ErdAn Elküldve November2, 2010 Elküldve November2, 2010 Remélem, nem a béke útiban... én már hozzájuk járok 1000 éve, eddig tök korrektek vóttak... Neem. Ott nagyon korrektek voltak. Azt hiszem talán a kerepesi utiban lehetett az eset, de már vagy 3 éve. A srác azt mondta, hogy repedtnek látszik a dob, közben jónagyokat sózott rá egy pontba. Ott álltam mellette, úgyhogy akár rá is szólhattam volna....Amúgy nem volt velük gondom. Bár egy ideje nem is voltam náluk. Most viszont az izgat leginkább, hogy kell-e a lengéscsillapítóra porvédő gumi, vagy a toronycsapágy "szoknyája" véd eleget? Illetve a himba csavarjait tényleg kell-e minden esetben cserélni ? Nekem úgy tűnik hogy nem szokták. Talán csavar rögzítő ragasztót használnak?
zatika Elküldve November2, 2010 Elküldve November2, 2010 Neem. Ott nagyon korrektek voltak. Azt hiszem talán a kerepesi utiban lehetett az eset, de már vagy 3 éve. A srác azt mondta, hogy repedtnek látszik a dob, közben jónagyokat sózott rá egy pontba. Ott álltam mellette, úgyhogy akár rá is szólhattam volna....Amúgy nem volt velük gondom. Bár egy ideje nem is voltam náluk. Most viszont az izgat leginkább, hogy kell-e a lengéscsillapítóra porvédő gumi, vagy a toronycsapágy "szoknyája" véd eleget? Illetve a himba csavarjait tényleg kell-e minden esetben cserélni ? Nekem úgy tűnik hogy nem szokták. Talán csavar rögzítő ragasztót használnak? Porvédőm nincs (Zafira 1.8), de lehúzó van alul. Elgondolkoztam én is ezen, hogy ha van gumiharmonika, az alatt pállik-e jobban (kondenzvíz), vagy ha nincs és eszi a só -nem eszi- 10éve semmi baja. Szerintem nem árt, de nem sokat számít, hacsak nem terepezel sokat. Végül is nem raktam rá, mikor cseréltem a toronygumit, csapágyat. Ha nagyon szét van rohadva a csavarfej, érdemes cserélni. Legközelebb fogjon a csavarkulcs valamin. Jómagam előszeretettel használok menettömítőt. Ez nem ragasztó, tömítő. Valamit rögzít biztos de nem ez a lényeg. Védi a menetet a beszivárgó löttyöktől, ezáltal a korróziótól. Kis tubusos kék folyadék. Nem olcsó, de sokáig elvan. Legközelebbi szereléskor mindig áldom, hogy használtam. Minden menet oldható és tiszta marad. Erre találták ki. Sokan legyintenek, de csak azt látom, hogy minden valamire való szervízkönyvben előírják a használatát.
ErdAn Elküldve November3, 2010 Elküldve November3, 2010 Porvédőm nincs (Zafira 1.8), de lehúzó van alul. Elgondolkoztam én is ezen, hogy ha van gumiharmonika, az alatt pállik-e jobban (kondenzvíz), vagy ha nincs és eszi a só -nem eszi- 10éve semmi baja. Szerintem nem árt, de nem sokat számít, hacsak nem terepezel sokat. Végül is nem raktam rá, mikor cseréltem a toronygumit, csapágyat. Ha nagyon szét van rohadva a csavarfej, érdemes cserélni. Legközelebb fogjon a csavarkulcs valamin. Jómagam előszeretettel használok menettömítőt. Ez nem ragasztó, tömítő. Valamit rögzít biztos de nem ez a lényeg. Védi a menetet a beszivárgó löttyöktől, ezáltal a korróziótól. Kis tubusos kék folyadék. Nem olcsó, de sokáig elvan. Legközelebbi szereléskor mindig áldom, hogy használtam. Minden menet oldható és tiszta marad. Erre találták ki. Sokan legyintenek, de csak azt látom, hogy minden valamire való szervízkönyvben előírják a használatát. Köszi! Végre hazajöttem Budapestre. Lementem a parkolóba, megnéztem 8-10 Astra G/classic II-t. Egyiken sincs gumiharang, pedig volt közte tutira gyári állapotú. Ettől függetlenül engem zavar hogy álló helyzetben is épphogy takar (vagy nem) az a műanyag "szoknya". Azon gondolkodom lehet azt kéne meghosszabbítani,hogy kirugózott állapotban is jobban védjen a fröccsenő sártól. Persze lehet hogy nincs értelme. Azon gondolkoztam hogy vajon azért nincs jobban védve, mert valamitől tönkre kell hogy menjen egy idő után hogy legyen kereslet a szervizelésre. Vagy mert a belső szerkezete/anyagai sem bírják tovább mint védelem nélkül a zárógyűrű(vagy micsoda)?.