Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
számokban: 1605121 (tartós)

1605034 (normál)

Ilyen van? :D

Amelyik hosszú élettartamú az mitől az?

Mert ha keményebb akkor viszont a tárcsát rövidíti meg gondolom :o

Elküldve
Ilyen van? :D

Amelyik hosszú élettartamú az mitől az?

Mert ha keményebb akkor viszont a tárcsát rövidíti meg gondolom :o

ezek szerint .... mindkettő gyári alkatrész....

még túrtam egy kicsit az epc-t....váz szám szerinti szűréssel,a végeredmény az lett hogy tartóssal van szerelve....

vagy tudja a tököm :)

Elküldve
vagy inkább az útviszonyoknak nem megfelelő helytelen sebesség megválasztása miatt

ez jobban hangzik...

(érdekes, legtöbbször a gép a hibás, nem az ember)

Szeretem ezt a relatív gyorshajtásról szóló szabályt, mert bármire rá lehet fogni... :o

Ha az összes többi márkájú fékbetéttel megáll az autó adott sebességről és adott körülmények között mondjuk 20m alatt, csak pont azzal az egyel nem amelyikkel én mentem, akkor biztos túl gyorsan mentem... :D :)

Elküldve
Szeretem ezt a relatív gyorshajtásról szóló szabályt, mert bármire rá lehet fogni... :o

Ha az összes többi márkájú fékbetéttel megáll az autó adott sebességről és adott körülmények között mondjuk 20m alatt, csak pont azzal az egyel nem amelyikkel én mentem, akkor biztos túl gyorsan mentem... :D :)

Ne kerüljön feledésbe még a betétek mellett egyéb alkatrészek és stb. állapota, illetve tulajdonságai. Pl. fékfolyadék kora, minősége, fékcsövek, munkahengerek állapota stb. Hiába jó a betét, ha elereszti a munkahenger az olajat. Vagy hiába jó a betét, ha a tárcsa vagy a dob már szar. Illetve hiába jó minden ha az út jégpálya, vagy a gumik már szarok.

Szóval a megállás sok mindentől függ. De legfőképpen az általad írt sebességtől a legjobban. Az pedig fejben dől el.

Elküldve
Nekem is gyűrött volt, igaz nem ennyire. Szerencsére sikerült olyanra cserélnem ami szivacs keretben van és így ha meg is gyűrődik kirúgja magát. Amikor raktam be megtört töbször is. azonnal kihúztam de nem lehetett ászrevenni a törést. Kemény 2000Ft volt.

Ha leveszitek az anyós lábhoz bevezető fekete fűtéscsövet (nem túl bonyolult), sokkal jobban hozzá lehet férni a szűrőházhoz és gyűrődés nélkül be lehet tolni a betétet.

Elküldve
Ha leveszitek az anyós lábhoz bevezető fekete fűtéscsövet (nem túl bonyolult), sokkal jobban hozzá lehet férni a szűrőházhoz és gyűrődés nélkül be lehet tolni a betétet.

Azt hittem az lesz a vége, hogy akkor hamarabb megáll az autó. :o

Elküldve
én ezt nem mertem leírni,de így van....

fék:

gyárilag melyikkel betéttétel van szerelve :hosszú élettartam vagy normál???

szerk:

számokban: 1605121 (tartós)

1605034 (normál)

nem tudom. nincs rajta szám....

a tartós az 2x annyot megy el, de jobban is eszi a tárcsát...

Elküldve
vagy inkább az útviszonyoknak nem megfelelő helytelen sebesség megválasztása miatt

ez jobban hangzik...

(érdekes, legtöbbször a gép a hibás, nem az ember)

ez félig igaz. volt egy utszakasz ami lejtős volt, 140 ről kellett állóra fékeznem. a gyári betéttel minden alkalommal sikerült, a textárral meg elmelegedett a fék, és a villamossinen tudtam csak megállni. sokkal hosszabb lett a fékút, és 60 környékén elfogyott a fék. ha nem rántom be a kormányt a villamossinre, akkor telibeverem a lámpánál állókat.

végülis igaz, ha 20 szal megyek akkor semmi baj nincs, de egy GSI-t nem ezért vesz az ember :o

Elküldve
Ilyen van? :D

Amelyik hosszú élettartamú az mitől az?

Mert ha keményebb akkor viszont a tárcsát rövidíti meg gondolom :o

így-így, és 2x annyiba kerül.

Elküldve

Az első gyári betétek az enyémben 90 ezer körül voltak először cserélve, szintén gyárira (+tárcsák). Viszont nyikorgósak voltak a kocsi új korától, a mostaniak érezhetően csendesebbek. Hátul Ferodo dobbetétem van, ami szintén csendes, teszi a dolgát.

Elküldve
Az első gyári betétek az enyémben 90 ezer körül voltak először cserélve, szintén gyárira (+tárcsák). Viszont nyikorgósak voltak a kocsi új korától, a mostaniak érezhetően csendesebbek. Hátul Ferodo dobbetétem van, ami szintén csendes, teszi a dolgát.

gyári elkopása után nekem most ferodo van bennt, kezdek beleőrülni a nyikorgásba...

Elküldve
e140 ről kellett állóra fékeznem....és a villamossinen tudtam csak megállni

Ugye :o

Ne értsd félre a bacogatást, de...szóval a villamossín közelében 140 km/h...ez így nem megengedett, ebben egészen biztos vagyok :D

A többi persze mind igaz lehet.

Mentségemre legyen mondva, az autó új gazdáját majd informálni fogom az első fékek minőségéről...aztán csak saját felelősségre...

Elküldve
én viszont egyszer majdnem totálkárra törtem magam textár betétek miatt.

soha többet. csak gyárit.

Szerintem a Ferodo elég jó. Nekem bevált... :o

Elküldve

Ajánljatok valami normális téli szélvédőmosót, mert amit utoljára tettem bele az nagyon büdös!! Már azon gondolkodom, hogy valahogy kiszedem a maradékot a tartályból!! :o

Elküldve
Ajánljatok valami normális téli szélvédőmosót, mert amit utoljára tettem bele az nagyon büdös!! Már azon gondolkodom, hogy valahogy kiszedem a maradékot a tartályból!! :o

Ha úgy alakul, alul le tudod engedni.

Elküldve

A fékbetétekről csak annyit, hogy nekem 70000-nél fogyott el a gyári kb 5 éves lehetett az autó. Jó vegyünk gyárit de akkor már cseréljünk tárcsát is mert mért ne.

Szettben gyári tárcsa meg normál betét akkor volt valami akció a csergőnél 37 vagy 39 e ft. Hologram meg GM szám meg zsugorfólia meg minden. Kérdeztem is mit jelent

a normál. A csóka azt mondta előbb fogy el mint a kemény porosabb is a felni tőle de inkább ez fogyjon el mint a tárcsa mert ez csak 10 e pénz, a tárcsa drágább meg a kemény

nyikoroghat. Jó mondom oké, de erre ez az átok elfogyott 13 e km alatt csontra, emlékszem nem akartam elhinni egy évet se tartott ki pedig vigyáztam is rá. Szó se róla porosodott is

meg nem nyikorgott. Nagy kerek szemekkel vettem kemény betétet drágábban, hogy az majd legalább két vizsga között kitart, az testvérek között is 2 év. Erre az a szar lenullázta

a tárcsáimat egy év alatt. Akkora vállat csinált bele, mint a terminátor csókának, de a betét az nem kopott el szinte semmit sem. A megoldás az lett, hogy pont egy fékekkel

foglalkozó cégnek dolgoztam olasz utángyártott azt hiszem LPR vagy mi a szösz a neve, na abból vásároltam valami ultra jó áron. Na az van fönn három éve kicsit nyikorog de nem nagyon

megáll teszi a dolgát 2 vizsgán túl van KPM-nél csont nélkül átment, mostanában kéne cserélni mert szerintem valami nagyobb fékezésnél megéghetett mert lüktetve fékez. De ez már a negyedik éve lehet fenn és tényleg ropi áron vettem, annyira, hogy úgy voltam vele ha egy évet kibír már megszolgálta az árát. Úgyhogy lehet, hogy belefutottam valami gagyibb gyári eresztésbe vagy nem tudom de

az utángyártott is lehet jó nem csak a gyári. Ja és nem tudom, hogy számít e a gyári a CSERGŐ-nél lett véve akik nagyon korrektek még nem vertek át semmivel.

