Guest Endy Elküldve Október8, 2012 Megoszt Elküldve Október8, 2012 Valaki cserélt már otthon féktárcsát és betétet?Utánna néztem, és nem egy nagy durranás, ha valakinek van nyomatékkulcsa, meg olyan speckó szerszáma amivel visszatolja a dugattyút. Kerékagy felfekvési felületét ne felejtsd el fémtisztára letakarítani és utána rézpasztával lefújni! :omg: A szerelőm is így csinálta, gondolom ért hozzá. :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
bocs Elküldve Október8, 2012 Megoszt Elküldve Október8, 2012 Valaki cserélt már otthon féktárcsát és betétet?Utánna néztem, és nem egy nagy durranás, ha valakinek van nyomatékkulcsa, meg olyan speckó szerszáma amivel visszatolja a dugattyút. Szia! Én csak hátsó fékbetétet cseréltem,a dugattyút 22-es villáskulccsal segítettem vissza (pont befér a dugattyú rovátkáiba),óvatosan nyomtam befelé a dugattyút,közben az óra mutató járásával meg egyező irányba forgattam el.A kulcs másik végén természetesen keresztül toltam egy erősebb csavarhúzót erőkar gyanánt. A művelet után ellenőrizd a fékfolyadék szintet a tartályban,nehogy a max jel fölött legyen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
DM101 Elküldve Október9, 2012 Megoszt Elküldve Október9, 2012 Szia! Én csak hátsó fékbetétet cseréltem,a dugattyút 22-es villáskulccsal segítettem vissza (pont befér a dugattyú rovátkáiba),óvatosan nyomtam befelé a dugattyút,közben az óra mutató járásával meg egyező irányba forgattam el.A kulcs másik végén természetesen keresztül toltam egy erősebb csavarhúzót erőkar gyanánt. A művelet után ellenőrizd a fékfolyadék szintet a tartályban,nehogy a max jel fölött legyen. A dob leszedéséhez hanyas torx kulcs kell? Nem akarok egy egész készletet venni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
bocs Elküldve Október9, 2012 Megoszt Elküldve Október9, 2012 A dob leszedéséhez hanyas torx kulcs kell? Nem akarok egy egész készletet venni. Nem tudom,nekem hátul is tárcsa fékes. Link to comment Megosztás: More sharing options...
DM101 Elküldve Október12, 2012 Megoszt Elküldve Október12, 2012 A fékpofának 100%-san fel kell feküdnie a féktárcsára?Nekem a kopásjelző lemez felé egy kicsit eltávolodik a tárcsától.Tehát kb olyan 70%-ban fekszik fel a tárcsára.Ez így jó, vagy valami gáz van?A tárcsa és a betét is új. A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu Link to comment Megosztás: More sharing options...
Elfi Elküldve Október12, 2012 Megoszt Elküldve Október12, 2012 Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni. Egy szerelő mondta, hogy mivel 125 ezer km van az autómban, hátul cserélni kellene a dobfékeket, pofákat, kézifékbovdeneket. De akár elég lenne felszabályoztatni is a dobféket. Ez a felszabályoztatás mit jelent valójában? És melyikkel járnék jobban? A cserével vagy a szabályozással? Köszi előre is a választ! Link to comment Megosztás: More sharing options...
DM101 Elküldve Október12, 2012 Megoszt Elküldve Október12, 2012 Én biztos cseréltetném.A korrigált javított alkatrész szerintem nem 100-as, és az is pénzbe kerül. Link to comment Megosztás: More sharing options...
GH Elküldve Október12, 2012 Megoszt Elküldve Október12, 2012 Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni. Egy szerelő mondta, hogy mivel 125 ezer km van az autómban, hátul cserélni kellene a dobfékeket, pofákat, kézifékbovdeneket. De akár elég lenne felszabályoztatni is a dobféket. Ez a felszabályoztatás mit jelent valójában? És melyikkel járnék jobban? A cserével vagy a szabályozással? Köszi előre is a választ! Én azért nem sietném el ennyire. Nekem 100e KM után úgy nézett ki a hátsó fékem, hogy még egyszer ennyit simán elmegy mielőtt bármit is kell cserélni... ez nem km függő (bár a szerelő nyilván örülne ha mennél és kicserélhetné neked..) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Krajcso Elküldve Október12, 2012 Megoszt Elküldve Október12, 2012 Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni. Egy szerelő mondta, hogy mivel 125 ezer km van az autómban, hátul cserélni kellene a dobfékeket, pofákat, kézifékbovdeneket. De akár elég lenne felszabályoztatni is a dobféket. Ez a felszabályoztatás mit jelent valójában? És melyikkel járnék jobban? A cserével vagy a szabályozással? Köszi előre is a választ! Normális esetben dobfékkel 200.000km környékén kell elkezdeni először foglalkozni, pont ez a jó benne. Szétszedés előtt egy fékhatásmérésre elvihetnéd, az 1000 Ft kb. és akkor kiderül jó-e. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szürkeastra Elküldve Október12, 2012 Megoszt Elküldve Október12, 2012 Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni. Egy szerelő mondta, hogy mivel 125 ezer km van az autómban, hátul cserélni kellene a dobfékeket, pofákat, kézifékbovdeneket. De akár elég lenne felszabályoztatni is a dobféket. Ez a felszabályoztatás mit jelent valójában? És melyikkel járnék jobban? A cserével vagy a szabályozással? Köszi előre is a választ! Az enyémben is 125 000 km van, a hátsó dobfék kb. 70%-os. Megnézetném mással is, mert nem biztos hogy cserélni kell Link to comment Megosztás: More sharing options...
