Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G szervízelés


tilona

Recommended Posts

Hi! Az XEP motornál azért 150e km a csereperiódus, mert nincs a rendszerben a vízpumpa, a két terelőgörgő ezért nincs is annyira " megtekerve " a szíj. Csak a főtengely fogaskerék, a vezérműkerekek a tengelyek végén és az automata feszítő van. Kevésbé van megtörve a szíj = hosszabb élettartam.

( Ja, és ez nem az a szíj, ami az XE, XEL motorokon van..., azokat valóban 60, max.90e-nél cserélni illik. Azért ha lehet, ne a sajátodon próbáld ki ! :) )

Ó köszi a kimerítő infót :rolleyes: Ha jól sejtem ettől függetlenül van vízpumpa, csak nem a vezérműszíj hajtja. Jól gondolom? Ezt mikor érdemes cserélni?

Elnézést ha hülyeséget kérdezek, még új vagyok ebben a témában.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 2005.12.29. gyártású Astra classic II Z14xep.

62.000km-nél járok vele az a kérdésem, hogy érdemes-e tovább vezetni a szervízkönyvet(5-6évesen eladnám), illetve csak az opel márkaszervízbe töltik?

Szervizbe 47.700km-nél volt 2008.02.12.-én még az előző tulajnál.

Én most vinném még karácsony előtt olajcserére, mit kell még cseréltetni?

köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 2005.12.29. gyártású Astra classic II Z14xep.

62.000km-nél járok vele az a kérdésem, hogy érdemes-e tovább vezetni a szervízkönyvet(5-6évesen eladnám), illetve csak az opel márkaszervízbe töltik?

Szervizbe 47.700km-nél volt 2008.02.12.-én még az előző tulajnál.

Én most vinném még karácsony előtt olajcserére, mit kell még cseréltetni?

köszi

Hogy érdemes-e vezetni a szervízkönyvet az sok mindentől függ. Ha alapvetően mindig jól szervízeled a kocsidat (akár maszek szervízben is), akkor műszaki okokból nem muszáj. Viszont eladás esetén jobban tudod igazolni vele, hogy mit mikor cseréltél rajta. Másrészt a CASCO esetén, ha mondjuk te nem sokat jársz a kocsival, akkor a szervízkönyvvel tudod igazolni, hogy az autó az átlagosnál kevesebbet fut. Ilyenkor a biztosító szorzókat alkalmaz (biztosító válogatja hogy milyeneket) és ha az átlag alatt van a futás akkor többet fizet mondjuk Totálkár , vagy lopás esetén. Az is igaz, hogy szakszervízben mindig drágább a szervízelés. Szóval eladás esetén lehet pozitívum, de nem biztos, hogy megtérül. Viszont akkor jó megbízható szerelőt kell kerítened a szervízeléshez. Hogy mit érdemes még most megnézetned az könnyen kiderül, ha figyelmesen végignézed a szervízfüzetet. Ott motortípusonként le van írva, hogy mit mikor érdemes vizsgálni. Ha a maszek szervízes megoldást választod és nagyon precízen akarsz eljárni, akkor a szervízfüzetből kinyert adatok alapján készítesz egy táblázatot mondjuk excellben és oda felvezeted, hogy mi mikor esedékes.

Fenti írásomhoz hozzáteszem, hogy én is új vagyok még e téren és a leírtakat csak a "józan paraszti ész" alapján írtam le. Ha valami butaságot írtam, bizonyára ki fognak javítani nálam okosabbak, tapasztaltabbak...

Link to comment
Megosztás:

Ó köszi a kimerítő infót :) Ha jól sejtem ettől függetlenül van vízpumpa, csak nem a vezérműszíj hajtja. Jól gondolom? Ezt mikor érdemes cserélni?

Elnézést ha hülyeséget kérdezek, még új vagyok ebben a témában.

Hi!

Nem kérdezel hülyeségeket, ez a fórum meg ezért van...

Igen, jól gondolod, a vízpumpát és az olajszivattyút egyetlen közös alkatrészben foglalták össze a Twinport motorok bevezetésekor. A vízpumpa hajtásáról a genertátort és a klímát is hajtó ún. " PoliV " szíj gondoskodik. Ennek a csereperiódusát én speciel nem tudom, de gondolom benne van a szervízkönyvedben. Időnként pillantsál rá, aztán ha kezd a felülete repedezni akkor dobjál fel egy újat ! :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Sztem knnöyebben lehet eladni vezetett szervizkönyvel é stalán kicsit többért is bár zat mérlegelni kell, hogy a szerviz költség mekkora és mennyiért lehet többért eladni

Ez igaz, amit írtál, bár szerintem egy bizonyos életkor után már a kutyát nem érdekli a szervizkönyv. Én soha nem hordtam egyiket sem szervizbe, ezeket a a munkákat inkább megcsináltam magam. Az anyagot megvettem, mert azt nem lehet elspórolni, a többi meg kész szórakozás volt nekem is, meg a pénztárcámnak is.

Persze, mikor eladtam a kocsit, az első kérdés kivétel nélkül mindig az volt, hogy van -e szervizkönyv?

Mondtam, hogy van hát, de nincs vezetve ! :rolleyes: :)

Aztán mikor elővettem a kosár lecserélt alkatrészt, akkor meg úgy vigyorogtak, mint pék kutyája a meleg kiflire...

...aztán elvitték a kocsit. :)

Link to comment
Megosztás:

Ez igaz, amit írtál, bár szerintem egy bizonyos életkor után már a kutyát nem érdekli a szervizkönyv. Én soha nem hordtam egyiket sem szervizbe, ezeket a a munkákat inkább megcsináltam magam. Az anyagot megvettem, mert azt nem lehet elspórolni, a többi meg kész szórakozás volt nekem is, meg a pénztárcámnak is.

Persze, mikor eladtam a kocsit, az első kérdés kivétel nélkül mindig az volt, hogy van -e szervizkönyv?

Mondtam, hogy van hát, de nincs vezetve ! :) :)

Aztán mikor elővettem a kosár lecserélt alkatrészt, akkor meg úgy vigyorogtak, mint pék kutyája a meleg kiflire...

...aztán elvitték a kocsit. :)

mindel olajszűrőt elraktál?:rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 2005.12.29. gyártású Astra classic II Z14xep.

62.000km-nél járok vele az a kérdésem, hogy érdemes-e tovább vezetni a szervízkönyvet(5-6évesen eladnám), illetve csak az opel márkaszervízbe töltik?

Szervizbe 47.700km-nél volt 2008.02.12.-én még az előző tulajnál.

Én most vinném még karácsony előtt olajcserére, mit kell még cseréltetni?

köszi

Én a helyedben vezetném, mert az átrozsdásodás elleni garancia miatt megéri. Az hogy 12 év van erre az egy jó dolog, de ismerős a 10 éves G-jét most vitte vissza és szó nélkül kicsrélték neki a rozsdás elemeket. Az eladásnál simán visszajöhet az amit ráfordítottál és biztosabb hogy megveszi bárki is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most először járok ebben a topicban. Segítségre lenne szükségem!

Egy ismerősömnek Astra G 1.4 16V olyan hibajelenség lépet fel, hogy ha egyenletes tempóba szeretne haladni el kezd rángatni az autó. Gázadáskor gyorsít rendesen, de mihelyt csak tartani szeretné a sebességet, rángatni kezd, mint a fene. Ezt csinálja minden sebességben. Ránézésre (csatlakozók, vákumcsövek) minden rendben. Tud valaki esetleg hozzászólni? Még egy kérdés: Az Astra g-t ki lehet villogtatni?

Előre is köszönök minden segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Én a helyedben vezetném, mert az átrozsdásodás elleni garancia miatt megéri. Az hogy 12 év van erre az egy jó dolog, de ismerős a 10 éves G-jét most vitte vissza és szó nélkül kicsrélték neki a rozsdás elemeket. Az eladásnál simán visszajöhet az amit ráfordítottál és biztosabb hogy megveszi bárki is.

Köszi mindenkinek!

Még azt áruljátok el, hogy csak az oplenél vezetik a szervízkönyvemet vagy vihetem pl: a Su..ki hoz is???

Pollen szűrő

levegő szűrő

Gyertya

Olaj

Ü.A.szűrő

Fékfolyadék teng.kapcs. Foly.

Ajtók zsírzása

Nagyjából ezt találtam a 60000 szervizhez.

Ezek a cserék kb mennyibe kerülnének??

A vezérműláncot mikor kell cserélni?

Bocs ha egy kicsit sok volt egyszerre de nem szeretném ha átvernének, mert nem igazán értek hozzá.

Köszi.....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most először járok ebben a topicban. Segítségre lenne szükségem!

Egy ismerősömnek Astra G 1.4 16V olyan hibajelenség lépet fel, hogy ha egyenletes tempóba szeretne haladni el kezd rángatni az autó. Gázadáskor gyorsít rendesen, de mihelyt csak tartani szeretné a sebességet, rángatni kezd, mint a fene. Ezt csinálja minden sebességben. Ránézésre (csatlakozók, vákumcsövek) minden rendben. Tud valaki esetleg hozzászólni? Még egy kérdés: Az Astra g-t ki lehet villogtatni?

Előre is köszönök minden segítséget!

rángatás passz...túl sok minden lehet..de ha jelez akkor villogtassátok ki...keress rá...attól függ hogy melyik évjárat..illetve elektromos gázpedál, vagy sem, hogy hogyan kell csinálni...

Link to comment
Megosztás:

Köszi mindenkinek!

Még azt áruljátok el, hogy csak az oplenél vezetik a szervízkönyvemet vagy vihetem pl: a Su..ki hoz is???

Pollen szűrő

levegő szűrő

Gyertya

Olaj

Ü.A.szűrő

Fékfolyadék teng.kapcs. Foly.

Ajtók zsírzása

Nagyjából ezt találtam a 60000 szervizhez.

Ezek a cserék kb mennyibe kerülnének??

A vezérműláncot mikor kell cserélni?

Bocs ha egy kicsit sok volt egyszerre de nem szeretném ha átvernének, mert nem igazán értek hozzá.

Köszi.....

A vezérműláncra nincs protokoll, ezt azért tudom, mert én is kérdeztem már szakszervízben mielőtt megvettem a kocsit (bár nekem szíjas lett végül mert az 1.6 os TWP az szíjas) akkor azt mondták, hogy akkor kell cseréleni ha már hallod, hogy csörög. Hogy ez mikor jön el, azt nem tudom. De tuti nem 60e körül. Minimum a duplája szerintem, de lehet , hogy több. Mondjuk ez attól is függ mennyire gyilkolod a motort.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek.Valaki tudna nekem abban segíteni,hogy az üzemanyagszűrőt hol találom.A motor 1.4 twinport.A segitséget előre is köszönöm.

Szerintem az összes G típusnál ésvjárattól függetlenűl a bal oldali kűszöb mellett a középső oszlopnál...persze a kocsi alatt :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Heló!

Készítettem excellben egy táblázatot a G átvizsgálási terv alapján (ASTRA G-hez)

Fel lehet bele vinni a motortípus alapján az összes szervízmunka ütemezését és

a legutolsó szervízelés adatait (km, dátum) így a táblázat mindig figyelmeztet mikor mi esedékes.

Sárgával fogja kiemelni a közelgő szervízmunkát, illetve pirossal ami már túlhaladt.

Jelenleg a Z16XEP motortípushoz vannak belőve a csere és ellenőrzési intervallumok, de 1-2 kivétellel a többi azonos lesz

minden G astra modellre. Természetesen majd mindenki kiigazítja magának ami nem jó.

Értelem szerűen ki kell tölteni a mezőket és minden világossá válik.

Nem tudom szokás -e itt linket megadni ezért egyenlőre most nem írom le honnan lehet letölteni, de ha valakit érdekel

szívesen elküldöm neki, vagy ha lehet linket írni akkor azt is megírom.

Ha bárkit érdekel keressetek bizalommal

Üdv: Freeze

Link to comment
Megosztás:

Köszi mindenkinek!

Még azt áruljátok el, hogy csak az oplenél vezetik a szervízkönyvemet vagy vihetem pl: a Su..ki hoz is???

Pollen szűrő

levegő szűrő

Gyertya

Olaj

Ü.A.szűrő

Fékfolyadék teng.kapcs. Foly.

Ajtók zsírzása

Nagyjából ezt találtam a 60000 szervizhez.

Ezek a cserék kb mennyibe kerülnének??

A vezérműláncot mikor kell cserélni?

Bocs ha egy kicsit sok volt egyszerre de nem szeretném ha átvernének, mert nem igazán értek hozzá.

Köszi.....

silleréknél 60000 (4 év)+4 fékbetét+zöldkártya+műszaki=85kiló

Szerintük átrozsdásodás gari csak akkor áll, ha opellal szerződött -márka- szervíz vezeti a könyvet

Link to comment
Megosztás:

Na igen ezeket az összegeket kell átgondolni. Sokan ezért nem viszik szakszervizbe az autót. 85 e ft és nem volt az autónak semmi baja?? Nekem most benyögnénke egy ilyen összeget oda adnám a sluszkulcsot és viszlát majd jelentkezem:D De tényleg egy off márkánál láttam hogy az ember a 700-800e ft-os autójt szervizbe vitte 120 ezresre, és benyögtek neki egy 150 e ft-os számlát. HÁt én nem is tudom mit csináltam volna. Bár igen valószínű az autó még ott lenne:D

Link to comment
Megosztás:

Na igen ezeket az összegeket kell átgondolni. Sokan ezért nem viszik szakszervizbe az autót. 85 e ft és nem volt az autónak semmi baja?? Nekem

60000 (4 év)+ 4 fékbetét csere+zöldkártya meghosszabbíitás+műszaki meghosszabbítás

Te ezt otthon mennyiből tudod megoldani? és mennyi idő alatt?

Link to comment
Megosztás:

Én elhisszem, hogy ez az ára de akkor is drága sport az autó. Amúgy fogalmam sincs milyen árai vannak az opelnek, Nekem tavaszal lesz fékbetét, tárcsa folyadékok cseréje. meg a szokásos. Vizga most volt zöldkaresz is 11 e ft volt. Majd kikalkulálom:D Természetesn minden gyári lesz majd.Vagy lehet hogy 85e ft nem is drága csak én vok maradi?.

Link to comment
Megosztás:

Én elhisszem, hogy ez az ára de akkor is drága sport az autó. Amúgy fogalmam sincs milyen árai vannak az opelnek, Nekem tavaszal lesz fékbetét, tárcsa folyadékok cseréje. meg a szokásos. Vizga most volt zöldkaresz is 11 e ft volt. Majd kikalkulálom:D Természetesn minden gyári lesz majd.Vagy lehet hogy 85e ft nem is drága csak én vok maradi?.

no, akkor a zöldkártyánál lettél lerántva, ugyanis 7.300 ft a hatósági díja. mi ennyiért csináljuk...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.