wessz Elküldve Július12, 2009 Elküldve Július12, 2009 Vessz! Jövőhéten szombatra tervezem a menetelt, persze ha még ha még áll az ajánlatod! Jött elő újjabb hiba jelenség, ha váltok akkor nehezzebben rakom sebességbe ! jó nekem vasárnap szombat storno és vasárnap 10-11 ig storno
gyalázó Elküldve Július13, 2009 Elküldve Július13, 2009 jó nekem vasárnap szombat storno és vasárnap 10-11 ig storno Oks! Akkor vasárnap megyek reggel! max várok 1 órát. Csütörtökön telefonálok! Köszi.
O'neill Elküldve Július13, 2009 Elküldve Július13, 2009 Sziasztok, Tegnap 100km utan (amiben volt egy elrontot 3-asba valo valtasos lefulasztas) megerkezeskor leallas utan 5 perc mulva indulaskor megjelent a feny, motorhiba. Ma sikerult a forumon talalhato segitseg alapjan a hibakodot kiolvasni -> P0335=Fotengelyhelyzet-jeladó funkció-rendellenesség De aztan most a tobbszori hibakod kiolvasasi probalkozas utan elaludt a feny :) Velemeny?
uhuhu Elküldve Július13, 2009 Elküldve Július13, 2009 cseréld ki, mert ez úgy meg tud halni, hogy a motor leáll, és se előre, se hátra...
O'neill Elküldve Július14, 2009 Elküldve Július14, 2009 cseréld ki, mert ez úgy meg tud halni, hogy a motor leáll, és se előre, se hátra... gondolom ez nem nekem jott :) , remelem
I_S Elküldve Július14, 2009 Elküldve Július14, 2009 gondolom ez nem nekem jott :) , remelem Dede, ez szvsz neked szólt. Remélem nem mondok hülyeséget, de én úgy tudom, ha a főt.hely jeladó kiköpi a lelkét, akkor biza csak önindítózás van, de elindulni nem fog a szekér, mert nem kap jelet az ECU.
O'neill Elküldve Július14, 2009 Elküldve Július14, 2009 Dede, ez szvsz neked szólt. Remélem nem mondok hülyeséget, de én úgy tudom, ha a főt.hely jeladó kiköpi a lelkét, akkor biza csak önindítózás van, de elindulni nem fog a szekér, mert nem kap jelet az ECU. fuuu, ne ma :P de elaludt a lampa :( es mit kene cserelni akkor, mert nem igazan vagom :)
O'neill Elküldve Július14, 2009 Elküldve Július14, 2009 fuuu, ne ma :P de elaludt a lampa :( es mit kene cserelni akkor, mert nem igazan vagom :) ja es mennyibe kerul? szenzor + munkadij?
gofi2 Elküldve Július14, 2009 Elküldve Július14, 2009 Hali! Kicseréltem a gumikat, elölről hátra és fordítva, és elkezdett húzni balra a kormány. Nem vészesen de előtte így se. ellenőriztem a nyomást azzal semmi gond. Akkor mi lehet?
I_S Elküldve Július14, 2009 Elküldve Július14, 2009 fuuu, ne ma :hiya: de elaludt a lampa :( es mit kene cserelni akkor, mert nem igazan vagom :) ja es mennyibe kerul? szenzor + munkadij? Gondolom a jeladót :P Hogy mennyibe kerül passzolnám, én még nem cseréltem/tettem.
I_S Elküldve Július14, 2009 Elküldve Július14, 2009 Hali! Kicseréltem a gumikat, elölről hátra és fordítva, és elkezdett húzni balra a kormány. Nem vészesen de előtte így se. ellenőriztem a nyomást azzal semmi gond. Akkor mi lehet? Nem nagyon találom az előzményt. Milyen gumikat, hová? Gondolom a kerekekre gondolsz. Mekkora gumik, gyári futómű vagy ültetett, centírozás volt e cserekor, stb.
atom Elküldve Július14, 2009 Elküldve Július14, 2009 Nem nagyon találom az előzményt. Milyen gumikat, hová? Gondolom a kerekekre gondolsz. Mekkora gumik, gyári futómű vagy ültetett, centírozás volt e cserekor, stb. megegyezik a gumiméret? Esetleg egyforma a kopás a két oldal között?
