szervizparts Elküldve Február25, 2013 Megoszt Elküldve Február25, 2013 Akinek alakrészre van szüksége nézzen be hozzám először. >>-- [TÖRÖLVE] --<< Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve Február27, 2013 Megoszt Elküldve Február27, 2013 Sziasztok! 2004-2005-ös Z14XE Astrába ez a gyertya való? http://opelcentrum.h...keyword=gyertya Most kicsit megzavarodtam, hogy melyik kell XE-be és melyik XEP-be.... Vagy ilyen? http://www.autoalkat...roducts_id=5390 Az előző hozzászólásokból ítélve mindkettő jó mindkettőbe??? Szóval a lényeg, hogy Z14XE motorba szeretnék gyári/Bosch gyertyát venni.... Köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Meggyi Elküldve Február28, 2013 Megoszt Elküldve Február28, 2013 hello Olyan gondom van hogy elromlott a hamutartóm nem csukódik be meg lehet valahogy csinálni? Valakinek volt már ilyen gondja? Nem látom hogy letört volna valami:) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Glare68 Elküldve Március1, 2013 Megoszt Elküldve Március1, 2013 hello Olyan gondom van hogy elromlott a hamutartóm nem csukódik be meg lehet valahogy csinálni? Valakinek volt már ilyen gondja? Nem látom hogy letört volna valami:) Vagy a gyári zsír keményedett és koszolódott be (1), vagy kiesett a zárócsap a mechanikából (2). 1. Gyógyítása: Kiszereled. A hamutartó bal oldalán van a zárómechanika. Mosd ki a mechanikába belekeményedett zsírt (pl. féktisztító spray) majd zsírozd be újra. 2.Gyógyítása: Kiszereled. A hamutartó bal oldalán van a zárómechanika (egy kis billegő fekete műanyag bigyót keress) amiben egy befelé mutató kis acél csapocska van (Zárócsap), ha ez kiesett, akkor egy 1mm vastag acéldrótból kell bele csinálni egy újat, (3 mm hosszú) Erre pl egy zsákvarrótűt is fel lehet áldozni, de a bicikli-küllő is jó donornak. 3.Végső megoldás, ha nem jön össze: Veszel egy másikat a bontóban. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Glare68 Elküldve Március1, 2013 Megoszt Elküldve Március1, 2013 Sziasztok! 2004-2005-ös Z14XE Astrába ez a gyertya való? http://opelcentrum.h...keyword=gyertya Most kicsit megzavarodtam, hogy melyik kell XE-be és melyik XEP-be.... Vagy ilyen? http://www.autoalkat...roducts_id=5390 Az előző hozzászólásokból ítélve mindkettő jó mindkettőbe??? Szóval a lényeg, hogy Z14XE motorba szeretnék gyári/Bosch gyertyát venni.... Köszönöm! Kapd elő a gépkönyvet és nézd meg a hőértékét. Mivel elég sokszor kerül elő ez a gyertyamizéria, hogy milyet és mennyiért. Kicsit összefoglalnám. A gyújtógyertya gyártóját, színét, ízét, szagát, kinézetét, stb az egyéni ízlés, a divat és a pénztárca nagysága határozza meg. A kiválasztásnál a legfőbb szempont (és több nincs is) a hőérték. Amit a motor gyártója határoz meg!!!! (Persze nem árt , ha a menet és a kulcsméret is stimmel :D ) A gyújtógyertya feladatai Meggyújtja a hengerben az üzemanyag/levegő keveréketHőt vezet el az égéstérből A gyertya elsődleges feladata a gyújtás, a másik fontos feladata pedig az égéstérből "kiszívni" a felesleges hőt. Hőelvezetés Az összes elvezetett hőnek csak mintegy 20 %-a távozik a gyertya "motoron kívüli" részein keresztül, a többi a motoron belül marad. Ez alapján egy gyertya hőértékét (hőelvezető képességét) befolyásoló leglényegesebb tényezők:a középelektróda szigetelő kerámiájának hosszaa körülötte