Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

OK, értem.

Magamról annyit, hogy baromira nem értek hozzá, apósom az aki korábban a fent említett kocsikat felkészítette műszakira. Konkrétan emlékszem, hogy Suzuki Swift-en vezérműszíjat és görgőket cseréltünk. Mondjuk cserélt én meg asszisztáltam...

A láncot értem, valószínűleg szervíz majd a maga idejében.

Közben telefonálgattam és úgy tűnik, hogy az éves szervíz + vizsgafelkészítés és vizsga kb. 70-80 eFt-ból jönne ki. ebből gondolom kb. 20 eFt a vizsga/zöldkártya.

Tegyük fel, hogy a vezérlésen kívül, az alkatrészeket megvásárolva otthon szervizeljük a kocsit (olaj+szűrő, fékek, egyéb szűrők). Lesz annyival olcsóbb, hogy érdemes pöcsölni vele? (4 l nem teljesen noname motorolaj kb. 7000+ Ft. és ehhez jönnek még a szűrők, fékcuccok és az utánajárás). Gondolom a vizsgadíjak hasonlóak mindenütt.

Mi van a szervízciklus lámpával?

Mondom, nem veled vitatkozom, csak most tartok ott anyagilag, hogy a márkaszerviz kicsit soknak tűnik (elismerve, hogy ők pontosan tudják mit csinálnak), opelguru ismerős szerelő meg nincs.

Üdv,

Szervízciklus: 30e, vagy 1 év, de ki lehet ütni otthon is gáz+fék, gyujtás ráad, és napiszámláló megnyom....

A szervizben elég magasak az óradíjjak, illetve én 1.5 éve fizettem az Opel olajért 4l-ért, amikor csak 3.5 megy a Z14XEP-be 13400Ft-ot, és cakk-pakk a szerviz 24e volt, abból a szűrő 4e környékén, tehát a többi munkadíj....

Olajat, szűrőket (olaj, levegő, pollen) Te is ki tudod cserélni, és fékbetétcsere sem lehet nagy ördöngösség. Miért elkoptak már? Méga gyertyacsere is megoldható házilag.

Link to comment
Megosztás:

OK, értem.

Magamról annyit, hogy baromira nem értek hozzá, apósom az aki korábban a fent említett kocsikat felkészítette műszakira. Konkrétan emlékszem, hogy Suzuki Swift-en vezérműszíjat és görgőket cseréltünk. Mondjuk cserélt én meg asszisztáltam...

A láncot értem, valószínűleg szervíz majd a maga idejében.

Közben telefonálgattam és úgy tűnik, hogy az éves szervíz + vizsgafelkészítés és vizsga kb. 70-80 eFt-ból jönne ki. ebből gondolom kb. 20 eFt a vizsga/zöldkártya.

Tegyük fel, hogy a vezérlésen kívül, az alkatrészeket megvásárolva otthon szervizeljük a kocsit (olaj+szűrő, fékek, egyéb szűrők). Lesz annyival olcsóbb, hogy érdemes pöcsölni vele? (4 l nem teljesen noname motorolaj kb. 7000+ Ft. )

Mi van a szervízciklus lámpával?

Mondom, nem veled vitatkozom, csak most tartok ott anyagilag, hogy a márkaszerviz kicsit soknak tűnik (elismerve, hogy ők pontosan tudják mit csinálnak), opelguru ismerős szerelő meg nincs.

Alapvető karbantartáshoz nem kell opelguru szerelő sem. Olaj, olajszűrő, légszűrő, fékolaj cseréje az sima ügy minden szerelőnek. Előbbi három, ha már tudod, hogy mi hol van, akkor mondjuk 15 perc alatt megvan. Bár az olajat érdemes minél jobban kicsorgatni, szóval leeresztő csavar ki, szűrő le, majd 2-3 óra múlva fel az új szűrő és lehet betölteni. Fékolaj picit több időt igényel, de az sem vészes és sima ügy otthon is. Fék alkatrészei úgyszintén, maximum az alkatrészbeszerzés az, ami opeles vonalat igényel, de vannak netes áruházak, ahol van minden, csak alváz és motorkód kell hozzá. De a fék az nagyon használatfüggő, lehet, hogy neked még semmit sem kell cserélni, és egy tárcsa és pofavastagság ellenőrzés is elég. Motorolaj ugyanúgy beszerezhető, csak szét kell nézni. És egyébként se lehetsz benne biztos, hogy a márkaszervíz jobb minőségű olajat töltene bele, sőt valószínűleg a lehető legolcsóbb kerülne bele, ami megfelel a gyári előírásnak.

Néhány óra alatt az egész autón át lehet menni, hogy most neked megéri-e vagy sem, az már tőled függ. Márkaszervíznek inkább ott van jelentősége, hogy hiba esetén nekik van felszerelésük a hiba kiderítésére. Meg persze ha magad csinálod, akkor nem lesz szervízkönyved. Ennek ott van jelentősége, ha el akarod adni az autót a későbbiekben, de manapság már ezt is hamisítják, szóval olyan sokat nem vesztesz ezzel sem. Inkább tartsd meg a számlákat és vezess nyilvántartást arról, hogy mik lettek az autóval csinálva.

Szervízciklus lámpa simán nullázható. Benyomod a kilóméternullázót, ráadod a gyújtást (nem indítózol), kb. 10 másodpercig még nyomva tartod, ekkor eltűnik az InSP felirat és átvált ---- feliratra, akkor elengeded és már nullázva is van.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Új vagyok itt a forumon,az volna a kérdésem hogy kivillogtattam ma az Astrat és az eredmény 10 4 10 3 ezt megtaláltam táblázatban hogy kipufogó gáz visszavezetés rendellenesség de kidobott egy ilyet hogy 1 4 10 5 ezt hogy kell értelmeznem milyen hibára utal????????

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Új vagyok itt a forumon,az volna a kérdésem hogy kivillogtattam ma az Astrat és az eredmény 10 4 10 3 ezt megtaláltam táblázatban hogy kipufogó gáz visszavezetés rendellenesség de kidobott egy ilyet hogy 1 4 10 5 ezt hogy kell értelmeznem milyen hibára utal????????

1405 :egr szelep! :devlish:

Kiveszed,megtisztítod visszarakod!Esetleg újat veszel vagy lezárod!

Link to comment
Megosztás:

De az inkább 0405 lesz, nem?

Nekem nagyon ismerős ez a 1405,mert anno az F Astrám(X16XEL) többször megmutatta. :devlish:

Amelyik táblázat nekem van ott még a 0400 és 0403 az EGR.

Gyors szerk.:az OBD-ben valóban 0400 tól 04008 ig kipufogógáz visszavezetési hibák vannak!

Már csak az a kérdés neki milyen rendszer van a kocsiban,nekem anno Siemens Simtec volt és ott 1405-öt írt.

Link to comment
Megosztás:

Na úgy néz ki hétvégén megcsináljuk az éves szervizt, ami olaj és szűrőcserékből áll majd illetve megnézzük a fékeket.

Bizonyára többen kérdezték már, de jó lenne ha válaszolnátok mielőtt elindulok bevásárolni, hogy érdemes-e után-gyártott alkatrészeket beszerezni. Olajból nyilván nem veszek noname-t, de egy üzemanyagszűrőnél 4k a különbség.

Korábban az öreg Suzukimnál ez nem volt szempont, de most azért óvatosabb vagyok.

Link to comment
Megosztás:

Na úgy néz ki hétvégén megcsináljuk az éves szervizt, ami olaj és szűrőcserékből áll majd illetve megnézzük a fékeket.

Bizonyára többen kérdezték már, de jó lenne ha válaszolnátok mielőtt elindulok bevásárolni, hogy érdemes-e után-gyártott alkatrészeket beszerezni. Olajból nyilván nem veszek noname-t, de egy üzemanyagszűrőnél 4k a különbség.

Korábban az öreg Suzukimnál ez nem volt szempont, de most azért óvatosabb vagyok.

Üzemanyagszűrő Z14XEP-hez 4600Ft, és bele is szerelik árban, utángyártottal 2500 Ft körül láttam.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2005- s G Astra Twinporthoz milyen típusú olajat ajánlatok? Az eredeti GM 5W40 olaj milyen minőségű?

Köszönettel:

Dzsozi

szia!

ez elég kényes pont de olvass vissza itt egy kicsit hátha segít:

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=1613

egyébként sokak szerint sz@r a Gm de kb ugyanennyien vannak akik pedig dicsérik....

Választék van bőven de elég sokan használnak Castrolt pl...

üdv

Link to comment
Megosztás:

Már írtam régebben erről a problémáról.

A képen látható fékpofa állandóan félrecsúszik a dugattyúról.

Érdekes, hogy mindkét oldalon és a hátsó felöli.

Valami ötlet hogy miért? És hogy hogyan ne legyen ilyen többet?

Kb közép tájon kell lenni egy csészének alatta egy rúgó ,ami nyomja befelé a pofát.

A rúgón és a csészén keresztül van dugva egy csap hátulról ,ez a csap rögzíti a pofát.

Lehet hogy kiakadt ,vagy törött a rugó.

Link to comment
Megosztás:

Kb közép tájon kell lenni egy csészének alatta egy rúgó ,ami nyomja befelé a pofát.

A rúgón és a csészén keresztül van dugva egy csap hátulról ,ez a csap rögzíti a pofát.

Lehet hogy kiakadt ,vagy törött a rugó.

Logikus lenne, de egyik sem, esetlegesen talán "gyenge" a rugó (így is alig bírom visszapattintani)

201005055.th.jpg

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.