Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

lényeges hogy hideg motornál csináld..,lecsavar a kiegyenlítő tartály sapkáját ,majd vissza ..

készülj fel rá hogy beletörik..

ha igen ,kell egy 8as menetfúró ,azzal ki tudod takarítani a betörést

majd belefújsz ÓVATOSAN a lehúzott csőbe ,ekkor valamennyire kimossa a törmeléket

majd becsavar a fém :),és vissza tesz a csövet

más feladat nincs,esetleg utántöltés ... de hideg mocinál nincs folyás

Köszönöm
Link to comment
Megosztás:

majd belefújsz ÓVATOSAN a lehúzott csőbe ,ekkor valamennyire kimossa a törmeléket

Egyenesen az arcodba ha nem hajolsz el időben, ugyebár:D!

-XEP ben meg megnyúlik a lánc,-> Nekem a komplett vezérléscsere orvosolta... 80-90ezerft

-szétesik a twinport szelep, -> Ilyen ne legyen:)!

-eltörik a vezérmütengely, -> Ellenőrzés, szerencsére nem volt laza... :) Párezer:)

-pici vizhiánytól hengerfejes lesz amit csak cserével lehet orvosolni, -> A gondos gazda odafigyel, a műanyagcsonkot meg lecseréli:)! 3-4ezer

-folyik a főtengely szimering, -> Ez is volt már, 100 000-kmnél, valami főtengelyaggyal együtt cserélték... kb. 20-25ezer

-és tönkremegy a főtengely jeladó. -> Ilyenem se legyen... :)

Illetve ha az akku lemerül, és úgy bikázod ahogy nem szabad, akkor kicsapja az ECU -t. -> Ezt jó tudni, köszönöm az infót, odafigyelek:)!

Link to comment
Megosztás:

:D :D

az a helyzet hogy kb 200e-250ekm bír a twp :(

Hmm... Ez nem jó hír, de most járok 138ezernél, évente megyek 12-14ezret, remélem 250eig legalább kibírja és akkor sokáig nem lesz még vele gond, gyűjtögetek-gyűjtögetek és lehet pont addigra újabb lesz:)! Amúgy lehet hogy még a néhai nyomtatott Opel magazinban olvastam egy majdnem 700 000km-t futott 1.4 Astráról, kuplungot kellett benne cserélni 350-400körül és ennyi...

Ha ez igaz, akkor ez viszont több mint megnyugtató, viszont nem emlékszem hogy XEP volt-e, ami ugye a lényeg...:(!

Link to comment
Megosztás:

lényeges hogy hideg motornál csináld..,lecsavar a kiegyenlítő tartály sapkáját ,majd vissza ..

készülj fel rá hogy beletörik..

ha igen ,kell egy 8as menetfúró ,azzal ki tudod takarítani a betörést

majd belefújsz ÓVATOSAN a lehúzott csőbe ,ekkor valamennyire kimossa a törmeléket

majd becsavar a fém :),és vissza tesz a csövet

más feladat nincs,esetleg utántöltés ... de hideg mocinál nincs folyás

Édesapám corsa Z12XEP-jében is lesz egy ilyen műtét.

Link to comment
Megosztás:

Ügyes. A szivargyújtóhoz kell gyújtás... Az aztán szívja... Meg a ventilátor...

Csak hogy ne essek ki annyira hülyén, ez egy Laguna, van olyan állása a kulcsnak, amikor csak a rádió, a szivargyújtó meg a ventilátor kapnak áramot, nem kap minden (ablakemelők, ablaktörlők, műszerfalvilágítás és a gyújtás biztosan nem). De ja, ez volt az első alkalom, hogy az inverterről használtam a laptopot, majd legközelebb jobban vigyázok, lekapcsolom, amikor elkezd sípolni.
Link to comment
Megosztás:

Ezt honnan veszed? Csak 4200-nél nyit, ha ritkán jársz ott akkor nincs gond. vagy rosszul gondolom?

Ha sosem mozgatod meg, akkor meg berakodik kosszal és akkor sem fog nyitni, amikor kellene. Kb. mint a változó geometriás turbó. Ha azt se hajtod meg néha, akkor berakodik kosszal az állító rész, aztán amikor kellene mozdulnia, akkor meg nem fog.

A redline a day keeps the mechanic away :hiya:

Link to comment
Megosztás:

T imy!

Az ábra:

-Cooling

-Water Pump And Fittings (F12 ábra).

Az alkatrész:

A tettes (SHW) vízpumpájának ábráján nem szerepel külön cikkszámmal (13-20), csak az előző beszállító (Pierburg) vízpumpájának ábráján van jelölve (1-12).

Ott ez az alkatrész a 2. számú.

