Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
sziasztok. 98-as, 1.4-es G astra esetében mennyi lehet egy vízpumpa+görgők+vezérműszíj csere, melyhez szimmering csere is jön? maszekba csinálják minőségi alkatrészekkel és 60-70 körül jön ki. ez reális? kösz.

Akár még az is lehet, attól függ mit takar a "minőségi alkatrész". Gyáriban csak az alkatrész lenne ennyi...

Elküldve
Akár még az is lehet, attól függ mit takar a "minőségi alkatrész". Gyáriban csak az alkatrész lenne ennyi...

SKF cuccok, vízpumpa pl. a többit nem tudom de az is hasonló. a szerelőben megbízom, csak a neki beszállító arcokban nem feltétlenül:)

Elküldve

Mesélek nektek egy kis gyári alkatrészest.

Adott egy r. megane

Megállt az ablakmosó szivattyú.

Rendeltem febi-t

Láss csodát gyári volt a dobozba.

Annyi különbséggel,hogy a rönyó,a citrom ,és pözsó márkajelzés ki volt csiszolva.

A gyári ár töredékért :)

Nem mondom ,hogy ez mindig így van.

De meglepő.

Elküldve
Mesélek nektek egy kis gyári alkatrészest.

Adott egy r. megane

Megállt az ablakmosó szivattyú.

Rendeltem febi-t

Láss csodát gyári volt a dobozba.

Annyi különbséggel,hogy a rönyó,a citrom ,és pözsó márkajelzés ki volt csiszolva.

A gyári ár töredékért :devlish:

Nem mondom ,hogy ez mindig így van.

De meglepő.

Ami tapasztaltam...

Hátsó kerákcsapágy csere, Gyári 95e/db, SKF 30e/db (SKF a beszállítója a GM-nek), kereskedésbe is mondták ugyanaz, csak a gyári az GM-es dobozban érkezik. :lol:

Elküldve
Ami tapasztaltam...

Hátsó kerákcsapágy csere, Gyári 95e/db, SKF 30e/db (SKF a beszállítója a GM-nek), kereskedésbe is mondták ugyanaz, csak a gyári az GM-es dobozban érkezik. :devlish:

Nemrégiben cseréltem kuplungtárcsát. A gyári 45e, amit vettem 24e. A különbség a kettő között, hogy a gyárin kisebb a Sachs logo.

Talán itt a fórumon volt már ilyesmiről szó, hogy a beszállítók a "gyárinak" szánt portékát magasabb quality control-on engedik át, a kereskedelembe pedig a még megfelelő kerül. Mindenesetre a nevesebb alkatrészgyártók azért nem engednek vackot a boltokba sem. (Emellett persze nem cél az örökkévalóságig működés sem...)

Elküldve

Processzorgyártás is ilyen :devlish: Nem attól 2.3 GH-ees proci mert olyannak gyártották, a másikat meg kisebb frekijűre... annyit bír.. felépítése ugyanaz. :lol: (természetesen egy típuson belül)

Nemrégiben cseréltem kuplungtárcsát. A gyári 45e, amit vettem 24e. A különbség a kettő között, hogy a gyárin kisebb a Sachs logo.

Talán itt a fórumon volt már ilyesmiről szó, hogy a beszállítók a "gyárinak" szánt portékát magasabb quality control-on engedik át, a kereskedelembe pedig a még megfelelő kerül. Mindenesetre a nevesebb alkatrészgyártók azért nem engednek vackot a boltokba sem. (Emellett persze nem cél az örökkévalóságig működés sem...)

Elküldve
sziasztok!

Bezinszűrőt házilag hogyan lehet lecserélni, mik a lépések?

Nem akarom eltörni a bilincset, illetve nem akarok vele sokat szívni. Jó lenne egy tapasztalt ember, aki célszerszám nélkül csinálta.

köszi előre is!

Valaki ebben a benzinszűrős témában nem tud segíteni?

Elküldve
Valaki ebben a benzinszűrős témában nem tud segíteni?

Én csak láttam ahogy egy tapasztalat ember csinálta... :devlish: de semmi ördöngősség nem volt benne...

a lefogató bilincset maglazítod, kicsit húzod a szűrőt és közben a "körmöket" csavarhúzóval visszanyomod a csatlakozójánál...csak Vigyázzz a csőre, hogy el ne törjön, mert akkor szívás és számíts rá hogy jön ki benzin...ellenőrzöd a csőben a tömítést nem e mozdult ki nem e sérült...és mehet be a másik a helyére...

