DM101 Elküldve Október19, 2012 Megoszt Elküldve Október19, 2012 Az olajleeresztő csavar az milyen a Z14XEP kocsiknál, és hanyas? Torx, vagy hatlapfejű ? Olajcsere esetén mindig cserélni kell a tömítést is a csavar alatt? A másik kérdésem, hogy ennél a kocsinál milyen olajszűrő kell?Azt tudom hogy ez már tele van H astrás alkatrészekkel.A műhelybe tavaly amikor cserélték az olajat, akkor ők is futkostak jobbra-balra, mert nem volt jó a szűrő amit a könyvből néztek ki. Link to comment Megosztás: More sharing options...
sixday Elküldve Október19, 2012 Megoszt Elküldve Október19, 2012 Sziasztok! Egy 2001-es gépem van, motorkód: Z12XE. Eléggé zajos volt az utóbbi időben az autó , ezért a hétvégén komplett vezérműlánc csere történt (lánc, fogaskerekek). Az autó hangja szép csendes lett, de azóta ég a motorvezérlő rendszer (sárga motor alakú) lámpa a műszerfalon. A hibát kivillogtatva 0340=Vezérműtengely helyzet-jeladó funkció-rendellenesség hibát kaptam! :icon7: Mit lehet ezzel kezdeni, hogy megszűnjön a hiba? Segítsetek! :cry: Első tippre szerintem el lett rakva a vezérlés. Vidd el szerelőhöz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Október19, 2012 Megoszt Elküldve Október19, 2012 Az olajleeresztő csavar az milyen a Z14XEP kocsiknál, és hanyas? Torx, vagy hatlapfejű ? Olajcsere esetén mindig cserélni kell a tömítést is a csavar alatt? A másik kérdésem, hogy ennél a kocsinál milyen olajszűrő kell?Azt tudom hogy ez már tele van H astrás alkatrészekkel.A műhelybe tavaly amikor cserélték az olajat, akkor ők is futkostak jobbra-balra, mert nem volt jó a szűrő amit a könyvből néztek ki. Torx. Nem kell, én még sosem cseréltem, és nem ereszt (O gyűrű van benne). Cromax katalógus megmondja, 2 féle betét mehet bele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
GH Elküldve Október19, 2012 Megoszt Elküldve Október19, 2012 Én Brembo-textar-al fogok majd próbálkozni. Csodát ne várj szerintem. Nekem a végén ilyen kombó volt az F-en, baj nem volt vele de a gyárinál szerintem nem jobb semmivel... Illetve, betétet gyakrabban kellett cseréljek... Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Október19, 2012 Megoszt Elküldve Október19, 2012 Csodát ne várj szerintem. Nekem a végén ilyen kombó volt az F-en, baj nem volt vele de a gyárinál szerintem nem jobb semmivel... Illetve, betétet gyakrabban kellett cseréljek... De a gyári sem olcsóbb, sőt.... És egy próbát megér. :) De még addig minimum 50-60e van. :) Olyan 150e körül ráérek vele. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
bátyus Elküldve Október19, 2012 Megoszt Elküldve Október19, 2012 Sziasztok! Fék ügyben szeretnék tanácsot kérni: A MID jelzi,hogy kopottak a fékbetétek,meg hallom is.A kérdésem a következő: le van kötve az a kábel,ami szerintem a kopásjelzőé lenne,akkor viszont a MID honnan kaphat jelet?A másik kérdésem:állítólag ezekhez a betétekhez külön kell megvásárolni a kopásjelző érintkezőt!Ebben a témában szeretnék tisztán látni,ha valaki tudna segíteni,azt megköszönném! Üdv! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Október19, 2012 Megoszt Elküldve Október19, 2012 Az olajleeresztő csavar az milyen a Z14XEP kocsiknál, és hanyas? Torx, vagy hatlapfejű ? Olajcsere esetén mindig cserélni kell a tömítést is a csavar alatt? A másik kérdésem, hogy ennél a kocsinál milyen olajszűrő kell?Azt tudom hogy ez már tele van H astrás alkatrészekkel.A műhelybe tavaly amikor cserélték az olajat, akkor ők is futkostak jobbra-balra, mert nem volt jó a szűrő amit a könyvből néztek ki. Az anyósomnak van Z14XEP-es H Astrája.Én szoktam neki itthon lecserélni az olajat.Mikor először cseréltem akkor kétféle olajszűrőt adtak.Amelyik nem volt jó azt meg visszavittem.Aztán elraktam a jó dobozát a következő olajcserére.