Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

"A desztillált vizet úgy állítják elő, hogy felforralják, majd a gőzt egy másik edényben lecsapolják, így a benne oldott ionok a forralóedényben maradnak (vízkő), a másik edénybe kerülő víz sokkal tisztább, mint a kiindulási oldat. Ez a kezelés tetszőleges számúszor ismételhető, a végén egyre tisztább vizet kapunk, például a biológiában sejtkultúrákhoz tridesztvizet használunk, azaz háromszor desztillált vizet.

Az ioncserélt víz esetén egy műgyantán eresztik át a vizet, amely megköti a benne oldott ionokat, és a helyükre olyanokat juttat, amelyek elpárolognak, így nem rakódnak le vízkőként. (Teszem azt Ca2+ helyett NH4+, ami elpárolog belőle.) Előnye, hogy olcsóbb, gyorsabb eljárás és például hűtőrendszerekbe ez is tökéletesen elég. Van még egy nagyon lényeges különbség:míg a desztillált víz elektromosan szigetelőnek minősül, az ioncserélt viszont vezeti az elektromosságot, egyes alkalmazásoknál ez nagyon fontos lehet! (akkumulátorban pl)"

Te nyertél 2 perccel,de csak azért,mert ettem közben! :D

Link to comment
Megosztás:

Hát az még nem volt, de ha megyek akkor megkérem hogy nézzék meg.Ha rákérdeztél akkor gondolom hogy fontos lehet.Én nem értek hozzá.

Igen, nagyon fontos, nekem 300e Ft-om bánta, mert későn értesültem róla:

https://picasaweb.google.com/11791261388163...063003741845330

Ha már úgyis viszed olajcserére "okosba", a srác 10 perc alatt meg tudja nézni, hogy rendesen le vannak e húzva azok a fránya csavarok.

Ezt rendesen kitárgyaltuk, vissza tudsz keresni a hozzászólásokban, ha további részletek érdekelnek.

Link to comment
Megosztás:

"A desztillált vizet úgy állítják elő, hogy felforralják, majd a gőzt egy másik edényben lecsapolják, így a benne oldott ionok a forralóedényben maradnak (vízkő), a másik edénybe kerülő víz sokkal tisztább, mint a kiindulási oldat. Ez a kezelés tetszőleges számúszor ismételhető, a végén egyre tisztább vizet kapunk, például a biológiában sejtkultúrákhoz tridesztvizet használunk, azaz háromszor desztillált vizet.

Az ioncserélt víz esetén egy műgyantán eresztik át a vizet, amely megköti a benne oldott ionokat, és a helyükre olyanokat juttat, amelyek elpárolognak, így nem rakódnak le vízkőként. (Teszem azt Ca2+ helyett NH4+, ami elpárolog belőle.) Előnye, hogy olcsóbb, gyorsabb eljárás és például hűtőrendszerekbe ez is tökéletesen elég. Van még egy nagyon lényeges különbség:míg a desztillált víz elektromosan szigetelőnek minősül, az ioncserélt viszont vezeti az elektromosságot, egyes alkalmazásoknál ez nagyon fontos lehet! (akkumulátorban pl)"

Azaz, tök mindegy, melyikkel hígítod a fagyállót, az ioncserélt pont elég, de ha desztvizet teszel bele, még jobb lesz :D A lényeg: nem lesz vízköves a hűtőd, míg ha csapvízzel hígítod, az lesz...

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok!

Van egy 2oo2 novemberi 1.2 Astrám, 31.000 km-rel =) Eddig csak olajcserék voltak, viszont így, hogy betöltötte a 9-et lehet ráférne egy gyertya csere (igaz, pöccre indul és tökéletesen működik). Valaki tud nekem abban segíteni, hogy hány km-es gyertyák lehetnek benne gyárilag? Illetve, a másik kérdésem, hogy vezérmű szíjas vagy láncos ez a motor?

Kerestem, kerestem, de egyik kérdésre sem találtam választ, amit előre is nagyon szépen köszönök =)

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 2oo2 novemberi 1.2 Astrám, 31.000 km-rel =) Eddig csak olajcserék voltak, viszont így, hogy betöltötte a 9-et lehet ráférne egy gyertya csere (igaz, pöccre indul és tökéletesen működik). Valaki tud nekem abban segíteni, hogy hány km-es gyertyák lehetnek benne gyárilag? Illetve, a másik kérdésem, hogy vezérmű szíjas vagy láncos ez a motor?

Kerestem, kerestem, de egyik kérdésre sem találtam választ, amit előre is nagyon szépen köszönök =)

Üdv

Szia!

Láncos a motorod,hogy a gyertyák hány km-re vannak írva az 1,2-ben

azt nem tudom,talán a gépkönyv írja,próbáld ott megnézni.

Magánvéleményem szerint 25-30 ezrenként csere.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Láncos a motorod,hogy a gyertyák hány km-re vannak írva az 1,2-ben

azt nem tudom,talán a gépkönyv írja,próbáld ott megnézni.

Magánvéleményem szerint 25-30 ezrenként csere.

Még egyszer nagyon szépen köszönöm, rá is nézek a könyvre =)

Szép estét kívánok!

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Láncos a motorod,hogy a gyertyák hány km-re vannak írva az 1,2-ben

azt nem tudom,talán a gépkönyv írja,próbáld ott megnézni.

Magánvéleményem szerint 25-30 ezrenként csere.

Az enyimbe 60e volt írva, az környékén is cseréltem le.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
hát ottvan: szenzor 2. ;)

Na jah, de honnan nézve?

Neten egy külföldi fórumon találtam egy leírást miszerint ez a jobb oldali hengersor lambdája, de így meg még nagyobb baj van, mert akkor meg a komplett bal oldali hengersor tűnt el nyomtalanul...(lehet ezért világít a motorkontrol?) :lol:

Link to comment
Megosztás:

Na jah, de honnan nézve?

Neten egy külföldi fórumon találtam egy leírást miszerint ez a jobb oldali hengersor lambdája, de így meg még nagyobb baj van, mert akkor meg a komplett bal oldali hengersor tűnt el nyomtalanul...(lehet ezért világít a motorkontrol?) :lol:

A hátsó,ami a katalizátor után van

Link to comment
Megosztás:

Hurrá, valahogy éreztem hogy alá kell másznom az autónak, ezt nem lehet motortérből megoldani... :lol:

Azért köszönöm. Még gyűjtök hozzá lelkierőt.

megemeled a baloldalát és akkor hozzá férsz,legalább is én úgy cseréltem

a csatlakozója meg a tűzfal és motor között elég lent...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Y17DT-s motor 2001-es astra G.

Olyan problémám lenne, hogy indítom a kocsit egy ideig nincs töltés ill. szervó sem...kb 1-2 perc ill. ha nagyobb gázt adok , így üresben akkor helyre szokott jönni a dolog...

Mi lehet a probléma valaki találkozott már hasonló problémával?

1 tipp van a vezérműszíjj kopott és nem forgatja a szervót ahogy kell...ill. a generátort.

plz help!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Y17DT-s motor 2001-es astra G.

Olyan problémám lenne, hogy indítom a kocsit egy ideig nincs töltés ill. szervó sem...kb 1-2 perc ill. ha nagyobb gázt adok , így üresben akkor helyre szokott jönni a dolog...

Mi lehet a probléma valaki találkozott már hasonló problémával?

1 tipp van a vezérműszíjj kopott és nem forgatja a szervót ahogy kell...ill. a generátort.

plz help!!

Tipp: generátor szénkefe

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Astra G első lőkős leszerelésével kapcsolatba valakinek van infója vagy esetleg valami ut mutatója?

Kőszőnőm

Az első "lőkőst" négy csavar és öt patent tartja. 2-2 csavar fogja a sárvédő peremén a sárvédő és lökhárító találkozásánál, valamint a lökhárító alsó élén a kerekeknél. Továbbá van még 5 patent is. Kettő a hűtő előtt a két fényszóró között, három pedig a motor alá beérő nyúlványon. Ezután óvatosan előre le kell húzni a lökhárítót.

Link to comment
Megosztás:

Az első "lőkőst" négy csavar és öt patent tartja. 2-2 csavar fogja a sárvédő peremén a sárvédő és lökhárító találkozásánál, valamint a lökhárító alsó élén a kerekeknél. Továbbá van még 5 patent is. Kettő a hűtő előtt a két fényszóró között, három pedig a motor alá beérő nyúlványon. Ezután óvatosan előre le kell húzni a lökhárítót.

Szuper Köszi :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.