retfirD Elküldve Április5, 2013 Megoszt Elküldve Április5, 2013 Váltóméret, tehát jó. Gyárilag is jött ki ezzel a mérettel. A korábbi fórum bejegyzésekből tapasztalatom szerint leggyakrabban 195/60 R15 nyári, 185/65 R15 téli gumit használnak a cartársak, illetve én is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Április6, 2013 Megoszt Elküldve Április6, 2013 Z14xe-nél kb.mennyi a vezérléscsere anyagköltsége középkategoriás minőséggel számolva? áthoztam ... kb 20-25e amiben benne van a szíj a feszítő és a két terelő görgő és csavarok Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vilmoskörte Elküldve Április6, 2013 Megoszt Elküldve Április6, 2013 Váltóméret, tehát jó. Gyárilag is jött ki ezzel a mérettel. A korábbi fórum bejegyzésekből tapasztalatom szerint leggyakrabban 195/60 R15 nyári, 185/65 R15 téli gumit használnak a cartársak, illetve én is. :icon13: (és még mindig fent van a téli ... :( ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tippmix46 Elküldve Április6, 2013 Megoszt Elküldve Április6, 2013 Még eszembe jutott valami: karceltávolításra mit ajánlanátok? Pl. Sonax esetleg? Èrnek ezek valamit? Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve Április6, 2013 Megoszt Elküldve Április6, 2013 Még eszembe jutott valami: karceltávolításra mit ajánlanátok? Pl. Sonax esetleg? Èrnek ezek valamit? Én Simoniz színes pasztát használok. http://www.homasita.hu/files/ckfinder/images/cikkek/termekekkepek/apolas/polir/30SIMD06.jpg Elég jól elfedi a karcokat, persze közelről látszanak. Nagyon jó fényt ad, és tartós. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szürkeastra Elküldve Április7, 2013 Megoszt Elküldve Április7, 2013 Még eszembe jutott valami: karceltávolításra mit ajánlanátok? Pl. Sonax esetleg? Èrnek ezek valamit? Attól függ mit szeretnél elérni, milyen festés van a kocsin, milyen mély karcokat szeretnél eltüntetni. Ezek a színes polírok néhány mosás után kimosódnak, újra kell kenni a kocsit vele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Morpheus Elküldve Április7, 2013 Megoszt Elküldve Április7, 2013 Még eszembe jutott valami: karceltávolításra mit ajánlanátok? Pl. Sonax esetleg? Èrnek ezek valamit? Attól is függ hol szeretnél karc eltávolítani... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tippmix46 Elküldve Április7, 2013 Megoszt Elküldve Április7, 2013 Az autó színe bordó....karcok mélysége vegyes....van gyári javítófestékem...karcokat kenjem be vékonyan,majd utána? valakinek ötlete a folyamatra? Köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tippmix46 Elküldve Április7, 2013 Megoszt Elküldve Április7, 2013 Guminál majd maradok a 185/65/R15nél, ugyanis a 195/60/R15ös ugyanazokban a márkában és típusban nézve kb. 15%al drágább....Michelin Energy Saver péládul 17500 és 22000 Ft!, azaz itt kb.20% az árkülönbség.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Glare68 Elküldve Április8, 2013 Megoszt Elküldve Április8, 2013 Az autó színe bordó....karcok mélysége vegyes....van gyári javítófestékem...karcokat kenjem be vékonyan,majd utána? valakinek ötlete a folyamatra? Köszönöm! Karc beken, egy hetet vár, becsiszol és bepolíroz...................