Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Van, aki minden olajcserénél cseréli az üa. szűrőt is. Nem nagy tétel, szerintem nem érdemes sokat várni vele.

Az üzemanyag csövek levételéhez vmi speckó szerszám kell, vagy ügyesbe meg lehet oldani otthon is általános cuccokkal? Még nem feküdtem alá, hogy megnézzem mi fogja, de gondolom nem awba bilincs.

Elküldve
Az üzemanyag csövek levételéhez vmi speckó szerszám kell, vagy ügyesbe meg lehet oldani otthon is általános cuccokkal? Még nem feküdtem alá, hogy megnézzem mi fogja, de gondolom nem awba bilincs.

Helló!

Egy sima hosszúcsőrű fogó vagy egy csavarhúzó elég,hogy le tudd venni a klipszeket.A gyújtás levétele után várj fél órát,hogy elmenjen a rendszerből a nyomás.Meg valami edényt se árt alá tenni.

Elküldve
Helló!

Egy sima hosszúcsőrű fogó vagy egy csavarhúzó elég,hogy le tudd venni a klipszeket.A gyújtás levétele után várj fél órát,hogy elmenjen a rendszerből a nyomás.Meg valami edényt se árt alá tenni.

Még kb egy hónap az éves szervíz, de már készülök rá :-) köszi az infót.

Elküldve

Múltkor nyílt napon levittem az autót meg az egy éves az ön autója kérdőívet és az egész 1. éves átvizsgálást 3500ft-ból megúsztam! :blush:

Elküldve
Múltkor nyílt napon levittem az autót meg az egy éves az ön autója kérdőívet és az egész 1. éves átvizsgálást 3500ft-ból megúsztam! :blush:

Az átvizsgálás az meg mit takar, azt éves szervizkor is megcsinálják nem?

Elküldve
Helló!

Egy sima hosszúcsőrű fogó vagy egy csavarhúzó elég,hogy le tudd venni a klipszeket.A gyújtás levétele után várj fél órát,hogy elmenjen a rendszerből a nyomás.Meg valami edényt se árt alá tenni.

FI bizti ki és beindít,aztán nem lesz nyomás a rendszerben.

Bár G-ben nem biztos,hogy van ilyesmi. :blush:

Elküldve
FI bizti ki és beindít,aztán nem lesz nyomás a rendszerben.

Bár G-ben nem biztos,hogy van ilyesmi. :blush:

A Z14XEP erre dob egy sárgát. Mondjuk saru le-fel-re meg elfelejti. Ha jól tudom Z16XE-knél kell így csinálni.

Elküldve

Na ma engem is utolért a tanácstalanság. :blush:

Minden előjel nélkül menet közben leállt a motor és dobott egy sárgát. 5-10 perc pihi után újra indul, megy rendesen alapjárattól bármeddig (kb. 2000 f/p -nél kialszik a kulcsos autó), bármilyen sebességgel. Aztán úgy 5- 10km után kezdődik az egész előröl.

Tények:

  • 22 km-es távot délelőtt 1, délután visszafele 4 megállóval sikerült abszolválnom
  • a motorhűtés lámpája valamivel előbb villan fel, mint a sárga kulcsos autó
  • hűtővíz van, 1 hónapja lett egy kevés pótlás hozzáöntve típus azonos (rózsaszín~piros) GM hűtőfolyadékkal
  • mérőóra szerint a vízhőfok 90C° alatt (kb. 85-90C° között)
  • üzemanyag kb. félig (ÖMV)
  • nincs kivillogtatható hibakód, pedig sokat segítene, hogy ne a sötétben és a mínusz fokokban tapogatózzak

Felmerült bennem, hogy a hűtőrendszer hibája esetén vészüzemmódban műxik tovább a motor, de hazaérve ezt olvasom a kézikönyvben: "..és az utazás valószínűleg folytatható lesz". Hát nálam két megállás között megy, mint a Doxa. Se valószínűleg, se "szükségprogram".

Holnap reggel irány a szerelő, végső esetben az Opel szerviz. De addig is várok minden épkézláb gondolatot.

Kezdem megérteni azokat az orvosokat, akik családtagjaikat nem kezelik. Másét bárhol, bármikor.

Elküldve

TECH 2 : Felső holtpont-jeladó hiba

Utána néztem, hát szép szórás van az árakban, de a legolcsóbb sem egy filléres darab. :lol:

Unix:

ERA 14.347,-Ft

Bárdi Auto:

FACET 14.347,-Ft

BOSCH 61.641,-Ft referencia(?)

BOSCH 42.564,-Ft

Nagy lehet a kereslet a Bosch terméke iránt :blush: . A raktárkészlet 0.

Láng Kft:

FACET 12.095,-Ft

SWAG 69.266,-Ft

Elküldve

a felső holtpont jeladó, az a vezémütengely jeladó.

én még nem nagyon láttam ilyen hibát astra g ben csak az x20xev motornál.

-de ott nem áll meg tőle a motor, csak dadog, és gyenge.

megállni a főtengely jeladótól tud...

Elküldve
a felső holtpont jeladó, az a vezémütengely jeladó.

én még nem nagyon láttam ilyen hibát astra g ben csak az x20xev motornál.

-de ott nem áll meg tőle a motor, csak dadog, és gyenge.

megállni a főtengely jeladótól tud...

Az sem lehetetlen,hogy csak kábel probléma vagy kh.

Elküldve

HÁLY!

Tudom, hogy ezerszer téma volt, tudom, hogy mindenki írt mindent, de talán pont ezért nem is alakult ki bennem rendes kép.

Tehát, Egy okos emberke tanácsát kérem, hogy az alábbi kocsiba milyen olajat tegyek:

- Z16XEP astra g caravan

- futott:72E km

- Nem tudom, most miféle olaj van benne most

- Abszolút nem eszi az olajat

- Kipufogó fémtiszta

- véleményem szerint a motor megkímélt állapotú

- 10-12E km-enként tervezem a cserét majd mindig (nekem az Kb egy év)

Előző tulaj 15E-enként cserélte

...köszi

Elküldve
HÁLY!

Tudom, hogy ezerszer téma volt, tudom, hogy mindenki írt mindent, de talán pont ezért nem is alakult ki bennem rendes kép.

Tehát, Egy okos emberke tanácsát kérem, hogy az alábbi kocsiba milyen olajat tegyek:

- Z16XEP astra g caravan

- futott:72E km

- Nem tudom, most miféle olaj van benne most

- Abszolút nem eszi az olajat

- Kipufogó fémtiszta

- véleményem szerint a motor megkímélt állapotú

- 10-12E km-enként tervezem a cserét majd mindig (nekem az Kb egy év)

Előző tulaj 15E-enként cserélte

A legegyszerübb,ha gyári GM olajat raksz bele 5w-30-t nem lesz azzal sem gondod.Én is azt használom nekem bevált.

Elküldve
az alábbi kocsiba milyen olajat tegyek:

- Z16XEP astra g caravan

- futott:72E km

- Nem tudom, most miféle olaj van benne most

- Abszolút nem eszi az olajat

- Kipufogó fémtiszta

- véleményem szerint a motor megkímélt állapotú

- 10-12E km-enként tervezem a cserét majd mindig (nekem az Kb egy év)

Szerintem a legfontosabb dolgok: a gyári ajánláshoz legközelebb álló viszkozitású, lehetőleg fullsynt olaj (5W30) és a gyári ajánlásnál sűrítettebb csereperiódus (10-15e km), pláne, ha sok rövid utat mész. Sűrűbb olajra esetleg akkor lehet majd szükség, ha már nagyon enné. Márka tekintetében meg nyilván mindenkinek megvan a favoritja, amiben bízik (kivéve multik gagyi löttyei).

Elküldve
TECH 2 : Felső holtpont-jeladó hiba

Utána néztem, hát szép szórás van az árakban, de a legolcsóbb sem egy filléres darab. :lol:

Unix:

ERA 14.347,-Ft

Bárdi Auto:

FACET 14.347,-Ft

BOSCH 61.641,-Ft referencia(?)

BOSCH 42.564,-Ft

Nagy lehet a kereslet a Bosch terméke iránt :blush: . A raktárkészlet 0.

Láng Kft:

FACET 12.095,-Ft

SWAG 69.266,-Ft

én igy jártam egyszer kivettem a holtpont jeladót és letisztitottam a "fém spörödöt" ilyen mágnesesteret beboritó fémszemcsék voltak rajta amit letisztitottam és visszaraktam és utána jó lett.....

Elküldve
a felső holtpont jeladó, az a vezémütengely jeladó.

én még nem nagyon láttam ilyen hibát astra g ben csak az x20xev motornál.

-de ott nem áll meg tőle a motor, csak dadog, és gyenge.

megállni a főtengely jeladótól tud...

Az a helyzet, hogy az infot másodkézből, telefonon kaptam és éppen nem egy csendes, kietlen vidéken tartózkodtam. 00001794.gif Pontosabbat majd ha kész lesz.

Addig valaki tarthatna egy rövid ismeretterjesztést nekem és a közjónak arról, hogy mi az összefüggés a motor hőfoka és e jeladó közt. Omegás fórumon olvastam ilyen problémáról, benzinmotornál, de ott sem esett szó a dolgok miértjéről.

Elküldve
Az a helyzet, hogy az infot másodkézből, telefonon kaptam és éppen nem egy csendes, kietlen vidéken tartózkodtam. 00001794.gif Pontosabbat majd ha kész lesz.

Addig valaki tarthatna egy rövid ismeretterjesztést nekem és a közjónak arról, hogy mi az összefüggés a motor hőfoka és e jeladó közt. Omegás fórumon olvastam ilyen problémáról, benzinmotornál, de ott sem esett szó a dolgok miértjéről.

gondolom annyi, hogy hőfok függvényében bizonyos dolgokat (pl: előbefecskendezés) a szoftver a holtponti helyzethez képest pár fokkal eltol.

Elküldve
gondolom annyi, hogy hőfok függvényében bizonyos dolgokat (pl: előbefecskendezés) a szoftver a holtponti helyzethez képest pár fokkal eltol.

Addig OK, hogy miért kell ez a jeladó. Nem a funkcióját nem értem, hanem fennálló hiba ok-okozati összefüggését: ha a hideg ill. még nem üzemmeleg motornál a jeladó jól műxik, akkor üzemi hőfokon miért nem? g.gif

Elküldve
Addig OK, hogy miért kell ez a jeladó. Nem a funkcióját nem értem, hanem fennálló hiba ok-okozati összefüggését: ha a hideg ill. még nem üzemmeleg motornál a jeladó jól műxik, akkor üzemi hőfokon miért nem? g.gif

Szia!

Ha a főtengely jeladóról beszélünk akkor ez egy indukciós jeladó ha jól tudom. Én már jártam úgy Corsánál ahogy Te is. Ezekben a jeladókban van egy tekercs aminél előfordul menetzárlat vagy szakadás, ami hideg motornál nem jelentkezik, de ha bemelegszik akkor már igen. A tekercs rázkódik, felmelegszik, lehűl,és ezt nem bírja a végtelenségig. Előfordul még az a jelenség is, hogy a jeladó mágnese összeszedi a fémreszeléket és mágnes zár alakul ki, erről írt Wessz is, Franszia kocsiknál már láttam ilyesmit többször is.

A forgásjeladó az egyik legfontosabb jel a vezérlőegységnek. Ha valamiért nincs akkor nincs befecskendezés és gyújtás kivezérlés sem.

Üdv: András

Elküldve
mekkora király vagyok :blush:

mondtam én hogy nem szarik ve a vezérmütengely jeladó :D

Mekkora! Mekkora?

Hát kis király!

A számlát ugyanis én állom. :lol: :) :D

Na! Ki a kirááály? :D

Elküldve
Mekkora! Mekkora?

Hát kis király!

A számlát ugyanis én állom. :blush: :lol: :)

Na! Ki a kirááály? :D

SHANNYIII KIRÁLY SHANNYIII :D :D

bocs, de nem bírtam kihagyni... :D ..tudom ez nem cset topik....

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.