-Ez csak amolyan költői kérdés... A csavar cserét azzal indokolja az "Igy csináld..." hogy olyan erővel kell meghúzni azt a csavart, hogy deformálódik az anyag. Ilyen csavart vajon bármelyik autósboltban lehet kapni? Vajon a szervizekben foglalkoznak az előírt nyomatékokkal, vagy csak saccra meghúzzák? Valahogy nem tudom elképzelni ,hogy bármelyik futómű beállító helyen is pontosan úgy csinálják ahogy ebben a könyvben le van írva.(X nyomatékkal, és utána még 30fok és +15 fok egy bejelölt kartonpapír (vagy valami) segítségével)
zatika Elküldve November3, 2010 Elküldve November3, 2010 Köszi! Végre hazajöttem Budapestre. Lementem a parkolóba, megnéztem 8-10 Astra G/classic II-t. Egyiken sincs gumiharang, pedig volt közte tutira gyári állapotú. Ettől függetlenül engem zavar hogy álló helyzetben is épphogy takar (vagy nem) az a műanyag "szoknya". Azon gondolkodom lehet azt kéne meghosszabbítani,hogy kirugózott állapotban is jobban védjen a fröccsenő sártól. Persze lehet hogy nincs értelme. Azon gondolkoztam hogy vajon azért nincs jobban védve, mert valamitől tönkre kell hogy menjen egy idő után hogy legyen kereslet a szervizelésre. Vagy mert a belső szerkezete/anyagai sem bírják tovább mint védelem nélkül a zárógyűrű(vagy micsoda)?.-Ez csak amolyan költői kérdés... A csavar cserét azzal indokolja az "Igy csináld..." hogy olyan erővel kell meghúzni azt a csavart, hogy deformálódik az anyag. Ilyen csavart vajon bármelyik autósboltban lehet kapni? Vajon a szervizekben foglalkoznak az előírt nyomatékokkal, vagy csak saccra meghúzzák? Valahogy nem tudom elképzelni ,hogy bármelyik futómű beállító helyen is pontosan úgy csinálják ahogy ebben a könyvben le van írva.(X nyomatékkal, és utána még 30fok és +15 fok egy bejelölt kartonpapír (vagy valami) segítségével) Ennyire ne legyél pesszimista. Foglalkoznak. kartont nem, de 45fokot (30+15) minden valamirevaló szerelő (elismerem nem mindegyik) szemre meg tud határozni (90fok fele). Nyomatékkulcs azért egyre inkább mindenütt van, már muszályból is. A mai csavarokat amik az öntvényekben fognak többnyire, muszáj nem túlhúzni -túl sokba kerülne... Én azt gondolom -látván az én 10 éves száramat, hogy nemigen számít a gumiharmonika. Valószínűleg valamirevaló savaálló acélból van, mint a motorosok első villaszárai. Vagy gondolj a munkagépek hidraulikus munkahengereire. Azoknál, nem sok gép van amik mostohább szitukban teljesítenek. Hasonlóképpen a bányagépekéire. Ott a védelem inkább a mechanikai behatások ellen van. Az is szempont lehet, hogy mire valami kapilláris hatás miatt lekúszna a nedvesség, addigra nyitott száron elpárolog, míg a harmonika alatt inkább hajlamos befülledni, felgyűlni, leszivárogni a hengertérbe. Az enyémen továbbra sincs semmi, ami arra utalna, hogy "eszi" valami kórság. Mondom, 10 éves mindkettő. Fontos, hogy az alsó por-piszoklehúzó gumiszimmering rendben legyen.