örül, hogy szép. :icon13: GYORSTALPALÓ TANFOLYAM: A javítás az autó lemosásával és a sérülés(ek) alapos szemrevételezésével induljon, mivel a javítás technológiája a sérülés súlyosságától függ. A járművek fényezése több rétegből áll; a gyárban a nyers fémre alapozóréteget, töltőanyagréteget, fedőszínt majd színtelen lakkot fújnak. A rétegszám típusonként eltérő lehet, ez a gyár fényezési technológiájától függ. A sérülés vizsgálatakor azt kell megállapítani, hány rétegig hatol a karcolás. A lakkréteget jellemzően a zárak körüli kulcsnyomok a bokorkarcolások és a karomnyomok sértik. Ezeket a hajszálvékony sérüléseket legkönnyebben polírozó szerekkel tüntethetjük el. Ezen ápolószerek a lakk legfelső, sérült részének lecsiszolásával operálnak, ami kemény izommunkát vagy polírozógépet igényel. Utóbbival elővigyázatosan bánjunk, különben túlcsiszolás esetén a fényezés "beéghet". Egy másik autóról a fényezésre került festéknyomot is polírozó szerekkel tüntethetjük el. Fontos, hogy mindig az egész karosszériát vegyük kezelésbe, hogy a fényezés egységes legyen. A polírozó anyagok újabb generációihoz finomszemcsés festékanyagot kevernek, így azok a felső réteg lecsiszolása helyett feltöltik a fényezés karcait. Ezen ápolóanyagoknál nagyon fontos a szer és a fényezés színazonossága! Természetesen ezeket is a kocsi teljes felületén alkalmazzuk. Hatásuk általában nem túl tartós, és egy esetleges újrafestés előtt gondoskodni kell eltávolításukról.A fedőszínt és az alapozóréteget is felsértő kavics- és kulcsnyomokat még a rozsdásodás beindulása előtt kezeljük, mert az idő múlásával rohamosan nő a javítás munkaigénye. Az apróbb, gombostűfejnél is kisebb sérülések esetén elég a fedőfestéket pótolni; az alapozóréteg elhagyható. Első lépésben zsírtalanítsuk a felületet festékboltokban beszerezhető zsírmentesítővel (sima hígító nem jó, mert oldhatja fényezés egyes rétegeit). Festéshez a modellboltokban kapható egész vékony ecsetet válasszunk. A körömlakkokhoz hasonló kiszerelésű javítóstiftek előnye, hogy ezekhez nem kell külön ecset. Nagyon fontos, hogy kitöltsük a fényezésben keletkezett folytonossági hiányt, mégse dudorodjon ki a festett rész a környezetéből. Ha egy hajszálvékony karcolást akarunk feltölteni, akkor festés után töröljük vissza a karcolás mellé jutott festéket. Ha festés után néhány nappal a javított rész feltűnően kiáll, akkor 700-as illetve 900-as vizes csiszolópapírral lehet szintbe hozni környezetével. Ha a sérült részen már megindult a korrózió, akkor a javítást a rozsda eltávolításával kezdjük. Ezt nagyon lelkiismeretesen végezzük, különben a festék néhány hónapon belül hólyagosodni fog, és kárba vész a javítással töltött idő. A lemez állapota szerint használjunk drótkefét, csiszolópapírt vagy sarokcsiszolót. Előfordulhat, hogy a rozsdával folytatott harc végére a lemez teljesen átlyukad. Amennyiben ez a küszöbön, az alvázon vagy más teherviselő elemen történik, akkor a javítást bízzuk szakemberre. A mechanikai rozsdaeltávolítás végeztével kenjük be Ferropasztittal a sérült részt. A szer először barnás feketére marja a felületet, majd alapos vizes öblítés után szürkés passzív réteget alakít ki. Hordjunk fel a gyári cinkvédelemhez hasonló bevonatot adó cink-sprayt vagy egy-két réteg alapozófestéket, ami nem csak a későbbi korróziótól véd, de ki is tölti a lemunkált anyagmennyiséget.Ha a csiszolással mély nyomot hagytunk a lemezen, akkor gittel pótoljuk az eltávolított anyagot. Átlyukadt lemezhez jó tartást adó üvegszál gittet használjunk. A durvább üvegszál gitt réteg száradása után simítsuk el a felületet finom gittel. Törekedjünk minél kevesebb gitt használatára, és ne akarjunk egyből tökéletes felületet létrehozni, hisz a megszáradt gitt réteget még csiszolni is kell. A gitt száradását hajszárítóval vagy hőlégfúvóval gyorsíthatjuk. Ha a lemez finom sima és az alakja is olyan, mint újkorában, akkor nincs más hátra, mint a festék felhordása. A tízforintosnál nagyobb felületek festéséhez, mindenképp sprayt használjunk. Ehhez fújás előtt takarjuk le (maszkoljuk) papírral az autó többi részét. Ne maszkoljuk körbe közvetlenül a festendő felületet, hagyjunk egy kis helyet a finom átfedéshez a régi és az új festék között. Kapható speciális maszkoló szalag, amely bizonyos mértékig maga alá engedi a festéket, így elmosódik a friss és a régi festés közti határ. A festést úgy érdemes végezni, hogy a festett felület széle egybeessen a kocsi valamilyen lemezhajlatával, ahol amúgy is megtörik a fény. A sprayfújáshoz 20- 30cm-re tartsuk a flakont a lemeztől, és egyenletes, párhuzamos csuklómozdulatokkal végezve fújjunk. Ha túl lassú a mozdulat vagy túl kis távolságról fújunk, akkor a festék megfolyhat, ha túl messziről próbálkozunk, akkor nem fog szépen fedni. A kész felületet néhány napig hagyjuk száradni és másfél hétig ne mossuk le. Ennek leteltével 900-as vizes csiszolópapírral vagy polírpasztával tüntessük el a különbséget az új és a régi festés fénye között. A horpadt karosszériaelemek javítása csak egyszerűbb esetekben végezhető egy gumikalapáccsal és némi ügyességgel házilag, ám a javítás kimenetele kétséges. Már léteznek behorpadt, de hibátlan fényezésű karosszériaelemeket nyom nélkül javítani tudó műhelyek. A karosszérián végzett legapróbb javítások nagy ügyességet és alapos munkát igényelnek. Még a legügyesebb ezermester munkájának minősége is elmarad a profi fényezőműhelyek nívójától. Ennek ellenére egy kis gyakorlással és kitartással látványos javulást érhetünk el, az újrafényezés költségének töredékéért. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tippmix46 Elküldve Április8, 2013 Megoszt Elküldve Április8, 2013 Köszi szépen...jól leírja....azt észrevettem, hogy nagyon vékony a gyári festékréteg sajnos...gondolom a mikrokarcok a gépi mosástól stb. is keletkezhetnek...míg mélyebb karcok akár egy faágtól is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Április15, 2013 Megoszt Elküldve Április15, 2013 Sziasztok, legutóbb mikor néztem volt még Filtron benzinszűrő. Szerintetek melyik lehet még jó ami nem olyan gagyi? https://cromax.hu/130000000-szurok/130420000-szurok/130420125-benzinszuro/6154-benzinszuro-astrag98-09merivaa-03-10-omegab94-03zafiraa Link to comment Megosztás: More sharing options...
Alex75 Elküldve Április15, 2013 Megoszt Elküldve Április15, 2013 Sziasztok, legutóbb mikor néztem volt még Filtron benzinszűrő. Szerintetek melyik lehet még jó ami nem olyan gagyi? https://cromax.hu/130000000-szurok/130420000-szurok/130420125-benzinszuro/6154-benzinszuro-astrag98-09merivaa-03-10-omegab94-03zafiraa Knecht (Mahle) Levegő, olaj, benzin... Én csak ezt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Április16, 2013 Megoszt Elküldve Április16, 2013 Sziasztok, legutóbb mikor néztem volt még Filtron benzinszűrő. Szerintetek melyik lehet még jó ami nem olyan gagyi? https://cromax.hu/130000000-szurok/130420000-szurok/130420125-benzinszuro/6154-benzinszuro-astrag98-09merivaa-03-10-omegab94-03zafiraa Még mindig van filtron.... ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Április16, 2013 Megoszt Elküldve Április16, 2013 Még mindig van filtron.... ;) Esküszöm tegnap nem láttam :D 1-1 az állás ;) Ha megcsinálom az olajcserét, a szerviz intervallumot hogyan tudom visszaállítani a km óránál? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Probert Elküldve Április16, 2013 Megoszt Elküldve Április16, 2013 Ha megcsinálom az olajcserét, a szerviz intervallumot hogyan tudom visszaállítani a km óránál? Km nullázót benyomod és nyomva tartod, gyújtást ráadod, vársz, az "INSP" helyett megjelenik "- - - -", km nullázót elengeded és kész. 2 Link to comment Megosztás: More sharing options...
DarthVödör Elküldve Április16, 2013 Megoszt Elküldve Április16, 2013 (edited) On 2013. 04. 16. at 9:55, Probert írta: Módosítva Április5, 2016 : DarthVödör Link to comment Megosztás: More sharing options...
gedikart Elküldve Április16, 2013 Megoszt Elküldve Április16, 2013 Üdv. Mindkét első ajtónál figyelmes lettem a következő alkatrészre. Mi ennek a szerepe, ill helyes pozíciója? Mivel nem tartja ott semmi, akár vízszintesen is ülhetne.http://kepkezelo.com/images/a5q9zulax6s8t64xhdki.jpg Link to comment Megosztás: More sharing options...
regler19 Elküldve Április17, 2013 Megoszt Elküldve Április17, 2013 Üdv kicsit kezdő vagyok még kérlek ne fikázzatok ha valami marhaságot írnák vagy kérdeznék :) Nem rég hozzájutottam egy 99 es 1.6 astrához, z16se motor van benne (remélem jól saccoltam be így néz ki http://img825.imageshack.us/img825/7421/astra1x16szr.jpg ) Attól félek hogy egy kicsit le van szaladva a motorja, és van pár gyanus elem ami kicsit aggaszt. Először is kicsit nehezen gyullad az autó,amikor sikerül begyujtanom akkor furán jár...majdhogynem le akar fulladni,mikor bemelegszik akkor is hallani egy szaggatást de nem annyira vészes szinte elhanyagolható.A másik problámám,hogy picit habos az olaj...nivópálcán is van egy kicsi,vizet mindig nézem és kb 150 KM után fél cm esett a tartályból.nemhinném hogy hengerfejes a gép mert vizet nem forralja nem bugyog stb Múlt héten hoztam vissza a szervízből sok mindent megcsináltattam rajta de valahogy ezek megmaradtak... Szeretném még kérdezni mi a véleményetek erről a motorról?az Ecotec motrok mivel jobbak?kérdeztem a mesterem ő szerint ezek annyival jobbak, hogy olcsóbb szervizelni :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
terry13 Elküldve Április18, 2013 Megoszt Elküldve Április18, 2013 Üdv kicsit kezdő vagyok még kérlek ne fikázzatok ha valami marhaságot írnák vagy kérdeznék :) Nem rég hozzájutottam egy 99 es 1.6 astrához, z16se motor van benne (remélem jól saccoltam be így néz ki http://img825.imageshack.us/img825/7421/astra1x16szr.jpg ) Attól félek hogy egy kicsit le van szaladva a motorja, és van pár gyanus elem ami kicsit aggaszt. Először is kicsit nehezen gyullad az autó,amikor sikerül begyujtanom akkor furán jár...majdhogynem le akar fulladni,mikor bemelegszik akkor is hallani egy szaggatást de nem annyira vészes szinte elhanyagolható.A másik problámám,hogy picit habos az olaj...nivópálcán is van egy kicsi,vizet mindig nézem és kb 150 KM után fél cm esett a tartályból.nemhinném hogy hengerfejes a gép mert vizet nem forralja nem bugyog stb Múlt héten hoztam vissza a szervízből sok mindent megcsináltattam rajta de valahogy ezek megmaradtak... Szeretném még kérdezni mi a véleményetek erről a motorról?az Ecotec motrok mivel jobbak?kérdeztem a mesterem ő szerint ezek annyival jobbak, hogy olcsóbb szervizelni :) Ez nem z16se. Nekem az van es nem igy nezki.Ez serintem x-es motor lesz, es ha jol tudom 99-ben nem volt z16se. A habos olaj az lehet a rovid utaktol is. Az a fel centi/150 km szerintem eleg sok, de vannak itt okosabbak akik megmondjak:) Link to comment Megosztás: More sharing options...
regler19 Elküldve Április18, 2013 Megoszt Elküldve Április18, 2013 Ez nem z16se. Nekem az van es nem igy nezki.Ez serintem x-es motor lesz, es ha jol tudom 99-ben nem volt z16se. A habos olaj az lehet a rovid utaktol is. Az a fel centi/150 km szerintem eleg sok, de vannak itt okosabbak akik megmondjak:) 1.6 osból nem 2 fajta motor van?SE és XE vagy nem?jól gondolod tényleg nagyon rövid utakra van használva,sőt az előző tulaj is szinte csak WC re járt vele :D Egy valamit még nem értek.miért nincs a műszerfalon sárga motorjel és a szervizkulcs.Ki lett szedve a műszerfal mert a háttérvilágítás fele elszállt és annyit mondodtt a mesterem ,hogy ott nincs is lámpa....igaz ez?vagy csak nem akart bele tenni, hogy ne keljen többet dolgoznia?vagy létezik ilyen széria? Link to comment Megosztás: More sharing options...
