Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Annyit mondjatok még meg legyetek kedvesek, milyen olajat vegyek, ha évi 9-10e Km-t megyek csak...Melyik ár/érték arányban a legjobb nekem? Köszi!

GM 5W30 Dexos 2

Elküldve

Üdv,

2002-es Astra G-ben kell váltóolajat cserélnem. (X12XE) Viszont nem találom sem a leeresztő csavarját sem pedig a feltöltési helyét. Ezen a képen valaki be tudná nekem jelölni, hogy kb-ra merre keressem a felöltőjét? Illetve hogy merre lehet a leeresztője?

Köszi

Elküldve

Leeresztőcsavar tudtommal nincs, az Opel kézi váltóit gyárilag élettartam-olajjal töltik fel, ami azt jelenti hogy ha nincs megbontva a váltó, akkor az autó egész élettartama alatt nem kell olajat cserélni benne (ha meg meg van bontva akkor meg úgyis kifolyik belőle). A feltöltést passzolom, talán a kulissza tetején látható fekete kupak lenne az (a kép közepén)?

Elküldve

Leeresztőcsavar tudtommal nincs, az Opel kézi váltóit gyárilag élettartam-olajjal töltik fel, ami azt jelenti hogy ha nincs megbontva a váltó, akkor az autó egész élettartama alatt nem kell olajat cserélni benne (ha meg meg van bontva akkor meg úgyis kifolyik belőle). A feltöltést passzolom, talán a kulissza tetején látható fekete kupak lenne az (a kép közepén)?

Köszi a választ, viszont bontás nélkül nekem mindeféleképp le kell eresztenem. A fekete kupakos rész a szellőztetője, ott nem lehet utántölteni.
Elküldve

Leeresztőcsavar tudtommal nincs, az Opel kézi váltóit gyárilag élettartam-olajjal töltik fel, ami azt jelenti hogy ha nincs megbontva a váltó, akkor az autó egész élettartama alatt nem kell olajat cserélni benne (ha meg meg van bontva akkor meg úgyis kifolyik belőle). A feltöltést passzolom, talán a kulissza tetején látható fekete kupak lenne az (a kép közepén)?

Talán itt a megoldás.
Elküldve

Jól emlékszem, hogy a hátsó dobféket a kerék le és a központosító csavar kicsavarása után simán le kellene tudni szedni? Mert akkor nekem rendesen odarohadt. Nem akartam nagyon erőltetni, gondoltam megkérdezem, Ha így van akkor kicsit jobban oda kell "hatnom". :)

Elküldve

Jól emlékszem, hogy a hátsó dobféket a kerék le és a központosító csavar kicsavarása után simán le kellene tudni szedni? Mert akkor nekem rendesen odarohadt. Nem akartam nagyon erőltetni, gondoltam megkérdezem, Ha így van akkor kicsit jobban oda kell "hatnom". :)

Igen, csak a kerék és az pici csavar fogja. Ugyanakkor előfordulhat hogy olyan válla van már a dobnak, hogy a fékpofa beleakad. Ezért előfordulhat, hogy nem lehet leszedni. Ezért kell 2-3-4 évente leköszörülni.

Elküldve

Igen, csak a kerék és az pici csavar fogja. Ugyanakkor előfordulhat hogy olyan válla van már a dobnak, hogy a fékpofa beleakad. Ezért előfordulhat, hogy nem lehet leszedni. Ezért kell 2-3-4 évente leköszörülni.

Inkább esztergálni! :smartass:

Elküldve

Inkább esztergálni! :smartass:

Az opeléknál ahova én járok, ott kézi köszörűvel köszörülik körbe....

Eszterga gépük nincs. Mondjuk még nem is láttam szervizben. Nyilván nem atom pontos, de csak a leszedhetőség a szempont. Ezért csak ujjal tapogatják, hogy maradt-e váll.

Elküldve

Igen, csak a kerék és az pici csavar fogja. Ugyanakkor előfordulhat hogy olyan válla van már a dobnak, hogy a fékpofa beleakad. Ezért előfordulhat, hogy nem lehet leszedni. Ezért kell 2-3-4 évente leköszörülni.

Gondolom ha csak a válla tartja, akkor azért mocrog, és nem úgy áll, mintha oda lenne csavarozva. :D

köszi mindenkinek, hétvégén majd lekapom akkor, meg átviszem sógoromhoz, esztergálni.

Elküldve

Az opeléknál ahova én járok, ott kézi köszörűvel köszörülik körbe....

Eszterga gépük nincs. Mondjuk még nem is láttam szervizben. Nyilván nem atom pontos, de csak a leszedhetőség a szempont. Ezért csak ujjal tapogatják, hogy maradt-e váll.

Mondjuk én a féktárcsa vállát flex-szel szedtem le, mert lusta voltam elvinni az esztergályos ismerőshöz.

Elküldve

Hali a véleményeteket szeretném kérni. Januárba vettem egy 2000-es x14xe motoros g astrát. A probléma a következő januárba vettem mikor voltak a nagy hidegek, semmi furcsa hang nem hallatszott a sebességváltóból, könnyen jár sebességbe nem halható belőle semmilyen hang. a kuplung se csúszik. ahogy elkezdett melegedni az idő azt vettem észre, hogy mikor beindítom üresbe elkezdett ilyen kattogó hangot adni a váltó de nem rendszeresen csinálja csak mostanában egyre gyakrabban. Ha benyomom a kuplungot, akkor elhalgat, ha vissza felengedem akkor megint halható. Mikor már bemelegedett van hogy akkor is csinálja de már nem olyan rendszerességgel. Mi lehet a probléma?

Elküldve

1-2hónapja énis kérdeztem ugyanezt itt,mert nálam is előjött a hideg idők óta...írta is 1-2 ember hogy nála is előjött ez,de senki nem tudta hogy mi lehet pontosan :S

Elküldve

Hali a véleményeteket szeretném kérni. Januárba vettem egy 2000-es x14xe motoros g astrát. A probléma a következő januárba vettem mikor voltak a nagy hidegek, semmi furcsa hang nem hallatszott a sebességváltóból, könnyen jár sebességbe nem halható belőle semmilyen hang. a kuplung se csúszik. ahogy elkezdett melegedni az idő azt vettem észre, hogy mikor beindítom üresbe elkezdett ilyen kattogó hangot adni a váltó de nem rendszeresen csinálja csak mostanában egyre gyakrabban. Ha benyomom a kuplungot, akkor elhalgat, ha vissza felengedem akkor megint halható. Mikor már bemelegedett van hogy akkor is csinálja de már nem olyan rendszerességgel. Mi lehet a probléma?

Üdv!

Mivel már volt első, akkor második blikkre én azt mondanám, hogy a nyelestengely-csapágy a hunyó. :icon1: Én úgy tudom, ha a zaj a kuplung kinyomásakor keletkezik, akkor a kinyomó-csapágy "zajong", viszont ha felengedett kuplungnál, akkor a fent említett alkatrész. (F Astrámnál mondták ezt az Opel service-ben).

Ha mégse, akkor sorry.

Elküldve

Hát köszönöm a hozzászólásokat, tegnap pont voltam egy szerelőnél aki vágja az ilyen témákat, szerinte a fogaskerekek a váltóba. Azt mondta semmi kép se a nyeles tengely csapágy, meg néztük a kuplungot is mikor fogási pontig nyomtam be már akkor is elhalgatott a váltó, olajszintet ellenőriztünk benne de az jó. Azt mondta lehet hogy megáll pár hónapon belül de az is lehet hogy évekig is elmegy. A lényeg, hogy ha megáll akkor egy bontottat tenni bele mert az olcsóbb mint egy váltó felújítás, vagy lekapja szétszedi és megnézi, hogy hogy mi is a naj, de inkább hajtom míg meg nem döglik mert a váltó leszedés +megnézés munkadíja majdnem kitesz egy bontottnak a felét.

Elküldve

esetleg még annyit lehetne csinálni,hogy valami kis adalékot vagy valamit beletenni, amitől talán még jobb lesz a kenése, csak én ezt nem tudom, hogy mit lehetne beletenni a gyári szintetikus váltóoljaba.

Elküldve

Érdemes lecserélni a hűtőfolyadékot, vagy sem?

Tudom, elvileg nem kell...csak van-e gyakorlati haszna? Vagy ezekben a motorokban nem szennyeződik?

Elküldve

Érdemes lecserélni a hűtőfolyadékot, vagy sem?

Tudom, elvileg nem kell...csak van-e gyakorlati haszna? Vagy ezekben a motorokban nem szennyeződik?

Nekem 60.000km-nél volt cserélve 6 éves korában amikor a vezérlést cserélték. Tegnapelőtt került bele a 100.000-ik km. 9 éves a kicsike.

Bár a tiéd láncos és ott optimális esetben nem sűrűn kell vezérlést cserélni! :D

Elküldve

Nekem 60.000km-nél volt cserélve 6 éves korában amikor a vezérlést cserélték. Tegnapelőtt került bele a 100.000-ik km. 9 éves a kicsike.

Bár a tiéd láncos és ott optimális esetben nem sűrűn kell vezérlést cserélni! :D

Bízok benne, hogy nem mostanában kell vezérlést cserélnem. Bár hallani olyat hogy 100e-nél cserélni kellett, de nekem tavaly nyáron, még feszes volt. (65e), most van benne ~76e.

Elküldve

Sziasztok!

Tudna segíteni nekem valaki? Azzal kezdődött a gubanc, hogy nem indult, (Z16XE) ac pumpa csere, az autó elindult de csak 3 henger. 1 hét után megint nem indult, másik szerelő a berakott ac pumpa szar újat bele elindult, viszont megint csak 3 henger. Trafóhíd csere az autó mükszik de 2 hétig, most pillanatnyilaf megint nem megy csak 3 henger. Kérdés mit tegyek? Vegyek megint tarfóhídat? Van valami ami ezt kilőheti? Várom a válaszokat előre is köszi. Még annyi hogy AGR szelep le van zárva 2 éve.

Elküldve

Sziasztok,

Ilyen ajánlatot kaptam a v.terán a 3. éves szervízemhez alkatrészre:

Ezek lennének az árak:

-GM Dexos 2 5W30 5 liter motorolajj: 5.690,-Ft

- olajszűrő: 2.535.- gyári beszállítói termék

- levegőszűrő: 2.455.- gyári beszállítói termék, 1.390.- után gyártott,

- 0,5 L fékolaj 990Ft (erről nem írt többet az eladó, így én sem tudom, hogy milyen típus/gyártmány)

Mindegyik vadi új, és az olaj bontatlan.

+ 1115Ft lenne hozzám Miskolcra a posta, és nem tudom kell e benzinszűrő, de még sosem cseréltem a 3 év alatt. Levegőszűrőben eddig is jó volt mindíg az utánygártott termék.Pollenszűrőt majd veszek boltban, mert tavaly is megnézte a boltos, hogy nekem melyik kell, mivel nem értek hozzá. Mit szóltok ezekhez?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.