Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

Sziasztok,

Tegnap 100km utan (amiben volt egy elrontot 3-asba valo valtasos lefulasztas) megerkezeskor leallas utan 5 perc mulva indulaskor megjelent a feny, motorhiba. Ma sikerult a forumon talalhato segitseg alapjan a hibakodot kiolvasni -> P0335=Fotengelyhelyzet-jeladó funkció-rendellenesség

De aztan most a tobbszori hibakod kiolvasasi probalkozas utan elaludt a feny :)

Velemeny?

Link to comment
Megosztás:

gondolom ez nem nekem jott :) , remelem

Dede, ez szvsz neked szólt. Remélem nem mondok hülyeséget, de én úgy tudom, ha a főt.hely jeladó kiköpi a lelkét, akkor biza csak önindítózás van, de elindulni nem fog a szekér, mert nem kap jelet az ECU.

Link to comment
Megosztás:

Dede, ez szvsz neked szólt. Remélem nem mondok hülyeséget, de én úgy tudom, ha a főt.hely jeladó kiköpi a lelkét, akkor biza csak önindítózás van, de elindulni nem fog a szekér, mert nem kap jelet az ECU.

fuuu, ne ma :P de elaludt a lampa :( es mit kene cserelni akkor, mert nem igazan vagom :)

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Kicseréltem a gumikat, elölről hátra és fordítva, és elkezdett húzni balra a kormány. Nem vészesen de előtte így se. ellenőriztem a nyomást azzal semmi gond. Akkor mi lehet?

Nem nagyon találom az előzményt. Milyen gumikat, hová?

Gondolom a kerekekre gondolsz. Mekkora gumik, gyári futómű vagy ültetett, centírozás volt e cserekor, stb.

Link to comment
Megosztás:

Nem nagyon találom az előzményt. Milyen gumikat, hová?

Gondolom a kerekekre gondolsz. Mekkora gumik, gyári futómű vagy ültetett, centírozás volt e cserekor, stb.

megegyezik a gumiméret? Esetleg egyforma a kopás a két oldal között?

Link to comment
Megosztás:

Nem nagyon találom az előzményt. Milyen gumikat, hová?

Gondolom a kerekekre gondolsz. Mekkora gumik, gyári futómű vagy ültetett, centírozás volt e cserekor, stb.

Bocsi nem voltam világos!

Semmi extra minden gyári, gumiméret is 195/60/15 , dayton d 200 a gumi típus. a gumikopást ellenőriztem amerre húz az kopottabb 2-3 mm-rel akkor ez lehet a hiba oka?. A sztori: Megvettem a kocsit nagy volt a menetzaj -vagy gumi vagy csapágy- gondoltam. Ismerősnek is astra van, volt négy téli gumi felnin. Átraktuk csendes lett, megoldódott a zaj probléma. Vissza a saját kerekek, de már úgy hogy a hátsókat raktuk előre, elsőket hátra. Eztán kezdett el húzni.

Cseréljem vissza a hátsókat -egyformán vannak kopva- előre?

Link to comment
Megosztás:

Bocsi nem voltam világos!

Semmi extra minden gyári, gumiméret is 195/60/15 , dayton d 200 a gumi típus. a gumikopást ellenőriztem amerre húz az kopottabb 2-3 mm-rel akkor ez lehet a hiba oka?. A sztori: Megvettem a kocsit nagy volt a menetzaj -vagy gumi vagy csapágy- gondoltam. Ismerősnek is astra van, volt négy téli gumi felnin. Átraktuk csendes lett, megoldódott a zaj probléma. Vissza a saját kerekek, de már úgy hogy a hátsókat raktuk előre, elsőket hátra. Eztán kezdett el húzni.

Cseréljem vissza a hátsókat -egyformán vannak kopva- előre?

Lehet a 2-3mm is a húzás oka, bár nemtudom, nagyon királylány kezűnek meg nagyon jó útnak kell lennie ahhoz, hogy ez észrevehető legyen szerintem. Nyomás jó a gumikban? Inkább nem ártana a futóművet ellenőrizni, hogy miért kopottabb az a gumi.

Link to comment
Megosztás:

Bocsi nem voltam világos!

Semmi extra minden gyári, gumiméret is 195/60/15 , dayton d 200 a gumi típus. a gumikopást ellenőriztem amerre húz az kopottabb 2-3 mm-rel akkor ez lehet a hiba oka?. A sztori: Megvettem a kocsit nagy volt a menetzaj -vagy gumi vagy csapágy- gondoltam. Ismerősnek is astra van, volt négy téli gumi felnin. Átraktuk csendes lett, megoldódott a zaj probléma. Vissza a saját kerekek, de már úgy hogy a hátsókat raktuk előre, elsőket hátra. Eztán kezdett el húzni.

Cseréljem vissza a hátsókat -egyformán vannak kopva- előre?

A nyomást ellenőriztem beállítottam . 3 egyformán kopott gumi van és egy kevésbé kopott, szerintem cserélve lehetett az az egy. A futóműre azért nem gyanakszom, mert míg nem történt a csere nem húzott. Szerintem visszarakom eredetibe. első hátsó megint csere.

Link to comment
Megosztás:

Bocsi nem voltam világos!

Semmi extra minden gyári, gumiméret is 195/60/15 , dayton d 200 a gumi típus. a gumikopást ellenőriztem amerre húz az kopottabb 2-3 mm-rel akkor ez lehet a hiba oka?. A sztori: Megvettem a kocsit nagy volt a menetzaj -vagy gumi vagy csapágy- gondoltam. Ismerősnek is astra van, volt négy téli gumi felnin. Átraktuk csendes lett, megoldódott a zaj probléma. Vissza a saját kerekek, de már úgy hogy a hátsókat raktuk előre, elsőket hátra. Eztán kezdett el húzni.

Cseréljem vissza a hátsókat -egyformán vannak kopva- előre?

2-3 mm az látványos húzást tud eredményezni...

Már csak az a kérdés, hogy mitől kopott ilyen különböző képpen hátul?

Engem ez izgatna...

Link to comment
Megosztás:

2-3 mm az látványos húzást tud eredményezni...

Már csak az a kérdés, hogy mitől kopott ilyen különböző képpen hátul?

Engem ez izgatna...

dayton gumi nem éppen a top márka. Nem ismerem a gumik kopotságát de simán el tudom képzelni, hogy sohasem cserélgette, első kettő 2-3-el jobban kopott, egyik első szálszakadásos vagy hasonló lett és nem akart kettőt venni. Vagy éppen csak Ő nem járt megfelelő keréknyomással ki tudja. Ha adott gumi teljes futófelületén mindenhol egyforma a kopás, akkor biztosan nem a futómű a hibás.

szertk:

lehet minden reggel ugyanabban a kanyarban kapartatta a járgányt, ezért csak egy kerék pörgött ki rgo csak az kopott :)

Link to comment
Megosztás:

2-3 mm az látványos húzást tud eredményezni...

Már csak az a kérdés, hogy mitől kopott ilyen különböző képpen hátul?

Engem ez izgatna...

ezekkel a gumikkal vetted a kocsit,vagy te cserélted le őket,mert ha ezekkel,akkor lehet hogy egyik vásznas lett,és a gazdi vett egyet,vagy feldobtaa pótkereket......

Link to comment
Megosztás:

dayton gumi nem éppen a top márka. Nem ismerem a gumik kopotságát de simán el tudom képzelni, hogy sohasem cserélgette, első kettő 2-3-el jobban kopott, egyik első szálszakadásos vagy hasonló lett és nem akart kettőt venni. Vagy éppen csak Ő nem járt megfelelő keréknyomással ki tudja. Ha adott gumi teljes futófelületén mindenhol egyforma a kopás, akkor biztosan nem a futómű a hibás.

szertk:

lehet minden reggel ugyanabban a kanyarban kapartatta a járgányt, ezért csak egy kerék pörgött ki rgo csak az kopott :)

Én úgy értelmezetem a történetet, hogy most feltette előre az eddig hátsó gumikat és most a két első gumi közt van 3mm.

Link to comment
Megosztás:

ezekkel a gumikkal vetted a kocsit,vagy te cserélted le őket,mert ha ezekkel,akkor lehet hogy egyik vásznas lett,és a gazdi vett egyet,vagy feldobtaa pótkereket......

Ezekkel vettem, és a két hátsó, ami most első, a között van a különbség.

lehet csak azért került hátra hogy ne húzzon a kormány.

akár padkázhatott is ki tudja már azt. Annak örülök hogy egyforma gumikkal nem húz!

Link to comment
Megosztás:

Gumiról jutott eszembe a következő:

Ha veszek új gumit gépsárkányra, akkor én ötöt vennék, hogy mindegyik egyforma legyen, és mondjuk 5000 kilóméterenként cserélgetném, hogy mindegyik egyformán is kopjon. Pl. így: pótkerék megy jobb hátra, jobb hátsó megy bal előre, bal első megy bal hátra, bal hátsó megy jobb előre, és jobb első megy pótkeréknek. Tehát nincs olyan, hogy fix pótkerék, mindig az kapja a pótkerék elnevezést, amelyik épp sorbakerült a csere alapján. Mindezt azért csinálnám, mert így öt gumival mondjuk le tudok menni 50000 kilómétert, ha viszont csak a négy fentlévőt cserélgetem elsőket hátra és fordítva, és van egy, ami ki van nevezve pótkeréknek, akkor 40000km után lesz négy kopott gumim, meg egy olyan, amin semmi kopás nincs, de akkor is elmúlt 3-4-5-6 éves, és ilyen idős gumit már nem nagyon ajánlanak feltenni, főleg ha ezután veszek még négy másik gumit, és azok után így már a pótkerekem 8-10 éves is lehet. Viszont látom, hogy sokaknál a "pótkerék" csak addig van fenn, amíg megcsinálják a kilyukadt kereket, és már teszik is vissza azt. Szóval kinek mi a véleménye erről a dologról? Persze az öt gumis elméletet boríthatja, ha egyik gumit pl. megpadkázom, akkor onnantól nyilván azt nem tekintem teljes értékűnek.

Link to comment
Megosztás:

Gumiról jutott eszembe a következő:

Ha veszek új gumit gépsárkányra, akkor én ötöt vennék, hogy mindegyik egyforma legyen, és mondjuk 5000 kilóméterenként cserélgetném, hogy mindegyik egyformán is kopjon. Pl. így: pótkerék megy jobb hátra, jobb hátsó megy bal előre, bal első megy bal hátra, bal hátsó megy jobb előre, és jobb első megy pótkeréknek. Tehát nincs olyan, hogy fix pótkerék, mindig az kapja a pótkerék elnevezést, amelyik épp sorbakerült a csere alapján. Mindezt azért csinálnám, mert így öt gumival mondjuk le tudok menni 50000 kilómétert, ha viszont csak a négy fentlévőt cserélgetem elsőket hátra és fordítva, és van egy, ami ki van nevezve pótkeréknek, akkor 40000km után lesz négy kopott gumim, meg egy olyan, amin semmi kopás nincs, de akkor is elmúlt 3-4-5-6 éves, és ilyen idős gumit már nem nagyon ajánlanak feltenni, főleg ha ezután veszek még négy másik gumit, és azok után így már a pótkerekem 8-10 éves is lehet. Viszont látom, hogy sokaknál a "pótkerék" csak addig van fenn, amíg megcsinálják a kilyukadt kereket, és már teszik is vissza azt. Szóval kinek mi a véleménye erről a dologról? Persze az öt gumis elméletet boríthatja, ha egyik gumit pl. megpadkázom, akkor onnantól nyilván azt nem tekintem teljes értékűnek.

Szerintem az ötgumis elv fölösleges. A pótkerék csak addig kell míg megcsinálod a rosszat.

DE az első hátsó cserének van létjogosultsága. De azért arra érdemes mindig figyelni, hogy a gumi forgásirányát ne változtassuk.

Azaz, Bal hátsó Ne kerüljön Jobb előre stb... Állítólag szálszakadást okozhat ha váltogatjuk a megterhelés irányát.

Bár ennek az elméletnek ellent mond, hogy fékezni is szoktunk ugyebár... akkor meg mindig ellentététes a terhelés.

szerk:

1. forgásirányos guminál egyértelmű

2. az oldalváltás természetesen felnire szeret guminál értem. (krékkel együttütt) mert ekkor fordul a forgásirány ha másik oldalra teszed.

Egyébként a gumisok mindig szokták ráfirkantani a forgásirányt a gumikra (ha nem forgásirányos eleve) ha leszedik

Link to comment
Megosztás:

Szerintem az ötgumis elv fölösleges. A pótkerék csak addig kell míg megcsinálod a rosszat.

De épp ezt mondom, hogy miért van az, hogy "pótkerék"? Amikor a szalonban, gyárban, valahol összerakják az autót, akkor van öt teljesen egyenértékű kerék, amiből négyet véletlenszerűen feltesznek, az ötödik meg megy a csomagtartóba. (Ennek semmi köze ahhoz, hogy egy szög gumiba fúródásakor felteszem a "pótkereket". Ha 1500km után fel kell tenni a "pótkereket", akkor a megjavítás után visszatenném, ami ott volt, mert nem ért el az 5000 kilóméterhez, amikor a cserét csinálom.)

Miért fölösleges, amikor ugyanúgy használható, és nem megy tönkre használatlanul az egy gumim, hanem az is el lesz használva, és ennek köszönhetően 40000 helyett 50000km-t le tudok menni azzal garnitúrával, amivel megvettem az autót (persze új autóról beszélünk)? Ha az ezutáni cserekor négy vagy öt új gumit veszek, akkor ezután kilóméterre számolva mindként variáció ugyanannyiba kerül, de az ötgumis változatnál egy valóban teljes értékű pótkerekem lesz minden pillanatban, míg a négygumisnál előbb-utóbb egy idősebb, jó eséllyel más bordázatú gumim lesz, ami már nem tekinthető miden szempontból teljes értékűnek...

Persze forgásirányos guminál nem ez a helyzet, de tudtommal normál utcai autókon nem jellemző, hogy ilyen legyen. Még az aszimmetrikus (vagy minek nevezik) gumiknál is az a lényeges, hogy melyik a külső oldala a guminak.

Szerk.: közben rájöttem, hogy vannak forgásirányos gumik is szép számban. De mostanában terjednek az aszimmetrikus bordázatúak, amiknél nincs forgásirány, azoknál szerintem a fenti gondolatmenetem simán járható.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.