Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Köszi a válaszokat!

Azóta felmerült még egy kérdésem. Hosszbordás szíj szervizkönyv szerint 3 éve illetve 45 ezer km-el ezelőtt volt cserélve. Érdemes/kell-e nekem ezt most cserélni, vagy megspórolható az a 35 ezer Ft. Z16XEP

Köszönöm a válaszokat most is:)

Nem kell cserélni.

Elküldve

Köszi a válaszokat!

Azóta felmerült még egy kérdésem. Hosszbordás szíj szervizkönyv szerint 3 éve illetve 45 ezer km-el ezelőtt volt cserélve. Érdemes/kell-e nekem ezt most cserélni, vagy megspórolható az a 35 ezer Ft. Z16XEP

Köszönöm a válaszokat most is:)

Nézd meg, milyen állapotban van a szíj. Ha jónak tűnik, nincsenek rajta repedések, akkor jó az.

Elküldve

Sziasztok.

Segítséget szeretnék kérni: mennyire problémás kitakarítani a szívótorkot?

Z14XEP motorról lenne szó és azt szeretném tudni, hogy némi műszaki tudással saját kezűeg is meg lehet oldani, vagy szervizbe kell mennem?

Köszi

Elküldve

Sziasztok.

Segítséget szeretnék kérni: mennyire problémás kitakarítani a szívótorkot?

Z14XEP motorról lenne szó és azt szeretném tudni, hogy némi műszaki tudással saját kezűeg is meg lehet oldani, vagy szervizbe kell mennem?

Köszi

meg tudod azt csinálni magadnak :)

Elküldve

Sziasztok,

Kicseréltem a féktárcsát és a fékbetétet.A tárcsa Ferodo, a betét Textar.

A szerelő nyár végén kicserélte őket, és nyikorgott mint az állat.Szétszedtem, megcsiszoltam azt a részt ahol felfekszik a nyeregre mivel sok volt rajta a festék.Bekentem azt a részt a nyergen amin csúszik a betét alsó és felső része.Nem nyikorgott egészen mostanáig.Viszont most már a sírba tesz.A múltkor annyira idegesített, hogy kiszálltam, és egy jó nagyot belerúgtam a kerékbe.Ha elkezd nyikorogni menet közben és rálépek egy picit a fékre, akkor abbahagyja egy időre.

Szerintetek mit kéne vele csinálni?Vegyek bele inkább eredeti tárcsát és betétet?

Elküldve

Vannak bizonyos tárcsa/betét kombinációk amik nyikorognak, de igazából sok választásod nincs, ugyanis alapvetően kétféle betét létezik (nyilván fokozatok vannak): a kemény, ami lassan kopik, ellenben nyikorog, és a puhább, ami nem nyikorog, viszont állandóan fékporos tőle a felni és sokkal gyakrabban is kell betétet cserélned mert hamar elkopik (a "hamar"-t úgy értsd hogy vezetési stílus függő, de nagyságrendi különbség van, az egyikkel elmész 30e km-t, a másikkal akár 100e-t is.) Nekem gyári (Ate) tárcsa és Ferodo betét kombinációm van (elöl, hátul Brembo tárcsa és Ferodo betét), ezek inkább az utóbbi kategóriába tartoznak, azaz nem nyikorognak, de termelik a fékport rendesen, illetve a hátsó (Brembo) tárcsa hosszabb állás után még rozsdásodik is, érdekes módon a gyári nem.

Neked kell döntened hogy melyik a fontosabb, hallgatni a csikorgást vagy állandóan takarítani a felnit (nyilván lemezfelninél ez annyira nem szempont), illetve még a költségeket is számításba kell venned, vagy ha hiszel a csodaszerekben, akkor veszel ilyen fékcsikorgás-gátlót (nem próbáltam):

Wurth_CU_800_Lubricant_and_Corrosion_protecting_copper_paste_spray_0893_800_z.jpg

Elküldve

Vannak bizonyos tárcsa/betét kombinációk amik nyikorognak, de igazából sok választásod nincs, ugyanis alapvetően kétféle betét létezik (nyilván fokozatok vannak): a kemény, ami lassan kopik, ellenben nyikorog, és a puhább, ami nem nyikorog, viszont állandóan fékporos tőle a felni és sokkal gyakrabban is kell betétet cserélned mert hamar elkopik (a "hamar"-t úgy értsd hogy vezetési stílus függő, de nagyságrendi különbség van, az egyikkel elmész 30e km-t, a másikkal akár 100e-t is.) Nekem gyári (Ate) tárcsa és Ferodo betét kombinációm van (elöl, hátul Brembo tárcsa és Ferodo betét), ezek inkább az utóbbi kategóriába tartoznak, azaz nem nyikorognak, de termelik a fékport rendesen, illetve a hátsó (Brembo) tárcsa hosszabb állás után még rozsdásodik is, érdekes módon a gyári nem.

Neked kell döntened hogy melyik a fontosabb, hallgatni a csikorgást vagy állandóan takarítani a felnit (nyilván lemezfelninél ez annyira nem szempont), illetve még a költségeket is számításba kell venned, vagy ha hiszel a csodaszerekben, akkor veszel ilyen fékcsikorgás-gátlót (nem próbáltam):

Wurth_CU_800_Lubricant_and_Corrosion_protecting_copper_paste_spray_0893_800_z.jpg

Köszi ezt kipróbálom.Bár azt nem tudom, hogy hogyan szünteti meg a nyikorgást, mivel gondolom hogy nem a tárcsára kell fújni,Ha meg nem jó, akkor veszek gyári betétet.

Elküldve

Nem a tárcsa nyikorog, hanem ott ahol a munkahenger érintkezik a betéttel (a doboz oldalán a felső kis képen talán látszik is) Nehogy a tárcsára fújd!

Elküldve

Nálam nincs első fék nyikorgás, azonban főleg elindulás utáni első 5-6 fékezésig surlódó hangja van. Olyasmi mintha blokkolna egy ABS nélküli autó a jégen. Nem hiszem hogy mindig egy kavicsot kapna fel.

Elküldve

Nálam nincs első fék nyikorgás, azonban főleg elindulás utáni első 5-6 fékezésig surlódó hangja van. Olyasmi mintha blokkolna egy ABS nélküli autó a jégen. Nem hiszem hogy mindig egy kavicsot kapna fel.

esetleg nem rozsda kopik le róla... ?

Elküldve

sziasztok :)

tudnátok segiteni nekem hogy Nyiregyháza környékén hol lehet találni korrekt autoszerelöt aki elfogadhato áron dolgozik és nincs baj a munkájával? :)

Elküldve

Nekem újan 1-2 évig a hátsó nyikorgott... Megerősítelek. ;)

Nekem is nyikorgott a jobb eleje a bal kanyarokban. Kicseréltem a tárcsákat és a betéteket (még az agyat is mert kezdte megadni magát) műszakira. Ugyan úgy nyikorog most is. De a közép konzolon van egy gomb ami megoldotta a problémám ;) Ott a rádiónál Volume és már nem is hallom :D

Elküldve

Sziasztok!

ELM327 interfészhez tudtok valami ingyenes progit ajánlani, amivel Astra H hibakódjai is kiolvashatóak?

Tesóm 16XER motoros H Astrájából nem olvas ki hibakódot se az Easy OBD2, se a ScanMaster ELM.

Összelép vele, online adatokat is olvassa, tárolt hibát nem mutat, azt írja, hogy nincs.

Tehát se aktuálisan fennálló, se ineiglenesen bejövő, se régen letárolt, még nem törölt. (ezeket különbözteti meg egymástól kategóriánként)

A probléma az, hogy a hiba kiíratható a szokásos gáz+fék kombóval.

Van valami ötletetek, hogy ez miért lehet?

Az a fura, hogy tényleg olvassa az online szenzoradatokat is. (pl gázpedál állás, szenzorok jelei)

Elküldve

A hibakód amúgy nincs is fent a magyar obd-diag.hu oldalon, jóval magasabb értéket ír, valami 1500-1600 körüli. (most nem jut eszembe pontosan)

A manuális visszafejtésre találtam infót, de nem értem, hogy miért nem olvassa ki a program. (egyik sem)

Amire gondolok: Mivel 1000 feletti, ezért gyártóspecifikus kód és talán ezeket nem olvassák ezek a progik? (az 1-es jelenti a kódban a gyártó specifikus kódot)

Az még ok lenne, hogy nem tudja, mit jelent, de hogy azt mondja, hogy nincs tárolt hiba...?

Elküldve

A hibakód amúgy nincs is fent a magyar obd-diag.hu oldalon, jóval magasabb értéket ír, valami 1500-1600 körüli. (most nem jut eszembe pontosan)

A manuális visszafejtésre találtam infót, de nem értem, hogy miért nem olvassa ki a program. (egyik sem)

Amire gondolok: Mivel 1000 feletti, ezért gyártóspecifikus kód és talán ezeket nem olvassák ezek a progik? (az 1-es jelenti a kódban a gyártó specifikus kódot)

Az még ok lenne, hogy nem tudja, mit jelent, de hogy azt mondja, hogy nincs tárolt hiba...?

írd be ide a hibakódot :)

tuti találok valamit :)

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.