gofi2 Elküldve Július15, 2009 Elküldve Július15, 2009 Nem nagyon találom az előzményt. Milyen gumikat, hová? Gondolom a kerekekre gondolsz. Mekkora gumik, gyári futómű vagy ültetett, centírozás volt e cserekor, stb. Bocsi nem voltam világos! Semmi extra minden gyári, gumiméret is 195/60/15 , dayton d 200 a gumi típus. a gumikopást ellenőriztem amerre húz az kopottabb 2-3 mm-rel akkor ez lehet a hiba oka?. A sztori: Megvettem a kocsit nagy volt a menetzaj -vagy gumi vagy csapágy- gondoltam. Ismerősnek is astra van, volt négy téli gumi felnin. Átraktuk csendes lett, megoldódott a zaj probléma. Vissza a saját kerekek, de már úgy hogy a hátsókat raktuk előre, elsőket hátra. Eztán kezdett el húzni. Cseréljem vissza a hátsókat -egyformán vannak kopva- előre?
potyo Elküldve Július15, 2009 Elküldve Július15, 2009 Bocsi nem voltam világos! Semmi extra minden gyári, gumiméret is 195/60/15 , dayton d 200 a gumi típus. a gumikopást ellenőriztem amerre húz az kopottabb 2-3 mm-rel akkor ez lehet a hiba oka?. A sztori: Megvettem a kocsit nagy volt a menetzaj -vagy gumi vagy csapágy- gondoltam. Ismerősnek is astra van, volt négy téli gumi felnin. Átraktuk csendes lett, megoldódott a zaj probléma. Vissza a saját kerekek, de már úgy hogy a hátsókat raktuk előre, elsőket hátra. Eztán kezdett el húzni. Cseréljem vissza a hátsókat -egyformán vannak kopva- előre? Lehet a 2-3mm is a húzás oka, bár nemtudom, nagyon királylány kezűnek meg nagyon jó útnak kell lennie ahhoz, hogy ez észrevehető legyen szerintem. Nyomás jó a gumikban? Inkább nem ártana a futóművet ellenőrizni, hogy miért kopottabb az a gumi.
gofi2 Elküldve Július15, 2009 Elküldve Július15, 2009 Bocsi nem voltam világos! Semmi extra minden gyári, gumiméret is 195/60/15 , dayton d 200 a gumi típus. a gumikopást ellenőriztem amerre húz az kopottabb 2-3 mm-rel akkor ez lehet a hiba oka?. A sztori: Megvettem a kocsit nagy volt a menetzaj -vagy gumi vagy csapágy- gondoltam. Ismerősnek is astra van, volt négy téli gumi felnin. Átraktuk csendes lett, megoldódott a zaj probléma. Vissza a saját kerekek, de már úgy hogy a hátsókat raktuk előre, elsőket hátra. Eztán kezdett el húzni. Cseréljem vissza a hátsókat -egyformán vannak kopva- előre? A nyomást ellenőriztem beállítottam . 3 egyformán kopott gumi van és egy kevésbé kopott, szerintem cserélve lehetett az az egy. A futóműre azért nem gyanakszom, mert míg nem történt a csere nem húzott. Szerintem visszarakom eredetibe. első hátsó megint csere.
freeze Elküldve Július15, 2009 Elküldve Július15, 2009 Bocsi nem voltam világos! Semmi extra minden gyári, gumiméret is 195/60/15 , dayton d 200 a gumi típus. a gumikopást ellenőriztem amerre húz az kopottabb 2-3 mm-rel akkor ez lehet a hiba oka?. A sztori: Megvettem a kocsit nagy volt a menetzaj -vagy gumi vagy csapágy- gondoltam. Ismerősnek is astra van, volt négy téli gumi felnin. Átraktuk csendes lett, megoldódott a zaj probléma. Vissza a saját kerekek, de már úgy hogy a hátsókat raktuk előre, elsőket hátra. Eztán kezdett el húzni. Cseréljem vissza a hátsókat -egyformán vannak kopva- előre? 2-3 mm az látványos húzást tud eredményezni... Már csak az a kérdés, hogy mitől kopott ilyen különböző képpen hátul? Engem ez izgatna...
speter Elküldve Július15, 2009 Elküldve Július15, 2009 2-3 mm az látványos húzást tud eredményezni... Már csak az a kérdés, hogy mitől kopott ilyen különböző képpen hátul? Engem ez izgatna... dayton gumi nem éppen a top márka. Nem ismerem a gumik kopotságát de simán el tudom képzelni, hogy sohasem cserélgette, első kettő 2-3-el jobban kopott, egyik első szálszakadásos vagy hasonló lett és nem akart kettőt venni. Vagy éppen csak Ő nem járt megfelelő keréknyomással ki tudja. Ha adott gumi teljes futófelületén mindenhol egyforma a kopás, akkor biztosan nem a futómű a hibás. szertk: lehet minden reggel ugyanabban a kanyarban kapartatta a járgányt, ezért csak egy kerék pörgött ki rgo csak az kopott :)
atom Elküldve Július15, 2009 Elküldve Július15, 2009 2-3 mm az látványos húzást tud eredményezni... Már csak az a kérdés, hogy mitől kopott ilyen különböző képpen hátul? Engem ez izgatna... ezekkel a gumikkal vetted a kocsit,vagy te cserélted le őket,mert ha ezekkel,akkor lehet hogy egyik vásznas lett,és a gazdi vett egyet,vagy feldobtaa pótkereket......
freeze Elküldve Július15, 2009 Elküldve Július15, 2009 dayton gumi nem éppen a top márka. Nem ismerem a gumik kopotságát de simán el tudom képzelni, hogy sohasem cserélgette, első kettő 2-3-el jobban kopott, egyik első szálszakadásos vagy hasonló lett és nem akart kettőt venni. Vagy éppen csak Ő nem járt megfelelő keréknyomással ki tudja. Ha adott gumi teljes futófelületén mindenhol egyforma a kopás, akkor biztosan nem a futómű a hibás. szertk: lehet minden reggel ugyanabban a kanyarban kapartatta a járgányt, ezért csak egy kerék pörgött ki rgo csak az kopott :) Én úgy értelmezetem a történetet, hogy most feltette előre az eddig hátsó gumikat és most a két első gumi közt van 3mm.
gofi2 Elküldve Július15, 2009 Elküldve Július15, 2009 ezekkel a gumikkal vetted a kocsit,vagy te cserélted le őket,mert ha ezekkel,akkor lehet hogy egyik vásznas lett,és a gazdi vett egyet,vagy feldobtaa pótkereket...... Ezekkel vettem, és a két hátsó, ami most első, a között van a különbség. lehet csak azért került hátra hogy ne húzzon a kormány. akár padkázhatott is ki tudja már azt. Annak örülök hogy egyforma gumikkal nem húz!
potyo Elküldve Július15, 2009 Elküldve Július15, 2009 Gumiról jutott eszembe a következő: Ha veszek új gumit gépsárkányra, akkor én ötöt vennék, hogy mindegyik egyforma legyen, és mondjuk 5000 kilóméterenként cserélgetném, hogy mindegyik egyformán is kopjon. Pl. így: pótkerék megy jobb hátra, jobb hátsó megy bal előre, bal első megy bal hátra, bal hátsó megy jobb előre, és jobb első megy pótkeréknek. Tehát nincs olyan, hogy fix pótkerék, mindig az kapja a pótkerék elnevezést, amelyik épp sorbakerült a csere alapján. Mindezt azért csinálnám, mert így öt gumival mondjuk le tudok menni 50000 kilómétert, ha viszont csak a négy fentlévőt cserélgetem elsőket hátra és fordítva, és van egy, ami ki van nevezve pótkeréknek, akkor 40000km után lesz négy kopott gumim, meg egy olyan, amin semmi kopás nincs, de akkor is elmúlt 3-4-5-6 éves, és ilyen idős gumit már nem nagyon ajánlanak feltenni, főleg ha ezután veszek még négy másik gumit, és azok után így már a pótkerekem 8-10 éves is lehet. Viszont látom, hogy sokaknál a "pótkerék" csak addig van fenn, amíg megcsinálják a kilyukadt kereket, és már teszik is vissza azt. Szóval kinek mi a véleménye erről a dologról? Persze az öt gumis elméletet boríthatja, ha egyik gumit pl. megpadkázom, akkor onnantól nyilván azt nem tekintem teljes értékűnek.
gofi2 Elküldve Július15, 2009 Elküldve Július15, 2009 Valaki vett multikormányos gépbe vezérlőt rádió csere után?
freeze Elküldve Július15, 2009 Elküldve Július15, 2009 Gumiról jutott eszembe a következő: Ha veszek új gumit gépsárkányra, akkor én ötöt vennék, hogy mindegyik egyforma legyen, és mondjuk 5000 kilóméterenként cserélgetném, hogy mindegyik egyformán is kopjon. Pl. így: pótkerék megy jobb hátra, jobb hátsó megy bal előre, bal első megy bal hátra, bal hátsó megy jobb előre, és jobb első megy pótkeréknek. Tehát nincs olyan, hogy fix pótkerék, mindig az kapja a pótkerék elnevezést, amelyik épp sorbakerült a csere alapján. Mindezt azért csinálnám, mert így öt gumival mondjuk le tudok menni 50000 kilómétert, ha viszont csak a négy fentlévőt cserélgetem elsőket hátra és fordítva, és van egy, ami ki van nevezve pótkeréknek, akkor 40000km után lesz négy kopott gumim, meg egy olyan, amin semmi kopás nincs, de akkor is elmúlt 3-4-5-6 éves, és ilyen idős gumit már nem nagyon ajánlanak feltenni, főleg ha ezután veszek még négy másik gumit, és azok után így már a pótkerekem 8-10 éves is lehet. Viszont látom, hogy sokaknál a "pótkerék" csak addig van fenn, amíg megcsinálják a kilyukadt kereket, és már teszik is vissza azt. Szóval kinek mi a véleménye erről a dologról? Persze az öt gumis elméletet boríthatja, ha egyik gumit pl. megpadkázom, akkor onnantól nyilván azt nem tekintem teljes értékűnek. Szerintem az ötgumis elv fölösleges. A pótkerék csak addig kell míg megcsinálod a rosszat. DE az első hátsó cserének van létjogosultsága. De azért arra érdemes mindig figyelni, hogy a gumi forgásirányát ne változtassuk. Azaz, Bal hátsó Ne kerüljön Jobb előre stb... Állítólag szálszakadást okozhat ha váltogatjuk a megterhelés irányát. Bár ennek az elméletnek ellent mond, hogy fékezni is szoktunk ugyebár... akkor meg mindig ellentététes a terhelés. szerk: 1. forgásirányos guminál egyértelmű 2. az oldalváltás természetesen felnire szeret guminál értem. (krékkel együttütt) mert ekkor fordul a forgásirány ha másik oldalra teszed. Egyébként a gumisok mindig szokták ráfirkantani a forgásirányt a gumikra (ha nem forgásirányos eleve) ha leszedik
potyo Elküldve Július15, 2009 Elküldve Július15, 2009 Szerintem az ötgumis elv fölösleges. A pótkerék csak addig kell míg megcsinálod a rosszat. De épp ezt mondom, hogy miért van az, hogy "pótkerék"? Amikor a szalonban, gyárban, valahol összerakják az autót, akkor van öt teljesen egyenértékű kerék, amiből négyet véletlenszerűen feltesznek, az ötödik meg megy a csomagtartóba. (Ennek semmi köze ahhoz, hogy egy szög gumiba fúródásakor felteszem a "pótkereket". Ha 1500km után fel kell tenni a "pótkereket", akkor a megjavítás után visszatenném, ami ott volt, mert nem ért el az 5000 kilóméterhez, amikor a cserét csinálom.) Miért fölösleges, amikor ugyanúgy használható, és nem megy tönkre használatlanul az egy gumim, hanem az is el lesz használva, és ennek köszönhetően 40000 helyett 50000km-t le tudok menni azzal garnitúrával, amivel megvettem az autót (persze új autóról beszélünk)? Ha az ezutáni cserekor négy vagy öt új gumit veszek, akkor ezután kilóméterre számolva mindként variáció ugyanannyiba kerül, de az ötgumis változatnál egy valóban teljes értékű pótkerekem lesz minden pillanatban, míg a négygumisnál előbb-utóbb egy idősebb, jó eséllyel más bordázatú gumim lesz, ami már nem tekinthető miden szempontból teljes értékűnek... Persze forgásirányos guminál nem ez a helyzet, de tudtommal normál utcai autókon nem jellemző, hogy ilyen legyen. Még az aszimmetrikus (vagy minek nevezik) gumiknál is az a lényeges, hogy melyik a külső oldala a guminak. Szerk.: közben rájöttem, hogy vannak forgásirányos gumik is szép számban. De mostanában terjednek az aszimmetrikus bordázatúak, amiknél nincs forgásirány, azoknál szerintem a fenti gondolatmenetem simán járható.
paja Elküldve Július15, 2009 Elküldve Július15, 2009 Valaki vett multikormányos gépbe vezérlőt rádió csere után? IGEN. :( Blau fej, hozzávaló interfész-el... :) A kijelző maradt gyári, tehát dátum és idő....a kormány táv. volt lényeges.....nekem.
Recommended Posts