziasztok!

21 mm-t mértem az első féktárcsákon, eddig 82 e. km -t mentem vele, a fékpofák már voltak cserélve 60 e-nél. Fog rendesen, de mikor érdemes cserélni? Ja és a hátsó is érdekelne.

Köszi!

Elvileg éppen 21mm a kopáshatár, szóval most kéne cserélned (az új tárcsa 24mm vastag). Hátul a kopáshatár 8mm, a tárcsa új állapotában 10mm vastag.

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok a vízhőfok mutatóm csak nagyon ritkán éri el a 90c°-ot leginkább ha piroslámpánál állok,de ahogy elindulok leesik kb 85c°-ra és menetközben igy van mindig!Ez igy normális?? (Z14xep)DSC_0444_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Elküldve
  On 2013. 06. 11. at 9:35, kosazolika írta:

Sziasztok a vízhőfok mutatóm csak nagyon ritkán éri el a 90c°-ot leginkább ha piroslámpánál állok,de ahogy elindulok leesik kb 85c°-ra és menetközben igy van mindig!Ez igy normális?? (Z14xep)

Nekem is ez volt agond. Aztmondtak, hogy nyitva leragadt. Nalam csere oldotta meg aproblemat.> CSak az a gond, hogy nekem a vezerlest is le kellet venni

Elküldve
  On 2013. 06. 11. at 9:35, kosazolika írta:

Sziasztok a vízhőfok mutatóm csak nagyon ritkán éri el a 90c°-ot leginkább ha piroslámpánál állok,de ahogy elindulok leesik kb 85c°-ra és menetközben igy van mindig!Ez igy normális?? (Z14xep)

Szia!

Ha általában kb. 85 celsius-t mutat és ritkán (dugóban pld.) elindul felfelé, akkor ez normális.

A kijelző gyárilag "csal", de ezt mások is meg tudják erősíteni.

Elküldve
  On 2013. 06. 11. at 9:35, kosazolika írta:

Sziasztok a vízhőfok mutatóm csak nagyon ritkán éri el a 90c°-ot leginkább ha piroslámpánál állok,de ahogy elindulok leesik kb 85c°-ra és menetközben igy van mindig!Ez igy normális?? (Z14xep)

Szia!

Bár nem egyforma a motorunk, de nekem is hasonlóan működik a hőfok. Szerintem ez normális.

  • Like 1
Elküldve

Ma kicseréltem a stabilizátor karokat (nem volt egyszerű a berohadt anyák miatt), egyből csendes lett a futómű! :-) cseréltem még benzinszűrőt is de a levételnél elfelejtettem,hogy melyik irányba mutatott a nyíl rajta. Az újat úgy raktam fel,hogy a kocsi eleje felé mutat, remélem így a jó :-)

Elküldve
  On 2013. 06. 10. at 21:03, imy írta:

Te mit csinálsz, a féket nyomod, nem a gázt?

Én tavasszal néztem 22mm-es volt a tárcsa, a betét még nem volt cserélve, de 150e-ig biztos elmegy....

Vagy én fékezek keveset? Igaz a motorféket kihasználom, előrelátólag vezetek (kivétel amikor nem)

Asszem változtatok a vezetési stílusomon, kevesebbet fogok fékezni, de sajnos sok előttem menő gépjárművezető rákényszerít. :) 150e km, az szép !

Elküldve
  On 2013. 06. 11. at 9:03, tgabika76 írta:

Elvileg éppen 21mm a kopáshatár, szóval most kéne cserélned (az új tárcsa 24mm vastag). Hátul a kopáshatár 8mm, a tárcsa új állapotában 10mm vastag.

Akkor jól saccoltam hogy cserés lesz, viszont a hátsóról fogalmam sincs hogy milyen állapotban van, mindenesetre az is csere lesz és kész.

Köszi a választ!

Elküldve
  On 2013. 06. 11. at 14:35, Pajzs89 írta:

Ma kicseréltem a stabilizátor karokat (nem volt egyszerű a berohadt anyák miatt), egyből csendes lett a futómű! :-) cseréltem még benzinszűrőt is de a levételnél elfelejtettem,hogy melyik irányba mutatott a nyíl rajta. Az újat úgy raktam fel,hogy a kocsi eleje felé mutat, remélem így a jó :-)

Meséld el a szűrőcserét, hogy hogyan sikerült. ;) Jövőre én is kicserélem, ha még meg lesz az astra.

Elküldve (edited)
  On 2013. 06. 11. at 9:35, kosazolika írta:

Sziasztok a vízhőfok mutatóm csak nagyon ritkán éri el a 90c°-ot leginkább ha piroslámpánál állok,de ahogy elindulok leesik kb 85c°-ra és menetközben igy van mindig!Ez igy normális?? (Z14xep)

Nekem az elejétől kezdve ilyen.Sosem gondoltam, hogy ez baj lenne.

Módosítva : hening
Képpel idézés.
  • Like 1
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.