mr. bb Elküldve Október13, 2012 Megoszt Elküldve Október13, 2012 nekem állandóan szétesett a dobfék belseje . hetente rakták össze. mire rájöttek, hogy az autómatikát szabályozó kis fém pöcök lyuka annyira ki volt tágulva, leesett a rugó róla és nagyon szép hangon muzsikált a dobban kb 170000km nél csere volt minden: pofák, dobok, rugók, munkahangerek és hátsó kézifékbowden. csapágy még gyári 230E km+ Link to comment Megosztás: More sharing options...
DM101 Elküldve Október15, 2012 Megoszt Elküldve Október15, 2012 Mióta ki lett cserélve a féktárcsa és a betét, a jobb kerék felől cicergő (jobb szót nem találtam rá) hang jön.Ha rálépek a fékre egy kicsit, akkor abbahagyja, de kis idő múlva megint elkezdi.Lehet hogy az egyik fékbetét nem megy vissza a helyére és hozzáér a tárcsához?A féknyereg levételéhez hányas dugókulcs kell? Link to comment Megosztás: More sharing options...
adyy Elküldve Október16, 2012 Megoszt Elküldve Október16, 2012 Mióta ki lett cserélve a féktárcsa és a betét, a jobb kerék felől cicergő (jobb szót nem találtam rá) hang jön.Ha rálépek a fékre egy kicsit, akkor abbahagyja, de kis idő múlva megint elkezdi.Lehet hogy az egyik fékbetét nem megy vissza a helyére és hozzáér a tárcsához?A féknyereg levételéhez hányas dugókulcs kell? Nálam is pont ugyanez a helyzet. Ráadásul nekem nincs a kocsiban ABS, így egy kis-közepes erejű fékezésnél esős időben egyből blokkol a jobb eleje... A féknyereg levételéhez ha jól emlékszem, akkor egy 7-es imbuszkulcs kell, 2 csavar fogja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
DM101 Elküldve Október16, 2012 Megoszt Elküldve Október16, 2012 Nálam is pont ugyanez a helyzet. Ráadásul nekem nincs a kocsiban ABS, így egy kis-közepes erejű fékezésnél esős időben egyből blokkol a jobb eleje... A féknyereg levételéhez ha jól emlékszem, akkor egy 7-es imbuszkulcs kell, 2 csavar fogja. Utána néztem, hogy amin a két fékpofa csúszkál, azt kéne egy kicsit megtisztítatnom, reszelgetnem, meg rézpasztával bekenni.Ha nem esik az eső akkor megcsinálom.Az imbusz az nem 6-os ?Ha jól tudom akkor 2-4-6-8-10.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mantec Elküldve Október16, 2012 Megoszt Elküldve Október16, 2012 T DM101! 7-es. Dolgozd fel lelkileg! Link to comment Megosztás: More sharing options...
DM101 Elküldve Október16, 2012 Megoszt Elküldve Október16, 2012 T DM101! 7-es. Dolgozd fel lelkileg! Ígérem neked, hogy megpróbálom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
jfirpo Elküldve Október17, 2012 Megoszt Elküldve Október17, 2012 Sziasztok! Egy 2001-es gépem van, motorkód: Z12XE. Eléggé zajos volt az utóbbi időben az autó , ezért a hétvégén komplett vezérműlánc csere történt (lánc, fogaskerekek). Az autó hangja szép csendes lett, de azóta ég a motorvezérlő rendszer (sárga motor alakú) lámpa a műszerfalon. A hibát kivillogtatva 0340=Vezérműtengely helyzet-jeladó funkció-rendellenesség hibát kaptam! :icon7: Mit lehet ezzel kezdeni, hogy megszűnjön a hiba? Segítsetek! :cry: Link to comment Megosztás: More sharing options...
akoskombi Elküldve Október18, 2012 Megoszt Elküldve Október18, 2012 Nálam a jobb hátsó fék csinálja ezt (tárcsafék) a néha cicergést. Sajnos már látszik is nyoma a tárcsán. Ehhez felújítókészlet érdemes foglalkozni, vagy pofa csere két oldalt? Tárcsa és betétcsere tavaly volt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
DM101 Elküldve Október18, 2012 Megoszt Elküldve Október18, 2012 Nálam a jobb hátsó fék csinálja ezt (tárcsafék) a néha cicergést. Sajnos már látszik is nyoma a tárcsán. Ehhez felújítókészlet érdemes foglalkozni, vagy pofa csere két oldalt? Tárcsa és betétcsere tavaly volt. Nem tudom, hogy mi okozza, de ahogy sikerül vennem egy francos 7-es kulcsot szétszedem és megpróbálok rájönni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
DM101 Elküldve Október18, 2012 Megoszt Elküldve Október18, 2012 Szétszedtem a féket.A lényeg, hogy a két fékbetét két végét reszelővel meg kellett reszeli, mert sok volt rajta a festék és nem illeszkedett normálisan a féknyeregre.A féknyeregnek azt a részét is megpucoltam drótkefével amire ráilleszkedik a fékbetét.Tehát szerintem nem tudott normálisan visszamenni a fékbetét, vagy egyszerűen beragadt egy pozícióba és azért adta azt a hangot, és azért melegedett mint az állat.Miután megcsináltam azt amit leírtam, hangot sem hallottam, illetve a tárcsa sem volt tűzforró, csak langyos. Az egészben csak az idegesít, hogy 6000Ft-ot kért a szerelő a cseréért, és én csináltam meg végül is normálisan.Nem is értem, hogy miért mentem egy tárcsa és betét cserével szerelőhöz. Mind 1! Ez volt a tanulópénz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
GH Elküldve Október19, 2012 Megoszt Elküldve Október19, 2012 Szétszedtem a féket.A lényeg, hogy a két fékbetét két végét reszelővel meg kellett reszeli, mert sok volt rajta a festék és nem illeszkedett normálisan a féknyeregre.A féknyeregnek azt a részét is megpucoltam drótkefével amire ráilleszkedik a fékbetét.Tehát szerintem nem tudott normálisan visszamenni a fékbetét, vagy egyszerűen beragadt egy pozícióba és azért adta azt a hangot, és azért melegedett mint az állat.Miután megcsináltam azt amit leírtam, hangot sem hallottam, illetve a tárcsa sem volt tűzforró, csak langyos. Az egészben csak az idegesít, hogy 6000Ft-ot kért a szerelő a cseréért, és én csináltam meg végül is normálisan.Nem is értem, hogy miért mentem egy tárcsa és betét cserével szerelőhöz. Mind 1! Ez volt a tanulópénz. milyen betét egyébként? Link to comment Megosztás: More sharing options...
DM101 Elküldve Október19, 2012 Megoszt Elküldve Október19, 2012 Textar a betét, és Ferodo a tárcsa. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Október19, 2012 Megoszt Elküldve Október19, 2012 Textar a betét, és Ferodo a tárcsa. A textar betét jó. :) A brembó féktárcsa jobb. Én Brembo-textar-al fogok majd próbálkozni. Ismerősömnek is mondták a brembó tárcsa hatásosabb kicsit mint a gyári. Én nem igazán vagyok elégedett a fékkel. :) Igaz motor sem ártana valami nagyobb, 200Le körül már menne. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
sixday Elküldve Október19, 2012 Megoszt Elküldve Október19, 2012 Tegnap cseréltem gyertyákat az autóban (X16XEL) és szomorúan tapasztaltam hogy a 2-es hengernél olajos a gyertya, úgyhogy szelepfedél tömítés csere. Kérdés hogy milyen tömítést vegyek? A gyári 10 rugó, utángyártottból mit érdemes venni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Október19, 2012 Megoszt Elküldve Október19, 2012 Z14XEP motoromnál a szűrőbetét foglalat ahol a blokkhoz csatlakozik, az folyat... :( 1500km alatt 2dl olaj, nem gazdaságos. Elviszem jövő héten szerelőhöz, azt mondta ha látja akkor tud rá árat mondani. Márkaszervízben 30-35e ft az 1200Ft-os tömítés cseréje. :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts