killermedve Elküldve November12, 2012 Megoszt Elküldve November12, 2012 Ma a téli gumi felrakása során tűnt fel, hogy a jobb hátsó lengéscsillapítóim "olajporosak", nem is kicsit. Az autóban 113 ezer kilométer van és gyanítom, hogy még nem voltak cserélve (az előző tulaj nem hiszem, hogy cseréltette). Arra gondoltam, hogy kicserélném magam. Nézegettem az autóalkatrész kereskedők oldalait. Elég széles árskálán mozognak a különböző gyártóktól származó termékek. 9 ezertől a csillagos égig. Tudnátok ajánlani olyat amelyik megfelelő ár-érték aránnyal rendelkezik! Ugyanez lenne a kérdésem a "kutyacsontra" is. Többféle gyártó kínálja azokat is. Tudom, hogy a gyári alkatrészek lennének a legideálisabbak, de azok speciel méregdrágák. Ezért kellene valmi más gyártói alternatíva. Végül egy "buta" kérdés: a kereskedőknél túlnyomó többségben vannak a gázos lengéscsillapítók. Jobbak ezek mint az olajosak? Van valami számottevő különbség közöttük? hy a gázas lengéscsillapitó kicsit keményebb mint az olajos,ha választanod kell akkor valamelyik jobb márkát válassz .pl:sachs superturismo ,monroe reflex Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve November12, 2012 Megoszt Elküldve November12, 2012 Ma a téli gumi felrakása során tűnt fel, hogy a jobb hátsó lengéscsillapítóim "olajporosak", nem is kicsit. Az autóban 113 ezer kilométer van és gyanítom, hogy még nem voltak cserélve (az előző tulaj nem hiszem, hogy cseréltette). Arra gondoltam, hogy kicserélném magam. Nézegettem az autóalkatrész kereskedők oldalait. Elég széles árskálán mozognak a különböző gyártóktól származó termékek. 9 ezertől a csillagos égig. Tudnátok ajánlani olyat amelyik megfelelő ár-érték aránnyal rendelkezik! Ugyanez lenne a kérdésem a "kutyacsontra" is. Többféle gyártó kínálja azokat is. Tudom, hogy a gyári alkatrészek lennének a legideálisabbak, de azok speciel méregdrágák. Ezért kellene valmi más gyártói alternatíva. Végül egy "buta" kérdés: a kereskedőknél túlnyomó többségben vannak a gázos lengéscsillapítók. Jobbak ezek mint az olajosak? Van valami számottevő különbség közöttük? Azért egy futómű-átvizsgálást / lengéscsillapító mérést én még megejtenék a csere előtt. Opel szervizek szerintem most akcióznak ilyesmivel + ingyenes fényszóró állítással, stb. Ha a mérés szerint jó, akkor egy kis izzadás belefér. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bombero Elküldve November13, 2012 Megoszt Elküldve November13, 2012 Köszönöm az infókat! Link to comment Megosztás: More sharing options...
rcsrcs Elküldve November15, 2012 Megoszt Elküldve November15, 2012 Előre is köszönöm a válaszokat, és bocs nem tudtam minden bejegyzést elolvasni, ezért lehet olyent kérdezek amire már volt válasz. opel astra 1,4 szintén a rángatásos, egyenletlen alapjárat, időnként letiltott egy henger probléma, amit már páran írtak az oldalon. keveset megy az autó, így kb. fél évente jön elő, legutóbb amire elértem a szerelőhöz elmúlt. törölte a kódot és máig, majnem félévet ment hiba mentesen (kb. 3-4ekm). ma megint rángat, remélem holnapra elmúlik.... de volt már hogy 2-3 hétig rossz volt. de rájött már valaki mitől lehet? EGR szelep, sortrafócsere, gyertya csere, kábelek csere már voltak... a legutóbbi szaki azt mondta, szerinte előfordulhat hogy olyankor a szelep elforgása miatt nem zár teljesen, amikor fennáll a hiba akkor kell kompressziót mérni. a gyakorlatban igazolta ezt már valaki? amúgy a sárga lámpát nem lehet valami trükkel műszer nélkül eloltani, hogy lássam, folyamatos-e a hiba? Link to comment Megosztás: More sharing options...
ampervadasz Elküldve November15, 2012 Megoszt Elküldve November15, 2012 Előre is köszönöm a válaszokat, és bocs nem tudtam minden bejegyzést elolvasni, ezért lehet olyent kérdezek amire már volt válasz. opel astra 1,4 szintén a rángatásos, egyenletlen alapjárat, időnként letiltott egy henger probléma, amit már páran írtak az oldalon. keveset megy az autó, így kb. fél évente jön elő, legutóbb amire elértem a szerelőhöz elmúlt. törölte a kódot és máig, majnem félévet ment hiba mentesen (kb. 3-4ekm). ma megint rángat, remélem holnapra elmúlik.... de volt már hogy 2-3 hétig rossz volt. de rájött már valaki mitől lehet? EGR szelep, sortrafócsere, gyertya csere, kábelek csere már voltak... a legutóbbi szaki azt mondta, szerinte előfordulhat hogy olyankor a szelep elforgása miatt nem zár teljesen, amikor fennáll a hiba akkor kell kompressziót mérni. a gyakorlatban igazolta ezt már valaki? amúgy a sárga lámpát nem lehet valami trükkel műszer nélkül eloltani, hogy lássam, folyamatos-e a hiba? A sárga lámpa egy idő után elalszik magától, ha nem áll fenn a hiba, ha nem alszik el, akkor folyamatos. Ilyenkor tárol hibakódot is, azt ki kellene villogtatni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
rcsrcs Elküldve November16, 2012 Megoszt Elküldve November16, 2012 próbáltam ma reggel a kódot kiolvasni, de a fotókon szereplő 5 és 6 os láb közül nincs bekötve a 6 os, így nem tudom rövidre zárni. ez azért érdekes, mert amúgy pont az a csatlakozó, és G astra... legutóbb a szerelő gyújtáskimaradást diagnosztizált, de nem tudom hánys kóddal. a jelenség most is az A sárga lámpa egy idő után elalszik magától, ha nem áll fenn a hiba, ha nem alszik el, akkor folyamatos. Ilyenkor tárol hibakódot is, azt ki kellene villogtatni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
törvényenkívüli Elküldve November16, 2012 Megoszt Elküldve November16, 2012 próbáltam ma reggel a kódot kiolvasni, de a fotókon szereplő 5 és 6 os láb közül nincs bekötve a 6 os, így nem tudom rövidre zárni. ez azért érdekes, mert amúgy pont az a csatlakozó, és G astra... legutóbb a szerelő gyújtáskimaradást diagnosztizált, de nem tudom hánys kóddal. a jelenség most is az fék-gáz-gyújtás villogtatást próbálj ha Z-s a motorkódod (Z14X.....) Link to comment Megosztás: More sharing options...
sulep Elküldve November20, 2012 Megoszt Elküldve November20, 2012 2007-es Astra G Classic II Z14XEP-nél kell a vezérműláncot cserélni? Van erre valamilyen intervallum? Olvastam olyat is már hogy nem kell de olyat is hogy 120-nál stb... Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve November20, 2012 Megoszt Elküldve November20, 2012 T sulep! "... kell ..." Nem. "... intervallum ..." Nincs. A lánc és a láncfeszítő is az olaj minőségére különösen érzékeny alkatrész. Gyári olajkövetelményeket teljesítő motorolaj használatánál ezeket az alkatrészeket sem kell cserélni. A csereigényt a hanghatás ( ) jelzi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve November20, 2012 Megoszt Elküldve November20, 2012 Sziasztok! Keresnék olyan szakit aki vállal elektoromos munkákat. A következőről lenne szó: - ledesítés hideg fehér számok/piros mutatókkal (fekete alapon fehér számos műszeregység sárgított fólia, a kilométer óra kijelző lcd-nél sárga fényszétosztó fólia van).................. Remélem csak azért nem írtad be több helyre mert elfogyott a napi 5 hozzászólásod! A lényeget viszont kihagytad! Motorkód! Link to comment Megosztás: More sharing options...
balazs777 Elküldve November20, 2012 Megoszt Elküldve November20, 2012 Remélem csak azért nem írtad be több helyre mert elfogyott a napi 5 hozzászólásod! A lényeget viszont kihagytad! Motorkód! én bemásolhatom helyette még pár helyre ha gondolod :devlish: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Z22SE Elküldve November24, 2012 Megoszt Elküldve November24, 2012 Sziasztok! Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, van egy Z22SE Astra G amiben szeretnék gyertyát cserélni, vagy cseréltetni. Van Opel szerelő ismerősöm, de azt mondta nekem, ennél a motornál ez nagyon kényes kérdés, mivel a blokk kis alumínium gömbökből van összepréselve, és egy esetleges túlzott meghúzás után megrepedhet a hengerfej. Szervizbe nem merem bevinni, mert más sok negatív tapasztalatom volt, és okoskodni sem szeretnék, hogy biztos tudják-e hogyan kell kicserélni, nyomatékra húzni, ha nyomatékra kell húzni mi az elfogadott érték. Tudna segíteni valaki ebben a kérdésben? Üdv. Gábor Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest Endy Elküldve November24, 2012 Megoszt Elküldve November24, 2012 Sziasztok! Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, van egy Z22SE Astra G amiben szeretnék gyertyát cserélni, vagy cseréltetni. Van Opel szerelő ismerősöm, de azt mondta nekem, ennél a motornál ez nagyon kényes kérdés, mivel a blokk kis alumínium gömbökből van összepréselve, és egy esetleges túlzott meghúzás után megrepedhet a hengerfej. Szervizbe nem merem bevinni, mert más sok negatív tapasztalatom volt, és okoskodni sem szeretnék, hogy biztos tudják-e hogyan kell kicserélni, nyomatékra húzni, ha nyomatékra kell húzni mi az elfogadott érték. Tudna segíteni valaki ebben a kérdésben? Üdv. Gábor Szia! Vidd márkaszervizbe, ahol számlát és garanciát kapsz az elvégzett munkáért, ha nem bízol a márkafüggetlen vagy sufni műhelyben! Egyébként 30 éve is volt már alumínium hengerfej, hidd el, azokat sem tették tönkre a szerelők. A "hozzáértő" tulajok annál inkább. Link to comment Megosztás: More sharing options...
XARAI Elküldve November26, 2012 Megoszt Elküldve November26, 2012 Szerintetek melyik fajta kifizethető diagnosztikai kábelt érdemes megvenni Y17DT-hez? Léteznek ugyebár mindenféle Bluetooth-os OBD2-es csatlakozós ELM327-es "kábelek" meg ugyanilyenek USB-s be, aztán van ez az OP-COM kábel, ami talán ugyanaz, mint az elötte említett, nem ismerem pontosan. Szóval melyik az a Diagnosztikai kábel, ami a legjobban használható ezekhez a dízel verdákhoz? Milyen szoftvereket lehet beszerezni hozzájuk, amikkel működnek, és jól használhatóak és persze nem százezrekbe kerülnek? Én pl szeretnék tempomatot tenni az autóba és azt az ECU-ba engedélyezni kellene, ahoz milyen kábel és szoftver szükséges? Köszönöm a segítségeket! Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve November26, 2012 Megoszt Elküldve November26, 2012 Szerintetek melyik fajta kifizethető diagnosztikai kábelt érdemes megvenni Y17DT-hez? Léteznek ugyebár mindenféle Bluetooth-os OBD2-es csatlakozós ELM327-es "kábelek" meg ugyanilyenek USB-s be, aztán van ez az OP-COM kábel, ami talán ugyanaz, mint az elötte említett, nem ismerem pontosan. Szóval melyik az a Diagnosztikai kábel, ami a legjobban használható ezekhez a dízel verdákhoz? Milyen szoftvereket lehet beszerezni hozzájuk, amikkel működnek, és jól használhatóak és persze nem százezrekbe kerülnek? Én pl szeretnék tempomatot tenni az autóba és azt az ECU-ba engedélyezni kellene, ahoz milyen kábel és szoftver szükséges? Köszönöm a segítségeket! Én ezeket nézegetem (vaterán is innen veszik), de nem tudom én sem. Habár eddig nem is nagyon kellett volna. http://dx.com/s/opel Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve November27, 2012 Megoszt Elküldve November27, 2012 Szerintetek melyik fajta kifizethető diagnosztikai kábelt érdemes megvenni Y17DT-hez? Léteznek ugyebár mindenféle Bluetooth-os OBD2-es csatlakozós ELM327-es "kábelek" meg ugyanilyenek USB-s be, aztán van ez az OP-COM kábel, ami talán ugyanaz, mint az elötte említett, nem ismerem pontosan. Szóval melyik az a Diagnosztikai kábel, ami a legjobban használható ezekhez a dízel verdákhoz? Milyen szoftvereket lehet beszerezni hozzájuk, amikkel működnek, és jól használhatóak és persze nem százezrekbe kerülnek? Én pl szeretnék tempomatot tenni az autóba és azt az ECU-ba engedélyezni kellene, ahoz milyen kábel és szoftver szükséges? Köszönöm a segítségeket! Ezek csak hiba kiolvasásához jók! Tech2 kell az ECU programozásához 1,5 milla a szoftver és a gép. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve November27, 2012 Megoszt Elküldve November27, 2012 Ezek csak hiba kiolvasásához jók! Tech2 kell az ECU programozásához 1,5 milla a szoftver és a gép. Én csak ahhoz tudok hozzászólni, hogy a tempomat aktiváláshoz tutira nem kell Teck2. Elég egy laptop megfelelő szoftverrel és egy usb OBD2 csatlakozó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve November27, 2012 Megoszt Elküldve November27, 2012 Én csak ahhoz tudok hozzászólni, hogy a tempomat aktiváláshoz tutira nem kell Teck2. Elég egy laptop megfelelő szoftverrel és egy usb OBD2 csatlakozó. Na igen, de mennyi a szoftver? Meg tudod szerezni valahonnan? Én úgy tudom, hogy ezek a szoftok online működnek, így csak hivatalosan tudod használni. Megjegyzem nem próbáltam ezt csak hallomásból tudom! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve November27, 2012 Megoszt Elküldve November27, 2012 Na igen, de mennyi a szoftver? Meg tudod szerezni valahonnan? Én úgy tudom, hogy ezek a szoftok online működnek, így csak hivatalosan tudod használni. Megjegyzem nem próbáltam ezt csak hallomásból tudom! Ezt már nem tudom sajnos.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
XARAI Elküldve November28, 2012 Megoszt Elküldve November28, 2012 Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy gyárilag van-e gumi tömítő pasztázva gyárilag a két végén a "félköröknél" az Y17DT szelepfedél tömítése, vagy százazon kell visszatenni az új tömítést? Üdv! Link to comment Megosztás: More sharing options...
adyy Elküldve November29, 2012 Megoszt Elküldve November29, 2012 Sziasztok! Azt szeretném kérdezni, hogy gyárilag van-e gumi tömítő pasztázva gyárilag a két végén a "félköröknél" az Y17DT szelepfedél tömítése, vagy százazon kell visszatenni az új tömítést? Üdv! Nem tudom, hogy gyárilag használtak-e tömítő pasztát (szerintem nem). Én a nyáron cseréltem ki, de paszta nélkül nyomta ki az olajat pont ott, ahol kérdezted, pedig nyomatékkulccsal lett meghúzva a gyári értékre. Ezután összeraktam pasztával és minden ok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vilmoskörte Elküldve November30, 2012 Megoszt Elküldve November30, 2012 Szerintetek kell/érdemes cserélni gyertyákat, üzemanyagszűrőt egy 4 éves, 35 ekm-es verdán? Mi számít jobban a gyakorlatban, az idő vagy a megtett km? A gyertyákat nem régen néztük meg (lefogató csavarok ellenőrzésekor). Szerelő szerint is hibátlan állapotban voltak. Feleslegesen nem cserélek, mert minek, de ha érdemi infó alapján kell, akkor megcsináljuk. Illetve mire érdemes figyelni még ezen kívűl (olaj, szűrő, légszűrőn kívül)? Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve November30, 2012 Megoszt Elküldve November30, 2012 T Vilmoskötre! Csereperiódus: üzemanyagszűrő: 2 év. gyertya: 4 év / 60 ekm. SHW vízpumpa tömlőcsatlakozó műanyag törik. Olajgomba kilyukad. Kartergáz cső öregszik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve November30, 2012 Megoszt Elküldve November30, 2012 T Vilmoskötre! Csereperiódus: üzemanyagszűrő: 2 év. gyertya: 4 év / 60 ekm. SHW vízpumpa tömlőcsatlakozó műanyag törik. Olajgomba kilyukad. Kartergáz cső öregszik. T mantec! Pontatlan vagy! :excl: A helyes Csereperiódus: üzemanyagszűrő: 2 év. vagy 60e km Link to comment Megosztás: More sharing options...
Vilmoskörte Elküldve November30, 2012 Megoszt Elküldve November30, 2012 SHW vízpumpa tömlőcsatlakozó műanyag törik. Olajgomba kilyukad. Kartergáz cső öregszik. A tömlőcsatlakozó nálam már fém. Olajgomba cseréről bővebben tudsz adni infót? Kartergáz csövet is érdemes cserélni 4 évesen? köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts