Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

Ma a téli gumi felrakása során tűnt fel, hogy a jobb hátsó lengéscsillapítóim "olajporosak", nem is kicsit. Az autóban 113 ezer kilométer van és gyanítom, hogy még nem voltak cserélve (az előző tulaj nem hiszem, hogy cseréltette). Arra gondoltam, hogy kicserélném magam.

Nézegettem az autóalkatrész kereskedők oldalait. Elég széles árskálán mozognak a különböző gyártóktól származó termékek. 9 ezertől a csillagos égig. Tudnátok ajánlani olyat amelyik megfelelő ár-érték aránnyal rendelkezik! Ugyanez lenne a kérdésem a "kutyacsontra" is. Többféle gyártó kínálja azokat is. Tudom, hogy a gyári alkatrészek lennének a legideálisabbak, de azok speciel méregdrágák. Ezért kellene valmi más gyártói alternatíva.

Végül egy "buta" kérdés: a kereskedőknél túlnyomó többségben vannak a gázos lengéscsillapítók. Jobbak ezek mint az olajosak? Van valami számottevő különbség közöttük?

hy

a gázas lengéscsillapitó kicsit keményebb mint az olajos,ha választanod kell akkor valamelyik jobb márkát válassz .pl:sachs superturismo ,monroe reflex

Link to comment
Megosztás:

Ma a téli gumi felrakása során tűnt fel, hogy a jobb hátsó lengéscsillapítóim "olajporosak", nem is kicsit. Az autóban 113 ezer kilométer van és gyanítom, hogy még nem voltak cserélve (az előző tulaj nem hiszem, hogy cseréltette). Arra gondoltam, hogy kicserélném magam.

Nézegettem az autóalkatrész kereskedők oldalait. Elég széles árskálán mozognak a különböző gyártóktól származó termékek. 9 ezertől a csillagos égig. Tudnátok ajánlani olyat amelyik megfelelő ár-érték aránnyal rendelkezik! Ugyanez lenne a kérdésem a "kutyacsontra" is. Többféle gyártó kínálja azokat is. Tudom, hogy a gyári alkatrészek lennének a legideálisabbak, de azok speciel méregdrágák. Ezért kellene valmi más gyártói alternatíva.

Végül egy "buta" kérdés: a kereskedőknél túlnyomó többségben vannak a gázos lengéscsillapítók. Jobbak ezek mint az olajosak? Van valami számottevő különbség közöttük?

Azért egy futómű-átvizsgálást / lengéscsillapító mérést én még megejtenék a csere előtt. Opel szervizek szerintem most akcióznak ilyesmivel + ingyenes fényszóró állítással, stb. Ha a mérés szerint jó, akkor egy kis izzadás belefér.

Link to comment
Megosztás:

Előre is köszönöm a válaszokat, és bocs nem tudtam minden bejegyzést elolvasni, ezért lehet olyent kérdezek amire már volt válasz.

opel astra 1,4 szintén a rángatásos, egyenletlen alapjárat, időnként letiltott egy henger probléma, amit már páran írtak az oldalon.

keveset megy az autó, így kb. fél évente jön elő, legutóbb amire elértem a szerelőhöz elmúlt.

törölte a kódot és máig, majnem félévet ment hiba mentesen (kb. 3-4ekm). ma megint rángat, remélem holnapra elmúlik.... de volt már hogy 2-3 hétig rossz volt.

de rájött már valaki mitől lehet? EGR szelep, sortrafócsere, gyertya csere, kábelek csere már voltak...

a legutóbbi szaki azt mondta, szerinte előfordulhat hogy olyankor a szelep elforgása miatt nem zár teljesen, amikor fennáll a hiba akkor kell kompressziót mérni.

a gyakorlatban igazolta ezt már valaki?

amúgy a sárga lámpát nem lehet valami trükkel műszer nélkül eloltani, hogy lássam, folyamatos-e a hiba?

Link to comment
Megosztás:

Előre is köszönöm a válaszokat, és bocs nem tudtam minden bejegyzést elolvasni, ezért lehet olyent kérdezek amire már volt válasz.

opel astra 1,4 szintén a rángatásos, egyenletlen alapjárat, időnként letiltott egy henger probléma, amit már páran írtak az oldalon.

keveset megy az autó, így kb. fél évente jön elő, legutóbb amire elértem a szerelőhöz elmúlt.

törölte a kódot és máig, majnem félévet ment hiba mentesen (kb. 3-4ekm). ma megint rángat, remélem holnapra elmúlik.... de volt már hogy 2-3 hétig rossz volt.

de rájött már valaki mitől lehet? EGR szelep, sortrafócsere, gyertya csere, kábelek csere már voltak...

a legutóbbi szaki azt mondta, szerinte előfordulhat hogy olyankor a szelep elforgása miatt nem zár teljesen, amikor fennáll a hiba akkor kell kompressziót mérni.

a gyakorlatban igazolta ezt már valaki?

amúgy a sárga lámpát nem lehet valami trükkel műszer nélkül eloltani, hogy lássam, folyamatos-e a hiba?