Elküldve

nekem néha világít az elektronikai hibát jelző kis cucc. nem minden beindítás után, viszon ha igen, akkor egész úton. ez lehet csak egy kisebb elektronikai hiba is, vagy vigyem azonnal szervízbe? ezen kívül az is érdekes, hogy gázadásnál elég lomhán indul a gép, igaz 12 éves. ezt meg lehet oldani egy szelep beállítással? előre is kösz a válaszokat

Elküldve

Csak azért,hogy fényezzem magam :devlish:

Megcsináltam a bal első ajtót,zörgött az ablak emelő

Lefúr 3 popszegecs ,3 újat berak ,már nem is rezeg :lol:

Hátsó ablakmosó...pfff

Sok mindent néztem,és egyszercsak a fény az alagút végén :lol:

Bal első kerékjáratban a tűzfal oldalban van egy toldás.

Ott szét húztam, előre felé ok

Hátra felé semmi,előkerült a drót ...az adott neki.

Tolom,tolom majd megakad.Vissza húz megint előre hopp...

Belefúj....királyság átbírok fújni .

Majd szivattyúval kb 1literrel átmostam ,jah kivettem a spriclit .

Olyan mint egy szökő kút.

Jobb mint volt.Most már tudom ,hogy míg működött akkor se volt 100-as.

Úgy hogy ez két mezei piros pontot ér :lol:

Elküldve
Valaki ebben a benzinszűrős témában nem tud segíteni?

A rendszer nyomás alatt van így először feszteleníteni kell a motortérben a fémcsővön van egy szelep ahol ezt megteheted, kellene egy célszerszám olyan fogó melynek két csőrével egyszerre lehet benyomni a két rögzítő fület,hogy a szűrőről lelehessen húzni a csövet ha nincs ilyen célszerszám ovatossan csavarhúzóval is meglehet próbálni de ez nagyon macerás a szűk hely miatt is meg van ott egy műanyag "T" elosztó amely könnyen eltőrhet.Egyébként "Az így csináld"szerelési könyvben lépésről lépésre le van írva.Én csavarhúzóval kínlódtam végig előszőr. :devlish:

Elküldve
Sok mindent néztem,és egyszercsak a fény az alagút végén :devlish:

Bal első kerékjáratban a tűzfal oldalban van egy toldás.

Ott szét húztam, előre felé ok

Hátra felé semmi,előkerült a drót ...az adott neki.

Tolom,tolom majd megakad.Vissza húz megint előre hopp...

Belefúj....királyság átbírok fújni .

Majd szivattyúval kb 1literrel átmostam ,jah kivettem a spriclit .

Olyan mint egy szökő kút.

Jobb mint volt.Most már tudom ,hogy míg működött akkor se volt 100-as.

Úgy hogy ez két mezei piros pontot ér :lol:

akkor sikerült megtalálni/megcsinálni..

Elküldve
Teljen jó,nem és lehet élni hátsó spricli nélkül :devlish:

lehet csak nehéz.

a corsa-n nem ment, nem is érdekelt; de ha az astra-n nem menne sírnék.

Elküldve
nekem néha világít az elektronikai hibát jelző kis cucc. nem minden beindítás után, viszon ha igen, akkor egész úton. ez lehet csak egy kisebb elektronikai hiba is, vagy vigyem azonnal szervízbe? ezen kívül az is érdekes, hogy gázadásnál elég lomhán indul a gép, igaz 12 éves. ezt meg lehet oldani egy szelep beállítással? előre is kösz a válaszokat

Amikor világít az a kis lámpa, olyankor ki lehet olvasni a hibakódot, és abból kiderül hogy mi a baja az autónak...

Elküldve
Amikor világít az a kis lámpa, olyankor ki lehet olvasni a hibakódot, és abból kiderül hogy mi a baja az autónak...

köszi. ezt csak egy opel szakszervíz tudná megcsinálni?

Elküldve

Nem.

Elvileg te magad is ki tudod villogtatni, csak tudni kéne hozzá az autó motorkódját, mert kétféle módszer van és attól függ hogy melyiket kell alkalmazni.

Elküldve

Sziasztok!

Kezdeném egy vallási kérdéssel: érdemes/lehet-e egy 4 éves Astra G (Z14XEP) éves szervizét és vizsgafelkészítését otthon elvégezni?