terry13 Elküldve Április18, 2013 Megoszt Elküldve Április18, 2013 1.6 osból nem 2 fajta motor van?SE és XE vagy nem?jól gondolod tényleg nagyon rövid utakra van használva,sőt az előző tulaj is szinte csak WC re járt vele :D Egy valamit még nem értek.miért nincs a műszerfalon sárga motorjel és a szervizkulcs.Ki lett szedve a műszerfal mert a háttérvilágítás fele elszállt és annyit mondodtt a mesterem ,hogy ott nincs is lámpa....igaz ez?vagy csak nem akart bele tenni, hogy ne keljen többet dolgoznia?vagy létezik ilyen széria? De szerintem atied x16xe vagy valami hasonlo(az utolso 2 betube nem vagyok biztos). SZervizkulcs megmotorjel szerintem kell legyen amikor raadod agyujtast. Az en z16se motoromnak is ilyen a motorblok de nekem hengerenkenti befecskendezes van ha jol tudom, azert, hogy euro4es legyen.a te motrodat 2000ig csinaltak es az enyem valtotta. Valamivel asszem a loero is tobb. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Április18, 2013 Megoszt Elküldve Április18, 2013 1.6 osból nem 2 fajta motor van?SE és XE vagy nem?jól gondolod tényleg nagyon rövid utakra van használva,sőt az előző tulaj is szinte csak WC re járt vele :D Egy valamit még nem értek.miért nincs a műszerfalon sárga motorjel és a szervizkulcs.Ki lett szedve a műszerfal mert a háttérvilágítás fele elszállt és annyit mondodtt a mesterem ,hogy ott nincs is lámpa....igaz ez?vagy csak nem akart bele tenni, hogy ne keljen többet dolgoznia?vagy létezik ilyen széria? Ahogy a linkben is benne van ez x16szr motor központi befecsis 8 szelepes motor(az enyém is ilyen) a z16se hengerenkénti befecsi és 8 szelepes a fehér "capuccino" szerű anyag az olajbeöntőn normális télen sok rövid távval ha nem fogy a víz a műszerfalon nekem csak sárga motor piktogram van ,szervízkulcs nincs Link to comment Megosztás: More sharing options...
ampervadasz Elküldve Április18, 2013 Megoszt Elküldve Április18, 2013 Egy valamit még nem értek.miért nincs a műszerfalon sárga motorjel és a szervizkulcs.Ki lett szedve a műszerfal mert a háttérvilágítás fele elszállt és annyit mondodtt a mesterem ,hogy ott nincs is lámpa....igaz ez?vagy csak nem akart bele tenni, hogy ne keljen többet dolgoznia?vagy létezik ilyen széria? Ezt hogy érted, hogy nincs? Nem világít, vagy nincs is? A motor piktogramos kell, hogy legyen, a villáskulcsos a legelső szériák műszerfalában még nem volt, ennek a funkcióját is a másik látja el. Izzót természetesen nem találhatott mögötte, mert LED van benne. Link to comment Megosztás: More sharing options...
regler19 Elküldve Április18, 2013 Megoszt Elküldve Április18, 2013 Köszönöm a válaszokat.Most szedtem szét a műszerfalat és látom hogy szervizkulcs nincs,de motor piktogram van csak kiszerelték a ledet (jó any.....) Amúgy ennek mi a szerepe? Annyit még hozzátennék,hogy beszerelték a gázt és már sokszor hallottam olyat, hogy emiatt tud a motor furán járni...menet közben nem vettem észre szaggatast vagy egyéb fura dolgot,csak hideg motornál alapgázon.(nem lehet az, hogy nem dolgozik az egyik henger?)Egyáltalán ezt a szériát rá lehet kötni PC re hogy kiderüljön mi még a rejtett hibája? Már nagyon azt fontolgatom hogy kicseréltetem a motrot egy ecotecre csak nemtudom ez mivel járna...vagy egyszerűbb lene felujitani? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts