PGA Elküldve Május11, 2009 Elküldve Május11, 2009 Blamazs írta: Sziasztok! Megint olaj problemam lenne. Telen a kicsapodassal kinlodtam, ami mara tenyleg megszunt teljesen, ahogy irtatok is. Ellenben mostmeg fogy az olaj. <_< Megvetel ota, kb 7000km ment bele a kocsiba. Akkor a nivo 3. osztasaig ert az olajszint kb. Mara lement az elso osztasig. Nem tudom milyen olaj van benne jelenleg. Most vettem bele gyari GM olajat, holnap cserelik. Normalis ennyi olajfogyas szerintetek? 1.4 twinport a masina. 2005-os. Elotte A vectram volt, azzal olajcseretol olajcsereig jartam, egy deci sem fogyott belole. Szokjak ehhez hozza? Az enyém kb. 2-3 dl-t iszik 1000 km-enként... és még nem különösebben aggódom... (persze, azért nem is örülök neki). Ezek ilyenek... Ha a gyári limit (tudtommal 8 dl/1000 km) felé kezd közelíteni, akkor már érdemes lehet bolygatni a témát: szelepszár-szimmering csere, vagy ha nagyon sok elmegy, akkor fúrás. Szóval, 5-6 dl-ig szerintem el lehet vele menni. Olajcserekor nem árt több anyagot venni, és a két ciklus közt utántöltögetni. Ha hosszabb útra mész, egy literes flakon elfér még a csomagtartóban is. Az olaj is befolyásoló tényező: előfordul, hogy akár ugyanolyan viszkozitás mellett is, az egyik márkából kevesebbet eszik meg, mint egy másikból. 10000-enként nem árt cserélni, hiába írja a gépkönyved a 30000-et. Mindig relatíve friss, jó kenőképességű olaj legyen a gépben, így kíméled, karbantartod a motort-->hosszabbítod az élettartamát. Az olajfogyasztás egyébként a modernebb, szorosabb illesztésű autóknál egyre gyakoribb, a kopások miatt meg előbb-utóbb mindegyik meg fog enni valamennyit...
Invi Elküldve Május11, 2009 Elküldve Május11, 2009 freeze írta: A szervízkönyv szerint a megengedett max fogyasztás 6 dl/ 1000 km. Egy osztás 2 dl. Neked 7000 Km alatt fogyott el 4 dl. Van aki öszetenné a kezét ha csak ennyi fogyna <_< Főleg a Z14XE-s Cartársak közül. Szal aggodalomra semmi ok! Pont ezt akartam irni, Apám Z18XE vectraja 6-t tol/1000km. Ha nekem is beáll 2re öröm lesz. Az ecotec álzalában szeteti az olajat, a mieink föleg nagy sebességnél és fordulatnál.
Dom Elküldve Május11, 2009 Elküldve Május11, 2009 Csak 1 kis infót szeretnék megosztani Veletek olaj témában.Adott 1 corsa van 1.4 twinport 150000km-el a cégnél használva rövid távon.Kb 6-an hajtjuk,és vannak olyanok akik hideg motor+padlógáz technikát alkalmazzák,nem az enyém címszóval.És érdekes módon a motorja nem eszi az olajat.
PGA Elküldve Május11, 2009 Elküldve Május11, 2009 Dom írta: Csak 1 kis infót szeretnék megosztani Veletek olaj témában.Adott 1 corsa van 1.4 twinport 150000km-el a cégnél használva rövid távon.Kb 6-an hajtjuk,és vannak olyanok akik hideg motor+padlógáz technikát alkalmazzák,nem az enyém címszóval.És érdekes módon a motorja nem eszi az olajat. Igen, ez érdekes. Én is ismerek céges Astrát, közel 300e km van benne, ütik, vágják, mégsincs jelentősebb olajfogyasztása. Valószínűleg Opelék nem tudtak mindig egyenletesen jó minőséggel kijönni... <_<
Invi Elküldve Május11, 2009 Elküldve Május11, 2009 Dom írta: Csak 1 kis infót szeretnék megosztani Veletek olaj témában.Adott 1 corsa van 1.4 twinport 150000km-el a cégnél használva rövid távon.Kb 6-an hajtjuk,és vannak olyanok akik hideg motor+padlógáz technikát alkalmazzák,nem az enyém címszóval.És érdekes módon a motorja nem eszi az olajat. TC ma volt szó egy 20 éves OFF Clio ON -ról, ami nem eszik egy kanyi olajat sem. Ilyenek is vannak, de asszem abban megállapodhatunk, hogy az Opelek általában eszik az olajat.
speter Elküldve Május12, 2009 Elküldve Május12, 2009 freeze írta: A szervízkönyv szerint a megengedett max fogyasztás 6 dl/ 1000 km. Egy osztás 2 dl. Neked 7000 Km alatt fogyott el 4 dl. Van aki öszetenné a kezét ha csak ennyi fogyna <_< Főleg a Z14XE-s Cartársak közül. Szal aggodalomra semmi ok! Azért most mégiscsak egy twinportrol van szó. Blamazs írta: Igy van, nem csereltem mert a volt tulaj felhivott, es kozolte, hogy fekbetet, olaj, meg a szokasos dolgok cserelve lettek. Csak mivel most megy vizsgara a kocsi, ugyis viszem szerelohoz, mindenkepp lecsereltetem vele az olajat, a kicsapodas miatt is. Hittem az elozo tulajnak, hamar vette a faradtsagot, es felhivott, penzt nem sajnalva, miert vagott volna at? Az olaj szinen is latszott, hogy nem lehet regota a kocsiban. Lehet, hogy jóindulatú, de ki tudja milyen olaj lett beleöntve (hacsak ezt nem beszéltétek meg) Egyébként én évente cserélem az olajat és a 10-12. hónap között fogyott belőle, bár mindig csak a 3. vonalkáig ment le, ott meg is állt. Mióta friss van benne, semmit nem evett.
Blamazs Elküldve Május14, 2009 Elküldve Május14, 2009 speter írta: Azért most mégiscsak egy twinportrol van szó. Lehet, hogy jóindulatú, de ki tudja milyen olaj lett beleöntve (hacsak ezt nem beszéltétek meg) Egyébként én évente cserélem az olajat és a 10-12. hónap között fogyott belőle, bár mindig csak a 3. vonalkáig ment le, ott meg is állt. Mióta friss van benne, semmit nem evett. Ma megyek a kocsiert. Majd megkerdem a szerelomet rola. Igazabol mikor megvettem kb a 3. osztasnal allt a szint, most meg az alsonal. Belement a GM olaj, meglatjuk mit szol hozza a gep. Remelem rendben lesz minden. Ellenben annyit mondott, hogy a vezermutengely rogzito csavarok kicsit lazak voltak. Olajfogyashoz koze sincs, de a motor hanghoz igen. Azt mondja volt mar pelda vezermutengely toresre, mivel volt egy szeria, amikor nem megfelelo nyomatekkal huztak meg a csavarokat, ezert ha szervzbe kerul a gep, illik megnezni a nyomatekot. A masik az onindito elfustoles. A gyujtaskapcsolo hibaja miatt van. Nagy melegben megszorul a kapcsolo, es nem ter vissza inditozasbol. Figyelni kell, hogy a kulcs visszaterjen alapallapotba, meg a hang is mutatja hogy nem ok a dolog. Sajnos gyakori problema ez azt mondja. Neki mikor G astraja volt, a villamossagis berakott neki egy relet, ami ha erzekelte hogy megjott a toltes oldott, es ha rossz is lett volna az indito kulcs akkor sem porgette volna szet az oninditot.
freeze Elküldve Május14, 2009 Elküldve Május14, 2009 (edited) speter írta: Azért most mégiscsak egy twinportrol van szó. Ahhoz is ennyi a gyári adat. Bár kétségtelen, hogy nekem 4000 km alatt nem fogyott semmit. Meg kéne nézni esetleg, hogy a főtengely szimering nem könnyezik-e. szerk: ja akkor gondolom a szerelő azt is megnézte... Módosítva Május14, 2009 : freeze
freeze Elküldve Május14, 2009 Elküldve Május14, 2009 Blamazs írta: ... Azt mondja volt mar pelda vezermutengely toresre, mivel volt egy szeria, amikor nem megfelelo nyomatekkal huztak meg a csavarokat, ezert ha szervzbe kerul a gep, illik megnezni a nyomatekot. ... Hopp, lehet ez volt a probléma itt is?
Qpack Elküldve Május14, 2009 Elküldve Május14, 2009 Invi írta: nem jöttek rá, hogy mitől esik meleg motor mellett a fordulat, ha megmozdul a kormány. Pedig egyszerű...a tiéd is valószínűleg klímás...kb 100ekm környékén szokott meghalni a fesszabályzó és az egyenirányító a generátoron és ha nem gyári kerűl bele, akkor ez a mellékhatása ugyanis a szervó az tisztán a generátorról dolgozik, ha az behal, akkor szervó sincs.....erről is volt már szó... :lol: <_<
Invi Elküldve Május14, 2009 Elküldve Május14, 2009 Qpack írta: Pedig egyszerű...a tiéd is valószínűleg klímás...kb 100ekm környékén szokott meghalni a fesszabályzó és az egyenirányító a generátoron és ha nem gyári kerűl bele, akkor ez a mellékhatása ugyanis a szervó az tisztán a generátorról dolgozik, ha az behal, akkor szervó sincs.....erről is volt már szó... :lol: <_< Köszi!
topyjo Elküldve Május16, 2009 Elküldve Május16, 2009 Sziasztok! A kulcs elfordításakor a km óra napi számlálója helyett az INSP felirat jelenik meg pár másodpercig. Gondolom, ez szervizre figyelmeztet, de érdekelne hogyan lehet törölni.
imy Elküldve Május16, 2009 Elküldve Május16, 2009 topyjo írta: Sziasztok! A kulcs elfordításakor a km óra napi számlálója helyett az INSP felirat jelenik meg pár másodpercig. Gondolom, ez szervizre figyelmeztet, de érdekelne hogyan lehet törölni. Nyomod a napi km számláló gombját, majd ráadod a gyújtást, és tovább nyomod (min 2 sec), és sikeres törlés után --- jelenik meg.
topyjo Elküldve Május16, 2009 Elküldve Május16, 2009 imy írta: Nyomod a napi km számláló gombját, majd ráadod a gyújtást, és tovább nyomod (min 2 sec), és sikeres törlés után --- jelenik meg. Sikerült. Köszönöm!
Opelaner Elküldve Május17, 2009 Elküldve Május17, 2009 topyjo írta: Sikerült. Köszönöm! De aztán az átvizsgálást se felejtsed el, mert nem ennyiből áll a " szerviz " ! <_<
Amusing Elküldve Május18, 2009 Elküldve Május18, 2009 3.500 km 4 nap alatt 150-160-as tempó, olajfogyi 0 <_<
speter Elküldve Május18, 2009 Elküldve Május18, 2009 Amusing írta: 3.500 km 4 nap alatt 150-160-as tempó, olajfogyi 0 <_< azt hittem már a benzinfogyi :lol:
freeze Elküldve Május18, 2009 Elküldve Május18, 2009 Amusing írta: 3.500 km 4 nap alatt 150-160-as tempó, olajfogyi 0 <_< én meg azt, hogy 4 mp alatt van 150-160 km/h-n :lol::D
endorf Elküldve Május18, 2009 Elküldve Május18, 2009 Szasztok! 2004-es Z14XE-n lehet külön cserélni vízhőfok jeladót??Ami a termosztát házon van.... Milyen árba van kb??
freeze Elküldve Május18, 2009 Elküldve Május18, 2009 endorf írta: Szasztok! 2004-es Z14XE-n lehet külön cserélni vízhőfok jeladót??Ami a termosztát házon van.... Milyen árba van kb?? Én úgy tudom lehet, de majd okosabbak megmondják az árát is
potyo Elküldve Május18, 2009 Elküldve Május18, 2009 Üdv mindenkinek Adott egy 2000 decemberi G Astra, amiben szivárog a bal hátsó fék. Alvázszámában F48 szerepel, X20DTL a motorkódja. A fék diszkes, felirata szerint Bosch gyártmányú, ez is a probléma. Szerelő azt mondta, hogy ehhez nem lehet kapni tömítést, hanem csak komplett fék kapható hozzá - természetesen elég borsos áron. Ez igaz, vagy valahol lehet ehhez szerezni javítókészletet? (Szeged-Röszke környéke előnyben lenne) Kösz a segítséget
uhuhu Elküldve Május19, 2009 Elküldve Május19, 2009 dob vagy tárcsafékes? ha dob akkor lehet kapni munkahengert gyáriban olyan 15 ezer körül, utángyártottban olyan 5 ezerért. ha tárcsa akkor nyereg csere - bontó....
frankee Elküldve Május19, 2009 Elküldve Május19, 2009 potyo írta: Üdv mindenkinek Adott egy 2000 decemberi G Astra, amiben szivárog a bal hátsó fék. Alvázszámában F48 szerepel, X20DTL a motorkódja. A fék diszkes, felirata szerint Bosch gyártmányú, ez is a probléma. Szerelő azt mondta, hogy ehhez nem lehet kapni tömítést, hanem csak komplett fék kapható hozzá - természetesen elég borsos áron. Ez igaz, vagy valahol lehet ehhez szerezni javítókészletet? (Szeged-Röszke környéke előnyben lenne) Kösz a segítséget Én találtam a lángautónál tömítéskészletet 3500 Ft-ért ha jól emlékszem autofren sensa de csak Bosch-hoz van hátsó abba van mindenféle porvédő meg a dugattyú köré tömítés meg a nyereg csuszkáihoz is egy pár gumi izé meg egy csomó más is de azokat nem használtuk fel. De ez Budapesten volt a váci úton. http://webshop.langauto.hu/List.aspx?G&...x?IGCB|11|3|7|2
potyo Elküldve Május19, 2009 Elküldve Május19, 2009 Diszk=tárcsa Újan mennyibe fáj egy nyereg csere? Na meg szerelő ajánlott olyat, hogy mindkét hátsót kicserélni Lucas gyártmányúra, és ahhoz létezik mindenféle szirszar. Erről tud valaki valamit?
potyo Elküldve Május19, 2009 Elküldve Május19, 2009 frankee írta: Én találtam a lángautónál tömítéskészletet 3500 Ft-ért ha jól emlékszem autofren sensa de csak Bosch-hoz van hátsó abba van mindenféle porvédő meg a dugattyú köré tömítés meg a nyereg csuszkáihoz is egy pár gumi izé meg egy csomó más is de azokat nem használtuk fel. De ez Budapesten volt a váci úton. http://webshop.langauto.hu/List.aspx?G&...x?IGCB|11|3|7|2 Végülis webshopból megoldható a megrendelés, csak jó lenne, ha valakinek lenne tapasztalata is vele, mert nem szeretnénk csak úgy vaktában bevásárolni, aztán pedig nem jó bele. Nem a ráköltött pénz miatt, hanem ha nem jó bele, akkor aztán visszarakni a régit, az meg most még csak alig szivárog, de lehet, hogy a kosz tömíti, és ha kitakarítják, akkor meg majd egykettőre elereszti az olajat. Ezért is kérdeztem itt, mert én is találtam azthiszem a unixautónál hasonló áron, de valahogy nem volt egyértelmű, hogy az a Bosch-hoz való vagy sem.
Recommended Posts