Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

Üdv!

Van egy kis problémám.Remélem jó helyen járok.

Opel Astra G 1.6 16V-ről van szó.( X16XEL )

Az a gond,hogy fokozattól függetlenül 1400 és 1750 között ciripelő,csicsergő,csörő,nyikorgó hangot lehet hallani a motor felől.

Ha ebben a tartományban folyamatosan haladok,semmi hang nem jön elő,amint gyorsítok vagy terhelést kap rögtön kezdi.

Ez a hang üresben sem jön elő,meg menet közben sehol másol sem,csak abban a tartományban terhelésnél.

ha valaki tapasztalt már ilyet,vagy van ötlete,várom válaszát.

köszönöm

Szia lehet hogy az ékszíjad csúszik meg.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Hány kilométerenként kell benzinszűrőt és "ékszíjat" cserélni? A szíjjal esetleg valami más is cserés? Köszi

helló!

Én benzinszűrőt 20.000 ként szoktam cserélni. eddig nem volt baj. Mondjuk vagy gyárit vagy Mann Filtert vegyél! Ékszíj meg szerintem akkor csere érett ha már többszöri meghúzás után is nyüszög, vagy már látszik hogy kopott és laza.

Link to comment
Megosztás:

helló!

Én benzinszűrőt 20.000 ként szoktam cserélni. eddig nem volt baj. Mondjuk vagy gyárit vagy Mann Filtert vegyél! Ékszíj meg szerintem akkor csere érett ha már többszöri meghúzás után is nyüszög, vagy már látszik hogy kopott és laza.

Akkor nekem is érett a benzinszűrő a cserére. A héten megejtem ha emelő közelbe jutok. A szíjam nem nyüszög nem laza nem is kellett még soha meghúzni csak kicsit már kopottasnak látom. Csak nem tudom mennyi a csereintervallum... Mert lehet, hogy kopottas de még egyszer ennyit elmenne.

Link to comment
Megosztás:

ok, akkor az igazság:

a gázolajszürő és a benzinszürő csereperiódua 60E vagy 4 év amelyik elöbb teljesül.

érdemes félidőben 30 E nél cserélni.

gázolajszürőből én csak gyári teszek be. ( igen a Hondába is ) beszélgettem egy befecskendező / adagoló javitóval hogy mennyit szür az utángyártott gázolajszürő és mennyit a gyári....

Link to comment
Megosztás:

ok, akkor az igazság:

a gázolajszürő és a benzinszürő csereperiódua 60E vagy 4 év amelyik elöbb teljesül.

érdemes félidőben 30 E nél cserélni.

gázolajszürőből én csak gyári teszek be. ( igen a Hondába is ) beszélgettem egy befecskendező / adagoló javitóval hogy mennyit szür az utángyártott gázolajszürő és mennyit a gyári....

erre gondoltam én is <_<

Link to comment
Megosztás:

ok, akkor az igazság:

a gázolajszürő és a benzinszürő csereperiódua 60E vagy 4 év amelyik elöbb teljesül.

érdemes félidőben 30 E nél cserélni.

gázolajszürőből én csak gyári teszek be. ( igen a Hondába is ) beszélgettem egy befecskendező / adagoló javitóval hogy mennyit szür az utángyártott gázolajszürő és mennyit a gyári....

Mester megmondta a frankót <_< Köszönjük

Akkor most már csak a szíj érdekelne, hogy azt mikor kell cserélni...

Link to comment
Megosztás:

Z14XEP-nél mennyi a hosszú bordás szíj csereperiódusa?

A szervizkönyvben nincs ben a Z14XEP motorkód egy bejegyzésnél sem.

2 változatot találtam, de azok nem Z14XEP-re vonatkoztak: 120e Km/10év, 150e Km/10 év.

minden motor kivéve ........... ilyet keres a könyvben,nincs külön szedve csak azok amire nem igaz az az adat

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Z12Xe Lánccsere után hogyan kell beállítani (finomítani) a vezérlést utólag (egy kicsit néha kihagy a ritmus alapjáraton) ?

pl.:

- felsőholtpontban a főtengely rögzítőcsapot beteszi

- bütyköstengely lánckerékcsavar meglazít

- a bütyköstengely két végén a két horonyba az idomot betesz

- lánckerekeket rögzít csavar meghúz (hány Nm-rel?)

Mire kell még figyelni? Jeladó helyzete ...?

A válaszokat köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

ok, akkor az igazság:

a gázolajszürő és a benzinszürő csereperiódua 60E vagy 4 év amelyik elöbb teljesül.

érdemes félidőben 30 E nél cserélni.

gázolajszürőből én csak gyári teszek be. ( igen a Hondába is ) beszélgettem egy befecskendező / adagoló javitóval hogy mennyit szür az utángyártott gázolajszürő és mennyit a gyári....

lehet pazarlás, de én 2 évente 1.500.- ért kicserélem :D abból baj nem lehet :)

Link to comment
Megosztás:

minden motor kivéve olyan opció a hosszúbordás szíjnál. :)

Nálad még biztosan oké ennyi idősen és kevés kilométerrel. Egyébként szerintem nem bírnak ezek ki 10 évet, a bordák között, meg a külső felületen is előbb jelentkeznek a berepedések. Amúgy meg 100 ezernél érdemes lehet cserélni, nem egy nagy tétel.

Link to comment
Megosztás:

Nálad még biztosan oké ennyi idősen és kevés kilométerrel. Egyébként szerintem nem bírnak ezek ki 10 évet, a bordák között, meg a külső felületen is előbb jelentkeznek a berepedések. Amúgy meg 100 ezernél érdemes lehet cserélni, nem egy nagy tétel.

Felénél tartok (50e/3 év), de reggelente párás időben hangja van.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Nekem olyan problémám lenne hogy a ventillátorom csak 4-es fokozatban müködik,megnéztük a kapcsolot ki is mértük az rendben is volna.

Lenne valakinek valami ötlete hogy merre tovább hol keressük a problémát?

Köszönöm szépen :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem olyan problémám lenne hogy a ventillátorom csak 4-es fokozatban müködik,megnéztük a kapcsolot ki is mértük az rendben is volna.

Lenne valakinek valami ötlete hogy merre tovább hol keressük a problémát?

Köszönöm szépen :)

Előtétellenállás-csere lesz, már volt szó róla itt a fórumban, keress rá.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem olyan problémám lenne hogy a ventillátorom csak 4-es fokozatban müködik,megnéztük a kapcsolot ki is mértük az rendben is volna.

Lenne valakinek valami ötlete hogy merre tovább hol keressük a problémát?

Köszönöm szépen :)

Nézz át az általános műszaki problémák topikba ott pont most volt szó róla!

Tipp:Előtétellenállás lesz valszeg!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.