levő gáz mennyiségea középelektróda és porcelán szigetelésének anyaga/konstrukciója A "meleg" gyertya nagy felületen érintkezik az égéstérben lévő gázokkal, lassan disszipálja a hőt mert szigetelőteste kis felületen érintkezik a gyertyaházzal, amin keresztül átadja a hőt a hengerfejnek. Az alacsony hőértékű gyertya elektródái könnyen felmelegszenek. Ennek pont ellentettje a magas hőértékű ("hideg") kivitel, amelyik eleve kisebb felületen érintkezik a forró gázokkal és nagyobb érintkezési felületének köszönhetően gyorsabban átadja a hőt, elektródái nem melegszenek fel könnyen . Az egyes gyártók különböző módon jelölik a hőértéket, egyesek (Bosch, BERU, Champion) magasabb számokkal jelölik a melegebb gyertyákat, míg mások (NGK, Nippon Denso) pont ellenkezőleg. Úgyhogy a számozás is megtévesztő lehet!!!!!!!!!!!!!!! Mi derül ki ebből? Netán a hideg gyertya jobb? Vagy éppen a kis hőértékű? Egyik sem! :blink: Minden motorkonstrukcióhoz tartozik egy optimális gyertyahőérték is, amit minden esetben megad az adott motor gyártója. Széria motorok esetében ezt semmiképpen nem tanácsos figyelmen kívül hagyni, ugyanis a gyertya csak egy bizonyos hőmérséklet-tartományon belül tud hosszú ideig megbízható teljesítményt nyújtani. Függetlenül attól, hogy fűnyíróban vagy egy versenyautóban van, akkor működik optimálisan ha a középelektróda szigetelőcsúcsának hőmérséklete 500 és 850 °C között van. Az öngyulladást elkerülendő a gyertya elektródáinak nem szabad túlhevülniük, viszont elegendően melegnek kell lenniük az öntisztuláshoz. Ezt a szabályozást a gyertya gyártói megfelelő méretezéssel és anyagválasztással érik el. Minél nagyobb egy hengerben a hőterhelés, annál magasabb hőértékű, tehát "hidegebb" gyertyát kell használni. Az alacsony kompressziójú, atmoszferikus motorokba meleg gyertyát tesznek. Tehát a gyertya maga nem termel, csak elvezet hőt. Úgy működik mint egy hőcserélő, a felesleges hőenergiát elvezeti az égéstérből. A gyertya hődisszipáló képességét nevezik hőértéknek. öngyulladás: a hengerbe beszívott keverék nem a megfelelő időpontban, a gyertya által leadott szikrától gyullad meg. Ok: a gyertya szigetelőcsúcsa nem éri el az optimális üzemi hőmérsékletet (min. 500 °C), és ezáltal a rárakódó korom nem tud leégni róla. Az elpiszkolódott gyertyán az izzó korom idézi elő a keverék begyulladását. öntisztulás: az égés során a hengerfejben, így a gyertyán is lerakódások keletkeznek, melyek megfelelően meleg felületről leégnek. Aki előtt eddig is tiszta volt, attól SORRY, de hátha segít a döntésben a többieknek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Március1, 2013 Megoszt Elküldve Március1, 2013 T gedikart! "... Z14XE ..." Alvázszámtól: © 42000001- © 45000001- © 46000001- © 48000001- © 4B000001- © 4G000001- © 4H- 12 14 031 FQR8LEU2 Egyébként: 12 14 000 FLR8LDCU Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Március1, 2013 Megoszt Elküldve Március1, 2013 T gedikart! "... Z14XE ..." Alvázszámtól: © 42000001- © 45000001- © 46000001- © 48000001- © 4B000001- © 4G000001- © 4H- 12 14 031 FQR8LEU2 Egyébként: 12 14 000 FLR8LDCU Mi lenne ha végre megtanulnád ezt a gombot használni? Az ember találgassa ki, hogy mire válaszoltál? :excl: Nem beszélve, hogy egy-egy szót kiragadsz... :icon4: Link to comment Megosztás: More sharing options...
gedikart Elküldve Március1, 2013 Megoszt Elküldve Március1, 2013 T gedikart! "... Z14XE ..." Alvázszámtól: © 42000001- © 45000001- © 46000001- © 48000001- © 4B000001- © 4G000001- © 4H- 12 14 031 FQR8LEU2 Egyébként: 12 14 000 FLR8LDCU Igen, azt nem írtam, hogy nálam 2004 decemberi Z14XE, az alvázszám nyolc-kilenc-tizedik értékei: 485, ebből az 5, a 2005-ös modellévet jelenti. Amúgy pl cromax webshop meg is különbözteti a két gyertyát Z14XE esetében: 2003-as modellévig, illetve 2004-es modellévtől. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Meggyi Elküldve Március1, 2013 Megoszt Elküldve Március1, 2013 Vagy a gyári zsír keményedett és koszolódott be (1), vagy kiesett a zárócsap a mechanikából (2). 1. Gyógyítása: Kiszereled. A hamutartó bal oldalán van a zárómechanika. Mosd ki a mechanikába belekeményedett zsírt (pl. féktisztító spray) majd zsírozd be újra. 2.Gyógyítása: Kiszereled. A hamutartó bal oldalán van a zárómechanika (egy kis billegő fekete műanyag bigyót keress) amiben egy befelé mutató kis acél csapocska van (Zárócsap), ha ez kiesett, akkor egy 1mm vastag acéldrótból kell bele csinálni egy újat, (3 mm hosszú) Erre pl egy zsákvarrótűt is fel lehet áldozni, de a bicikli-küllő is jó donornak. 3.Végső megoldás, ha nem jön össze: Veszel egy másikat a bontóban. kösz megnézem Link to comment Megosztás: More sharing options...
Meggyi Elküldve Március1, 2013 Megoszt Elküldve Március1, 2013 Vagy a gyári zsír keményedett és koszolódott be (1), vagy kiesett a zárócsap a mechanikából (2). 1. Gyógyítása: Kiszereled. A hamutartó bal oldalán van a zárómechanika. Mosd ki a mechanikába belekeményedett zsírt (pl. féktisztító spray) majd zsírozd be újra. 2.Gyógyítása: Kiszereled. A hamutartó bal oldalán van a zárómechanika (egy kis billegő fekete műanyag bigyót keress) amiben egy befelé mutató kis acél csapocska van (Zárócsap), ha ez kiesett, akkor egy 1mm vastag acéldrótból kell bele csinálni egy újat, (3 mm hosszú) Erre pl egy zsákvarrótűt is fel lehet áldozni, de a bicikli-küllő is jó donornak. 3.Végső megoldás, ha nem jön össze: Veszel egy másikat a bontóban. kösz megnézem Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Március1, 2013 Megoszt Elküldve Március1, 2013 Sziasztok! Megvettem a bordásszíjat,meg a vezetőgörgőt.Hétvégén kicserélném,ha adtok jó tanácsokat honnan kezdjek neki :icon1: Levegyem a kereket vagy aknáról férek hozzá jobban?Ahogy néztem lehet hogyha a légszűrő házat kiszedem akkor onnan jobban hozzáférek.Nem nagyon bontanám meg ha van egyszerűbb módszer a cserére. Link to comment Megosztás: More sharing options...
DM101 Elküldve Március3, 2013 Megoszt Elküldve Március3, 2013 Srácok, A benzinszűrőt hogy a francba kell leszedni?Már letörtem az egyik kék műanyag fület, de még mindig nem akar lejönni. Van hozzá valamilyen célszerszám? Feszegetni nem nagyon akartam, mert félek, hogy eltörik a fekete műanyag rész ami a kék benzincsövön van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Március3, 2013 Megoszt Elküldve Március3, 2013 lapos fogó vagy kábel bankolló fogóval próbáld ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
DM101 Elküldve Március3, 2013 Megoszt Elküldve Március3, 2013 Vettem egy blankoló fogót, de az sem segített.Valahogyan sikerült szétszednem, de hogy hogyan azt nem tudom. Jövőre ismét szenvedni fogok vele, már előre látom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Március3, 2013 Megoszt Elküldve Március3, 2013 Na rájöttem magamtól is,hogy ki kell szedni a kereket,és úgy férek a feszítőhöz.Aztán arra is rájöttem,hogy nincs olyan hülye alakú kulcsom,amivel leszedem a feszítőgörgőt :icon1: Úgyhogy elviszem szerelőhöz,úgyis jön a jó idő lehet motorozni.Nem kell ilyenkor a szekér. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Március3, 2013 Megoszt Elküldve Március3, 2013 Vettem egy blankoló fogót, de az sem segített.Valahogyan sikerült szétszednem, de hogy hogyan azt nem tudom. Jövőre ismét szenvedni fogok vele, már előre látom. a bankoló fogót egy kicsit át kell alakítani :) ezt nem írtam ... Link to comment Megosztás: More sharing options...