Évente cserélek neki olajat,kb 3 ezer kilométert megy annyi idő alatt:)Majd ha egyszer elakarja adni előre kell tekerni a km.órát:) Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Október20, 2012 Megoszt Elküldve Október20, 2012 Az anyósomnak van Z14XEP-es H Astrája.Én szoktam neki itthon lecserélni az olajat.Mikor először cseréltem akkor kétféle olajszűrőt adtak.Amelyik nem volt jó azt meg visszavittem.Aztán elraktam a jó dobozát a következő olajcserére.Évente cserélek neki olajat,kb 3 ezer kilométert megy annyi idő alatt:)Majd ha egyszer elakarja adni előre kell tekerni a km.órát:) Vagy szólsz nekem és én megveszem! Anyám Yarisában 5 évesen 13200km volt. Amikor eladta nem akarták elhinni! Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve Október20, 2012 Megoszt Elküldve Október20, 2012 Vagy szólsz nekem és én megveszem! Anyám Yarisában 5 évesen 13200km volt. Amikor eladta nem akarták elhinni! Ismeretségi körömben is van egy keveset futott darab: 98-as G Astra 37.000(!) km-rel. Még be se járódott rendesen... :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Október20, 2012 Megoszt Elküldve Október20, 2012 T DM101! Olajszűrő. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Október20, 2012 Megoszt Elküldve Október20, 2012 Ismeretségi körömben is van egy keveset futott darab: 98-as G Astra 37.000(!) km-rel. Még be se járódott rendesen... :icon1: Nagyszüleimnek 2004.05 és még 18e sincs benne... Ez jobb, nem? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
szopcsi13 Elküldve Október22, 2012 Megoszt Elküldve Október22, 2012 Taknyol a főtengely szimmeringem, a vezérlés felőli. Ahhoz az ékszíjtárcsa lehúzása után hozzáférek (tehát ki lehet fordítani), vagy a deknit is bontani kell? Csinálta már valaki? Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Október22, 2012 Megoszt Elküldve Október22, 2012 Ezen az oldalon fent voltak az alkatrészek, ezt használtam, de most nem jó. Ez helyett nincs valahol máshol? opeloem.com/opel/astra_g__zafira_a_1998_/engine_and_clutch/z14xep_petrol_engine/ Link to comment Megosztás: More sharing options...
DM101 Elküldve Október24, 2012 Megoszt Elküldve Október24, 2012 Az első keréknél a féktárcsán hányas a torx csavar?Illetve a féknyerget tartó két hatlapfejű csavar az hányas és milyen nyomatékkal kell meghúzni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Október24, 2012 Megoszt Elküldve Október24, 2012 Z14XEP motoromnál a szűrőbetét foglalat ahol a blokkhoz csatlakozik, az folyat... :( 1500km alatt 2dl olaj, nem gazdaságos. Elviszem jövő héten szerelőhöz, azt mondta ha látja akkor tud rá árat mondani. Márkaszervízben 30-35e ft az 1200Ft-os tömítés cseréje. :( Ma voltam szerelőnél, jövő szerdára tűzte ki a műtét időpontját. Elég barátságos összeget mondott, de mondta a kipuff tömítést is cserélni kell. Az olajszűrő ház tömítését már megrendeltem én. De a szerelő azt mondta, hogy nem egyszerű, mivel a kipuff. csavarokat ha nem tudja leszedni (M8, és 10-es hatlapfejű csavar), akkor nem tudja, hogy mit csinál. Ez tényleg rosszul néz ki? Igaz 3db pedig a katalizátorba egy lyukba van eldugva. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gedikart Elküldve Október24, 2012 Megoszt Elküldve Október24, 2012 Üdv. Opel javítófestéket tudok venni márkaszervízben? (sötétszürke Z14XE) Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Október24, 2012 Megoszt Elküldve Október24, 2012 Üdv. Opel javítófestéket tudok venni márkaszervízben? (sötétszürke Z14XE) persze kell a színkód (anyosülésnél B oszlopon lévő kis táblán van) Link to comment Megosztás: More sharing options...
