Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Z14XEP-hez nincs ilyen adat?

A csináld magad a Z14XE-hetz írja, és az máshogyan.

Szóval nem mindegy a motortípus sem. :rolleyes:

tegnap az otthoni gépem vincsije bekrapált így passz.

de a vivid programot a spanyol exzsarutól meg tudod venni.

Elküldve

Sziasztok!

Szeretném kicsrélni a pollenszürőt, de azt írja a könyv hogy valami masszával kell bekenni a szürő ajtaját.Ez milyen massza?

Addig jutottam el, hogy kiszedtem a kesztyütartót, de tovább nem merek menni amíg nem tudom, hogy milyen tömítőanyag amit oda kell kenni.

Tudnátok ebben segíteni?

Elküldve
Sziasztok!

Szeretném kicsrélni a pollenszürőt, de azt írja a könyv hogy valami masszával kell bekenni a szürő ajtaját.Ez milyen massza?

Addig jutottam el, hogy kiszedtem a kesztyütartót, de tovább nem merek menni amíg nem tudom, hogy milyen tömítőanyag amit oda kell kenni.

Tudnátok ebben segíteni?

semmilyen...ebben egy szivacs vagy valami hasonló anyagú tömítés van..nem is értem mire írja ezt a masszát, mert az nem szokott sérülni...gond nélkül kicseréled, és vissza rakod az ajtót :rolleyes:

Elküldve
Meghúzásnál a sorrend sem mindegy erre is ügyelj majd!

Ma szétszedtem, és nem tudom, de tudtam húznia csavarokon. Szerintem laza volt, mind a 2 tengely csavarjai, de a kipufogó oldal felőliek lazábbak voltak. Nyomatékkulccsal 9Nm-re húztam meg.

Vajon mennyi a tényleges nyomaték? :D

Elküldve
Ma szétszedtem, és nem tudom, de tudtam húznia csavarokon. Szerintem laza volt, mind a 2 tengely csavarjai, de a kipufogó oldal felőliek lazábbak voltak. Nyomatékkulccsal 9Nm-re húztam meg.

Vajon mennyi a tényleges nyomaték? :D

Sorrendet nem látok, meg konkrétan 1,4-es motort se, de az X16XEL-re az így csináld azt írja, hogy húzz meg minden csavart 50Nm-re, majd húzz rajtuk még 60 fokot, majd még 15 fokot. Szóval a 9Nm biztosan kevés.

Elküldve
Sorrendet nem látok, meg konkrétan 1,4-es motort se, de az X16XEL-re az így csináld azt írja, hogy húzz meg minden csavart 50Nm-re, majd húzz rajtuk még 60 fokot, majd még 15 fokot. Szóval a 9Nm biztosan kevés.

Amit Te írsz: Bütyköstengely kereket a bütykös tengelyre 50Nm+60fok

A jó,szerintem: Bütyköstengely-csapágyfedél a hengerfejhez 8Nm

Elküldve
Amit Te írsz: Bütyköstengely kereket a bütykös tengelyre 50Nm+60fok

A jó,szerintem: Bütyköstengely-csapágyfedél a hengerfejhez 8Nm

Lehet, hogy igazad van, mert ebbő nekem nem világos, hogy mit akar jelenteni:

vt.jpg

Elküldve
Lehet, hogy igazad van, mert ebbő nekem nem világos, hogy mit akar jelenteni:

Nem nekem ^_^

A TIS-nek :D

Szerk.

Jah,ez a vezérműtengely végén levő kerekre vonatkozik

Elküldve
Amit Te írsz: Bütyköstengely kereket a bütykös tengelyre 50Nm+60fok

A jó,szerintem: Bütyköstengely-csapágyfedél a hengerfejhez 8Nm

Akkor jó, talán a 9Nm-el nem csináltam kárt.

Elküldve
Akkor jó, talán a 9Nm-el nem csináltam kárt.

Tömitést a régit tetted vissza?

És mondjuk most mennyi az esély arra,vagyis kb mennyi idö mig nem lazul meg ujra?

Mondjuk nem lehet hogy attol lazulnak meg mert kevés,vagy egyáltalán nincs rajta csavar rögzitö a csavarokon,vagy pedig azért lazulnak mert már gyárilag nincs megfelelö nyomatékra húzva?

Elküldve
Tömitést a régit tetted vissza?

És mondjuk most mennyi az esély arra,vagyis kb mennyi idö mig nem lazul meg ujra?

Mondjuk nem lehet hogy attol lazulnak meg mert kevés,vagy egyáltalán nincs rajta csavar rögzitö a csavarokon,vagy pedig azért lazulnak mert már gyárilag nincs megfelelö nyomatékra húzva?

Tömítés a régi, nem kentem meg semmivel, ha szivárogna akkor bekenem tömítő anyaggal, csak addig nem akartam, mert hátha jó lesz így is.

Nem tudom, sztem ősszel ismét szétszedem, de ezt én sem tudom. Kivenni acsavarokat, és menetrögzítővel újra rögzíteni az macera, mert párosával kell kiszedni, mert ugye az összeset nem lehet belőle kiszedni, mert akkor a láncot is ki kellene...

Elküldve
Tömitést a régit tetted vissza?

És mondjuk most mennyi az esély arra,vagyis kb mennyi idö mig nem lazul meg ujra?

Mondjuk nem lehet hogy attol lazulnak meg mert kevés,vagy egyáltalán nincs rajta csavar rögzitö a csavarokon,vagy pedig azért lazulnak mert már gyárilag nincs megfelelö nyomatékra húzva?

Nekem kétszer meg lett bontva,és a régi tömítés van benne.

Lehet ,hogy túlzott az óvatosság,de szerintem minden olajcseréléskor.

Ennyit megér a dolog :D

Elküldve
Nekem kétszer meg lett bontva,és a régi tömítés van benne.

Lehet ,hogy túlzott az óvatosság,de szerintem minden olajcseréléskor.

Ennyit megér a dolog :D

Miért nem kened be csavarrögzítővel, utána nem kell szétszedni.

Elküldve
Miért nem kened be csavarrögzítővel, utána nem kell szétszedni.

Ha megkened szerintem az macerás.

Ha meg van húzva nyomatékra, akkor miért lazul fel? Akkora rezonancia van ott?

pl a hengerfejet csak új csavarokkal lehet összerakni, lehet itt is ugyanaz a szitu. ezért:

Jó lenne, ha valahonnét lehetne egy leírást szerezni, hogy mivel kell összerakni, és mekkora nyomatékra kell meghúzni. Olyat ami Z14XEP-re vonatkozik, nem más motorra.

Elküldve

Szerintem meg az a macerás ha mindig húzogatod

Egyszer kell meghúzni, meg rögzítőzni.

Szerintem azért lazul meg, mert konstrukciós hiba folytán nem tökéletes a menetek profilja, nincs meg a rendes súrlódási zárás a csavar és a blokk közt. "Állandóan" fellazul.

Ha megkened szerintem az macerás.

Ha meg van húzva nyomatékra, akkor miért lazul fel? Akkora rezonancia van ott?

pl a hengerfejet csak új csavarokkal lehet összerakni, lehet itt is ugyanaz a szitu. ezért:

Jó lenne, ha valahonnét lehetne egy leírást szerezni, hogy mivel kell összerakni, és mekkora nyomatékra kell meghúzni. Olyat ami Z14XEP-re vonatkozik, nem más motorra.

Elküldve
Szerintem azért lazul meg, mert konstrukciós hiba folytán nem tökéletes a menetek profilja, nincs meg a rendes súrlódási zárás a csavar és a blokk közt. "Állandóan" fellazul.

Az is lehet, hogy nincs meghúzva gyárilag rendesen...

Elküldve

Lehet, de úgy rémlik , hoyg valaki említette, hogy újra fellazul. Ebből gonmdolom.

Persze a te verziód lenne a jobbik eset

Az is lehet, hogy nincs meghúzva gyárilag rendesen...
Elküldve
Lehet, de úgy rémlik , hoyg valaki említette, hogy újra fellazul. Ebből gonmdolom.

Persze a te verziód lenne a jobbik eset

ezért kellene egy manual, hogy mi a gyári összerakás, vagy szervizelés menete.

Lehet a csavarok nem megfelelőek, vagy a menet. Az utóbbi az szívás.ű

Ha pedig kell menetrögzítőt használni, akkor nem lazulhat fel.

Csak jó lenne tudni, nem szeretnék gányolni. Szerintem sokmindenkinek jó lenne az infó, mert vagyunk páran, akinek 2005-2007 közti Z14XEP-je van, nem említve az AstraH-kat. :D

Elküldve
ezért kellene egy manual, hogy mi a gyári összerakás, vagy szervizelés menete.

Lehet a csavarok nem megfelelőek, vagy a menet. Az utóbbi az szívás.ű

Ha pedig kell menetrögzítőt használni, akkor nem lazulhat fel.

Csak jó lenne tudni, nem szeretnék gányolni. Szerintem sokmindenkinek jó lenne az infó, mert vagyunk páran, akinek 2005-2007 közti Z14XEP-je van, nem említve az AstraH-kat. :D

Esetleg valami szervizes kolléga adhatna valami tanácsot...

Érdekes mert nézegetem az astra H forumot is,de nem olvastam ilyen jellegü problémát ott senkinél ....akkor hogy is van ez??????

Elküldve
ezért kellene egy manual, hogy mi a gyári összerakás, vagy szervizelés menete.

Lehet a csavarok nem megfelelőek, vagy a menet. Az utóbbi az szívás.ű

Ha pedig kell menetrögzítőt használni, akkor nem lazulhat fel.

Csak jó lenne tudni, nem szeretnék gányolni. Szerintem sokmindenkinek jó lenne az infó, mert vagyunk páran, akinek 2005-2007 közti Z14XEP-je van, nem említve az AstraH-kat. :D

Valaki csak tudja a lehúzási sorrendet nem?

Annyira nem különbözhet a másik tipusoktol a lehúzása?

Elküldve
Valaki csak tudja a lehúzási sorrendet nem?

Annyira nem különbözhet a másik tipusoktol a lehúzása?

Szerintem se különbözhet. Én simán lehúznám mindkét tengelyt abban a sorrendben 2Nm-es lépésekkel, ahogy a hengerfej lehúzás sorrendje is van.

Elküldve

Mi használunk csavarrögzítőt...,és ki tud lazulni az is,Pedig nem szart használunk...

De én jobban szeretem tudni,hogy megvan-e húzva vagy sem :D

10 perc.És nyugodt vagyok.

Elküldve
Szerintem se különbözhet. Én simán lehúznám mindkét tengelyt abban a sorrendben 2Nm-es lépésekkel, ahogy a hengerfej lehúzás sorrendje is van.

Teszek majd be képet a sorrendről.... :D

Elküldve
Az is lehet, hogy nincs meghúzva gyárilag rendesen...

Nem ide vág a téma, de pollenszűrő csere során vettem észre, hogy összegyűrve volt a helyén az eredeti, első pollenszűrő... Én sem tartom kizártnak, hogy a csavarokat nem húzták meg a gyártósoron megfelelően.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.