De - ismételten mondom - ott más méretű, és fémből van.

A szükséges alkatrészek:

Opel katalógus szám:

-13 36 376 -csatlakozóidom

-13 36 377 -O-gyűrű

Ezúton, ismételten csókoltatom az SHW összes fejlesztőmérnökét!

Egy kecskével.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy problémába ütköztem, olajcsere közben! És segítséget szeretnék kérni!

Valamiért jobbnak látta az opel, hogy nem sima fémházas olajszűrőt tett a kocsiba hanem amibe szűrő betétet kell cserélni!

És valamiért az istenért nem tudom kilazítani a kupakját mert az egész fémház megmozdul! És nem nagyon szeretnék kárt okozni benne!

az autó G astra Z18XE

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2005-ös Astra G 1.4 Twinport-om elérte 100 000-ik km-ét.

Arra lennék kiváncsi van e valami amire oda kell figyelni a karbantartásnál vagy ajánlott e vmit cserélni a motoron ennyi km után. pl.vezérműlánc, vízpumpa , kell e olajviszkozitást váltani (Jelenleg Mol Dynamic synt 5w-30) stb

A autó karbantartását többnyire magam csinálom.

A válaszokat előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Külső (bal) visszapillantó tükröt kellett cserélnem. Csak tükörlap a hozzá tartozó műanyag lappal.

3 gömbfejjel (fogjuk rá) lehet felpattintani, ebből a középsőt, és a felső-t sikerült bepattintani, de a jobb szélsőt(ami az oldal irányú mozgásért felel), abba nem ugrik bele.

Járt már valaki így? Mi lehet a megoldás?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2005-ös Astra G 1.4 Twinport-om elérte 100 000-ik km-ét.

Arra lennék kiváncsi van e valami amire oda kell figyelni a karbantartásnál vagy ajánlott e vmit cserélni a motoron ennyi km után. pl.vezérműlánc, vízpumpa , kell e olajviszkozitást váltani (Jelenleg Mol Dynamic synt 5w-30) stb

A autó karbantartását többnyire magam csinálom.

A válaszokat előre is köszönöm.

Én csak a szokásos olaj+szűrők cseréjét csináltam, meg egy fékolaj cserét...

Ha nincs vele gond akkor szerintem ennyi, esetleg olajból tehetsz bele valami korszerűbb dexos2-eset (pl MOL dynamic gold 5w-30)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Külső (bal) visszapillantó tükröt kellett cserélnem. Csak tükörlap a hozzá tartozó műanyag lappal.

3 gömbfejjel (fogjuk rá) lehet felpattintani, ebből a középsőt, és a felső-t sikerült bepattintani, de a jobb szélsőt(ami az oldal irányú mozgásért felel), abba nem ugrik bele.

Járt már valaki így? Mi lehet a megoldás?

Igen, ezt én is megettem. Gondolom te is valami utángyártott kakát vettél hozzá, kb 2000ft környékén. Egyet eltörtem, a másodikat harmadik nekifutásra tudtam beletenni, a teremtő lelkes, de nem túl megtisztelő emlegetése közepette!

Harcolj!

Link to comment
Megosztás:

Szaisztok!

Nemrég vettem meg életem első autóját, egy 3 ajtós ferdehátú G-s Astrtát. Mivel vásárlás után egyből nagyszervizen esik át, a kormánymű is cserélve lesz, mert folyatja az olajat rendesen.

Utánanéztem, hogy többféle kormányművel szerelték ezeket, Delphi, valamint TRW 1. és 2. generációs változatokról tudok.

Kérdés: ha mondjuk TRW-s kormánymű van benne, akkor minden további nélkül tehetnek bele Delphiset? Szervos mindkettő.

Előre is ksözönöm a válasz!

Link to comment
Megosztás:

F1 után némi barkács T kartárssal :)

Az első képen egy szimpatikus uriember látható amint közelít az autó felé :D

WP_000286_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

WP_000288_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

WP_000289_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Egyébként 102.000km volt a gyári gátlóban. Műszeresen mérve nem tűnt rossznak, de voltak jelek amik arra késztettek hogy inkább cseréljek. A különbség megdöbbentő...

Link to comment
Megosztás:

egy kis technika info..

kell hozzá egy emelő ,majd egy tartóbakra kiváltani,kereket levenni,a rugótányért kissé megemelni,

a felső csavarhoz E18-as kulcs kell,az alsóhoz E20-as (ide valszeg a dugókulcs+racsni nem fér be ,én se azzal szedtem ki)

kicsavar a csavarokat..

majd berakás.. először a felső csavar majd az alját hozzá emel kézzel és becsavar az alsót.

kb ennyi kicserélni a hátsó gátlót. :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.