Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

Nyugodtan maradjál a gyári papir szűrőknél, a "sport" direkt szűrőkről erősen megoszlanak itt a vélemények.

Nem olyan egyszerű a dolog, hogy csak megcserélem, mert a hanyag beszerelés eredménye lehet hogy a motortér felforrósodott levegőjét fogja beszívni és ettől épp hogy nem megy jobban a motor!

Az autógyártásban sem terjedt el a direktszűrő használata, talán nem véletlen (egyébként van a fórumon erről tanulságos cikk!), inkább használj hagyományosat és cseréld rendszeresen!

Levegőszűrőt, pollenszűrőt, üzemanyagszűrőket cserélni szoktuk, nem takarítani!

Köszönöm az infókat!

Holnap meglesz mindennek a cseréje végre, kíváncsi leszek, hogy milyen változást fogok tapasztalni. Amikor megvettem a kocsit akkor szervízben csináltattam mindent, ki tudja mennyire végezték el a munkát...

Tudsz esetleg ajánlani valami abszolút biztonságos és kiforrott tippet, hogyan tudnék plusz erőt kicsikarni az 1.2-esből? (tudom, vegyek nagyobb motort B) )

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm az infókat!

Holnap meglesz mindennek a cseréje végre, kíváncsi leszek, hogy milyen változást fogok tapasztalni. Amikor megvettem a kocsit akkor szervízben csináltattam mindent, ki tudja mennyire végezték el a munkát...

Tudsz esetleg ajánlani valami abszolút biztonságos és kiforrott tippet, hogyan tudnék plusz erőt kicsikarni az 1.2-esből? (tudom, vegyek nagyobb motort :blush: )

Kárpit ki, ülések ki, tető levág, csak egyedül utazik B)

1.2-es az 1.2-es.... Elvisz az is mindenhová

Volt nekem 1.1-ez ZASTAVA-m is, azzal is elmentem nyaralni mindenhová.. ;)

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Új vagyok itt.

Bár eddig is Astrás voltam, csak F, most akarok G-re váltani. Ki is néztem egy pöpec benzin-gáz üzemű kombit.

A kereskedés szerint (igen kereskedés...) 120.000Km-ig van vezetve a szervízkönyv, most 166.000km van benne.

Kérdésem, hogy mit kellett volna a kimaradt 40.000Km között cserélni szervízkönyv szerint? (Olajcsere volt benne ahogy kell.)

Amúgy a kereskedő azonnal belement, hogy egy általam kiválasztott szervizbe vigyük el az autót bevizsgáltatni.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Új vagyok itt.

Bár eddig is Astrás voltam, csak F, most akarok G-re váltani. Ki is néztem egy pöpec benzin-gáz üzemű kombit.

A kereskedés szerint (igen kereskedés...) 120.000Km-ig van vezetve a szervízkönyv, most 166.000km van benne.

Kérdésem, hogy mit kellett volna a kimaradt 40.000Km között cserélni szervízkönyv szerint? (Olajcsere volt benne ahogy kell.)

Amúgy a kereskedő azonnal belement, hogy egy általam kiválasztott szervizbe vigyük el az autót bevizsgáltatni.

Szerintem olajcserét mindenképp csinálj majd ha megveszed.

Amire nagyon figyelj oda, az a vezérléscsere! Ennek nagyon alaposan nézz utána, hogy ki lett e cserélve minden fontos dolog a kellő időpontokban

-vezérműszíj

-vízpumpa

-vezetőgörgők

Sima Ecotec Motorok esetén a szervízgyakorlat az 60e km-enként van, bár a szervízfüzet szerint 90e a periódus.

Ha Twinport motoros a kocsi, akkor 1.2 es és 1.4 es etsetén vezérműlánc van. Azt egy hozzáértővel meg kell vizsgálni, hogy kell e cserénli (166 e-nél lehet hogy cserés ha hajtották a kocsit, de tovább is elmegy. Azt szokták mondani, hogy akkor cserés, ha hallod hogy csörög már, de ezt bízzad szakemberre)

1.6-os TWINPORT szíjas, de nem uyganaz mint az sima ECOTEC. Itt a szervízkönyvben 150 e a gyári csereperiódus, ha nem volt cserélve 120nál még ezen a kocsin akkor azonnal az is cserés. Ezeknek mindenképp utána kell nézni alaposan és ha cserés, akkor alku tárgyát képezheti ezeknek a cseréje!

Sima ECOTEC esetén szakszervízben kb 100e Ft ért cserélik a vezérlést.

Maszek szerelővel megúszhatod 60-70 ből is

A vezérműlánc csere az drágább, de nem tudom mennyi.

És sajnos az 1.6 TWINPORT ot sem tudom, pedig nekem olyan van, de nekem még ez arrébb van B)

Vásárlás előtt a szervízkönyvet mindenképp kérd el és ha van kapcsolat, akkor nézessutána pontosan, hogy rendben van-e!

A használtautó kereskedők naggyon rafináltak tudnak ám lenni! Ja és ne mondd meg előre semmiképp, hogy hová viszed a kocsit átnézetni!

Én már jártam úgy hogy mire odamentünk oda lett szólva. Szerncsére nekem is volt ismerősöm és kiderült a turpiszság!

Én ennyit tudok hozzátenni, majd még tőlem okosabbak is ellátnak jótanáccsal!

Nekem sajnos nagyon rosszak a tapasztalataim a H.autó ker. dőkkel

ÜDV

Link to comment
Megosztás:

Köszi a gyors választ. Egy 1999-es évjáratú, 1.6 16V-s kocsiról van szó, ugyanilyen motorú a mostani F Astrám is. Neten amúgy vezérműszíjat görgőkkel gyári újat 19000Ft-ért lehet venni. Szerelőm meg beleteszi kedvező áron. Olajcsere az természetes.

Először úgy gondoltam, hogy a helyi Opel szervizbe visszük. Egerről van szó. Attól félek, hogy olyan helyre visszük, ahol van ismerős a kereskedőnek és átvernek. Szerintem ő is az Opel szervizre számít, így nem oda visszük. Csak nem tudom van -e más szervizben ehhez a modellhez diagnosztika...

Link to comment
Megosztás:

a hűtővíznek mi a normális fogyása? egyáltalán van neki, hisz az egy zárt rendszer. most lesz másodszorra, hogy töltenem kell rá kicsit, mert kb 2 cm hiányzik belőle 2 év alatt.

Ha vmi gáz lenne, akkor viszont gondolom több hiányozna.

vélemény?

Fogyogat nállam is, de 4 év alatt nem ment bele több, mint 5 deci. B) Jelenleg -31fokig jó!

Link to comment
Megosztás:

Hello mindenki!

Megvolt ma az olajcsere plusz kaptam motorolaj adalékot is!

A légszűrő nem volt annyira vészes mint vártam de elég koszos volt már!

Olajszűrő szintén.

A pollenszűrő az valami brutálisan festett, minden egyes lamellájában fél centis koszréteg! B)

Teljesen feléledt a kocsi, még ezen az 1.2-es motoron is nagy változást érzek.

Link to comment
Megosztás:

Helló mindenki!

3 e km alatt kb 7dl hűtővizet kellett utánatöltenem.

Mi lehet a gond? A motorhőméséklet jó szokott lenni (80 fok), semmi szokatlan jelenség, jól megy, jól fogyaszt csak szép lassan fogy a víz.

Néha lehet érezni a fagyálló szagot is a motortérből.

69e km van a kocsiban (G 1.6 TWP CARAVAN)

Mik okozhatnak ilyet?....

minden lehetséges ok érdekel

válaszokat előre is tnx...

Link to comment
Megosztás:

Helló mindenki!

3 e km alatt kb 7dl hűtővizet kellett utánatöltenem.

Mi lehet a gond? A motorhőméséklet jó szokott lenni, semmi szokatlan jelenség, csak szép lassan fogy a víz.

Néha lehet érezni a fagyálló szagot is a motortérből.

69e km van a kocsiban (G 1.6 TWP CARAVAN)

Mik okozhatnak ilyet?....

minden lehetséges ok érdekel

válaszokat előre is tnx...

Hát legelőbb nézd meg, hogy a tartály vize nem olajos e. aztán nézd meg, hogy a motorolaj nem taknyos e a nívónál vagy a betöltőnél (a fedelet is nézd meg, nem fehéredett e ki az (olaj).

Ha ezek rendben vannak, akkor a hűtőt meg a csöveket kell ellenőrízni, valahol ott lehet a hiba, elég egy kis hajszálrepedés a hűtőn, ott is el tud szökni, és azt igen nehéz észrevenni, mert nem mindig cseppen meg, hamarabb elpárolog, de ott segíthet a hűtőtömítő, de azzal csak nagyon csínján B)

Link to comment
Megosztás:

Hát legelőbb nézd meg, hogy a tartály vize nem olajos e. aztán nézd meg, hogy a motorolaj nem taknyos e a nívónál vagy a betöltőnél (a fedelet is nézd meg, nem fehéredett e ki az (olaj).

Ha ezek rendben vannak, akkor a hűtőt meg a csöveket kell ellenőrízni, valahol ott lehet a hiba, elég egy kis hajszálrepedés a hűtőn, ott is el tud szökni, és azt igen nehéz észrevenni, mert nem mindig cseppen meg, hamarabb elpárolog, de ott segíthet a hűtőtömítő, de azzal csak nagyon csínján B)

Végülis ha amotortérben érezni a fagyállo szagot akkor valahol az ott szivárog........

Link to comment
Megosztás:

Végülis ha amotortérben érezni a fagyállo szagot akkor valahol az ott szivárog........

Nyilván, hisz a csomagtartóból biztos nem fog szivárogni B)

Egyébként igen, esélyes hogy nem a motor issza meg, hanem valahol ereszt, ez a jobbik eset, márcsak a kilométer alapján is ez a valószínűbb.

Link to comment
Megosztás:

Végülis ha amotortérben érezni a fagyállo szagot akkor valahol az ott szivárog........

Szerencsére az olaj és a víz szép tiszta (ha nem lenne, gondolom az a hengerfej tömítére utalna, jól gondolom?)

A motor nagyon jó állapotú:

Ha a távozó víztől nem lenne kissé rozsdás, gyakorlatilag fémtiszta lenne a kipufogó.

A vízpumpa mennyire lehet a dolgok okozója?

Vagy hogyan lehet kideríteni mi a bibi?

Remélem nem a vízpumpa, mert ha jól tudom ennél a modellnél(Z16XEP)a vípumpa és az olajpumpa egy alkatrész... gondolom nem olcsó

Link to comment
Megosztás:

aztán nézd meg, hogy a motorolaj nem taknyos e a nívónál vagy a betöltőnél (a fedelet is nézd meg, nem fehéredett e ki az (olaj).

Ha a beöntőnél fehér habos, az lehet a rövid távok miatti páralecsapódás miatt is tudtommal. Naponta 18 km-et megyek (9 oda, 9 vissza) és habos az olajbeöntő kupakom. Ha mondjuk megyek egy pályás utat, eltünik.

Link to comment
Megosztás:

Szerencsére az olaj és a víz szép tiszta (ha nem lenne, gondolom az a hengerfej tömítére utalna, jól gondolom?)

A motor nagyon jó állapotú:

Ha a távozó víztől nem lenne kissé rozsdás, gyakorlatilag fémtiszta lenne a kipufogó.

A vízpumpa mennyire lehet a dolgok okozója?

Vagy hogyan lehet kideríteni mi a bibi?

Remélem nem a vízpumpa, mert ha jól tudom ennél a modellnél(Z16XEP)a vípumpa és az olajpumpa egy alkatrész... gondolom nem olcsó

Valóban egy alkatrész, de azért gondoltak arra is, hogy cserélhető legyen a vízpumpa. B)

Leveszed a szíjtárcsát,aztán hozzáférsz a vízpumpa csavarokhoz is....

Link to comment
Megosztás:

Valóban egy alkatrész, de azért gondoltak arra is, hogy cserélhető legyen a vízpumpa. B)

Leveszed a szíjtárcsát,aztán hozzáférsz a vízpumpa csavarokhoz is....

Köszönöm a válaszokat.. akkor most megpróbálom felderíteni, hol szökik a víz, valószínűleg pára alakban ...

Link to comment
Megosztás:

Hello mindenki!

Megvolt ma az olajcsere plusz kaptam motorolaj adalékot is!

A légszűrő nem volt annyira vészes mint vártam de elég koszos volt már!

Olajszűrő szintén.

A pollenszűrő az valami brutálisan festett, minden egyes lamellájában fél centis koszréteg! B)

Teljesen feléledt a kocsi, még ezen az 1.2-es motoron is nagy változást érzek.

Én a pollenszűrőt 1x kiporszívóztam, mert egy olyan fa alatt áltam ami nagyon hulatot kis valamiket, és rengeteg ment bele....

Megnéztem a légszürőmet, hát egyeltalán nem látok rajt kosz 16e után, de 20nál kicserélem.

Link to comment
Megosztás:

Én a pollenszűrőt 1x kiporszívóztam, mert egy olyan fa alatt áltam ami nagyon hulatot kis valamiket, és rengeteg ment bele....

Megnéztem a légszürőmet, hát egyeltalán nem látok rajt kosz 16e után, de 20nál kicserélem.

Irigylem a jó szemeidet!

Te főállású mikroszkóp vagy? B) ;)

Úgy 1500Ff és 3500Ft között a levegőszűrők mindenféle gyártója közt válogathatsz.

Link to comment
Megosztás:

Hát legelőbb nézd meg, hogy a tartály vize nem olajos e. aztán nézd meg, hogy a motorolaj nem taknyos e a nívónál vagy a betöltőnél (a fedelet is nézd meg, nem fehéredett e ki az (olaj).

Ha ezek rendben vannak, akkor a hűtőt meg a csöveket kell ellenőrízni, valahol ott lehet a hiba, elég egy kis hajszálrepedés a hűtőn, ott is el tud szökni, és azt igen nehéz észrevenni, mert nem mindig cseppen meg, hamarabb elpárolog, de ott segíthet a hűtőtömítő, de azzal csak nagyon csínján B)

Erről a hűtőtömítőről, tudnál még valamit mondani?

Mi ez pontosan és hogyan működik?

Mi az hogy csínján?

Köszi...

Link to comment
Megosztás:

Erről a hűtőtömítőről, tudnál még valamit mondani?

Mi ez pontosan és hogyan működik?

Mi az hogy csínján?

Köszi...

Azt jelenti, hogy ész nélkül nem töltünk a rendszerbe minden baromságot!!

Először keresd meg a hiba konkrét okát, mert háromezer kilométer alatt a 7dl fogyás szerintem kórós.

( pláne, ha már a szagát is érzed..)

Sasold meg a motorodat alul-felül, különös kegyetlenséggel a vízcsövekre, csatlakozásokra, mert még ha " párolog" is a cucc a rendszerből, annak nyoma van az alkatrészeken!

Aztán, ha megvan a hiba, akkor megoldjuk.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.