Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Nekem van motorvédő lemezem.Bár azt hozzáteszem, hogy nem volt tartozék amikor vettem a kocsit.A kocsiba Z14XEP motor van.Nem tudom hogy érdemes-e variálni a gyertyával, mármint gyári meg a többelektródás típus között.A motort meg le kéne mosnom, mert a lemez ellenére elég piszkos.

tehát a z14xep-be gyárilag 1214031 van,de jó bele a 1214000

én az elsőt választanám ,én azt fogok tenni bele mert nekem is esedékes :)

Elküldve
tehát a z14xep-be gyárilag 1214031 van,de jó bele a 1214000

én az elsőt választanám ,én azt fogok tenni bele mert nekem is esedékes :)

Akkor ezt meg is beszéltük és még segítettünk is egy kedves pajtáson.

Elküldve
tehát a z14xep-be gyárilag 1214031 van,de jó bele a 1214000

én az elsőt választanám ,én azt fogok tenni bele mert nekem is esedékes :)

Ákos eccer aszonta,ho űk a sok nullásra végződőt rakják bele,teccik érteni?

Elküldve
Ákos eccer aszonta,ho űk a sok nullásra végződőt rakják bele,teccik érteni?

tudom... és én mit írtam? hogy gyárilag 1214031 van a z14xep-be ,de jó a 1214000 :D

Te most kötekedsz? :)

Elküldve
Ákos eccer aszonta,ho űk a sok nullásra végződőt rakják bele,teccik érteni?

Akkor legyen az ha már egyszer az Ákos meg mondta :) .

A lényeg hogy ne legyen rózsa illata és legy köze a GM-hez.

Na ez ám az utba igazítás ugye.

Elküldve
Nekem 10 év alatt direkt tisztító célzattal tán egyszer volt lemosva... Mondjuk ha volt motortérben matatás, bontás, akkor a szabaddá váló helyek kaptak néha egy kis nagynyomásút, de sose vittem túlzásba. Ettől függetlenül nem dzsuvás a motorterem. Néha-néha egy kis légkompresszor, meg tiszta rongy a burkolatoknak, aztán annyi. A csatlakozók nem örülnek a vízkőnek, meg a behordott, megszáradó kosznak.

Nem tisztaszoba ez, hanem gépház. :)

Persze, mert Te nem jársz mocskos városba. Én sem hinném el, de mióta Pesten gurul nagy rendszerességgel sokkal dzsuvásabb a kasztni is és így a motortér is.

Elküldve

Köszönöm mindenkinek a segítséget gyertya ügyileg.Régi motoros korszakomból van egy gyertyakulcsom, az jó a cseréhez vagy valami spéci keskenyfejü hosszú szárú kulcs kéne?

Elküldve
Köszönöm mindenkinek a segítséget gyertya ügyileg.Régi motoros korszakomból van egy gyertyakulcsom, az jó a cseréhez vagy valami spéci keskenyfejü hosszú szárú kulcs kéne?

Ez jó lesz:

00024.jpg

Nyomatékkulcs még jobb lenne.

Elküldve
ha z14xep van neki ...

egyébként 1214000

Ez megütötte a szemem. Ugyanis nekem z14xep van és kétpólusút (1214000) tett bele a szerelő. Jobb lenne az egypólusú bele?

:) Bocs, végigolvasva láttam, hogy ezt már megbeszéltétek.

Egyébként nekem is gyárilag az egypólusú volt benne, és csere óta többet fogyaszt kb. 0.5 l. a kocsi. Lehet ez a kétpólusú gyertyától?

Elküldve
Ez megütötte a szemem. Ugyanis nekem z14xep van és kétpólusút (1214000) tett bele a szerelő. Jobb lenne az egypólusú bele?

:) Bocs, végigolvasva láttam, hogy ezt már megbeszéltétek.

Egyébként nekem is gyárilag az egypólusú volt benne, és csere óta többet fogyaszt kb. 0.5 l. a kocsi. Lehet ez a kétpólusú gyertyától?

Ezt én nem tudhatom.....csak azt látom hogy vázszám alapján 1214031-et dob

Elküldve

Majd a napokban kiszedem a kocsiból az egyik gyertyát és megnézem hogy milyen.Gondolom csak rá van írva valami.Aztán majd beírom ide hogy milyen gyertya van benne.

Elküldve

FYI

Megpróbáltam utólagosan érvényesíteni a kárigényemet a vezérmű tengely törésre, visszahívó levéllel és számlákkal a kezemben. Kedvesen fogadtak az Opel Hungary-nál, mindent megígértek, aztán 2 héten belül az történt amire számítottam, elhajtottak, mint macskát sz..ni...

Csak info a többieknek, ha nem Opelnél javíttattad, akkor esélytelen per nélkül pénzt visszaszerezni. Sztem még Opeles javítás esetében is húzós, talán az alkatrészek beszerzési értéke visszakapható harcok árán.

Nem vártam mást Mo-n, de egy próbát megért...

Elküldve
FYI

Megpróbáltam utólagosan érvényesíteni a kárigényemet a vezérmű tengely törésre, visszahívó levéllel és számlákkal a kezemben. Kedvesen fogadtak az Opel Hungary-nál, mindent megígértek, aztán 2 héten belül az történt amire számítottam, elhajtottak, mint macskát sz..ni...

Csak info a többieknek, ha nem Opelnél javíttattad, akkor esélytelen per nélkül pénzt visszaszerezni. Sztem még Opeles javítás esetében is húzós, talán az alkatrészek beszerzési értéke visszakapható harcok árán.

Nem vártam mást Mo-n, de egy próbát megért...

ez így van.

ha nem márkaszervizben javittattad, akkor nincs visszafizetés.

ha viszont márkaszervizben, akkor azonnal visszafizetik még akár a 3-4 éves számládat is.

Elküldve

Sziasztok!

Tegnap elvittem szervizbe a kocsit, ahol kicserélték rajta a két stabilizátort és a jobb oldali kormányösszekötőt. A kormányösszekötő cseréje miatt futóművet is állítottak, eddig még örültem is, mert én még nem állíttattam rajta ezt. Hazafelé úton már az első km-eknél feltűnt, hogy ha a kormányt közép állásban tartom, akkor erőteljesen balra megy a kocsi. Ez jellemző volt rá eddig is, de sokkal kevésbé. Gumikat 2 hónapja vettem rá újan, nyomás rendben van, ellenőriztem. Mi okozhatja ezt? Esetleg az előfordulhat, hogy rosszul rakták rá a kormányt? Ezalatt azt értem, hogy leszedték valamikor és nem egyenesen állt a kerék, majd így visszarakták? Régi 120-as Skodán vissza lehetett így tenni, ezért kérdem csak.

Elküldve
Sziasztok!

Tegnap elvittem szervizbe a kocsit, ahol kicserélték rajta a két stabilizátort és a jobb oldali kormányösszekötőt. A kormányösszekötő cseréje miatt futóművet is állítottak, eddig még örültem is, mert én még nem állíttattam rajta ezt. Hazafelé úton már az első km-eknél feltűnt, hogy ha a kormányt közép állásban tartom, akkor erőteljesen balra megy a kocsi. Ez jellemző volt rá eddig is, de sokkal kevésbé. Gumikat 2 hónapja vettem rá újan, nyomás rendben van, ellenőriztem. Mi okozhatja ezt? Esetleg az előfordulhat, hogy rosszul rakták rá a kormányt? Ezalatt azt értem, hogy leszedték valamikor és nem egyenesen állt a kerék, majd így visszarakták? Régi 120-as Skodán vissza lehetett így tenni, ezért kérdem csak.

Egyszerűen sz.rul dolgoztak. Általános futóállítási hiba, nem nullázták ki a gépet rendesen, minden kereket körbeforgatva, a hátsó is zsámolyon, ahogy illik. Ennyi. Vidd el egy rendes futóműveshez... Aki megcsinálja neked 10-15 perc alatt az egészet, az nem rendesen csinálja, csak úgy tűnik. Pénzben is...

Elküldve
Sziasztok!

Tegnap elvittem szervizbe a kocsit, ahol kicserélték rajta a két stabilizátort és a jobb oldali kormányösszekötőt. A kormányösszekötő cseréje miatt futóművet is állítottak, eddig még örültem is, mert én még nem állíttattam rajta ezt. Hazafelé úton már az első km-eknél feltűnt, hogy ha a kormányt közép állásban tartom, akkor erőteljesen balra megy a kocsi. Ez jellemző volt rá eddig is, de sokkal kevésbé. Gumikat 2 hónapja vettem rá újan, nyomás rendben van, ellenőriztem. Mi okozhatja ezt? Esetleg az előfordulhat, hogy rosszul rakták rá a kormányt? Ezalatt azt értem, hogy leszedték valamikor és nem egyenesen állt a kerék, majd így visszarakták? Régi 120-as Skodán vissza lehetett így tenni, ezért kérdem csak.

Erről könnyen meggyőződhetsz. Tekerd egyenesbe a kormányt, majd szállj ki, és nézd meg, hogy áll a kerék. De csak szigorúan álló helyzetben! :)

Elküldve
Erről könnyen meggyőződhetsz. Tekerd egyenesbe a kormányt, majd szállj ki, és nézd meg, hogy áll a kerék. De csak szigorúan álló helyzetben! :)

Megnéztem, ferdén van rajta a kormány, nem is kicsivel! Leszedhető házilag? Nem akarok semmit elrontani benne, meg elvileg légzsák is van (ha megcsinálták, mert törve volt az előző tulajnál az eleje)

Két imbusz csavart láttam a kormány hátuljáról benézve. Ha ezt kicsavarom, utána kijönne a kormány "közepe"?

