Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

Az olajleeresztő csavar az milyen a Z14XEP kocsiknál, és hanyas?

Torx, vagy hatlapfejű ?

Olajcsere esetén mindig cserélni kell a tömítést is a csavar alatt?

A másik kérdésem, hogy ennél a kocsinál milyen olajszűrő kell?Azt tudom hogy ez már tele van H astrás alkatrészekkel.A műhelybe tavaly amikor cserélték az olajat, akkor ők is futkostak jobbra-balra, mert nem volt jó a szűrő amit a könyvből néztek ki.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy 2001-es gépem van, motorkód: Z12XE. Eléggé zajos volt az utóbbi időben az autó , ezért a hétvégén komplett vezérműlánc csere történt (lánc, fogaskerekek). Az autó hangja szép csendes lett, de azóta ég a motorvezérlő rendszer (sárga motor alakú) lámpa a műszerfalon. A hibát kivillogtatva 0340=Vezérműtengely helyzet-jeladó funkció-rendellenesség hibát kaptam! :icon7: Mit lehet ezzel kezdeni, hogy megszűnjön a hiba? Segítsetek! :cry:

Első tippre szerintem el lett rakva a vezérlés. Vidd el szerelőhöz.

Link to comment
Megosztás:

Az olajleeresztő csavar az milyen a Z14XEP kocsiknál, és hanyas?

Torx, vagy hatlapfejű ?

Olajcsere esetén mindig cserélni kell a tömítést is a csavar alatt?

A másik kérdésem, hogy ennél a kocsinál milyen olajszűrő kell?Azt tudom hogy ez már tele van H astrás alkatrészekkel.A műhelybe tavaly amikor cserélték az olajat, akkor ők is futkostak jobbra-balra, mert nem volt jó a szűrő amit a könyvből néztek ki.

Torx.

Nem kell, én még sosem cseréltem, és nem ereszt (O gyűrű van benne).

Cromax katalógus megmondja, 2 féle betét mehet bele.

Link to comment
Megosztás:

Csodát ne várj szerintem.

Nekem a végén ilyen kombó volt az F-en, baj nem volt vele de a gyárinál szerintem nem jobb semmivel...

Illetve, betétet gyakrabban kellett cseréljek...

De a gyári sem olcsóbb, sőt.... És egy próbát megér. :) De még addig minimum 50-60e van. :) Olyan 150e körül ráérek vele. ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Fék ügyben szeretnék tanácsot kérni: A MID jelzi,hogy kopottak a fékbetétek,meg hallom is.A kérdésem a következő: le van kötve az a kábel,ami szerintem a kopásjelzőé lenne,akkor viszont a MID honnan kaphat jelet?A másik kérdésem:állítólag ezekhez a betétekhez külön kell megvásárolni a kopásjelző érintkezőt!Ebben a témában szeretnék tisztán látni,ha valaki tudna segíteni,azt megköszönném!

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Az olajleeresztő csavar az milyen a Z14XEP kocsiknál, és hanyas?

Torx, vagy hatlapfejű ?

Olajcsere esetén mindig cserélni kell a tömítést is a csavar alatt?

A másik kérdésem, hogy ennél a kocsinál milyen olajszűrő kell?Azt tudom hogy ez már tele van H astrás alkatrészekkel.A műhelybe tavaly amikor cserélték az olajat, akkor ők is futkostak jobbra-balra, mert nem volt jó a szűrő amit a könyvből néztek ki.

Az anyósomnak van Z14XEP-es H Astrája.Én szoktam neki itthon lecserélni az olajat.Mikor először cseréltem akkor kétféle olajszűrőt adtak.Amelyik nem volt jó azt meg visszavittem.Aztán elraktam a jó dobozát a következő olajcserére.Évente cserélek neki olajat,kb 3 ezer kilométert megy annyi idő alatt:)Majd ha egyszer elakarja adni előre kell tekerni a km.órát:)

Link to comment
Megosztás:

Az anyósomnak van Z14XEP-es H Astrája.Én szoktam neki itthon lecserélni az olajat.Mikor először cseréltem akkor kétféle olajszűrőt adtak.Amelyik nem volt jó azt meg visszavittem.Aztán elraktam a jó dobozát a következő olajcserére.Évente cserélek neki olajat,kb 3 ezer kilométert megy annyi idő alatt:)Majd ha egyszer elakarja adni előre kell tekerni a km.órát:)

Vagy szólsz nekem és én megveszem! Anyám Yarisában 5 évesen 13200km volt. Amikor eladta nem akarták elhinni!

Link to comment
Megosztás:

Z14XEP motoromnál a szűrőbetét foglalat ahol a blokkhoz csatlakozik, az folyat... :(

1500km alatt 2dl olaj, nem gazdaságos.

Elviszem jövő héten szerelőhöz, azt mondta ha látja akkor tud rá árat mondani. Márkaszervízben 30-35e ft az 1200Ft-os tömítés cseréje. :(

Ma voltam szerelőnél, jövő szerdára tűzte ki a műtét időpontját. Elég barátságos összeget mondott, de mondta a kipuff tömítést is cserélni kell. Az olajszűrő ház tömítését már megrendeltem én.

De a szerelő azt mondta, hogy nem egyszerű, mivel a kipuff. csavarokat ha nem tudja leszedni (M8, és 10-es hatlapfejű csavar), akkor nem tudja, hogy mit csinál. Ez tényleg rosszul néz ki? Igaz 3db pedig a katalizátorba egy lyukba van eldugva.

DSCF0970_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

A hátsó ablak (5. ajtó) körül a szigetelés (kívül) gumi vagy műanyag? Mert elég durva a felülete. Nem málik szét, de van rajta pár pici lyuk a felületén, amiből arra gondolok, hogy nem lesz túl hosszú életű. Van Turtle gumiápolóm, de ha műanyag, akkor nem biztos hogy arra is jó. Egyébként a csomagtér ajtónál a belső gumi szigetelés pár helyen ki van szakadva - gondolom előző tulajnál télen befagyott, és azért szakadt ki. Ahogy néztem nem is kimondott gumi, hanem valamivel kevert, olyan habos/szivacsos a szerkezete.... Dejó hogy mindenen spórolnak!

Link to comment
Megosztás:

Ma voltam szerelőnél, jövő szerdára tűzte ki a műtét időpontját. Elég barátságos összeget mondott, de mondta a kipuff tömítést is cserélni kell. Az olajszűrő ház tömítését már megrendeltem én.

De a szerelő azt mondta, hogy nem egyszerű, mivel a kipuff. csavarokat ha nem tudja leszedni (M8, és 10-es hatlapfejű csavar), akkor nem tudja, hogy mit csinál. Ez tényleg rosszul néz ki? Igaz 3db pedig a katalizátorba egy lyukba van eldugva.

lejön az könnyedén ;)

Link to comment
Megosztás:

Ez is típushiba lehet, katalizátor cserém alkalmával az egyik csavarral megszenvedett a szerviz. Eredeti terv szerint úgy volt, hogy szólnak ha megvan az alkatrész, és egy óra alatt kicserélik. Több mint egy órát vártam, de mivel nem sikerült azt az egy csavart meglazítani sem, ott kellett hagynom, másnapra lett meg. Nem tudom, hogy oldották meg, de lehet hogy jobb, ha nem is tudom. Hallottam olyat, hogy felhevítik az anyát, és úgy könnyebben lejön, de nem biztos, hogy ez volt a megoldás.

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy olyan problémám, hogy voltam egy "arany kezű" szerelőnél aki kicserélte a féktárcsát és a betétet, csak nem nyitotta ki a csavarokat amin az olaj ki tud folyni, ezért a tartályban a max jel felett van a szint.Ez okozhat valami problémát?Ha igen akkor hogy kell orvosolni?Simán kiszippantom, mondjuk egy fecskendővel a tartályból, vagy inkább a féknyerget leszedve a csavart kinyitva inkább a fékdugattyún nyomjak?

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy olyan problémám, hogy voltam egy "arany kezű" szerelőnél aki kicserélte a féktárcsát és a betétet, csak nem nyitotta ki a csavarokat amin az olaj ki tud folyni, ezért a tartályban a max jel felett van a szint.Ez okozhat valami problémát?Ha igen akkor hogy kell orvosolni?Simán kiszippantom, mondjuk egy fecskendővel a tartályból, vagy inkább a féknyerget leszedve a csavart kinyitva inkább a fékdugattyún nyomjak?

Tartályból szívj le. Egyszerűbb. Csak arra figyelj, hogy a fecskendő tiszta és vízmentes legyen.

Link to comment
Megosztás:

Próbáltam leszedni a dobfék felső részét, de nem igazán akart megmozdulni.Kézzel megütögettem mindenfelől, de semmi.Kalapáccsal nem akartam.

Hogyan lehet azt leszedni?A torx csavart kiszedtem.

Szia! Fontos hogy a kezifek legyen kiengedve. Ha pedig lejott a dob, nehogy behuzd!

Elkepzelheto, hogy mar pereme van a dobnak, igy a fekpofakban akad. Huzd meg, usd meg erossen. Opelnal mondtak nekem, jartak mar ugy, hogy pofakkal egyutt jott le.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.