speter Elküldve November4, 2010 Elküldve November4, 2010 Köszi! Végre hazajöttem Budapestre. Lementem a parkolóba, megnéztem 8-10 Astra G/classic II-t. Egyiken sincs gumiharang, pedig volt közte tutira gyári állapotú. Nem kergettek meg szívlapáttal? Fölöttébb gyanús, hogy egy alak csak G Astákat vizslat.
zatika Elküldve November4, 2010 Elküldve November4, 2010 Nem kergettek meg szívlapáttal? Fölöttébb gyanús, hogy egy alak csak G Astákat vizslat. És mindegyiknek az első kereke mögötti részt vizslatja... -"vajh melyikbe rakhattam azt a kis csomagot tegnap?..." :-) Tényleg! a köztéri kamerákkal vigyázzál, még elkapnak! Kellemetlen tud lenni és mit is tudsz mondani? Kissé hülyén adja magát a szöveg... :-/
ErdAn Elküldve November4, 2010 Elküldve November4, 2010 Köszi a válaszokat :D) Kamerák tudtommal nincsenek. :) A 10 emeletesből meg idő leérni. (Az Astrák pedig elég messze voltak egymástól.) De az biztos hogy sűrűn nézegetnék ki aznap az ablakon ha ilyesmit látnék a kocsimnál. :o Gumiharang elfelejtve. :) Csavarlazítóval szedtem ki egyébként a csavarokat. A menetek közt valami trutyi volt.Lehet hogy csavarrögzítő ragasztó? Mindenesetre jó ötletnek tűnik hogy azt használjam, ahelyett hogy menetdeformációig (ahogy az útmutatóban írják) húzzam a csavarokat.
speter Elküldve November5, 2010 Elküldve November5, 2010 Köszi a válaszokat :D) Kamerák tudtommal nincsenek. :) A 10 emeletesből meg idő leérni. (Az Astrák pedig elég messze voltak egymástól.) De az biztos hogy sűrűn nézegetnék ki aznap az ablakon ha ilyesmit látnék a kocsimnál. :o Gumiharang elfelejtve. :) Csavarlazítóval szedtem ki egyébként a csavarokat. A menetek közt valami trutyi volt.Lehet hogy csavarrögzítő ragasztó? Mindenesetre jó ötletnek tűnik hogy azt használjam, ahelyett hogy menetdeformációig (ahogy az útmutatóban írják) húzzam a csavarokat. Pont tegnap küldték ezt. (csak 18 éven felülieknek)
dsteel Elküldve November5, 2010 Elküldve November5, 2010 Pont tegnap küldték ezt. (csak 18 éven felülieknek) Hát én nemtom micsinálnék, ha az enyémen ugrálna... Lehet, h morci lennék... Ahhoz képest, hogy orosz lakótelep, nem is nagyon páholták el.
mr. bb Elküldve November5, 2010 Elküldve November5, 2010 minimum a sokkolót küldtem volna a hancolobrére meg a nyakának :D már a mercisnek átkellett volna mennie rajta, ahogy a kocsi alá kerül a teste a fejét jól megcipőzni. na az ilyen embereket utálom a legjobban akik beisznak és keménynek érzik magukat általában az ilyen ha kéri meg is kapja a magáét, pláne ha idegenbe jár. mindenhol a helyi vitézek rendezik a dolgokat :) felénk volt egy thaiboxos gyerek, valaki hozta, keményre itta magát kötözködött mindenkivel hadnemondjam csak 5en rendezték le hogy elmehetett a fenébe a tudásával fel kellett locsolni a végén (inkább a klicskótol egy ütés) a másik nagy szövegük sitten voltam ezt is szeretjük ez se bírt 10mp nél többett meg a szamurájkardos hihetetlen palik emberek miért kérik a pofont. én iszonyat birkatürelmű vagyok (szídhatja a jóistent is az se érdekel de ha mozdul nem maradok rest beszálni az utolsó vérig) :o
Korzika Elküldve November6, 2010 Elküldve November6, 2010 talán már itt volt az ideje cserélni :o Így volt benne vagy így jött csak ki?
Mc-elek Elküldve November6, 2010 Elküldve November6, 2010 Így volt benne vagy így jött csak ki? így volt benne....kafa mi :o
Korzika Elküldve November6, 2010 Elküldve November6, 2010 így volt benne.... Az jó!Biztos nem párásodott! :o
Mc-elek Elküldve November6, 2010 Elküldve November6, 2010 Az jó!Biztos nem párásodott! :o annyira nem volt szar.... csak valószínűleg kivezette a kondenzvizet ......
panizzi Elküldve November7, 2010 Elküldve November7, 2010 Féktárcsa, fékbetét, fékcső csere előtt állok. Két kérdés: - tárcsa cserénél ti is "lekalapáljátok" ha szorul? - fékcső alsó bontása ok, középen a retesznél oldom a rögzítést, a felső részén a fém fékcsőnél bontom? Na lecseréltem, kellett kalapálni + rozsdaoldó, meg még volt szenvedés a rágyógyult belső betéttel. Fékcső még hátravan. Menetrögzítőt raktam a csapokra, de nem zsíroztam meg a vezetéket (remélem nem is kell). Textar betét került bele, ez mennyire ócska? Ha lassan megyek csikorog, aztán abbahagyja.
mantec Elküldve November7, 2010 Elküldve November7, 2010 T panizzi! Egy közismert autóalkatrész-értékesítő cég osztályozási rendszerét használva: -Normál minőség: Samko Etf Unix -Gyári minőség: Ate Bosch Brembo Textar Ferodo Hans-Pries Jurid
speter Elküldve November7, 2010 Elküldve November7, 2010 T panizzi! Egy közismert autóalkatrész-értékesítő cég osztályozási rendszerét használva: -Normál minőség: Samko Etf Unix -Gyári minőség: Ate Bosch Brembo Textar Ferodo Hans-Pries Jurid Normál minőség. Ez teccik. :o
Amusing Elküldve November7, 2010 Elküldve November7, 2010 Hol tudom megméretni lehetőleg 1000 ft alatti összegért a hűtőfolyadékom fagypontját? Győrbe kéne. bár kicsit régi, de lild be volt annó mérő, 1490,-ért
mr. bb Elküldve November7, 2010 Elküldve November7, 2010 Normál minőség. Ez teccik. :o textar tárcsa+betét hibátlan nekem bevált
palicska Elküldve November7, 2010 Elküldve November7, 2010 így volt benne....kafa mi :o Nekem is gyűrött volt, igaz nem ennyire. Szerencsére sikerült olyanra cserélnem ami szivacs keretben van és így ha meg is gyűrődik kirúgja magát. Amikor raktam be megtört töbször is. azonnal kihúztam de nem lehetett ászrevenni a törést. Kemény 2000Ft volt.
uhuhu Elküldve November8, 2010 Elküldve November8, 2010 textar tárcsa+betét hibátlan nekem bevált én viszont egyszer majdnem totálkárra törtem magam textár betétek miatt. soha többet. csak gyárit.
Mc-elek Elküldve November8, 2010 Elküldve November8, 2010 én viszont egyszer majdnem totálkárra törtem magam textár betétek miatt. soha többet. csak gyárit. én ezt nem mertem leírni,de így van.... fék: gyárilag melyikkel betéttétel van szerelve :hosszú élettartam vagy normál??? szerk: számokban: 1605121 (tartós) 1605034 (normál)
panizzi Elküldve November8, 2010 Elküldve November8, 2010 én viszont egyszer majdnem totálkárra törtem magam textár betétek miatt. soha többet. csak gyárit. vagy inkább az útviszonyoknak nem megfelelő helytelen sebesség megválasztása miatt ez jobban hangzik... (érdekes, legtöbbször a gép a hibás, nem az ember)
panizzi Elküldve November8, 2010 Elküldve November8, 2010 textar tárcsa+betét hibátlan nekem bevált "érzésre" nagyon jól fog :D sikerült egy kicsit meg is égetnem :o
Recommended Posts