Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

Üdv,

Frissen vett 2004. 11 havi Astra 1.4 16V G szériás tulajdonos vagyok. Óra szerint 112.000 km van a gépben. Arról érdeklődöm, hogy vezérműszíjcsere mikor aktuális, vagy lehetett-e már (kellett volna-e) cserélve a vasban? Motorkód: Z14XE20DX....

Link to comment
Megosztás:

Üdv,

Frissen vett 2004. 11 havi Astra 1.4 16V G szériás tulajdonos vagyok. Óra szerint 112.000 km van a gépben. Arról érdeklődöm, hogy vezérműszíjcsere mikor aktuális, vagy lehetett-e már (kellett volna-e) cserélve a vasban? Motorkód: Z14XE20DX....

Üdv, nálunk, bár látom, régi motoros vagy :D

Itt keresd:

http://www.opelforum.hu/index.php?s=&s...st&p=735779

van nekünk ez a GYIK topikunk, abban sok alapkérdésre találsz választ!

Használt autónál az olaj, a szűrők és a vezérléscsere alap (nálam), kivéve, ha 100% a megbízhatóság a tulajban (ismerős, családtag stb.) Ilyenben (megintcsak nekem) a szervizkönyv sem mérvadó.

Ha jól látom, amúgy is mostanában kéne majd cserélned...

Link to comment
Megosztás:

Üdv, nálunk, bár látom, régi motoros vagy :D

Itt keresd:

http://www.opelforum.hu/index.php?s=&s...st&p=735779

van nekünk ez a GYIK topikunk, abban sok alapkérdésre találsz választ!

Használt autónál az olaj, a szűrők és a vezérléscsere alap (nálam), kivéve, ha 100% a megbízhatóság a tulajban (ismerős, családtag stb.) Ilyenben (megintcsak nekem) a szervizkönyv sem mérvadó.

Ha jól látom, amúgy is mostanában kéne majd cserélned...

Kösz az infókat. ;) Igen, egy 1989-es Kadettet koptattam eddig, most végre G Astra lett belőle. :icon4:

Akkor elvileg 90.000 vagy 6 év a vezérmű-csere intervallumom. Persze az olaj és szűrő alap, sőt pollenszűrő és klímatisztítás is. Kereskedőtől van a gép, tehát egyáltalán nem biztos az óraállás sem, csak reménykedem.

A vezérműszíj csere meg akkor látszik már gondolom, ha le van szedve. Akkor meg már mindegy... :icon4:

Link to comment
Megosztás:

Ma voltam megnézetni az első féket és csere is lett belőle ill. felszabályozták a tárcsákat. A debreceni Fékcentrumban ez 18.000.-Ft-ba került. Ez sok, kevés vagy mindenütt ennyi? Megnézték a hátsó féket is, nagy szomorúságomra ez is javításra érett, plusz a fékbovden is. előzetes árajánlat 1 l fékfolyadékkal 30.000.- Ft. Hű a samarámra majd 4 év alatt költöttem ennyit. :D

Link to comment
Megosztás:

Ma voltam megnézetni az első féket és csere is lett belőle ill. felszabályozták a tárcsákat. A debreceni Fékcentrumban ez 18.000.-Ft-ba került. Ez sok, kevés vagy mindenütt ennyi? Megnézték a hátsó féket is, nagy szomorúságomra ez is javításra érett, plusz a fékbovden is. előzetes árajánlat 1 l fékfolyadékkal 30.000.- Ft. Hű a samarámra majd 4 év alatt költöttem ennyit. :D

Betét csere + felszabályozás volt annyi? (első fék) Mert akkor annyira nem vészes, ha gyárit tettek bele, mert egy gyári garnitúra 11e Ft, de van már olcsóbb kit 7000Ft körül is...

Nekem 65e van a kocsimban, s kb még ennyit elmegy a betét, nem fékezek hatalmasat, használom a motorféket, nem száguldozok...

Link to comment
Megosztás:

Betét csere + felszabályozás volt annyi? (első fék) Mert akkor annyira nem vészes, ha gyárit tettek bele, mert egy gyári garnitúra 11e Ft, de van már olcsóbb kit 7000Ft körül is...

Nekem 65e van a kocsimban, s kb még ennyit elmegy a betét, nem fékezek hatalmasat, használom a motorféket, nem száguldozok...

Igen, betét csere + felszabályozás, a betét Breck, ha jól jegyeztem meg.

Link to comment
Megosztás:

Következő gond (?) lépett fel. 2004-es 1.4 16V Astra G-t vettünk. Kereskedésben kipróbálva, szép, csendes hangja volt, olajcsere után (5W-s olaj) viszont hangos kopogás hallatszik. Ötlet? Nagy Gáz van? :D

Ha kopog, akkor lehet a hidrótőke... de lehet, hogy az olaj nem tetszik neki, milyen olaj pontosabban?

Link to comment
Megosztás:

Z14XE20DX....

De aki cserélte, már előtte hallott némi kopogást, ezért tett bele 10W-set, 5W-s helyett.

Bár tegnap közel nem volt ilyen erős a kopogás...

Akkor cserélj olajat, az előttem szóló is azt mondja, hogy valami minőségit... 10W40-et felejtsd el!

Link to comment
Megosztás:

Előtte 5W30 volt benne szintén Castrol majdnem 10 ezret mentem vele és amikor leengedtem az 5 literből kb 4,5 megmaradt. Szóval eddig nem volt nagy olajétvágya.

ha csak annyit evett akkor inkább 5W-set tegyél bele, a finomabb olaj jobb, legfőképp télen.

Én 0W30-at használok. :D

Link to comment
Megosztás:

Az olajválasztásban nem az a mérvadó, hogy eszi vagy sem... A folyékony autószerelő esete, ugye... De :D

De azért lehet, ha pl 0W-set eszi, és raksz bele 5W-set azt meg nem az még ok, mert az a 2 a megengedett, de azért már ne essünk át a ló túloldalára, hogy akkor meg már mehet bele a 10W-s is!

Link to comment
Megosztás:

De azért lehet, ha pl 0W-set eszi, és raksz bele 5W-set azt meg nem az még ok, mert az a 2 a megengedett, de azért már ne essünk át a ló túloldalára, hogy akkor meg már mehet bele a 10W-s is!

nekem a régiben x12xe 10w volt,az 5w-et csippantotta kicsit,semmi különbséget nem vettem észre télen meg nyáron...

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

A bal hátsó ajtó elkezdett nyikorogni mostanában, lehet ezt az ajtóburkolat leszerelése nélkül kenni? Úgy nézem, az ajtóhatároló éle kopott, elegendő-e, ha azt zsírozom, vagy le kell venni a teljes ajtóburkolatot? Más. Az ötödik ajtó(Caravan) nyikorog rosszabb minőségű úton/földúton, ez elkerülhetetlen, vagy esetleg szilikonspray az ajtótömítésre segíthet-e? Más. Ködlámpában gondolkozok, a vezetékelés elő van-e készítve az első ködlámpához(2006 Classic II Caravan), vagy végig kell húznom?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.