A sárga lámpa egy idő után elalszik magától, ha nem áll fenn a hiba, ha nem alszik el, akkor folyamatos. Ilyenkor tárol hibakódot is, azt ki kellene villogtatni.

Link to comment
Megosztás:

próbáltam ma reggel a kódot kiolvasni, de a fotókon szereplő 5 és 6 os láb közül nincs bekötve a 6 os, így nem tudom rövidre zárni.

ez azért érdekes, mert amúgy pont az a csatlakozó, és G astra...

legutóbb a szerelő gyújtáskimaradást diagnosztizált, de nem tudom hánys kóddal.

a jelenség most is az

A sárga lámpa egy idő után elalszik magától, ha nem áll fenn a hiba, ha nem alszik el, akkor folyamatos. Ilyenkor tárol hibakódot is, azt ki kellene villogtatni.

Link to comment
Megosztás:

próbáltam ma reggel a kódot kiolvasni, de a fotókon szereplő 5 és 6 os láb közül nincs bekötve a 6 os, így nem tudom rövidre zárni.

ez azért érdekes, mert amúgy pont az a csatlakozó, és G astra...

legutóbb a szerelő gyújtáskimaradást diagnosztizált, de nem tudom hánys kóddal.

a jelenség most is az

fék-gáz-gyújtás villogtatást próbálj ha Z-s a motorkódod (Z14X.....)

Link to comment
Megosztás:

T sulep!

"... kell ..."

Nem.

"... intervallum ..."

Nincs.

A lánc és a láncfeszítő is az olaj minőségére különösen érzékeny alkatrész. Gyári olajkövetelményeket teljesítő motorolaj használatánál ezeket az alkatrészeket sem kell cserélni.

A csereigényt a hanghatás (

) jelzi.
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Keresnék olyan szakit aki vállal elektoromos munkákat. A következőről lenne szó:

- ledesítés hideg fehér számok/piros mutatókkal (fekete alapon fehér számos műszeregység sárgított fólia, a kilométer óra kijelző lcd-nél

sárga fényszétosztó fólia van)..................

Remélem csak azért nem írtad be több helyre mert elfogyott a napi 5 hozzászólásod!

A lényeget viszont kihagytad! Motorkód!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, van egy Z22SE Astra G amiben szeretnék gyertyát cserélni, vagy cseréltetni. Van Opel szerelő ismerősöm, de azt mondta nekem, ennél a motornál ez nagyon kényes kérdés, mivel a blokk kis alumínium gömbökből van összepréselve, és egy esetleges túlzott meghúzás után megrepedhet a hengerfej. Szervizbe nem merem bevinni, mert más sok negatív tapasztalatom volt, és okoskodni sem szeretnék, hogy biztos tudják-e hogyan kell kicserélni, nyomatékra húzni, ha nyomatékra kell húzni mi az elfogadott érték. Tudna segíteni valaki ebben a kérdésben?

Üdv.

Gábor

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, van egy Z22SE Astra G amiben szeretnék gyertyát cserélni, vagy cseréltetni. Van Opel szerelő ismerősöm, de azt mondta nekem, ennél a motornál ez nagyon kényes kérdés, mivel a blokk kis alumínium gömbökből van összepréselve, és egy esetleges túlzott meghúzás után megrepedhet a hengerfej. Szervizbe nem merem bevinni, mert más sok negatív tapasztalatom volt, és okoskodni sem szeretnék, hogy biztos tudják-e hogyan kell kicserélni, nyomatékra húzni, ha nyomatékra kell húzni mi az elfogadott érték. Tudna segíteni valaki ebben a kérdésben?

Üdv.

Gábor

Szia! Vidd márkaszervizbe, ahol számlát és garanciát kapsz az elvégzett munkáért, ha nem bízol a márkafüggetlen vagy sufni műhelyben! Egyébként 30 éve is volt már alumínium hengerfej, hidd el, azokat sem tették tönkre a szerelők. A "hozzáértő" tulajok annál inkább.

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek melyik fajta kifizethető diagnosztikai kábelt érdemes megvenni Y17DT-hez? Léteznek ugyebár mindenféle Bluetooth-os OBD2-es csatlakozós ELM327-es "kábelek" meg ugyanilyenek USB-s be, aztán van ez az OP-COM kábel, ami talán ugyanaz, mint az elötte említett, nem ismerem pontosan. Szóval melyik az a Diagnosztikai kábel, ami a legjobban használható ezekhez a dízel verdákhoz? Milyen szoftvereket lehet beszerezni hozzájuk, amikkel működnek, és jól használhatóak és persze nem százezrekbe kerülnek?

