Korzika Elküldve Október13, 2010 Megoszt Elküldve Október13, 2010 Szia! Tegnap este ki lett iktatva és takarítva az EGR és akkor is világít a lámpa! Na most innen hova??? Még is lambdaszonda??? Segítsetek! Próbáltátok már törölni a hibakódokat?(akksiról a sarkot levenni kb.mennyi is félórára?) Ha gyári kódos rádiód van akkor jó,ha tudod a visszakódolás menetét ,mert ezután az is kell! Link to comment Megosztás: More sharing options...
andris83 Elküldve Október13, 2010 Megoszt Elküldve Október13, 2010 Szia! Tegnap este ki lett iktatva és takarítva az EGR és akkor is világít a lámpa! Na most innen hova??? Még is lambdaszonda??? Segítsetek! Elvileg lehet lambdaszonda is, de szerintem az egr esélyesebb. Olvastam még légtömegmérőről is, de azokat csak dízelnél találtam eddig. Többségnél általában az egr a hunyó. Azzal számolj, hogy mindkettő olyan 40 körül van. szerk: ja és mindenképpen csak gyárit tegyetek bele, az utángyártottak nem hosszú életűek! Link to comment Megosztás: More sharing options...
sanca1 Elküldve Október14, 2010 Megoszt Elküldve Október14, 2010 Próbáltátok már törölni a hibakódokat?(akksiról a sarkot levenni kb.mennyi is félórára?) Ha gyári kódos rádiód van akkor jó,ha tudod a visszakódolás menetét ,mert ezután az is kell! Még nem de kipróbálom! A magnó az gyári benne! Köszönöm a segítséget! Link to comment Megosztás: More sharing options...
sanca1 Elküldve Október14, 2010 Megoszt Elküldve Október14, 2010 Elvileg lehet lambdaszonda is, de szerintem az egr esélyesebb. Olvastam még légtömegmérőről is, de azokat csak dízelnél találtam eddig. Többségnél általában az egr a hunyó. Azzal számolj, hogy mindkettő olyan 40 körül van. szerk: ja és mindenképpen csak gyárit tegyetek bele, az utángyártottak nem hosszú életűek! Na most szonda milyen van benne eredetileg?? (márka) Én denso-t teszek bele még pedig úgy hogy csati levág és ráköt az új szondára! Na most amit még nem mondtam hogy még az elején a szerelőm azt mondta hogy 100% hogy szonda mert kimérte! De én nem akartam hinni neki! És egy kicsivel még többet is eszik ugyan nem drasztikusan de mondjuk 7 helyett 8 körül! Ezért hajlok én is a szonda felé most már egyre jobban! Köszönöm a válaszokat rendesek vagytok!!!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Október14, 2010 Megoszt Elküldve Október14, 2010 Na most szonda milyen van benne eredetileg?? (márka) Én denso-t teszek bele még pedig úgy hogy csati levág és ráköt az új szondára! Na most amit még nem mondtam hogy még az elején a szerelőm azt mondta hogy 100% hogy szonda mert kimérte! De én nem akartam hinni neki! És egy kicsivel még többet is eszik ugyan nem drasztikusan de mondjuk 7 helyett 8 körül! Ezért hajlok én is a szonda felé most már egyre jobban! Köszönöm a válaszokat rendesek vagytok!!!!! az elég sz@r megoldás hogy elvágod..... csak GM szondát rakjál bele vagy amilyen márkájú a gyári (pl: GM Bosch akkor jó lesz a Bosch bele)...univerzálist ne tegyél bele....az minden autóba jó de egyikbe se :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Október14, 2010 Megoszt Elküldve Október14, 2010 Ezért hajlok én is a szonda felé most már egyre jobban! Akkor felejtsd el a Densot, nem garantált a siker vele, pláne ha így kendácsolsz hogy összevissza forrasztod a csatit. Gyárit vegyél bele, azzal jó lesz, még ha drága is. Jah amúgy a gyári az Bosch. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Október14, 2010 Megoszt Elküldve Október14, 2010 Akkor felejtsd el a Densot, nem garantált a siker vele, pláne ha így kendácsolsz hogy összevissza forrasztod a csatit. Gyárit vegyél bele, azzal jó lesz, még ha drága is. Jah amúgy a gyári az Bosch. Ez így van :) tehát : Z16XE első szonda katalógus száma :0855523 ,gyártó: bosch Arra az esetre ha tényleg lambda a bűnös...... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
V Anti Elküldve Október17, 2010 Megoszt Elküldve Október17, 2010 Sziasztok Honnan lehet megtudni, hogy melyik hidrotőkét kell cserélni, mert hideg motornál egy kicsit kopog valamelyik aztán, ha minden jól megy akkor később elhallgat, de van mikor nem. Az összeset húzós lenne egyszerre lecserélni. Mi lehet az oka, hogy üzemmeleg motornál az egyik hengerben mintha kihagyna a gyújtás, ha nyugisan járok és nem nyomom neki annyira akkor, meg van mikor megúszom ritmuszavar nélkül. Ha jól gondolom akkor a csak a főtengelyjeladó, fordulatszámjeladó és trafó ami beleszólhat. A trafót már cseréltem egy hibátlanra amikor előjött a probléma így azt jónak gondolom. A többit a házi módszerekkel, hogyan lehet tesztelni? Vagy melyiket érdemesebb előbb kicserélni? Az előző kérdésem még nyitott marad, hátha most tudja valaki erre is a választ. (többet nem offolok mielőtt szól valaki ) Z12Xe Lánccsere után hogyan kell beállítani (finomítani) a vezérlést utólag? pl.: - felsőholtpontban a főtengely rögzítőcsapot beteszi - bütyköstengely lánckerékcsavar meglazít - a bütyköstengely két végén a két horonyba az idomot betesz - lánckerekeket rögzít csavar meghúz (hány Nm-rel?) Mire kell még figyelni? Jeladó helyzete ...? A válaszokat köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tóth Miska Elküldve Október20, 2010 Megoszt Elküldve Október20, 2010 Sziasztok! Új tag vagyok, először is köszöntök mindenkit. Tóth Miska vagyok Budapestről la XVIII. kerületből. Pár hete vettem meg az 1998-as gyártású 1.6-os G Astrámat X16XEL motorral. Szeretném rajta megcsináltatni az ilyenkor szokásos kötelező dolgokat, mint pl. olaj, olajszűrő, benzinszűrő... stb. cseréje. Ezzel kapcsolatban kérdenzém, hogy találtam a neten Vasco Filters pack-ot, amiben minden szűrő benne van és csak hatezer forint. Milyen márka ez a Vasco? Megbízható? Ahogy láttam jelenleg az olajszűrő gyári Opel. Köszi! Miska Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tomi 1.6 Elküldve Október20, 2010 Megoszt Elküldve Október20, 2010 Sziasztok! Új tag vagyok, először is köszöntök mindenkit. Tóth Miska vagyok Budapestről la XVIII. kerületből. Pár hete vettem meg az 1998-as gyártású 1.6-os G Astrámat X16XEL motorral. Szeretném rajta megcsináltatni az ilyenkor szokásos kötelező dolgokat, mint pl. olaj, olajszűrő, benzinszűrő... stb. cseréje. Ezzel kapcsolatban kérdenzém, hogy találtam a neten Vasco Filters pack-ot, amiben minden szűrő benne van és csak hatezer forint. Milyen márka ez a Vasco? Megbízható? Ahogy láttam jelenleg az olajszűrő gyári Opel. Köszi! Miska Üdv! Ezt a márkát nem ismerem. Hasznos infokat itt olvashatsz: http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=1613 http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=753&st=0 Fórum témák: http://www.opelforum.hu/index.php?showforum=3 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tóth Miska Elküldve Október20, 2010 Megoszt Elküldve Október20, 2010 Üdv! Ezt a márkát nem ismerem. Elég korrektnek néz ki: http://www.davidvasco.com.pl/index.php?ln=en De persze egy honlap még nem minden. Link to comment Megosztás: More sharing options...
adorjant Elküldve Október20, 2010 Megoszt Elküldve Október20, 2010 Sziasztok Honnan lehet megtudni, hogy melyik hidrotőkét kell cserélni, mert hideg motornál egy kicsit kopog valamelyik aztán, ha minden jól megy akkor később elhallgat, de van mikor nem. Az összeset húzós lenne egyszerre lecserélni. Mi lehet az oka, hogy üzemmeleg motornál az egyik hengerben mintha kihagyna a gyújtás, ha nyugisan járok és nem nyomom neki annyira akkor, meg van mikor megúszom ritmuszavar nélkül. Ha jól gondolom akkor a csak a főtengelyjeladó, fordulatszámjeladó és trafó ami beleszólhat. A trafót már cseréltem egy hibátlanra amikor előjött a probléma így azt jónak gondolom. A többit a házi módszerekkel, hogyan lehet tesztelni? Vagy melyiket érdemesebb előbb kicserélni? Hello! Az alapszabály az,hogy az összes hidrotőkét illik cserélni,de az valóban nem két forint... Még ezer éve,mikor én utoljára cseréltem egy autómban,annál úgy állapítottuk meg,hogy kiszerelt állapotban megnyomkodtuk őket,és amelyik mozgott,az tuti csere (bár sikerült megtalálni,melyik volt a kopott,megjegyzem,hogy mindet cseréltem). Érdemes gyári előírásnak megfelelő olajat használni,az sokat segít! Illetve a fent említett manőver előtt én próbáltam motorolaj-adalékot is (liqui moly),ez 2-3 dl lötyi,nem vészes az ára,és tapasztalataim alapján eredményes is,persze a cserét nem pótolja :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
V Anti Elküldve Október21, 2010 Megoszt Elküldve Október21, 2010 Hello! Az alapszabály az,hogy az összes hidrotőkét illik cserélni,de az valóban nem két forint... Még ezer éve,mikor én utoljára cseréltem egy autómban,annál úgy állapítottuk meg,hogy kiszerelt állapotban megnyomkodtuk őket,és amelyik mozgott,az tuti csere (bár sikerült megtalálni,melyik volt a kopott,megjegyzem,hogy mindet cseréltem). Érdemes gyári előírásnak megfelelő olajat használni,az sokat segít! Illetve a fent említett manőver előtt én próbáltam motorolaj-adalékot is (liqui moly),ez 2-3 dl lötyi,nem vészes az ára,és tapasztalataim alapján eredményes is,persze a cserét nem pótolja :) Szia Én is valami hasonló megoldásra gondoltam. Ha lesz rá egy kis kedvem, úgy gondoltam, hogy veszek négyet és a legrosszabbakat kicserélem + az szelepemelőket is. A választ köszönöm. Üdv Anti Link to comment Megosztás: More sharing options...
carlosca Elküldve Október22, 2010 Megoszt Elküldve Október22, 2010 Honnan lehet megtudni, hogy melyik hidrotőkét kell cserélni, mert hideg motornál egy kicsit kopog valamelyik aztán, ha minden jól megy akkor később elhallgat, de van mikor nem. Az összeset húzós lenne egyszerre lecserélni. Mi lehet az oka, hogy üzemmeleg motornál az egyik hengerben mintha kihagyna a gyújtás, ha nyugisan járok és nem nyomom neki annyira akkor, meg van mikor megúszom ritmuszavar nélkül. Nálam is hasonló volt a tünet de 20liter benzin és injektor tisztitó adalék megoldotta a problémám. Csalóka dolog mert az injektorok is kopogó hangot adnak ha piszkosak! Egy próbát megér mielőtt ............................ :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Korzika Elküldve Október22, 2010 Megoszt Elküldve Október22, 2010 Honnan lehet megtudni, hogy melyik hidrotőkét kell cserélni, mert hideg motornál egy kicsit kopog valamelyik aztán, ha minden jól megy akkor később elhallgat, de van mikor nem. Az összeset húzós lenne egyszerre lecserélni. Mi lehet az oka, hogy üzemmeleg motornál az egyik hengerben mintha kihagyna a gyújtás, ha nyugisan járok és nem nyomom neki annyira akkor, meg van mikor megúszom ritmuszavar nélkül. Nálam is hasonló volt a tünet de 20liter benzin és injektor tisztitó adalék megoldotta a problémám. Csalóka dolog mert az injektorok is kopogó hangot adnak ha piszkosak! Egy próbát megér mielőtt ............................ :D De jó,egy automatás kolléga! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Október25, 2010 Megoszt Elküldve Október25, 2010 Kábel Szerintetek ez jó G-hez? Vagy inkább ez? kábel2 Link to comment Megosztás: More sharing options...
adorjant Elküldve Október25, 2010 Megoszt Elküldve Október25, 2010 Kábel Szerintetek ez jó G-hez? Vagy inkább ez? kábel2 Nekem a második linknek megfelelő van,ebayről vettem,de igazából túl sokat nem ér,teljeskörűen még egy Opelnél sem működött :) Az én Astrámnál tudok motor-hibakódot törölni,mást viszont nem, B Vectránál meg minden hibát lehet olvasni,csak a motorét nem :D Szóval fenntartásokkal kell kezelni ezeket a termékeket. Ha tényleg érdekel az ilyesmi,akkor eredetit kell venni. Esetleg wessz fórumtársat is érdemes megkérdezni <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Október25, 2010 Megoszt Elküldve Október25, 2010 Nekem a második linknek megfelelő van,ebayről vettem,de igazából túl sokat nem ér,teljeskörűen még egy Opelnél sem működött :) Az én Astrámnál tudok motor-hibakódot törölni,mást viszont nem, B Vectránál meg minden hibát lehet olvasni,csak a motorét nem :D Szóval fenntartásokkal kell kezelni ezeket a termékeket. Ha tényleg érdekel az ilyesmi,akkor eredetit kell venni. Esetleg wessz fórumtársat is érdemes megkérdezni <_< Igazából az elég, ha lehet hibakódot olvasni/törölni, másra meg úgysem kell. :icon13: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tóth Miska Elküldve Október26, 2010 Megoszt Elküldve Október26, 2010 A Meyle gyártású féktárcsát ajánlanátok jó szívvel? Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zolinho Elküldve Október26, 2010 Megoszt Elküldve Október26, 2010 Üdv. Astra classik II-be (5 ajtós) hátul AL-KO-olajos lengéscsillapító van, vagy mi? köszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szaby Elküldve Október26, 2010 Megoszt Elküldve Október26, 2010 Nem tudom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
fatyo Elküldve Október26, 2010 Megoszt Elküldve Október26, 2010 Üdv! Kérném egy váltókulissza cseréjében tapasztalattal rendelkező ember segítségét! Hogyan kell kicserélni? A sebességváltó kar legalább 3-4mm.lógással mozog,a kar alsó részén lévő műanyag házban lötyög a golyó. KÖSZÖNÖM!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Big Boss Elküldve Október27, 2010 Megoszt Elküldve Október27, 2010 Üdv! Kérném egy váltókulissza cseréjében tapasztalattal rendelkező ember segítségét! Hogyan kell kicserélni? A sebességváltó kar legalább 3-4mm.lógással mozog,a kar alsó részén lévő műanyag házban lötyög a golyó. KÖSZÖNÖM!!! Hmm, B vectra topicban ugyanezt a problémát tárgyaltuk ki és meg is oldottuk. Gondolom így néz ki: http://img18.imageshack.us/img18/1736/20101014016.jpg Műanyag az egész golyó a váltókaron, pár bevágással, nincs benne gumigyűrű, amit lehetne szigszalagos módszerrel javítani. (G astra váltókart tettem az autómba szval ugyanannak kell lennie :o Lötyögést 500ft-ból és 5perc munkával meg tudod szűntetni. Veszel villamossági boltból/modelllautó stb üzletből kb 4centi átmérőjű zsugorcsövet. Kiszeded váltókart, bezsírozod, ráhúzod a csövet, felmelegíted, ekkor szépen összemegy rásimul, bezsírozod és visszarakod. Nem csak a kulissza műanyaga kopik ki hanem a váltókar is (főleg) ami horribilis összeg :D Szval érdemes megpróbálni, nekünk bevállt. Ha kevés teszel még1 réteget. Link to comment Megosztás: More sharing options...
_Robi_ Elküldve Október27, 2010 Megoszt Elküldve Október27, 2010 Hol tudom megméretni lehetőleg 1000 ft alatti összegért a hűtőfolyadékom fagypontját? Győrbe kéne. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zatika Elküldve Október27, 2010 Megoszt Elküldve Október27, 2010 Sziasztok! Új vagyok itt, kerestem de nem találtam kuplunggal kapcsolatos témát. 2001, 1.8-as benzines Zafirám van, (ott is feltettem kérdésemet) de úgy tudom Astra G-vel azonos a kuplungszerkezete -ha rosszult tudom, bocs. Szóval a hidraulikus kuplung kinyomója az első gyári cseréje óta kb. fél évente tönkremegy (kb: 120 000km nél volt az első csere). Akkor gyári beszállítóit rakattam be, mondván ne kelljen többé ezzel bajlódni. Azóta most kerül bele a negyedik(!) hidraulikus csapágy és nem tudunk rájönni mitől mennek tönkre a kinyomók. Konkrétabban: fél évente szétmennek a munkahenger gumijai. Olajat mindig cseréltünk. Akárhogy is: lehetetlen rosszul felszerelni, a kuplung soha nem rángatott vagy ilyesmi, ami esetleg ferde(kizárt) felfekvésre adna gyanút. Totál tanácstalanok vagyunk a szerelővel egyetemben aki szerencsére garanciában melózik, cseréli a nem túl olcsó cuccot zsinórban és már álmában is Zafira kuplungszerkezetet szerel... :-/ Én meg már kuplung nélkül is egészen jól vezetek... :-( Írjon, ha valaki találkozott ilyen jelenséggel, ossza meg tapasztalatát, köszönöm. Zatika Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts