Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

Pont mint nekem. És általában első induláskor érezni,ha lassan engedem fel a kuplungot. Érezhetően remegve indul. (Rángatásnak még nem nevezhető, de egyre erőteljesebb. Olyan, mintha féltengelyes lenne, de nem az, felengedett kuplungnál kitekerve, teljes terhelésnél sincs hang, rángatás. És egyre gyakrabban jön elő. Néztem kívülről,amikor a fiam tolatott be a garázsba,induláskor a kerekek enyhén remegnek kb. egy fél fordulatig. Az előző két Astra G-mnél ilyesmit nem tapasztaltam. Anno az 1.4 Wartburgomban cca. 60e-nél lett egy hajszálrepedés a kuplung nyomótlpán, ledarálta szép óvatosan a feradolt, ott lehetett eleinte ilyet érezni. A végén jött a hirtelen halál.

Szerintetek mi lehet: kuplungszerkezet hiba, rossz gyári beállítás, vagy valami más? Augusztusban viszem egy éves kötelezőre, 6750 km van a gépben. Most meg mennék Dalmáciába. De már nem olyan nyugodtan.

Szerintem biztos, hogy kuplungos. Anno a favoritomnak volt ilyen gondja de ott már olyan sz@r volt a tárcsa is, hogy belemart a lendkerékbe is.Sajnos az előző tulaja nem foglalkozott vele. Inkább csináltasdd vagy nézesdd meg és utána vágj neki Dalmáciának.

Link to comment
Megosztás:

Köszi.Akkor kicsesztem magammal mert 4L -t beleöntöttem :mellow:Szerinted le engedjek belőle?

Ha a nívópálca felső osztása felett van akkor eressz le belőle, mert a túlzott mennyiség miatt fellépő magas olajnyomás megterheli a rendszert pl. főtengely szimering. stb..

Link to comment
Megosztás:

Szerintem se véletlenül van az a jelzés ott. Azt azt jelenti, hogy addig biztosan lehet önteni.

Amúgy miért lenne nagyobb az olajnyomás, ha feljebb van öntve? Valamelyik használati utasításban olvastam, hogy hiába van feljebb az olajszint, attól úgyse lesz magasabb az olajnyomás...

Link to comment
Megosztás:

Szerintem se véletlenül van az a jelzés ott. Azt azt jelenti, hogy addig biztosan lehet önteni.

Amúgy miért lenne nagyobb az olajnyomás, ha feljebb van öntve? Valamelyik használati utasításban olvastam, hogy hiába van feljebb az olajszint, attól úgyse lesz magasabb az olajnyomás...

Úgy tűnik igazad van

Én ezt itt olvastam valaki, elvileg hozzáértőb tollából.... lehet hogy ő is tévedett nem tudom...vagy én értettem félre

Link to comment
Megosztás:

Én ugy 3L-t töltöttem bele éppen ma és kb 3/4-ig van a nívó szerint. Az úgy jó szerintem!

Én bevittem Uhuhu-ékhoz olajcserére, 4L-es kannát gyak. majd mind bele öntötték, ugyan maradt benne egy nagyon kevés, de tényleg minimális.

Nívópálca ettől függetlenül uccsó osztás tetejénnél jelez, szóval full, de nincs "túlöntve" sem <_<

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Az én problémámra senki? kasznirázás,de minden gumibak jó!

Vélemény?

Egyik haverral beszéltem erről kinek hasonló tünetek voltak ő azt mondta, hogy neki vezérlő(ECU) hiba volt nem megfelelő volt a gyújtásvezérlés bizonyos rezonanciánál jött elő végül is sokat vacakoltak mire meg találták ,hogy melyik érintkezőt kell újra forrasztani az ECU-n .Érdemes a gépen előidézni a hibát,úgy hogy tech 2 rávan kötve, mert lehet,hogy nem mechanikus eredetü. <_<

Link to comment
Megosztás:

Egyik haverral beszéltem erről kinek hasonló tünetek voltak ő azt mondta, hogy neki vezérlő(ECU) hiba volt nem megfelelő volt a gyújtásvezérlés bizonyos rezonanciánál jött elő végül is sokat vacakoltak mire meg találták ,hogy melyik érintkezőt kell újra forrasztani az ECU-n .Érdemes a gépen előidézni a hibát,úgy hogy tech 2 rávan kötve, mert lehet,hogy nem mechanikus eredetü. <_<

Oks holnap megyek szervízbe, cserélik a szíjfeszítőt,vízpumpát söt motor tisztításon is tulesik a kicsike :)

Rátetetem gépre is!

Link to comment
Megosztás:

Oks holnap megyek szervízbe, cserélik a szíjfeszítőt,vízpumpát söt motor tisztításon is tulesik a kicsike <_<

Rátetetem gépre is!

jól teszed,bár szerviztől is függ,hogy meglesz e a baj.... nekem is volt rajta gép,mentünk is a kocsival,és nem jöttek rá,hogy nem belevaló légtömegmérő van a kocsiban.....

Link to comment
Megosztás:

vezérműszíj ügyben Z14XE :

2002-es szervízkönyv 60,000km

2004-es szervízkönyv 90,000km csereperiódust ír

azóta kiforrta magát a motor? :)

haver HDI-jén 250,000 km a csereperiódus, esz a fene <_<

Ha jól tudom, X-ről Z-re váltáskor emelték meg a csereperiódust 90e-re (gondolom, elsősorban a marketing-, és nem a műszaki háttér okán :) ). Az én gépem motorja az első Z-k közül való (2001. eleje), és a szervizkönyvembe is betették megjegyzésként, hogy 90e-nként kell cserélni. A szerviz azt mondja, ez hülyeség, 60e a jó érték. Szóval, inkább cserélek 60e-nként, minthogy táncot járjanak odabent a szelepek. :lol: A Z-s kódú motorok 30e km-re emelt olajcsere-ciklusa is inkább marketing (low emission, bla-bla), mint gyártástechnológiai fejlődés...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.