gedikart Elküldve Március3, 2013 Megoszt Elküldve Március3, 2013 Vettem egy blankoló fogót, de az sem segített.Valahogyan sikerült szétszednem, de hogy hogyan azt nem tudom. Jövőre ismét szenvedni fogok vele, már előre látom. Így működik: Link to comment Megosztás: More sharing options...
DM101 Elküldve Március4, 2013 Megoszt Elküldve Március4, 2013 Köszönöm a videót. A bal oldali fűthető visszapillantóm lötyög.Nem az egész, hanem csak a tükörlap.Én azt leszedhetem, vagy a sarkánál van valamilyen kábel, vagy valami? Teljesen fel tudom hajlítani, csak a jobb felső sarkát tartja valami, és azért nem esik le.Gondoltam letépem, és kétkomponensű ragasztóval felragasztom. Vagy baromságot csinálok? Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Március4, 2013 Megoszt Elküldve Március4, 2013 a bankoló fogót egy kicsit át kell alakítani :) ezt nem írtam ... Kíváncsi leszek erre, én 15-i hétvégére terveztem be a szűrőcserét. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
DM101 Elküldve Március4, 2013 Megoszt Elküldve Március4, 2013 Kíváncsi leszek erre, én 15-i hétvégére terveztem be a szűrőcserét. ;) Arra én is gondoltam miközben szenvedtem a szűrővel, hogy legközelebb leköszörülöm a felét a fogónak, mert túl széles a pofája.Azért sokkal egyszerűbb lenne egy normál bilincses megoldás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyurigyerek Elküldve Március4, 2013 Megoszt Elküldve Március4, 2013 Köszönöm a videót. A bal oldali fűthető visszapillantóm lötyög.Nem az egész, hanem csak a tükörlap.Én azt leszedhetem, vagy a sarkánál van valamilyen kábel, vagy valami? Teljesen fel tudom hajlítani, csak a jobb felső sarkát tartja valami, és azért nem esik le.Gondoltam letépem, és kétkomponensű ragasztóval felragasztom. Vagy baromságot csinálok? Arra azért figyelj hogy a 2k ragasztó ne kezdje ki a tükör hátulját mint a sima sziloplaszt ecetsava. Link to comment Megosztás: More sharing options...
DM101 Elküldve Március4, 2013 Megoszt Elküldve Március4, 2013 Arra azért figyelj hogy a 2k ragasztó ne kezdje ki a tükör hátulját mint a sima sziloplaszt ecetsava. Akkor mivel ragasszam oda? Link to comment Megosztás: More sharing options...
borzd505 Elküldve Március4, 2013 Megoszt Elküldve Március4, 2013 Így működik: Tehát csak be kell nyomni az oldalán azt a két fület? Mekkora nyomás van a rendszerben? Szűrőcsere után kell légteleníteni a rendszert? Link to comment Megosztás: More sharing options...
DM101 Elküldve Március4, 2013 Megoszt Elküldve Március4, 2013 Tehát csak be kell nyomni az oldalán azt a két fület? Mekkora nyomás van a rendszerben? Szűrőcsere után kell légteleníteni a rendszert? A film szerint igen.A valóságban nekem nem jött össze.A lényeg hogy sikerült kiszenvednem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
borzd505 Elküldve Március4, 2013 Megoszt Elküldve Március4, 2013 A film szerint igen.A valóságban nekem nem jött össze.A lényeg hogy sikerült kiszenvednem. Azért arra kíváncsi lennék, hogy visszarakni sikerült-e? Állítólag eléggé könnyen törnek arrafelé a dolgok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts