Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

A tartályban lévő benzinszűrőt(a pumpa alatt),megtisztitottam a pumpacsere alkalmával(gyakorlatilag tiszta volt).Elöl is van valahol szűrő?Ha igen akkor merre keressem?

Üdv. mindenkinek!!!

Jobb hátsó kerékdob környékén. (caravannal tuti ott van)

Alulról lehet követni. Amúgy azt cserélik a szervizben is, nem a tankban levőt.

Ez sokkal finomabb szűrő, a tankban csak a nagyobb darabok miatt van szűrés.

Amúgy az AGR csak bizonyos fordulat felett van nyitva tudtommal, de majd a szakik is írnak rá valamit.

Magas fordulaton eleve nyitva van, így nekem nem tiszta, miért rángatna be?

Link to comment
Megosztás:

Hellóka mindenkinek!!!

Egy Astra G 1.6, 2001-es évjáratú,Z16SE sorozatú tulajdonosa vagyok.

Mostanában akadt egy kis problémám az autóval.Rángat a komisz,de nem is akármikor,természetesen hibajelentés semmi.

Például ha kis fordulaton tartom a motrot(kb.2300 fordulaton,ami az 5-ik fokozatban megküzelitőleg 80km/óra),nem történik semmi.Tegnap igy kénytelen voltam 100km -es utat megtenni,egyszer sem rándult meg.Megfigyeltem,hogy amikor 2500 fordulat felett tartom a fordolatot(mondjuk 100km/óra sebességnél 5 ödik fokozatban),1-2km után elkezd szaggatni.Ha leveszem a lábamat a gázpedálról,kidobom a sebváltót üresbe,az autón leesik a fordulat,és menet közben leáll a motor.Ilyenkor ismét sebeséégbe téve pl 4 vagy 5 fokozatba visszaereszem fokozatosan,ujra begyujt,egy ideig még rángat (persze kötelezően max 2300 fordulaton tartva)ismét bestabilizálódik,és nem rángat tovább.

Próbáltam a tank sapkáját levenni,hátha vákumot kap a tank(eredménytelen próbálkozásnak bizonyult).

Kicseréltem az üzemanyag pumpát(a tankban),azt remélva hogy talán az lehet a baj oka,de ez is tévesnek bizonyult.

Lehet hogy sokan megrónak a sajátkezű amatőr úgymond barmolásér(helyesebben tenném ha szervizbe vinném az autót),de ismerősök tapasztalatait hallva nincs nagy bizalmam az itteni szerelőkben.Több száz eurós találgatások után vagy vállat vonva mossák kezüket munkavégezetlenül,vagy vaktyúk is talál szemet ,(ha nem ez akkor talán az)alapon rátalálnak a hibára.

Tudna talán valaki segiteni hogy mi lehet a hiba(végül is nem gond szervizbe vinni a kocsit,de legalább tuti tippel a tarsolyomban)?

Előre is köszi a segitséget!!!

Üdv mindenkinek,és KELLEMES HUSVÉTI ÜNNEPEKET!!!

Lehet AGR, egy takarítást megér, de szvsz akkor motorféken jönne a hibalámpa. Lehet nem ártana egy fojtószelepház tisztítás, mert a berángatás tartós fordulatnál (mondjuk kérdés hogy mekkorát ránt) , ezután kinyomott kuplung és motor lefullad, nekem ez fojtószelep koszolódásnak tűnik, de ez csak tipp.

Link to comment
Megosztás:

Jobb hátsó kerékdob környékén. (caravannal tuti ott van)

Alulról lehet követni. Amúgy azt cserélik a szervizben is, nem a tankban levőt.

Ez sokkal finomabb szűrő, a tankban csak a nagyobb darabok miatt van szűrés.

Amúgy az AGR csak bizonyos fordulat felett van nyitva tudtommal, de majd a szakik is írnak rá valamit.

Magas fordulaton eleve nyitva van, így nekem nem tiszta, miért rángatna be?

Szerintem fordítva van. Az AGR akkor zár ha odalépsz neki és akkor nyit, ha kis teljesítménynél tökéletlen égés van. Ekkor vezeti vissza újrahasznosításra a füstgázt. Namost ha nyitva marad kosz miatt akkor van gond mert nagy teljesítménynél nem jut elég friss levegő a keverékbe és ettől tud rángatni. Ha valóban nagy teljesítménynél nyitna a jó teljesítmény érdekében akkor nem lenne valami fsza megoldás az AGR vakolása. Márpedig drasztikus megoldásként ez is szokott szerepelni.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem fordítva van. Az AGR akkor zár ha odalépsz neki és akkor nyit, ha kis teljesítménynél tökéletlen égés van. Ekkor vezeti vissza újrahasznosításra a füstgázt. Namost ha nyitva marad kosz miatt akkor van gond mert nagy teljesítménynél nem jut elég friss levegő a keverékbe és ettől tud rángatni. Ha valóban nagy teljesítménynél nyitna a jó teljesítmény érdekében akkor nem lenne valami fsza megoldás az AGR vakolása. Márpedig drasztikus megoldásként ez is szokott szerepelni.

Nem, tudtommal az AGR nagyobb fordulaton nyit ki, részterhelésen zárva van, éppen ezért van az, hogy ha nyitva marad, kisebb fordulaton megöli a motort. Szélsőséges esetben be sem lehet indítani emiatt. Nálam vakolt az AGR, de semmilyen hibaüzenetet nem dobott eddig. Részterhelésen, motorfék-üzemben szokott az ECU AGR-checket végezni, akkor dobhat esetleg sárga lámpát is.

Link to comment
Megosztás:

Nem, tudtommal az AGR nagyobb fordulaton nyit ki, részterhelésen zárva van, éppen ezért van az, hogy ha nyitva marad, kisebb fordulaton megöli a motort. Szélsőséges esetben be sem lehet indítani emiatt. Nálam vakolt az AGR, de semmilyen hibaüzenetet nem dobott eddig. Részterhelésen, motorfék-üzemben szokott az ECU AGR-checket végezni, akkor dobhat esetleg sárga lámpát is.

Hmm lehet, akkor én gondoltam rosszul ;)

Link to comment
Megosztás:

Hmm lehet, akkor én gondoltam rosszul ;)

A miénkben nincs, így gondom sincs vele, csak az itt leírtakból ismerem a működését.

Ahogy írta a cartárs is, ha nyitva marad, akkor le is áll a verda alapjáraton, illetve nem is indul.

Amúgy, ha alapból nyitva lenne, nem kéne szórakozni a nyitásával, amikor kiszeditek pucolni. (szerintem)

Link to comment
Megosztás:

A miénkben nincs, így gondom sincs vele, csak az itt leírtakból ismerem a működését.

Ahogy írta a cartárs is, ha nyitva marad, akkor le is áll a verda alapjáraton, illetve nem is indul.

Amúgy, ha alapból nyitva lenne, nem kéne szórakozni a nyitásával, amikor kiszeditek pucolni. (szerintem)

Ez igaz.

Link to comment
Megosztás:

Jobb hátsó kerékdob környékén. (caravannal tuti ott van)

Alulról lehet követni. Amúgy azt cserélik a szervizben is, nem a tankban levőt.

Ez sokkal finomabb szűrő, a tankban csak a nagyobb darabok miatt van szűrés.

Amúgy az AGR csak bizonyos fordulat felett van nyitva tudtommal, de majd a szakik is írnak rá valamit.

Magas fordulaton eleve nyitva van, így nekem nem tiszta, miért rángatna be?

NEM A JOBB hanem a bal hátsó kerékjárat előtt van a benzinszűrő a caravánnál

Link to comment
Megosztás:

Ma ketten 3 óra alatt kicseréltük a két első rúgót, ez jó időnek számít kézi emelővel és csak általános szerszámokkal(nem volt rúgó összehúzó)? ;)

Amúgy nem durva hogy kb 100ezer km után kb egyszerre(egy éven belül) törik el mindkét első rúgó, és mindkettő a felső felén kb 1,2 fordulatnál? Az autót igy vettem és más sérülés nem látszik rajta ;)

Link to comment
Megosztás:

Ma ketten 3 óra alatt kicseréltük a két első rúgót, ez jó időnek számít kézi emelővel és csak általános szerszámokkal(nem volt rúgó összehúzó)? ;)

Amúgy nem durva hogy kb 100ezer km után kb egyszerre(egy éven belül) törik el mindkét első rúgó, és mindkettő a felső felén kb 1,2 fordulatnál? Az autót igy vettem és más sérülés nem látszik rajta ;)

akkor xar időt futottatok, én cimbimmel hasonló körülmények között (kroki+ 4 kulcs) háromnegyed óra a két oldal ki és be, ja és rugóösszehúzó az szintén smafu, bár a toronycsapágy ill szilent + anya rátétnél volt + 1 ember, aki kicsiarakás szinten rápattant cimbim hátára és úgy nyomták ösze a rugót, én meg rácsavartam az anyát ;)

Link to comment
Megosztás:

akkor xar időt futottatok, én cimbimmel hasonló körülmények között (kroki+ 4 kulcs) háromnegyed óra a két oldal ki és be, ja és rugóösszehúzó az szintén smafu, bár a toronycsapágy ill szilent + anya rátétnél volt + 1 ember, aki kicsiarakás szinten rápattant cimbim hátára és úgy nyomták ösze a rugót, én meg rácsavartam az anyát :P

Mi felemeltük a kocsit, alápakoltunk a lengőkarnak, arra rátámasztottuk a telót rúgóval és ráengedtük a kocsit ;)

Nem tudom hogy csak itt(Vauxhall-om van) gyártják 19-es anyákkal csavarokkal a futómüvet ;)

Szerencsére britt króvám van és abban volt ;)

Link to comment
Megosztás:

egyébként tényleg fura, hogy mindkét első rugó eltört ;) Nekem még egyszer tört rugacs az előző F astra-nál hátul, és szépen látszott a zárvány a törésnél.

F astra hátsórúgó törés volt az ismerettségi körömben több is, nekem is volt zárvány mindkét törésben. Első kiadás az astrám tehát valószinüleg egy rossz szériából kapta mindkettőt.

Link to comment
Megosztás:

Megtaláltam a benzinszűrőt,a vezető felőli hátsó kerék előtt.

Sajna ki kell várnom a jövő hetet hogy az üzletek ismét dogozzanak,persze ha egyáltalán van raktáron ilyen szűrőjük.

Az is lehet hogy a nagyraktárból kell hogy lerendeljék.

Mindenképpen ki szeretném cserélni(szerintem semmit sem veszitek vele),ugyanis 2 éve van nálam,és még nem cseréltem,de ki tudja hogy egyáltalán valakihozzányúlt-e amióta legördült a futószalagról.

Mihelyt megtörténik a csere,azonnal beszámolok a fejleményekről.

Addig is kösz mindet.

Üdvözlettel Hz.

Link to comment
Megosztás:

Az is lehet hogy a nagyraktárból kell hogy lerendeljék.

Mindenképpen ki szeretném cserélni(szerintem semmit sem veszitek vele),ugyanis 2 éve van nálam,és még nem cseréltem,de ki tudja hogy egyáltalán valakihozzányúlt-e amióta legördült a futószalagról.

Mihelyt megtörténik a csere,azonnal beszámolok a ........

A magára kicsit is adó üzletek tartanak ilyen szűrőt. Szerintem ez egy alapvető alkatrész. Nézz szét az utcán hány Astra szaladgál! Ahol pedig nem kapsz egyből oda ne is menj máskor.

Legalább is nekem ez a véleményem.

Javaslat:

- Mielőtt elhozod a szűrőt nézz bele a dobozba, hogy benne van-e a két darab fehér, műanyag csatlakozó!! Ezeket ugyanis illik cserélni a szűrővel együtt.

-Elméletileg spec szerszám kellene a cseréhez, de ha elég ügyes vagy akkor egy csavarhúzóval is ki tudod pattintani a szűrő csatlakozóját. ;)

Link to comment
Megosztás:

F astra hátsórúgó törés volt az ismerettségi körömben több is, nekem is volt zárvány mindkét törésben. Első kiadás az astrám tehát valószinüleg egy rossz szériából kapta mindkettőt.

Nekem E Kadettban tört mindkettő hátul, G Astránál eddig nem is hallottam rugó törésről normál használat mellett.

Link to comment
Megosztás:

A magára kicsit is adó üzletek tartanak ilyen szűrőt. Szerintem ez egy alapvető alkatrész. Nézz szét az utcán hány Astra szaladgál! Ahol pedig nem kapsz egyből oda ne is menj máskor.

Legalább is nekem ez a véleményem.

Javaslat:

- Mielőtt elhozod a szűrőt nézz bele a dobozba, hogy benne van-e a két darab fehér, műanyag csatlakozó!! Ezeket ugyanis illik cserélni a szűrővel együtt.

-Elméletileg spec szerszám kellene a cseréhez, de ha elég ügyes vagy akkor egy csavarhúzóval is ki tudod pattintani a szűrő csatlakozóját. ;)

Régebben volt róla szó, hogy óvatosan kell vele bánni, mert kárt is lehet csinálni, és akkor lehet nézegetni a kocsit.

Le tudnád írni hogyan kell cserélni?

Az enyimben 18e van, én is elgondolkodok olyan 20e környékén a cserén, de szerintetek ? km-enként érdemes?

Link to comment
Megosztás:

Régebben volt róla szó, hogy óvatosan kell vele bánni, mert kárt is lehet csinálni, és akkor lehet nézegetni a kocsit.

Le tudnád írni hogyan kell cserélni?

Az enyimben 18e van, én is elgondolkodok olyan 20e környékén a cserén, de szerintetek ? km-enként érdemes?

Van aki minden olajcserénél cseréli a b.sz.-t is.

Link to comment
Megosztás:

Régebben volt róla szó, hogy óvatosan kell vele bánni, mert kárt is lehet csinálni, és akkor lehet nézegetni a kocsit.

Le tudnád írni hogyan kell cserélni?

Az enyimben 18e van, én is elgondolkodok olyan 20e környékén a cserén, de szerintetek ? km-enként érdemes?

Nem diesel ez, minek ilyen sűrűn?

Elvileg 60e környékén illik. (tán még a szervízkönyvben is benne van...)

Link to comment
Megosztás:

Mi felemeltük a kocsit, alápakoltunk a lengőkarnak, arra rátámasztottuk a telót rúgóval és ráengedtük a kocsit :P

Nem tudom hogy csak itt(Vauxhall-om van) gyártják 19-es anyákkal csavarokkal a futómüvet ;)

Szerencsére britt króvám van és abban volt -_-

19 az mindegyikben, legalábbis még csak ilyennel találkoztam ;)

De legalább nem kell túl sok kulcs a futóműhöz :D

Én nem merem így ráengedni, mert így is mindíg matekolok, hogy a toronygumi (nem a szilent) normális szögben feküdjön a rugóra, de ha beengedem, akkor tuti nem látom. Így inkább kínlódok(tam), mert kölcsön lett adva az összehúzó, és nyílván nem lehetett elérni az emberkét ;)

Link to comment
Megosztás:

19 az mindegyikben, legalábbis még csak ilyennel találkoztam ;)

De legalább nem kell túl sok kulcs a futóműhöz :P

Én nem merem így ráengedni, mert így is mindíg matekolok, hogy a toronygumi (nem a szilent) normális szögben feküdjön a rugóra, de ha beengedem, akkor tuti nem látom. Így inkább kínlódok(tam), mert kölcsön lett adva az összehúzó, és nyílván nem lehetett elérni az emberkét ;)

bocs, elkurtam mert nekünk 18-asok voltak a csavarok.... Ha 19-esek lettek volna akkor egyszerüen megoldjuk. De igy állíthatós kulcs+ britt króva kellett az is vmi inches osztású.

Mi a toronygumin nem láttunk eredeti féloldalasságot, csak a régi gumi benyomodását. Én engedtem az autót és állítottam a telót kolléga meg figyelte hogy lyukra találjak ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.