Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

Sziasztok.Tanácsotokat szeretném kérni ti mitt tennétek a helyeben.2011.04 11 én levelett kaptam az opeltol hogy vigyem be akocsit mert a vezérmütengely csapágyfedél csavarok meglazulhatnak.Salynos elfelejtettem és kb 3 hete megált az auto.Elvittuk egy szevizbe ahol megállapitották hogy eltört a szivo oldali vezérmütengely.Megcsináltattam az autot és kész.2011 07 14 én kaptam egy uj levelet az opeltol amiben már nyomatékosan kérnek hogy vigyem be a kocsit mert akár a Vezérmutengely is eltorhet!!Természetesen nem márkaszervizben javitattam meg!Kérhetem az opeltol a javitási kolcség megtéritését vagy esélytelen?

Volt egy leveled az opeltől, hogy valami gond van a kocsiddal,

és te nem hozzájuk vitted,mikor megállt alattad?

Hát ezt jól elcseszted!!

Link to comment
Megosztás:

Hát igen. Az én olvasatomban, végtelenül leegyszerűsítve a helyzet a következő: szóltak hogy baj lesz, de ők tudják hogy kerüld el, csak vidd hozzájuk az autót. Te ezzel nem törődtél (most az mindegy hogy miért), bekövetkezett a legrosszabb, tényleg baj lett, és most azt akarod hogy fizessék ki a károdat? Sztem nem fog menni...

Link to comment
Megosztás:

Hát igen. Az én olvasatomban, végtelenül leegyszerűsítve a helyzet a következő: szóltak hogy baj lesz, de ők tudják hogy kerüld el, csak vidd hozzájuk az autót. Te ezzel nem törődtél (most az mindegy hogy miért), bekövetkezett a legrosszabb, tényleg baj lett, és most azt akarod hogy fizessék ki a károdat? Sztem nem fog menni...

ezt jól látod. biztosan nem fogják. én is ugyanígy gondolkodtam.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Tanácsotokat szeretném kérni ti mitt tennétek a helyeben.2011.04 11 én levelett kaptam az opeltol hogy vigyem be akocsit mert a vezérmütengely csapágyfedél csavarok meglazulhatnak.Salynos elfelejtettem és kb 3 hete megált az auto.Elvittuk egy szevizbe ahol megállapitották hogy eltört a szivo oldali vezérmütengely.Megcsináltattam az autot és kész.2011 07 14 én kaptam egy uj levelet az opeltol amiben már nyomatékosan kérnek hogy vigyem be a kocsit mert akár a Vezérmutengely is eltorhet!!Természetesen nem márkaszervizben javitattam meg!Kérhetem az opeltol a javitási kolcség megtéritését vagy esélytelen?

Szia. Szívó oldali tört el? Érdekes, eddig mindenkinek (már akinek tört) a kipufogó oldali tört. Ott a nagyobb hőhatás...

Nekem a törés után jött a visszahívó levél. Minden alkatrész GM-re lett cserélve, de nem szagszervízben, mert ott 6-800e-et mondtak első körben. Bementem a visszahívó levéllel, hogy itt a levél, itt a kocsi, szedjék le a szelepdeklit, nézzék meg a beépített alkatrészeket, szedjék szét, ha kell, csak térítsék meg legalább részlegesen a számlával igazolt 300e Ft-os javítási költséget, elvégre ők hibáztak és későn ismerték el. Kisebb "tiszteletkör" után természetesen elhajtottak a rákba. Ha nem Opel-nél csináltattad, esélytelen a pénz visszaszerzése. Esetleg polgári per, 3 év, párszázezer megelőlegezett forint ügyvédekre, igazságügyi szakértőkre... talán... nálad még az is nehezíti a dolgot, hogy a törés előtt már vissza lett hívva, azaz a te lelkeden szárad, hogy nem éltél a lehetőséggel.

Link to comment
Megosztás:

Szia. Szívó oldali tört el? Érdekes, eddig mindenkinek (már akinek tört) a kipufogó oldali tört. Ott a nagyobb hőhatás...

Nekem a törés után jött a visszahívó levél. Minden alkatrész GM-re lett cserélve, de nem szagszervízben, mert ott 6-800e-et mondtak első körben. Bementem a visszahívó levéllel, hogy itt a levél, itt a kocsi, szedjék le a szelepdeklit, nézzék meg a beépített alkatrészeket, szedjék szét, ha kell, csak térítsék meg legalább részlegesen a számlával igazolt 300e Ft-os javítási költséget, elvégre ők hibáztak és későn ismerték el. Kisebb "tiszteletkör" után természetesen elhajtottak a rákba. Ha nem Opel-nél csináltattad, esélytelen a pénz visszaszerzése. Esetleg polgári per, 3 év, párszázezer megelőlegezett forint ügyvédekre, igazságügyi szakértőkre... talán... nálad még az is nehezíti a dolgot, hogy a törés előtt már vissza lett hívva, azaz a te lelkeden szárad, hogy nem éltél a lehetőséggel.

Neked mi a motorszámod az utolso 4 kivételével? Illetve milzen évjárat honapra pontosan?

Link to comment
Megosztás:

Neked mi a motorszámod az utolso 4 kivételével? Illetve milzen évjárat honapra pontosan?

Szia,

Ha jól emlékszem, amikor ezt kitárgyaltuk, nem a motorszám, hanem az alvázszám alapján azonosítottuk a veszélyeztetett gépeket. Ami kijött: minden Z14XEP motor érintett lehet, a törések főleg a 2005-2007 közötti autóknál jöttek elő, de szervizelés során találtak már laza leszorító csavarokat fiatalabb 1.4 Twinport motoroknál is. A visszahívás első hulláma a 2005-ös gépekre korlátozódott...

Ha gondolod, visszakereshető az alvázszám tartomány, ha jól hagy ki az agyam, talán Uhuhu egyik hozzászólásában van benne.

íme a levél, amit a törés után jó fél évvel kaptam:

Z14XEP visszahívó levél

Link to comment
Megosztás:

Szia,

Ha jól emlékszem, amikor ezt kitárgyaltuk, nem a motorszám, hanem az alvázszám alapján azonosítottuk a veszélyeztetett gépeket. Ami kijött: minden Z14XEP motor érintett lehet, a törések főleg a 2005-2007 közötti autóknál jöttek elő, de szervizelés során találtak már laza leszorító csavarokat fiatalabb 1.4 Twinport motoroknál is. A visszahívás első hulláma a 2005-ös gépekre korlátozódott...

Ha gondolod, visszakereshető az alvázszám tartomány, ha jól hagy ki az agyam, talán Uhuhu egyik hozzászólásában van benne.

íme a levél, amit a törés után jó fél évvel kaptam:

Z14XEP visszahívó levél

Hál' Istennek, engem nem érint ez a hibalehetőség, de azért megérne egy misét, hogy a GM miért hallgatott a dologról 5 évig, mint ... a fűben. :D A hiányosságra hamar fény derülhetett, viszonylag pontosan be tudták határolni az érintettek körét, az lett volna karakán (bár költségesebb, persze), ha "rögtön" kezdeményezik a visszahívást. Azért ez mégsem egy szelepsapka-hiba. :icon4: Kíváncsi lennék, hogy emiatt hányan fordultak el végleg a márkától...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.Köszönöm a sok hozzászolást a törött vezérmütengely ügyében.Közben én is futottam egy kört:Az opel bekérte a számlákat szobeli tájékoztatás szerint megvizsgálják az auto elöéletét???? és majd az alapján döntenek!Az auto egyépként 2005 ös és 75000 km van benne.Azért nem vittem az opelbe mert az M3 ason ált meg és felhivtam a Debreceni opel szervizt ahol közölték hogy nyugottan mehetek tovább ha csak a kipufogogáz ellenörzölámpa villog nem lehet olyan nagy baj!Valoszinüleg csak egy gyertya miatt nem megy az egyik henger!!!Természetesen visszafordultam a jo tanács ellenére és egy NORMÁLIS szevibe vittem ahol már nem is engetek tovább.1 napot ált az auto,kezembe adták a törött vezérmütengelyt és mehetem a dolgomra.Még valami Mivel az auto Pesti a Debreceni szervizben közölték hogy leszarják menyek pestre bármi bajom van.Ha oda viszem javitani (Debrecen)ki kellet volna fizetnem a javitási kölcséget kb 160e ft és utánna követelnem a Schillertöl!Tudom hogy én vagyok a hibás mert nem vittem be az elsö levél után,de egy hat éves autoba ne törjön már el a vezérmütengely!!!Egyébként pedig az a hozzáállás amit a Debreceni Opel szalonban tapasztaltam undoritó kiábránditó és márkarombolo!Tudomásom van rola hogy egy multi cég Opel tipusú kocsiait inkáb az Audi szevizbe visszi!Bocsi a kifakadásért.

Link to comment
Megosztás:

Akinek volt már vele dolga vagy esetleg látta hogy a szelepfedél vezérlés felőli oldalán lévő kis kábelcsatornát hogyan/mivel kell kipattintani az legyen szíves árulja el!

Le szeretném venni a szelepfedelet és alatta van egy lefogató csavar.

Köszönöm!

csak ki kell húzni felfele :D

Link to comment
Megosztás:

Modell Gyár Alvázszámtól Alvázszámig

Astra H Bochum 5 2 127191 5 2 243170

Astra H Antwerpen 5 5104564 5 5 256209

Astra H Ellesmere Port 5 8 076219 5 8 173158

Agila Gliwice 5 G 068130 5 G 115860

Astra G Gliwice 5 G 066872 5 G 115858

Meriva A Zaragoza 5 4 211396 5 4 395995

Combo C Azambuja 5 3 033004 5 3 071565

Corsa C Zaragoza 5 4 206462 5 4 395998

Corsa C Eisenach 5 6 068545 5 6 121411

Tigra B Heuliez 5 E 000001 5 E 042126

Csak az alvázszám-listán szereplő, Z10XEP (RPO kód LJ4), Z12XEP (RPO kód LB4), Z14XEP (RPO kód LJ2) vagy Z14XEL (RPO kód LKA) motorral felszerelt járműveket kell átszerelni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Én nem kaptam ilyen levelet, de most már izgat ez a dolog.

Alvázszámom: W0L0TGF 356G027313

A szolnoki szalon esne útba, de azt inkább hanyagolnám:-)

Ceglédre vagy Berénybe tudnám vinni, de előtte érdekelne, hogy beleesik-e.

Köszi előre is.

Ha nyugodtan akarsz aludni inkább nézesd meg, akár maszekkal is. Vagy vidd szervízbe és ott kérd ezt. Hány éves a kocsi?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Én nem kaptam ilyen levelet, de most már izgat ez a dolog.

Alvázszámom: W0L0TGF 356G027313

A szolnoki szalon esne útba, de azt inkább hanyagolnám:-)

Ceglédre vagy Berénybe tudnám vinni, de előtte érdekelne, hogy beleesik-e.

Köszi előre is.

Elvileg a tied nem, mert az alvázszámod nem esik a 3 hozzászólással alattad beírt érintett alvázszámok intervallumába, de ahogy már más is írta, ha biztosra akarsz menni, megnézeted.

Link to comment
Megosztás:

érdekes hogy az enyém is laza volt :D

oszt kétezernyócas

Igen azt hiszem más is írta,hogy nincs benne a számtartományban és mégis laza

volt,mint a Riga lánc! :icon4: Én is szóltam itt egy zöldségesnek,KAL rendszámú ,olyan

szép piros mint a tied és neki is laza volt asszem 2 vagy 4 csavar.

Link to comment
Megosztás:

Igen azt hiszem más is írta,hogy nincs benne a számtartományban és mégis laza

volt,mint a Riga lánc! :icon4: Én is szóltam itt egy zöldségesnek,KAL rendszámú ,olyan

szép piros mint a tied és neki is laza volt asszem 2 vagy 4 csavar.

remélem a szerviz költséget levásárolhattad :D

Link to comment
Megosztás:

Elvileg a tied nem, mert az alvázszámod nem esik a 3 hozzászólással alattad beírt érintett alvázszámok intervallumába, de ahogy már más is írta, ha biztosra akarsz menni, megnézeted.

Köszi.

2005 novemberi. Igaz, hogy eddig kibírt nálam 210ekm-ert. :D

De megnézetem. De akkor Opel szervízben így díjmentesen nem nézik meg, ha nem esik bele?

Link to comment
Megosztás:

Köszi.

2005 novemberi. Igaz, hogy eddig kibírt nálam 210ekm-ert. :D

De megnézetem. De akkor Opel szervízben így díjmentesen nem nézik meg, ha nem esik bele?

Helyes a meglátásod, ingyé' nem fogják megnézni, hacsak nincs valami ismerősöd ott.

Azt még kalkuláld bele, hogy a szelepfedél-tömítést lehet, hogy cserélned kell a magas futás-teljesítményt figyelembe véve, de valaki azt mondja, hogy nem szükséges.

U.i.: az enyém 030-cal kezdődik és nem volt meglazulva egyik csavar sem.

Link to comment
Megosztás:

Helyes a meglátásod, ingyé' nem fogják megnézni, hacsak nincs valami ismerősöd ott.

Azt még kalkuláld bele, hogy a szelepfedél-tömítést lehet, hogy cserélned kell a magas futás-teljesítményt figyelembe véve, de valaki azt mondja, hogy nem szükséges.

U.i.: az enyém 030-cal kezdődik és nem volt meglazulva egyik csavar sem.

Köszi a választ!

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Évek óta küzdök egy visszatérő problémával! A jobb oldali légzsák csatija kontakthibás és néha a "tűrés" fölé nő az ellenállása, ezáltal kivirít a piros lámpa a műszerfalon és csak műszerrel lehet kitörölni. A javítás menete mindig az, hogy csati lehúz, kotaktsprayvel befúj, visszadug és kész! Ekkor törölhető a hiba és minden OK egy darabig. DE ÚJRA-MEG-ÚJRA ELŐJÖN! Mit lehet itt tenni!!?? Nem találok sehol ilyen csatit, lehet ezt egyáltalán cserélni? Kérem segítsen, aki tud!

Link to comment
Megosztás:

csak ki kell húzni felfele :icon4:

Nem bírtam várni a válaszra és egy görbe feszítővas segítségével lehúztam. Van benne egy karom, ezért a jobb első kerék felé kell feszíteni alját, majd felfele húzni.

Leellenőriztem nyomatékkulccsal a csavarokat kattanásig, de mintha 1-en bírtam volna minimálisat húzni (8Nm). Enyém is 2008-as.

A lánc melletti csészéknél megszenvedtem, mert a külső torx-hoz való fejem széles volt.

Most már abban is kétkedek, hogy ezután nem fog e jelentkezni!? :D

Mindenkinek "nagy" sebességnél (130 felett) jött elő, én meg nem igazán hajtom 90-100-tól gyorsabban mivel nincs közelben autópálya, rendőröknek meg nem szívesen adakozok.

Minden esetre régi pakolást tettem vissza, figyelni fogom rendben van e.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.