Elküldve
Egyszerűen sz.rul dolgoztak. Általános futóállítási hiba, nem nullázták ki a gépet rendesen, minden kereket körbeforgatva, a hátsó is zsámolyon, ahogy illik. Ennyi. Vidd el egy rendes futóműveshez... Aki megcsinálja neked 10-15 perc alatt az egészet, az nem rendesen csinálja, csak úgy tűnik. Pénzben is...

Kaptam a futóműállításról egy nyomtatott lapot, ahol le voltak írva a gyári, állítás előtti-és utáni értékek, azok szerint rendben van a futómű, mint már írtam a kormány van rajta rosszul, szemmel is simán látni.

Bocsi a dupe-ért. :S

Elküldve
Megnéztem, ferdén van rajta a kormány, nem is kicsivel! Leszedhető házilag? Nem akarok semmit elrontani benne, meg elvileg légzsák is van (ha megcsinálták, mert törve volt az előző tulajnál az eleje)

Két imbusz csavart láttam a kormány hátuljáról benézve. Ha ezt kicsavarom, utána kijönne a kormány "közepe"?

Igen,akkor kijön a légzsák,és alatta van a korm,rögzítő torx csavar,A kormányon,a csavar környékén be is van jelölve gyárilag a felrakás helyes módja!

Elküldve
Kaptam a futóműállításról egy nyomtatott lapot, ahol le voltak írva a gyári, állítás előtti-és utáni értékek, azok szerint rendben van a futómű, mint már írtam a kormány van rajta rosszul, szemmel is simán látni.

Ezt magyarázom. Ha nincs rendesen nullázva a gép, akkor mihez viszonyítod az értéket??? Ha eleve balra van tolódva az egész, hiába írja ki a gép, hogy minden gyári érték! Persze, a fals nulla ponthoz képest minden gyári értéken van. Ha most elviszed egy olyan futóműveshez, aki rendesen és tisztességesen megemeli a gépet, mind a négy kereket zsámolyra teszi és mind a négy kereket körbeforgatva kinullázza a rendszert, szinte garantált hogy pirosban lesznek az értékeid... Nem kell itt nagy dolgokra gondolni, mint kormány rosszul van rárakva! Ki és miért szedte volna le a kormánykereket, a futómű alkatrészeinek cseréjéhez nem kell...

Elküldve
Ezt magyarázom. Ha nincs rendesen nullázva a gép, akkor mihez viszonyítod az értéket??? Ha eleve balra van tolódva az egész, hiába írja ki a gép, hogy minden gyári érték! Persze, a fals nulla ponthoz képest minden gyári értéken van. Ha most elviszed egy olyan futóműveshez, aki rendesen és tisztességesen megemeli a gépet, mind a négy kereket zsámolyra teszi és mind a négy kereket körbeforgatva kinullázza a rendszert, szinte garantált hogy pirosban lesznek az értékeid... Nem kell itt nagy dolgokra gondolni, mint kormány rosszul van rárakva! Ki és miért szedte volna le a kormánykereket, a futómű alkatrészeinek cseréjéhez nem kell...

A kormányt most nem szedték le, de korábban törve volt az eleje, arra gondoltam, hogy akkor tették vissza rosszul. A nullázásban igazad van, én is azon gondolkoztam, hogy ha nem áll egyenesben a kerék, akkor dobhatom az egész beállítást a kukába. Köszönöm a gyors válaszokat, hétfőn visszanézek, már pénteken visszamentem volna, csak kellett a kocsi.

Elküldve
A kormányt most nem szedték le, de korábban törve volt az eleje, arra gondoltam, hogy akkor tették vissza rosszul. A nullázásban igazad van, én is azon gondolkoztam, hogy ha nem áll egyenesben a kerék, akkor dobhatom az egész beállítást a kukába. Köszönöm a gyors válaszokat, hétfőn visszanézek, már pénteken visszamentem volna, csak kellett a kocsi.

Az előző F Astrám, mint utólag kiderült, jobb oldalával árokban volt. El is ferdült az egész láb, soha nem tudták utána rendesen beállítani a futót... Ha törött volt az autó, akkor az simán lehet a ferdeség oka, de az, hogy rosszabb lett, az egyértelműen a mostani elrontott beállítás. Gondolom a hátulját nem tették zsámolyra... Ha most sem akarják, kérdezd meg tőlük, hogy akkor mégis mihez akarják viszonyítani a mért értékeket... a kocsinak szabadon kell tudnia mozdulni minden irányba ahhoz, hogy helyesen mutassa a 0 pontot.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.