bocs Elküldve Június9, 2013 Elküldve Június9, 2013 Sziasztok! Olyan problémám adódott,hogy ha lassan előrébb vagy hátrább tolom az autót (pl, garázsban pár centit,hogy elférjek mögötte vagy előtte),a bal kerékagy felől nyöszörgés hallatszik (bocsánat,nem tudok más kifejezést rá),ha elindulok akkor is hallatszik, nagy sebességnél pedig a szélzaj miatt már nem hallani,előfordulhat,hogy a csapágy kezdi megadni magát? Köszi előre is a segítséget!
imy Elküldve Június9, 2013 Elküldve Június9, 2013 Z14XEP-nél kell cserélni valamikor a vízpumpát? Előírt csereperiódus tudtommal nincs, de hátha más tud valamit. :)
CseGa Elküldve Június10, 2013 Elküldve Június10, 2013 On 2013. 06. 09. at 20:31, imy írta: Z14XEP-nél kell cserélni valamikor a vízpumpát? Előírt csereperiódus tudtommal nincs, de hátha más tud valamit. :) Én is azt hallottam, hogy nem kell cserélni. De ha más tényleg tud valamit az engem is érdekelne. :)
DM101 Elküldve Június10, 2013 Elküldve Június10, 2013 On 2013. 06. 09. at 20:31, imy írta: Z14XEP-nél kell cserélni valamikor a vízpumpát? Előírt csereperiódus tudtommal nincs, de hátha más tud valamit. :) Hány KM van a kocsidban, hogy ezen gondolkozol?Csak azért érdekel, mert nekem is ilyen kocsim van.
imy Elküldve Június10, 2013 Elküldve Június10, 2013 On 2013. 06. 10. at 5:48, DM101 írta: Hány KM van a kocsidban, hogy ezen gondolkozol?Csak azért érdekel, mert nekem is ilyen kocsim van. Nem gondolkodok a cserén, csak érdekelne. ~104e van most benne.
zolinho Elküldve Június10, 2013 Elküldve Június10, 2013 Sziasztok! 21 mm-t mértem az első féktárcsákon, eddig 82 e. km -t mentem vele, a fékpofák már voltak cserélve 60 e-nél. Fog rendesen, de mikor érdemes cserélni? Ja és a hátsó is érdekelne. Köszi!
laci1978 Elküldve Június10, 2013 Elküldve Június10, 2013 Sziasztok! Tudja valaki hogy milyen méretű torx dugó kulcs kell a főtengelyen lévő ékszíjtárcsa levételéhez?
laci1978 Elküldve Június10, 2013 Elküldve Június10, 2013 Még egy! A vízpumpán van jelölés vagy az csak egyféleképpen tud visszamenni?
laci1978 Elküldve Június10, 2013 Elküldve Június10, 2013 Na kész vagyok a vezérlés cserével! Megcsináltam magam! Nem egy nagy durranás! Csak ez az egy spéci szerszám kellett hozzá:http://www.lincos.eu/hu/opel/vezerlesrogzito-opel-saab-fb2728-3
laci1978 Elküldve Június10, 2013 Elküldve Június10, 2013 On 2013. 06. 10. at 9:49, laci1978 írta: Sziasztok! Tudja valaki hogy milyen méretű torx dugó kulcs kell a főtengelyen lévő ékszíjtárcsa levételéhez? Na megválaszolom magamnak a kérdést! E18 torx csavar fogja!
laci1978 Elküldve Június10, 2013 Elküldve Június10, 2013 On 2013. 06. 10. at 9:51, laci1978 írta: Még egy! A vízpumpán van jelölés vagy az csak egyféleképpen tud visszamenni? Most már tudom miért volt megvágva a vízpumpa háza! Egyféleképp lehet csak betenni!
rozsav Elküldve Június10, 2013 Elküldve Június10, 2013 On 2013. 06. 09. at 20:31, imy írta: Z14XEP-nél kell cserélni valamikor a vízpumpát? Előírt csereperiódus tudtommal nincs, de hátha más tud valamit. :) Mivel ugye nekünk nem a vezérmű szíj hajtja, szerintem nem is olyan kényes az időben cserére. Nem tud egy tönkrement vízpumpa csapágy szelepeket összekócolni. S ha nézegetjük időnként, meg nyitott füllel autózunk, jelezni fog az a csapágy halála előtt . Vagy ha mégsem, max haza kell húzatni valahonnan, ám a motor ép marad. (Mondjuk az Adriáról hazahúzatni nem lehet gyönyör. :o ) Mondjuk nekem korán (60E) kellett cserélnem, nem a csapágy állt be, egy gyűrű szabadult el a tömszelencéről, s szivárgott a fagyálló. Szerintem időnként mozgasd meg a szíjtárcsával a tengelyt, s ha nem kotyog...vagy nem nő a kotyogás...hadd menjen!!! :D Azért írom, hogy nem nő, mert a meyle szivattyú csapágya új korától kottyan picit. 1
imy Elküldve Június10, 2013 Elküldve Június10, 2013 On 2013. 06. 10. at 9:40, zolinho írta: Sziasztok! 21 mm-t mértem az első féktárcsákon, eddig 82 e. km -t mentem vele, a fékpofák már voltak cserélve 60 e-nél. Fog rendesen, de mikor érdemes cserélni? Ja és a hátsó is érdekelne. Köszi! Te mit csinálsz, a féket nyomod, nem a gázt? Én tavasszal néztem 22mm-es volt a tárcsa, a betét még nem volt cserélve, de 150e-ig biztos elmegy.... Vagy én fékezek keveset? Igaz a motorféket kihasználom, előrelátólag vezetek (kivétel amikor nem)
imy Elküldve Június10, 2013 Elküldve Június10, 2013 On 2013. 06. 10. at 17:30, rozsav írta: Mivel ugye nekünk nem a vezérmű szíj hajtja, szerintem nem is olyan kényes az időben cserére. Nem tud egy tönkrement vízpumpa csapágy szelepeket összekócolni. S ha nézegetjük időnként, meg nyitott füllel autózunk, jelezni fog az a csapágy halála előtt . Vagy ha mégsem, max haza kell húzatni valahonnan, ám a motor ép marad. (Mondjuk az Adriáról hazahúzatni nem lehet gyönyör. :o ) Mondjuk nekem korán (60E) kellett cserélnem, nem a csapágy állt be, egy gyűrű szabadult el a tömszelencéről, s szivárgott a fagyálló. Szerintem időnként mozgasd meg a szíjtárcsával a tengelyt, s ha nem kotyog...vagy nem nő a kotyogás...hadd menjen!!! :D Azért írom, hogy nem nő, mert a meyle szivattyú csapágya új korától kottyan picit. Köszi! Nekem ma lett meg a 105000. km. :)
tgabika76 Elküldve Június11, 2013 Elküldve Június11, 2013 On 2013. 06. 10. at 9:40, zolinho írta: Sziasztok! 21 mm-t mértem az első féktárcsákon, eddig 82 e. km -t mentem vele, a fékpofák már voltak cserélve 60 e-nél. Fog rendesen, de mikor érdemes cserélni? Ja és a hátsó is érdekelne. Köszi! Elvileg éppen 21mm a kopáshatár, szóval most kéne cserélned (az új tárcsa 24mm vastag). Hátul a kopáshatár 8mm, a tárcsa új állapotában 10mm vastag. 1
kosazolika Elküldve Június11, 2013 Elküldve Június11, 2013 Sziasztok a vízhőfok mutatóm csak nagyon ritkán éri el a 90c°-ot leginkább ha piroslámpánál állok,de ahogy elindulok leesik kb 85c°-ra és menetközben igy van mindig!Ez igy normális?? (Z14xep)
terry13 Elküldve Június11, 2013 Elküldve Június11, 2013 On 2013. 06. 11. at 9:35, kosazolika írta: Sziasztok a vízhőfok mutatóm csak nagyon ritkán éri el a 90c°-ot leginkább ha piroslámpánál állok,de ahogy elindulok leesik kb 85c°-ra és menetközben igy van mindig!Ez igy normális?? (Z14xep) Nekem is ez volt agond. Aztmondtak, hogy nyitva leragadt. Nalam csere oldotta meg aproblemat.> CSak az a gond, hogy nekem a vezerlest is le kellet venni
nundee Elküldve Június11, 2013 Elküldve Június11, 2013 On 2013. 06. 11. at 9:35, kosazolika írta: Sziasztok a vízhőfok mutatóm csak nagyon ritkán éri el a 90c°-ot leginkább ha piroslámpánál állok,de ahogy elindulok leesik kb 85c°-ra és menetközben igy van mindig!Ez igy normális?? (Z14xep) Szia! Ha általában kb. 85 celsius-t mutat és ritkán (dugóban pld.) elindul felfelé, akkor ez normális. A kijelző gyárilag "csal", de ezt mások is meg tudják erősíteni.
kobraCode Elküldve Június11, 2013 Elküldve Június11, 2013 On 2013. 06. 11. at 9:35, kosazolika írta: Sziasztok a vízhőfok mutatóm csak nagyon ritkán éri el a 90c°-ot leginkább ha piroslámpánál állok,de ahogy elindulok leesik kb 85c°-ra és menetközben igy van mindig!Ez igy normális?? (Z14xep) Szia! Bár nem egyforma a motorunk, de nekem is hasonlóan működik a hőfok. Szerintem ez normális. 1
Pajzs89 Elküldve Június11, 2013 Elküldve Június11, 2013 Ma kicseréltem a stabilizátor karokat (nem volt egyszerű a berohadt anyák miatt), egyből csendes lett a futómű! :-) cseréltem még benzinszűrőt is de a levételnél elfelejtettem,hogy melyik irányba mutatott a nyíl rajta. Az újat úgy raktam fel,hogy a kocsi eleje felé mutat, remélem így a jó :-)
zolinho Elküldve Június11, 2013 Elküldve Június11, 2013 On 2013. 06. 10. at 21:03, imy írta: Te mit csinálsz, a féket nyomod, nem a gázt? Én tavasszal néztem 22mm-es volt a tárcsa, a betét még nem volt cserélve, de 150e-ig biztos elmegy.... Vagy én fékezek keveset? Igaz a motorféket kihasználom, előrelátólag vezetek (kivétel amikor nem) Asszem változtatok a vezetési stílusomon, kevesebbet fogok fékezni, de sajnos sok előttem menő gépjárművezető rákényszerít. :) 150e km, az szép !
zolinho Elküldve Június11, 2013 Elküldve Június11, 2013 On 2013. 06. 11. at 9:03, tgabika76 írta: Elvileg éppen 21mm a kopáshatár, szóval most kéne cserélned (az új tárcsa 24mm vastag). Hátul a kopáshatár 8mm, a tárcsa új állapotában 10mm vastag. Akkor jól saccoltam hogy cserés lesz, viszont a hátsóról fogalmam sincs hogy milyen állapotban van, mindenesetre az is csere lesz és kész. Köszi a választ!
imy Elküldve Június11, 2013 Elküldve Június11, 2013 On 2013. 06. 11. at 14:35, Pajzs89 írta: Ma kicseréltem a stabilizátor karokat (nem volt egyszerű a berohadt anyák miatt), egyből csendes lett a futómű! :-) cseréltem még benzinszűrőt is de a levételnél elfelejtettem,hogy melyik irányba mutatott a nyíl rajta. Az újat úgy raktam fel,hogy a kocsi eleje felé mutat, remélem így a jó :-) Meséld el a szűrőcserét, hogy hogyan sikerült. ;) Jövőre én is kicserélem, ha még meg lesz az astra.
DM101 Elküldve Június11, 2013 Elküldve Június11, 2013 (edited) On 2013. 06. 11. at 9:35, kosazolika írta: Sziasztok a vízhőfok mutatóm csak nagyon ritkán éri el a 90c°-ot leginkább ha piroslámpánál állok,de ahogy elindulok leesik kb 85c°-ra és menetközben igy van mindig!Ez igy normális?? (Z14xep) Nekem az elejétől kezdve ilyen.Sosem gondoltam, hogy ez baj lenne. Módosítva Június11, 2013 : hening Képpel idézés. 1
mr. bb Elküldve Június11, 2013 Elküldve Június11, 2013 On 2013. 06. 11. at 17:48, DM101 írta: Nekem az elejétől kezdve ilyen.Sosem gondoltam, hogy ez baj lenne. nekem is ilyen
Recommended Posts