Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok!

Láma kérdés, X14XE motoros Astránál hol találom a gyertyákat? Holnap járok Opelbolt felé, ha régiek, akkor vennék csak ezért kérdem. Ránézésre nem találtam sehol. :)

Elküldve
  adyy írta:
Sziasztok!

Láma kérdés, X14XE motoros Astránál hol találom a gyertyákat? Holnap járok Opelbolt felé, ha régiek, akkor vennék csak ezért kérdem. Ránézésre nem találtam sehol. :)

Motortakaró műanyag alatt,ki kell venni a trafókat is,és jó hosszú kulcs kell hozzá.

Elküldve
  szopcsi13 írta:
Na meg az áramot hol állítják elő hozzá? Egy atomreaktorban? Az nagyon környezetbarát!

Szerintem sokkal környezetbarátabb, mint egy kohóüzem, ami okádja a füstöt. De lehet csak azért gondolom így, mert a munkám része a villany termelés :)

Elküldve
  Budai Tamás írta:
Szia! 9 év vagy 150Ekm. Ez a gyári szíj szettre vonatkozik, hogy az utángyártottak mit bírnak az jó kérdés.

Köszönöm a segítségedet!

Elküldve

Sziasztok!

A kérdésem a következő lenne:

Jobboldalon, elől a keréktől recsegő hangot hallok. Általában elindulásnál a kormányt tekerve. Én toronycsapágyra gondolok... Házilag" ki lehet cserélni?

Válaszotok előre is köszönöm!

Elküldve
  Uniqes írta:
Sziasztok!

A kérdésem a következő lenne:

Jobboldalon, elől a keréktől recsegő hangot hallok. Általában elindulásnál a kormányt tekerve. Én toronycsapágyra gondolok... Házilag" ki lehet cserélni?

Válaszotok előre is köszönöm!

Ha recseg-ropog az lehet féltengely is.

Elküldve
  speter írta:
Ha recseg-ropog az lehet féltengely is.

De ha toronycsapágy,azt nem gáz kicserélni,kell hozzá két 18-s kulcs,meg türelem,emelő.Ha a csapágyad van ki akkor "memóriásnak"kéne lenni a keréknek.Szóval amerre fordulsz,arra fog húzni a kocsi,ha visszatekered egyenesbe.

Elküldve
  speter írta:
Ha recseg-ropog az lehet féltengely is.

A toronycsapágy cserének házilag nem esnék neki. Ha sikerül kivenni a lábat (végül is sok csavar nem tarja), még akkor is kell egy jó nagy satu meg rugóösszehúzó, hogy le tudd szedni a toronycsapágyat a lengéscsillapítók tetejéről. Mivel beállított részt nem bontasz, futózni nem kell utána, de sztem nem egy panel parkolóban elvégezhető munka. Ha van akna meg célszerszám, akkor nem lehetetlen otthon sem.

Elküldve
  Barna írta:
A toronycsapágy cserének házilag nem esnék neki. Ha sikerül kivenni a lábat (végül is sok csavar nem tarja), még akkor is kell egy jó nagy satu meg rugóösszehúzó, hogy le tudd szedni a toronycsapágyat a lengéscsillapítók tetejéről. Mivel beállított részt nem bontasz, futózni nem kell utána, de sztem nem egy panel parkolóban elvégezhető munka. Ha van akna meg célszerszám, akkor nem lehetetlen otthon sem.

Jah,a satut,meg az összehúzót kihagytam. :)

Elküldve

Sziasztok!

Tudnátok mondani egy jó gyertya típust, mert fogalmam sincs hogy milyet vegyek a kocsiba.A másik kérdés az lenne, hogy valaki már lemosta a motort?Elég nagy a kosz a motorháztető alatt, és gondoltam hogy le kéne már mosni, csak nem tudom hogy szabad-e pl a kúton lévő nagynyomásúval nyakon öblíteni.

Elküldve
  DM101 írta:
Sziasztok!

Tudnátok mondani egy jó gyertya típust, mert fogalmam sincs hogy milyet vegyek a kocsiba.A másik kérdés az lenne, hogy valaki már lemosta a motort?Elég nagy a kosz a motorháztető alatt, és gondoltam hogy le kéne már mosni, csak nem tudom hogy szabad-e pl a kúton lévő nagynyomásúval nyakon öblíteni.

Gyertyából csak gyárit érdemes beletenni. Írd meg a motorkódod, és akkor okosabbak leszünk, milyen való bele.

Elküldve
  DM101 írta:
Sziasztok!

Tudnátok mondani egy jó gyertya típust, mert fogalmam sincs hogy milyet vegyek a kocsiba.A másik kérdés az lenne, hogy valaki már lemosta a motort?Elég nagy a kosz a motorháztető alatt, és gondoltam hogy le kéne már mosni, csak nem tudom hogy szabad-e pl a kúton lévő nagynyomásúval nyakon öblíteni.

Attól függ mire kell, ha a motorba, akkor ezt GM (elfogadható árú és mindenki ajánlja), ha a beltérbe akkor ezt, mert azon kívül, hogy világít, meleget ad, még az illata is kafa. 3 in1. :)

Én egy hónapja mostam le, a HIDEG motor kapott brigéciolt utána beindítottam és le lett nyomva magasnyomásúval, persze ésszel, elektromos részeket azért kerültem.

Elküldve
  speter írta:
Én egy hónapja mostam le, a HIDEG motor kapott brigéciolt utána beindítottam és le lett nyomva magasnyomásúval, persze ésszel, elektromos részeket azért kerültem.

Hivatalosan nem javasolják a motormosást. Személy szerint az eddigi 5 év során évente egyszer, nyáron, én is megküldtem hideg motornál brigécolos oldattal (sűrített levegős pisztolyban vízzel keverve) aztán nagynyomású mosóval (forró vízzel, a fent említett ésszel), lekopogom, eddig semmi baja nem lett... Amit bevállalsz az az, hogy a vezérlő elektronika beázhat...

Elküldve
  Barna írta:
Hivatalosan nem javasolják a motormosást. Személy szerint az eddigi 5 év során évente egyszer, nyáron, én is megküldtem hideg motornál brigécolos oldattal (sűrített levegős pisztolyban vízzel keverve) aztán nagynyomású mosóval (forró vízzel, a fent említett ésszel), lekopogom, eddig semmi baja nem lett... Amit bevállalsz az az, hogy a vezérlő elektronika beázhat...

én is le szoktam mosni, utoljára pár napja, mikor kijött a jó(bb) idő. A váltót, blokkot, a szívósort nagyon közelről, a csatlakozókat, akkut, elektronikát kerülve...

Elküldve
  Barna írta:
Hivatalosan nem javasolják a motormosást. Személy szerint az eddigi 5 év során évente egyszer, nyáron, én is megküldtem hideg motornál brigécolos oldattal (sűrített levegős pisztolyban vízzel keverve) aztán nagynyomású mosóval (forró vízzel, a fent említett ésszel), lekopogom, eddig semmi baja nem lett... Amit bevállalsz az az, hogy a vezérlő elektronika beázhat...

Nekem 10 év alatt direkt tisztító célzattal tán egyszer volt lemosva... Mondjuk ha volt motortérben matatás, bontás, akkor a szabaddá váló helyek kaptak néha egy kis nagynyomásút, de sose vittem túlzásba. Ettől függetlenül nem dzsuvás a motorterem. Néha-néha egy kis légkompresszor, meg tiszta rongy a burkolatoknak, aztán annyi. A csatlakozók nem örülnek a vízkőnek, meg a behordott, megszáradó kosznak.

Nem tisztaszoba ez, hanem gépház. :)

Elküldve
  DM101 írta:
Sziasztok!

Tudnátok mondani egy jó gyertya típust, mert fogalmam sincs hogy milyet vegyek a kocsiba.A másik kérdés az lenne, hogy valaki már lemosta a motort?Elég nagy a kosz a motorháztető alatt, és gondoltam hogy le kéne már mosni, csak nem tudom hogy szabad-e pl a kúton lévő nagynyomásúval nyakon öblíteni.

Helló!

GM Gyertya FQR8LEU2 cikkszám:1214031

Tavaly augusztusban 1200ft volt darabja.

Elküldve
  PGA írta:
Nekem 10 év alatt direkt tisztító célzattal tán egyszer volt lemosva... Mondjuk ha volt motortérben matatás, bontás, akkor a szabaddá váló helyek kaptak néha egy kis nagynyomásút, de sose vittem túlzásba. Ettől függetlenül nem dzsuvás a motorterem. Néha-néha egy kis légkompresszor, meg tiszta rongy a burkolatoknak, aztán annyi. A csatlakozók nem örülnek a vízkőnek, meg a behordott, megszáradó kosznak.

Nem tisztaszoba ez, hanem gépház. :D

Ne felejts, hogy a Classic II-ből már kispórolták az alsó motorvédő lemezt, emiatt minden megy fel a motortetőre belülről.... szép tud lenni egy idő után az egész motortér... Gondolom sárosan te sem hagynád... :)

Elküldve
  Barna írta:
Ne felejts, hogy a Classic II-ből már kispórolták az alsó motorvédő lemezt, emiatt minden megy fel a motortetőre belülről.... szép tud lenni egy idő után az egész motortér... Gondolom sárosan te sem hagynád... :D

Persze, én sem azt mondom, hogy retkes, osz't jóvan, csak a minimális "üzemi kosz"-t fogadom el én is. :D Ettől függetlenül az enyém a tavaszi porviharokat leszámítva, nem koszolódik extrémül.

Eleinte, újkorában mondjuk majd' elcsöppent a vizeletem, mikor bele kellett mennem egy útszéli tócsába, de mostmár az ilyesmi nem visel meg... :) Vigyázok rá, de jövök-megyek sárban, fagyban.

Elküldve
  Mc-elek írta:
ha z14xep van neki ...

egyébként 1214000

Lehet hogy igazad van de én opelcentrumnál láttam ezt FLR8LDCU; 1214000 cikk szám alatt.

Z 1.4 xep nekem FQR8LEU2 van bent nyár óta ennek a cikk száma 1214031.

Elküldve
  Barna írta:
Ne felejts, hogy a Classic II-ből már kispórolták az alsó motorvédő lemezt, emiatt minden megy fel a motortetőre belülről.... szép tud lenni egy idő után az egész motortér... Gondolom sárosan te sem hagynád... :)

Nekem van motorvédő lemezem.Bár azt hozzáteszem, hogy nem volt tartozék amikor vettem a kocsit.A kocsiba Z14XEP motor van.Nem tudom hogy érdemes-e variálni a gyertyával, mármint gyári meg a többelektródás típus között.A motort meg le kéne mosnom, mert a lemez ellenére elég piszkos.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.