gedikart Elküldve Október24, 2012 Megoszt Elküldve Október24, 2012 Köszi! A hátsó ablak (5. ajtó) körül a szigetelés (kívül) gumi vagy műanyag? Mert elég durva a felülete. Nem málik szét, de van rajta pár pici lyuk a felületén, amiből arra gondolok, hogy nem lesz túl hosszú életű. Van Turtle gumiápolóm, de ha műanyag, akkor nem biztos hogy arra is jó. Egyébként a csomagtér ajtónál a belső gumi szigetelés pár helyen ki van szakadva - gondolom előző tulajnál télen befagyott, és azért szakadt ki. Ahogy néztem nem is kimondott gumi, hanem valamivel kevert, olyan habos/szivacsos a szerkezete.... Dejó hogy mindenen spórolnak! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Október24, 2012 Megoszt Elküldve Október24, 2012 Ma voltam szerelőnél, jövő szerdára tűzte ki a műtét időpontját. Elég barátságos összeget mondott, de mondta a kipuff tömítést is cserélni kell. Az olajszűrő ház tömítését már megrendeltem én. De a szerelő azt mondta, hogy nem egyszerű, mivel a kipuff. csavarokat ha nem tudja leszedni (M8, és 10-es hatlapfejű csavar), akkor nem tudja, hogy mit csinál. Ez tényleg rosszul néz ki? Igaz 3db pedig a katalizátorba egy lyukba van eldugva. lejön az könnyedén ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Október24, 2012 Megoszt Elküldve Október24, 2012 lejön az könnyedén ;) Remélem is. :) De ezt a tömítést hogy eldugták, ezért így megbontani. És nem az első kocsi, aminek eresztett. (pl munkatársamén garanciába cserélték) Link to comment Megosztás: More sharing options...
retfirD Elküldve Október24, 2012 Megoszt Elküldve Október24, 2012 Ez is típushiba lehet, katalizátor cserém alkalmával az egyik csavarral megszenvedett a szerviz. Eredeti terv szerint úgy volt, hogy szólnak ha megvan az alkatrész, és egy óra alatt kicserélik. Több mint egy órát vártam, de mivel nem sikerült azt az egy csavart meglazítani sem, ott kellett hagynom, másnapra lett meg. Nem tudom, hogy oldották meg, de lehet hogy jobb, ha nem is tudom. Hallottam olyat, hogy felhevítik az anyát, és úgy könnyebben lejön, de nem biztos, hogy ez volt a megoldás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
DM101 Elküldve Október25, 2012 Megoszt Elküldve Október25, 2012 Lenne egy olyan problémám, hogy voltam egy "arany kezű" szerelőnél aki kicserélte a féktárcsát és a betétet, csak nem nyitotta ki a csavarokat amin az olaj ki tud folyni, ezért a tartályban a max jel felett van a szint.Ez okozhat valami problémát?Ha igen akkor hogy kell orvosolni?Simán kiszippantom, mondjuk egy fecskendővel a tartályból, vagy inkább a féknyerget leszedve a csavart kinyitva inkább a fékdugattyún nyomjak? Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Október25, 2012 Megoszt Elküldve Október25, 2012 Lenne egy olyan problémám, hogy voltam egy "arany kezű" szerelőnél aki kicserélte a féktárcsát és a betétet, csak nem nyitotta ki a csavarokat amin az olaj ki tud folyni, ezért a tartályban a max jel felett van a szint.Ez okozhat valami problémát?Ha igen akkor hogy kell orvosolni?Simán kiszippantom, mondjuk egy fecskendővel a tartályból, vagy inkább a féknyerget leszedve a csavart kinyitva inkább a fékdugattyún nyomjak? Tartályból szívj le. Egyszerűbb. Csak arra figyelj, hogy a fecskendő tiszta és vízmentes legyen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
DM101 Elküldve Október27, 2012 Megoszt Elküldve Október27, 2012 Próbáltam leszedni a dobfék felső részét, de nem igazán akart megmozdulni.Kézzel megütögettem mindenfelől, de semmi.Kalapáccsal nem akartam. Hogyan lehet azt leszedni?A torx csavart kiszedtem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve Október27, 2012 Megoszt Elküldve Október27, 2012 Próbáltam leszedni a dobfék felső részét, de nem igazán akart megmozdulni.Kézzel megütögettem mindenfelől, de semmi.Kalapáccsal nem akartam. Hogyan lehet azt leszedni?A torx csavart kiszedtem. Szia! Fontos hogy a kezifek legyen kiengedve. Ha pedig lejott a dob, nehogy behuzd! Elkepzelheto, hogy mar pereme van a dobnak, igy a fekpofakban akad. Huzd meg, usd meg erossen. Opelnal mondtak nekem, jartak mar ugy, hogy pofakkal egyutt jott le. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts