Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

Sziasztok!

Tudna nekem segíteni valaki abban, hogy a z16xe motorkódú 1,6 16v autóban a fojtószelepház és az egr szelep csavarjainak hány Nm a meghúzási nyomatéka? Előre is köszönöm!

Tudomásom szerint 12-15 Nm. Én érzésre húztam meg, mert nincs ilyen kicsi nyomatékkulcsom, de már nagyon gondolkozok rajta...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Tudomásom szerint 12-15 Nm. Én érzésre húztam meg, mert nincs ilyen kicsi nyomatékkulcsom, de már nagyon gondolkozok rajta...

Köszönöm hogy válaszoltál a kérdésemre! A legjobban az bosszant hogy pont ez a két dolog nincs benne az így csináld könyvben. A problém az hogy félek az ilyen érzésre meghúzott dolgoktól, mert sosem tudom hogy túl erősen vagy túl gyengén húztam-e meg a csavart. Az alkatrészek csavarjait egyforma nyomatékkal kellene meghúzni? Azt hittem hogy két jócskán eltérő szám lesz a megoldás, mert az egyiknek puha a másiknak pedig kemény fém tömítése van.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! :hiya:

Megint én vagyok! Ma visszaépítettem (egy alapos takarítás után) a fojtószelepet és az egr szelepet az autóba. Sajnos bejött amitől tartottam, ez az érzésre meghúzott csavar dolog nem az én profilom :( . Rendelkezésemre állt egy nyomatékkulcs aminek 19Nm volt az alsó értéke azzal dolgoztam érzésre. A fojtószelepnél vigyáztam nehogy elérjem az alsó értéket még véletlenül sem, az egr szelepet pedig 19Nm-rel húztam meg mert elég bikának tűnt. Sajna az a baj hogy mikor gázt adok erős szisszenés hallható, mivel nem volt társam nem tudtam megállapítani honnan jön a hang konkrétan. De biztos vagyok benne hogy az egr szelepnek nem volt elég a 19Nm. Konzekvenciák: Legközelebb nem nyúlok hozzá míg nem tudom meg a meghúzási értékeket a fontosabb alkatrészeknél, az egr-re majd ráhúzok ha kiokosodtam.

Szerintetek mi lehet a neve és hol keressem azt az irodalmat ami részletesen taglalja a meghúzási nyomatékokat? Terveim között szerepelt a kartercső tisztítás is, de ehhez biztosan nem nyúlok míg nem teszek szert vmi szakirodalomra, mert az így csináldban ezeket nem találom :confused: .

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! :hiya:

Megint én vagyok! Ma visszaépítettem (egy alapos takarítás után) a fojtószelepet és az egr szelepet az autóba. Sajnos bejött amitől tartottam, ez az érzésre meghúzott csavar dolog nem az én profilom :( . Rendelkezésemre állt egy nyomatékkulcs aminek 19Nm volt az alsó értéke azzal dolgoztam érzésre. A fojtószelepnél vigyáztam nehogy elérjem az alsó értéket még véletlenül sem, az egr szelepet pedig 19Nm-rel húztam meg mert elég bikának tűnt. Sajna az a baj hogy mikor gázt adok erős szisszenés hallható, mivel nem volt társam nem tudtam megállapítani honnan jön a hang konkrétan. De biztos vagyok benne hogy az egr szelepnek nem volt elég a 19Nm. Konzekvenciák: Legközelebb nem nyúlok hozzá míg nem tudom meg a meghúzási értékeket a fontosabb alkatrészeknél, az egr-re majd ráhúzok ha kiokosodtam.

Szerintetek mi lehet a neve és hol keressem azt az irodalmat ami részletesen taglalja a meghúzási nyomatékokat? Terveim között szerepelt a kartercső tisztítás is, de ehhez biztosan nem nyúlok míg nem teszek szert vmi szakirodalomra, mert az így csináldban ezeket nem találom :confused: .

Biztos, hogy van ertelme a meghuzasi nyomatekoknak, de szerintem nem az EGR szelepnel. Nem veletlenul talaltak ki pl. a hengerfejnel, kerekcsavarnal stb. En mindig erzesre huzom meg az EGR leszorito csavarjait es meg soha nem volt bajom vele.

Link to comment
Megosztás:

Vettem egy éve egy kormány légzsák takarót/fedőt vagy mit tudom én hogyan hívják.

Szóval kicseréltem és elég tűrhető a dolog, csak egy picit kiáll a kormány síkjából.Kérdésem az, hogy szerintetek mennyire befolyásolhatja a légzsák működését egy ilyen utángyártott cucc?

Elvileg az akkorát robban, hogy mindegy hogy mi van rajta, akkor is kinyílik nem?

Link to comment
Megosztás:

Vettem egy éve egy kormány légzsák takarót/fedőt vagy mit tudom én hogyan hívják.

Szóval kicseréltem és elég tűrhető a dolog, csak egy picit kiáll a kormány síkjából.Kérdésem az, hogy szerintetek mennyire befolyásolhatja a légzsák működését egy ilyen utángyártott cucc?

Elvileg az akkorát robban, hogy mindegy hogy mi van rajta, akkor is kinyílik nem?

Igen, valószínűleg kinyílik. De szerintem nem mindegy, merre repül vagy nem repül maga a műanyag takaró, esetleg pont az tolja telibe az arcod. Akkor lehet mindegy, hogy kinyílt-e, ugyanúgy átrendezi a fogsorod, mintha te fejelnéd meg a kormányt.

Link to comment
Megosztás:

Lehet hogy most oltári baromságot kérdezek, de kissé hülye vagyok a dologhoz.

Mostanában hibát jelez a gép, 2. lambdaszonda.( Egyszer lerágta a kutya a kábelét, ez lehet nem tett jót neki. :blush: )

Van itt egy törött keveset futott B Vectra x20xev motorral. Kombatibilis-e annak a szondája az enyémbe, vagy verjem ki a fejemből?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vezérlés csere elött állok. Már megvettem az összes alkatrészt(gyári vezérlés szett+skf vízpumpa).

Tudnátok nekem egy megbízható szerelőt ajánlani Pest megyében aki relatívan(szervízhez képest) jó áron is dolgozik?

Keresd Wessz-t, innen a fórumról már többünknek segített. Eddig még senki nem csalódott benne.

http://www.opelforum.hu/index.php?showuser=5504

Helyileg Törökbálinton van amúgy.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Z14XE motorhoz melyik a jobb gyertya: FLR8LDC vagy FQR8LEU?

Eddig mindig az FQR8LEU volt benne, ezt küldték Csergőék, de most valamiért a másikat.

A lista szerint mindegyik jó bele, de mi a különbség?

Ti melyiket használjátok?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Z14XE motorhoz melyik a jobb gyertya: FLR8LDC vagy FQR8LEU?

Eddig mindig az FQR8LEU volt benne, ezt küldték Csergőék, de most valamiért a másikat.

A lista szerint mindegyik jó bele, de mi a különbség?

Ti melyiket használjátok?

Az FLR 2 pólusú.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy olyan hibakódom Y17DT-n, hogy 0335, ami a főtengelyhelyzet jeladó rendellenességre utal. Ezt a hibát az autó akkor jelzi, ha huzamosan 120-130-as tempóval megyek autópályán. Ha ez alatti sebességnél még sosem jelezte. Kiszedtem ezt a jeladót, ami ugyebár az önindító alatt helyezkedik el. Az lenne a kérdésem, hogy ez a jeladó olajos helyen fut? Először azt gondoltam a lendkerékről szedi a jelet, de ahhoz nagyon olajos volt. Szóval, ha olajos térben dolgozik, akkor godolom csak a jeladó lehet a hibás, ugye?

Előre is köszönöm a segítségeket!

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.