Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  On 2012. 03. 08. at 8:10, mark.m írta:

Annyit mondjatok még meg legyetek kedvesek, milyen olajat vegyek, ha évi 9-10e Km-t megyek csak...Melyik ár/érték arányban a legjobb nekem? Köszi!

GM 5W30 Dexos 2

Elküldve

Üdv,

2002-es Astra G-ben kell váltóolajat cserélnem. (X12XE) Viszont nem találom sem a leeresztő csavarját sem pedig a feltöltési helyét. Ezen a képen valaki be tudná nekem jelölni, hogy kb-ra merre keressem a felöltőjét? Illetve hogy merre lehet a leeresztője?

Köszi

Elküldve

Leeresztőcsavar tudtommal nincs, az Opel kézi váltóit gyárilag élettartam-olajjal töltik fel, ami azt jelenti hogy ha nincs megbontva a váltó, akkor az autó egész élettartama alatt nem kell olajat cserélni benne (ha meg meg van bontva akkor meg úgyis kifolyik belőle). A feltöltést passzolom, talán a kulissza tetején látható fekete kupak lenne az (a kép közepén)?

Elküldve
  On 2012. 03. 10. at 16:09, tgabika76 írta:

Leeresztőcsavar tudtommal nincs, az Opel kézi váltóit gyárilag élettartam-olajjal töltik fel, ami azt jelenti hogy ha nincs megbontva a váltó, akkor az autó egész élettartama alatt nem kell olajat cserélni benne (ha meg meg van bontva akkor meg úgyis kifolyik belőle). A feltöltést passzolom, talán a kulissza tetején látható fekete kupak lenne az (a kép közepén)?

Köszi a választ, viszont bontás nélkül nekem mindeféleképp le kell eresztenem. A fekete kupakos rész a szellőztetője, ott nem lehet utántölteni.
Elküldve
  On 2012. 03. 10. at 16:09, tgabika76 írta:

Leeresztőcsavar tudtommal nincs, az Opel kézi váltóit gyárilag élettartam-olajjal töltik fel, ami azt jelenti hogy ha nincs megbontva a váltó, akkor az autó egész élettartama alatt nem kell olajat cserélni benne (ha meg meg van bontva akkor meg úgyis kifolyik belőle). A feltöltést passzolom, talán a kulissza tetején látható fekete kupak lenne az (a kép közepén)?

Talán itt a megoldás.
Elküldve

Jól emlékszem, hogy a hátsó dobféket a kerék le és a központosító csavar kicsavarása után simán le kellene tudni szedni? Mert akkor nekem rendesen odarohadt. Nem akartam nagyon erőltetni, gondoltam megkérdezem, Ha így van akkor kicsit jobban oda kell "hatnom". :)

Elküldve
  On 2012. 03. 13. at 11:21, speter írta:

Jól emlékszem, hogy a hátsó dobféket a kerék le és a központosító csavar kicsavarása után simán le kellene tudni szedni? Mert akkor nekem rendesen odarohadt. Nem akartam nagyon erőltetni, gondoltam megkérdezem, Ha így van akkor kicsit jobban oda kell "hatnom". :)

Igen, csak a kerék és az pici csavar fogja. Ugyanakkor előfordulhat hogy olyan válla van már a dobnak, hogy a fékpofa beleakad. Ezért előfordulhat, hogy nem lehet leszedni. Ezért kell 2-3-4 évente leköszörülni.

Elküldve
  On 2012. 03. 13. at 11:56, Stofl írta:

Igen, csak a kerék és az pici csavar fogja. Ugyanakkor előfordulhat hogy olyan válla van már a dobnak, hogy a fékpofa beleakad. Ezért előfordulhat, hogy nem lehet leszedni. Ezért kell 2-3-4 évente leköszörülni.

Inkább esztergálni! :smartass:

Elküldve
  On 2012. 03. 13. at 15:53, gezoli írta:

Inkább esztergálni! :smartass:

Az opeléknál ahova én járok, ott kézi köszörűvel köszörülik körbe....

Eszterga gépük nincs. Mondjuk még nem is láttam szervizben. Nyilván nem atom pontos, de csak a leszedhetőség a szempont. Ezért csak ujjal tapogatják, hogy maradt-e váll.

Elküldve
  On 2012. 03. 13. at 11:56, Stofl írta:

Igen, csak a kerék és az pici csavar fogja. Ugyanakkor előfordulhat hogy olyan válla van már a dobnak, hogy a fékpofa beleakad. Ezért előfordulhat, hogy nem lehet leszedni. Ezért kell 2-3-4 évente leköszörülni.

Gondolom ha csak a válla tartja, akkor azért mocrog, és nem úgy áll, mintha oda lenne csavarozva. :D

köszi mindenkinek, hétvégén majd lekapom akkor, meg átviszem sógoromhoz, esztergálni.

Elküldve
  On 2012. 03. 13. at 16:21, Stofl írta:

Az opeléknál ahova én járok, ott kézi köszörűvel köszörülik körbe....

Eszterga gépük nincs. Mondjuk még nem is láttam szervizben. Nyilván nem atom pontos, de csak a leszedhetőség a szempont. Ezért csak ujjal tapogatják, hogy maradt-e váll.

Mondjuk én a féktárcsa vállát flex-szel szedtem le, mert lusta voltam elvinni az esztergályos ismerőshöz.

Elküldve

Hali a véleményeteket szeretném kérni. Januárba vettem egy 2000-es x14xe motoros g astrát. A probléma a következő januárba vettem mikor voltak a nagy hidegek, semmi furcsa hang nem hallatszott a sebességváltóból, könnyen jár sebességbe nem halható belőle semmilyen hang. a kuplung se csúszik. ahogy elkezdett melegedni az idő azt vettem észre, hogy mikor beindítom üresbe elkezdett ilyen kattogó hangot adni a váltó de nem rendszeresen csinálja csak mostanában egyre gyakrabban. Ha benyomom a kuplungot, akkor elhalgat, ha vissza felengedem akkor megint halható. Mikor már bemelegedett van hogy akkor is csinálja de már nem olyan rendszerességgel. Mi lehet a probléma?

Elküldve

1-2hónapja énis kérdeztem ugyanezt itt,mert nálam is előjött a hideg idők óta...írta is 1-2 ember hogy nála is előjött ez,de senki nem tudta hogy mi lehet pontosan :S

Elküldve
  On 2012. 03. 14. at 10:01, nagy891229 írta:

Hali a véleményeteket szeretném kérni. Januárba vettem egy 2000-es x14xe motoros g astrát. A probléma a következő januárba vettem mikor voltak a nagy hidegek, semmi furcsa hang nem hallatszott a sebességváltóból, könnyen jár sebességbe nem halható belőle semmilyen hang. a kuplung se csúszik. ahogy elkezdett melegedni az idő azt vettem észre, hogy mikor beindítom üresbe elkezdett ilyen kattogó hangot adni a váltó de nem rendszeresen csinálja csak mostanában egyre gyakrabban. Ha benyomom a kuplungot, akkor elhalgat, ha vissza felengedem akkor megint halható. Mikor már bemelegedett van hogy akkor is csinálja de már nem olyan rendszerességgel. Mi lehet a probléma?

Üdv!

Mivel már volt első, akkor második blikkre én azt mondanám, hogy a nyelestengely-csapágy a hunyó. :icon1: Én úgy tudom, ha a zaj a kuplung kinyomásakor keletkezik, akkor a kinyomó-csapágy "zajong", viszont ha felengedett kuplungnál, akkor a fent említett alkatrész. (F Astrámnál mondták ezt az Opel service-ben).

Ha mégse, akkor sorry.

Elküldve

Hát köszönöm a hozzászólásokat, tegnap pont voltam egy szerelőnél aki vágja az ilyen témákat, szerinte a fogaskerekek a váltóba. Azt mondta semmi kép se a nyeles tengely csapágy, meg néztük a kuplungot is mikor fogási pontig nyomtam be már akkor is elhalgatott a váltó, olajszintet ellenőriztünk benne de az jó. Azt mondta lehet hogy megáll pár hónapon belül de az is lehet hogy évekig is elmegy. A lényeg, hogy ha megáll akkor egy bontottat tenni bele mert az olcsóbb mint egy váltó felújítás, vagy lekapja szétszedi és megnézi, hogy hogy mi is a naj, de inkább hajtom míg meg nem döglik mert a váltó leszedés +megnézés munkadíja majdnem kitesz egy bontottnak a felét.

Elküldve

esetleg még annyit lehetne csinálni,hogy valami kis adalékot vagy valamit beletenni, amitől talán még jobb lesz a kenése, csak én ezt nem tudom, hogy mit lehetne beletenni a gyári szintetikus váltóoljaba.

Elküldve

Érdemes lecserélni a hűtőfolyadékot, vagy sem?

Tudom, elvileg nem kell...csak van-e gyakorlati haszna? Vagy ezekben a motorokban nem szennyeződik?

Elküldve
  On 2012. 03. 16. at 5:49, imy írta:

Érdemes lecserélni a hűtőfolyadékot, vagy sem?

Tudom, elvileg nem kell...csak van-e gyakorlati haszna? Vagy ezekben a motorokban nem szennyeződik?

Nekem 60.000km-nél volt cserélve 6 éves korában amikor a vezérlést cserélték. Tegnapelőtt került bele a 100.000-ik km. 9 éves a kicsike.

Bár a tiéd láncos és ott optimális esetben nem sűrűn kell vezérlést cserélni! :D

Elküldve
  On 2012. 03. 16. at 6:06, gezoli írta:

Nekem 60.000km-nél volt cserélve 6 éves korában amikor a vezérlést cserélték. Tegnapelőtt került bele a 100.000-ik km. 9 éves a kicsike.

Bár a tiéd láncos és ott optimális esetben nem sűrűn kell vezérlést cserélni! :D

Bízok benne, hogy nem mostanában kell vezérlést cserélnem. Bár hallani olyat hogy 100e-nél cserélni kellett, de nekem tavaly nyáron, még feszes volt. (65e), most van benne ~76e.

Elküldve

Sziasztok!

Tudna segíteni nekem valaki? Azzal kezdődött a gubanc, hogy nem indult, (Z16XE) ac pumpa csere, az autó elindult de csak 3 henger. 1 hét után megint nem indult, másik szerelő a berakott ac pumpa szar újat bele elindult, viszont megint csak 3 henger. Trafóhíd csere az autó mükszik de 2 hétig, most pillanatnyilaf megint nem megy csak 3 henger. Kérdés mit tegyek? Vegyek megint tarfóhídat? Van valami ami ezt kilőheti? Várom a válaszokat előre is köszi. Még annyi hogy AGR szelep le van zárva 2 éve.

Elküldve

Sziasztok,

Ilyen ajánlatot kaptam a v.terán a 3. éves szervízemhez alkatrészre:

Ezek lennének az árak:

-GM Dexos 2 5W30 5 liter motorolajj: 5.690,-Ft

- olajszűrő: 2.535.- gyári beszállítói termék

- levegőszűrő: 2.455.- gyári beszállítói termék, 1.390.- után gyártott,

- 0,5 L fékolaj 990Ft (erről nem írt többet az eladó, így én sem tudom, hogy milyen típus/gyártmány)

Mindegyik vadi új, és az olaj bontatlan.

+ 1115Ft lenne hozzám Miskolcra a posta, és nem tudom kell e benzinszűrő, de még sosem cseréltem a 3 év alatt. Levegőszűrőben eddig is jó volt mindíg az utánygártott termék.Pollenszűrőt majd veszek boltban, mert tavaly is megnézte a boltos, hogy nekem melyik kell, mivel nem értek hozzá. Mit szóltok ezekhez?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.