Én pl szeretnék tempomatot tenni az autóba és azt az ECU-ba engedélyezni kellene, ahoz milyen kábel és szoftver szükséges?

Köszönöm a segítségeket!

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek melyik fajta kifizethető diagnosztikai kábelt érdemes megvenni Y17DT-hez? Léteznek ugyebár mindenféle Bluetooth-os OBD2-es csatlakozós ELM327-es "kábelek" meg ugyanilyenek USB-s be, aztán van ez az OP-COM kábel, ami talán ugyanaz, mint az elötte említett, nem ismerem pontosan. Szóval melyik az a Diagnosztikai kábel, ami a legjobban használható ezekhez a dízel verdákhoz? Milyen szoftvereket lehet beszerezni hozzájuk, amikkel működnek, és jól használhatóak és persze nem százezrekbe kerülnek?

Én pl szeretnék tempomatot tenni az autóba és azt az ECU-ba engedélyezni kellene, ahoz milyen kábel és szoftver szükséges?

Köszönöm a segítségeket!

Én ezeket nézegetem (vaterán is innen veszik), de nem tudom én sem. Habár eddig nem is nagyon kellett volna. http://dx.com/s/opel

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek melyik fajta kifizethető diagnosztikai kábelt érdemes megvenni Y17DT-hez? Léteznek ugyebár mindenféle Bluetooth-os OBD2-es csatlakozós ELM327-es "kábelek" meg ugyanilyenek USB-s be, aztán van ez az OP-COM kábel, ami talán ugyanaz, mint az elötte említett, nem ismerem pontosan. Szóval melyik az a Diagnosztikai kábel, ami a legjobban használható ezekhez a dízel verdákhoz? Milyen szoftvereket lehet beszerezni hozzájuk, amikkel működnek, és jól használhatóak és persze nem százezrekbe kerülnek?

Én pl szeretnék tempomatot tenni az autóba és azt az ECU-ba engedélyezni kellene, ahoz milyen kábel és szoftver szükséges?

Köszönöm a segítségeket!

Ezek csak hiba kiolvasásához jók!

Tech2 kell az ECU programozásához 1,5 milla a szoftver és a gép.

Link to comment
Megosztás:

Ezek csak hiba kiolvasásához jók!

Tech2 kell az ECU programozásához 1,5 milla a szoftver és a gép.

Én csak ahhoz tudok hozzászólni, hogy a tempomat aktiváláshoz tutira nem kell Teck2. Elég egy laptop megfelelő szoftverrel és egy usb OBD2 csatlakozó.

Link to comment
Megosztás:

Én csak ahhoz tudok hozzászólni, hogy a tempomat aktiváláshoz tutira nem kell Teck2. Elég egy laptop megfelelő szoftverrel és egy usb OBD2 csatlakozó.

Na igen, de mennyi a szoftver? Meg tudod szerezni valahonnan? Én úgy tudom, hogy ezek a szoftok online működnek, így csak hivatalosan tudod használni.

Megjegyzem nem próbáltam ezt csak hallomásból tudom!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni, hogy gyárilag van-e gumi tömítő pasztázva gyárilag a két végén a "félköröknél" az Y17DT szelepfedél tömítése, vagy százazon kell visszatenni az új tömítést?

Üdv!

Nem tudom, hogy gyárilag használtak-e tömítő pasztát (szerintem nem). Én a nyáron cseréltem ki, de paszta nélkül nyomta ki az olajat pont ott, ahol kérdezted, pedig nyomatékkulccsal lett meghúzva a gyári értékre. Ezután összeraktam pasztával és minden ok.

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek kell/érdemes cserélni gyertyákat, üzemanyagszűrőt egy 4 éves, 35 ekm-es verdán? Mi számít jobban a gyakorlatban, az idő vagy a megtett km? A gyertyákat nem régen néztük meg (lefogató csavarok ellenőrzésekor). Szerelő szerint is hibátlan állapotban voltak. Feleslegesen nem cserélek, mert minek, de ha érdemi infó alapján kell, akkor megcsináljuk. Illetve mire érdemes figyelni még ezen kívűl (olaj, szűrő, légszűrőn kívül)?

Link to comment
Megosztás:

T Vilmoskötre!

Csereperiódus:

üzemanyagszűrő: 2 év.

gyertya: 4 év / 60 ekm.

SHW vízpumpa tömlőcsatlakozó műanyag törik.

Olajgomba kilyukad.

Kartergáz cső öregszik.

T mantec!

Pontatlan vagy! :excl:

A helyes

Csereperiódus:

üzemanyagszűrő: 2 év. vagy 60e km

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.