Adottak: jó minőségű és sokféle kulcsok, szerszámok, akna, nem autószerelő, de gyakorlott szerelő. Az utóbbi már korábban bizonyított Suzuki, Nissan, Peugeot, öreg Skoda stb. fronton :devlish:

Eddig szakszervizbe vittem, de nem vagyok meggyőződve, hogy ezzel jobban jártam.

Amit gondolom meg kell csinálni: motorolaj és szűrő csere, levegőszűrő csere, fékek ellenőrzése és valószínűleg a tárcsák, pofák cseréje. ezektől nem is tartok, de a következőek...

A gépkönyv szerint kétévente fékfolyadék/váltómű folyadék csere. Feltéve, hogy a szervizben 2 éve megcsinálták most is kell?

Pollenszűrő mint feljebb.

Légkondi?

Vezérműszíj és feszítőgörgők kapcsán a könyv 90e km-t vagy 6 évet ír. Mi a meglátásotok, érdemes még két évet várni, (Most 68.000 km van benne.)

Tavaly ilyenkor szerviz előtt néhány nappal kigyulladt a szerviz lámpa. Ha a fentieket meg tudjuk csinálni házilag, gondolom akkor is ki fog gyulladni. Mit lehet ilyenkor tenni?

Előre is kösz!

Elküldve

A Z14XEP láncos, alaposabban olvasd el a szervízfüzetet!

Sziasztok!

Kezdeném egy vallási kérdéssel: érdemes/lehet-e egy 4 éves Astra G (Z14XEP) éves szervizét és vizsgafelkészítését otthon elvégezni?

Adottak: jó minőségű és sokféle kulcsok, szerszámok, akna, nem autószerelő, de gyakorlott szerelő. Az utóbbi már korábban bizonyított Suzuki, Nissan, Peugeot, öreg Skoda stb. fronton :devlish:

Eddig szakszervizbe vittem, de nem vagyok meggyőződve, hogy ezzel jobban jártam.

Amit gondolom meg kell csinálni: motorolaj és szűrő csere, levegőszűrő csere, fékek ellenőrzése és valószínűleg a tárcsák, pofák cseréje. ezektől nem is tartok, de a következőek...

A gépkönyv szerint kétévente fékfolyadék/váltómű folyadék csere. Feltéve, hogy a szervizben 2 éve megcsinálták most is kell?

Pollenszűrő mint feljebb.

Légkondi?

Vezérműszíj és feszítőgörgők kapcsán a könyv 90e km-t vagy 6 évet ír. Mi a meglátásotok, érdemes még két évet várni, (Most 68.000 km van benne.)

Tavaly ilyenkor szerviz előtt néhány nappal kigyulladt a szerviz lámpa. Ha a fentieket meg tudjuk csinálni házilag, gondolom akkor is ki fog gyulladni. Mit lehet ilyenkor tenni?

Előre is kösz!

Elküldve

Köszi a gyors választ és a táblázatot.

Esetleg a vezérműszíjat/láncot megelőző kérdésekkel kapcsolatban valamiféle vélemény?

A Z14XEP láncos, alaposabban olvasd el a szervízfüzetet!
Elküldve

Nézd, ahhoz, hogy megítéjem mire vagy képes, ahhoz téged kellen ismerni :devlish:

Ha érzed magadban a kellő tapasztalatot egy efféle autó szervizelését illetően, a olajcserét, fékcserét stb megcsinálhatod te is.

De szerintem vezérlést már ne magad végezd, azt el lehet baszarintani rendesen,és akkor lőttek a motorodnak.

Egyébként lévén, hogy láncos a vezérlésed, neked akkor kell cserélni, majd ha csörög. Erre nincs igazi szabály, mindenkinél máskor jő el a pilanat :lol:

Köszi a gyors választ és a táblázatot.

Esetleg a vezérműszíjat/láncot megelőző kérdésekkel kapcsolatban valamiféle vélemény?

Elküldve
Nézd, ahhoz, hogy megítéjem mire vagy képes, ahhoz téged kellen ismerni :devlish:

Ha érzed magadban a kellő tapasztalatot egy efféle autó szervizelését illetően, a olajcserét, fékcserét stb megcsinálhatod te is.

De szerintem vezérlést már ne magad végezd, azt el lehet baszarintani rendesen,és akkor lőttek a motorodnak.

Egyébként lévén, hogy láncos a vezérlésed, neked akkor kell cserélni, majd ha csörög. Erre nincs igazi szabály, mindenkinél máskor jő el a pilanat :lol:

Szerintem is hallass freezére! meg egy láncos az nem kezd el csörögni 68ekm-nél sztem még várhatsz vele, mert 68egy jobb szíjas is lehúz....

Elküldve

OK, értem.

Magamról annyit, hogy baromira nem értek hozzá, apósom az aki korábban a fent említett kocsikat felkészítette műszakira. Konkrétan emlékszem, hogy Suzuki Swift-en vezérműszíjat és görgőket cseréltünk. Mondjuk cserélt én meg asszisztáltam...

A láncot értem, valószínűleg szervíz majd a maga idejében.

Közben telefonálgattam és úgy tűnik, hogy az éves szervíz + vizsgafelkészítés és vizsga kb. 70-80 eFt-ból jönne ki. ebből gondolom kb. 20 eFt a vizsga/zöldkártya.

Tegyük fel, hogy a vezérlésen kívül, az alkatrészeket megvásárolva otthon szervizeljük a kocsit (olaj+szűrő, fékek, egyéb szűrők). Lesz annyival olcsóbb, hogy érdemes pöcsölni vele? (4 l nem teljesen noname motorolaj kb. 7000+ Ft. és ehhez jönnek még a szűrők, fékcuccok és az utánajárás). Gondolom a vizsgadíjak hasonlóak mindenütt.

Mi van a szervízciklus lámpával?

Mondom, nem veled vitatkozom, csak most tartok ott anyagilag, hogy a márkaszerviz kicsit soknak tűnik (elismerve, hogy ők pontosan tudják mit csinálnak), opelguru ismerős szerelő meg nincs.

Üdv,

Nézd, ahhoz, hogy megítéjem mire vagy képes, ahhoz téged kellen ismerni :devlish:

Ha érzed magadban a kellő tapasztalatot egy efféle autó szervizelését illetően, a olajcserét, fékcserét stb megcsinálhatod te is.

De szerintem vezérlést már ne magad végezd, azt el lehet baszarintani rendesen,és akkor lőttek a motorodnak.

Egyébként lévén, hogy láncos a vezérlésed, neked akkor kell cserélni, majd ha csörög. Erre nincs igazi szabály, mindenkinél máskor jő el a pilanat :lol:

Elküldve

Nem vettem vitának :devlish:

Én sem hordom márkaszrvizbe, de nekem szerencsém van, mert van egy gyermekkori barátom aki jó autószerelő, így ő maszekban jó áron dolgozik nekem, és olcson jut hozzá olajhoz, stb, mert van kedvezménye a kereskedőknél.

A szervízlámpával ezt csináld:

Kocsiba beül

kulcsot bedug, el nem fordít

napi számláló gomja benyon, nyomva tart

közben gyújtás ráad (önindító nem kell :lol: )

pár másododpercig még napiszámláló gomb nyomva tart

Aztán el fog tűnni az INSP felirat :lol:

ennyi

OK, értem.

Magamról annyit, hogy baromira nem értek hozzá, apósom az aki korábban a fent említett kocsikat felkészítette műszakira. Konkrétan emlékszem, hogy Suzuki Swift-en vezérműszíjat és görgőket cseréltünk. Mondjuk cserélt én meg asszisztáltam...

A láncot értem, valószínűleg szervíz majd a maga idejében.

Közben telefonálgattam és úgy tűnik, hogy az éves szervíz + vizsgafelkészítés és vizsga kb. 70-80 eFt-ból jönne ki. ebből gondolom kb. 20 eFt a vizsga/zöldkártya.

Tegyük fel, hogy a vezérlésen kívül, az alkatrészeket megvásárolva otthon szervizeljük a kocsit (olaj+szűrő, fékek, egyéb szűrők). Lesz annyival olcsóbb, hogy érdemes pöcsölni vele? (4 l nem teljesen noname motorolaj kb. 7000+ Ft. és ehhez jönnek még a szűrők, fékcuccok és az utánajárás). Gondolom a vizsgadíjak hasonlóak mindenütt.

Mi van a szervízciklus lámpával?

Mondom, nem veled vitatkozom, csak most tartok ott anyagilag, hogy a márkaszerviz kicsit soknak tűnik (elismerve, hogy ők pontosan tudják mit csinálnak), opelguru ismerős szerelő meg nincs.

Üdv,

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.