Elküldve
A fékbetétekről csak annyit..

Érdekes amit írsz, az a 40 ropi akciósan húzós, én is úgy vagyok vele, majd a következő gazdi tesz bele "rendeset" ha akar.

Igaz, így csak a harmada...

Elhiszem hogy van nagyon silány utángyártott, de pont a betétnél, ami kopik, nem játszom a szende szűzet (és meg tudom állapítani, mennyire megfelelő a fékhatás).

Elküldve

Nekem 95 000 van a gépbe. 23 000 vettem, még nem cseréltem betétet egyet sem. Igaz hátula dob néha ki van takarítva. De most már érik a betétcsere. Majd megnézem ezeket amiket említettetek, mert azért ahogy a gumin, ezen se fogok spórolni, mert megállni meg kell.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Én lelkesen ,vettem előre hátra Zimmerman tárcsákat..

Jelenleg úgy állunk,hogy minden fékezésnél ráz/mentem vele 30e km-ert/viszont nem kopott sem a betét nagyon/elől ate,hátul jurid van/sem a tárcsa.

Viszont ,ahogy egyes vidéken mondanák,nagyobb sebességről való fékezésnél véresre veri a karlánc a csuklóm :excl:

A többiről nem is beszélve,hogy néha majd be...hogy megáll-e.

Igy,nem javasolnám ezt a kombót.

Régen az F-esen gyáriak voltak fent,az max,nyűszített,de tette a dolgát.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok,

Egy 2002-es G-s Astra(1.6 16V) boldog tulajdonosa vagyok és egy fékkel kapcsolatos kérdésem lenne. Kicsit zavar, hogy párás, esős időben a hátsó dobfék hidegen olyan mintha be lenne ragadva. Gondolom ez nem így van csak a dolgok összeérnek egy éjszaka alatt :excl:

Lehet-e, vagy érdemes-e hátulra tárcsaféket rakni? Ez persze nem csak a fenti (másodlagos) problémát lehetne megoldani, de a fékhatás is javulna :(

Köszi,

szmájli

Elküldve
Sziasztok,

Egy 2002-es G-s Astra(1.6 16V) boldog tulajdonosa vagyok és egy fékkel kapcsolatos kérdésem lenne. Kicsit zavar, hogy párás, esős időben a hátsó dobfék hidegen olyan mintha be lenne ragadva. Gondolom ez nem így van csak a dolgok összeérnek egy éjszaka alatt :excl:

Lehet-e, vagy érdemes-e hátulra tárcsaféket rakni? Ez persze nem csak a fenti (másodlagos) problémát lehetne megoldani, de a fékhatás is javulna :(

Köszi,

szmájli

Igen lehet rakni,nem is kerül túl sokba.

Keress vissza ,már volt szó sokszor róla és többen meg is csinálták!

Elküldve
Igen lehet rakni,nem is kerül túl sokba.

Keress vissza ,már volt szó sokszor róla és többen meg is csinálták!

Köszi a gyors választ, és akkor nincs más hátra mint előre, azaz visszaolvasás :-)

Most még jobban hajt a kíváncsiság, hogy valami már túl van rajta :excl:

Valami gyárit érdemes, vagy esetleg valami mást, ami persze nem több százezer HUF?

Ahogy láttam a fék kérdés megosztja a közösséget.

Köszi,

:-)

Elküldve
Köszi a gyors választ, és akkor nincs más hátra mint előre, azaz visszaolvasás :-)

Most még jobban hajt a kíváncsiság, hogy valami már túl van rajta :excl:

Valami gyárit érdemes, vagy esetleg valami mást, ami persze nem több százezer HUF?

Ahogy láttam a fék kérdés megosztja a közösséget.

Köszi,

:-)

Csak és kizárólag gyárit. Bontott híd kézifékközél stb kell hozzá.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.