Robz Elküldve December10, 2008 Megoszt Elküldve December10, 2008 remélem akkor majd panaszkodik, é vihetem vissza :rolleyes: Ezért mi a fenének vinnéd vissza? Fogod, és törlöd. Akár most, hogy közel legyen a szervizelési időhöz, ha ennyire zavar. A könyvében is benne van, hogy kell eltüntetni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
freeze Elküldve December11, 2008 Megoszt Elküldve December11, 2008 Hi! Az XEP motornál azért 150e km a csereperiódus, mert nincs a rendszerben a vízpumpa, a két terelőgörgő ezért nincs is annyira " megtekerve " a szíj. Csak a főtengely fogaskerék, a vezérműkerekek a tengelyek végén és az automata feszítő van. Kevésbé van megtörve a szíj = hosszabb élettartam. ( Ja, és ez nem az a szíj, ami az XE, XEL motorokon van..., azokat valóban 60, max.90e-nél cserélni illik. Azért ha lehet, ne a sajátodon próbáld ki ! :) ) Ó köszi a kimerítő infót :rolleyes: Ha jól sejtem ettől függetlenül van vízpumpa, csak nem a vezérműszíj hajtja. Jól gondolom? Ezt mikor érdemes cserélni? Elnézést ha hülyeséget kérdezek, még új vagyok ebben a témában. Link to comment Megosztás: More sharing options...
CsabAstra Elküldve December11, 2008 Megoszt Elküldve December11, 2008 Sziasztok! Van egy 2005.12.29. gyártású Astra classic II Z14xep. 62.000km-nél járok vele az a kérdésem, hogy érdemes-e tovább vezetni a szervízkönyvet(5-6évesen eladnám), illetve csak az opel márkaszervízbe töltik? Szervizbe 47.700km-nél volt 2008.02.12.-én még az előző tulajnál. Én most vinném még karácsony előtt olajcserére, mit kell még cseréltetni? köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
dionaea Elküldve December11, 2008 Megoszt Elküldve December11, 2008 Sztem knnöyebben lehet eladni vezetett szervizkönyvel é stalán kicsit többért is bár zat mérlegelni kell, hogy a szerviz költség mekkora és mennyiért lehet többért eladni Link to comment Megosztás: More sharing options...
freeze Elküldve December11, 2008 Megoszt Elküldve December11, 2008 Sziasztok! Van egy 2005.12.29. gyártású Astra classic II Z14xep. 62.000km-nél járok vele az a kérdésem, hogy érdemes-e tovább vezetni a szervízkönyvet(5-6évesen eladnám), illetve csak az opel márkaszervízbe töltik? Szervizbe 47.700km-nél volt 2008.02.12.-én még az előző tulajnál. Én most vinném még karácsony előtt olajcserére, mit kell még cseréltetni? köszi Hogy érdemes-e vezetni a szervízkönyvet az sok mindentől függ. Ha alapvetően mindig jól szervízeled a kocsidat (akár maszek szervízben is), akkor műszaki okokból nem muszáj. Viszont eladás esetén jobban tudod igazolni vele, hogy mit mikor cseréltél rajta. Másrészt a CASCO esetén, ha mondjuk te nem sokat jársz a kocsival, akkor a szervízkönyvvel tudod igazolni, hogy az autó az átlagosnál kevesebbet fut. Ilyenkor a biztosító szorzókat alkalmaz (biztosító válogatja hogy milyeneket) és ha az átlag alatt van a futás akkor többet fizet mondjuk Totálkár , vagy lopás esetén. Az is igaz, hogy szakszervízben mindig drágább a szervízelés. Szóval eladás esetén lehet pozitívum, de nem biztos, hogy megtérül. Viszont akkor jó megbízható szerelőt kell kerítened a szervízeléshez. Hogy mit érdemes még most megnézetned az könnyen kiderül, ha figyelmesen végignézed a szervízfüzetet. Ott motortípusonként le van írva, hogy mit mikor érdemes vizsgálni. Ha a maszek szervízes megoldást választod és nagyon precízen akarsz eljárni, akkor a szervízfüzetből kinyert adatok alapján készítesz egy táblázatot mondjuk excellben és oda felvezeted, hogy mi mikor esedékes. Fenti írásomhoz hozzáteszem, hogy én is új vagyok még e téren és a leírtakat csak a "józan paraszti ész" alapján írtam le. Ha valami butaságot írtam, bizonyára ki fognak javítani nálam okosabbak, tapasztaltabbak... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Opelaner Elküldve December11, 2008 Megoszt Elküldve December11, 2008 Ó köszi a kimerítő infót :) Ha jól sejtem ettől függetlenül van vízpumpa, csak nem a vezérműszíj hajtja. Jól gondolom? Ezt mikor érdemes cserélni? Elnézést ha hülyeséget kérdezek, még új vagyok ebben a témában. Hi! Nem kérdezel hülyeségeket, ez a fórum meg ezért van... Igen, jól gondolod, a vízpumpát és az olajszivattyút egyetlen közös alkatrészben foglalták össze a Twinport motorok bevezetésekor. A vízpumpa hajtásáról a genertátort és a klímát is hajtó ún. " PoliV " szíj gondoskodik. Ennek a csereperiódusát én speciel nem tudom, de gondolom benne van a szervízkönyvedben. Időnként pillantsál rá, aztán ha kezd a felülete repedezni akkor dobjál fel egy újat ! :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Opelaner Elküldve December11, 2008 Megoszt Elküldve December11, 2008 Sztem knnöyebben lehet eladni vezetett szervizkönyvel é stalán kicsit többért is bár zat mérlegelni kell, hogy a szerviz költség mekkora és mennyiért lehet többért eladni Ez igaz, amit írtál, bár szerintem egy bizonyos életkor után már a kutyát nem érdekli a szervizkönyv. Én soha nem hordtam egyiket sem szervizbe, ezeket a a munkákat inkább megcsináltam magam. Az anyagot megvettem, mert azt nem lehet elspórolni, a többi meg kész szórakozás volt nekem is, meg a pénztárcámnak is. Persze, mikor eladtam a kocsit, az első kérdés kivétel nélkül mindig az volt, hogy van -e szervizkönyv? Mondtam, hogy van hát, de nincs vezetve ! :rolleyes: :) Aztán mikor elővettem a kosár lecserélt alkatrészt, akkor meg úgy vigyorogtak, mint pék kutyája a meleg kiflire... ...aztán elvitték a kocsit. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve December11, 2008 Megoszt Elküldve December11, 2008 Ez igaz, amit írtál, bár szerintem egy bizonyos életkor után már a kutyát nem érdekli a szervizkönyv. Én soha nem hordtam egyiket sem szervizbe, ezeket a a munkákat inkább megcsináltam magam. Az anyagot megvettem, mert azt nem lehet elspórolni, a többi meg kész szórakozás volt nekem is, meg a pénztárcámnak is. Persze, mikor eladtam a kocsit, az első kérdés kivétel nélkül mindig az volt, hogy van -e szervizkönyv? Mondtam, hogy van hát, de nincs vezetve ! :) :) Aztán mikor elővettem a kosár lecserélt alkatrészt, akkor meg úgy vigyorogtak, mint pék kutyája a meleg kiflire... ...aztán elvitték a kocsit. :) mindel olajszűrőt elraktál?:rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
ha4nz Elküldve December12, 2008 Megoszt Elküldve December12, 2008 Sziasztok! Van egy 2005.12.29. gyártású Astra classic II Z14xep. 62.000km-nél járok vele az a kérdésem, hogy érdemes-e tovább vezetni a szervízkönyvet(5-6évesen eladnám), illetve csak az opel márkaszervízbe töltik? Szervizbe 47.700km-nél volt 2008.02.12.-én még az előző tulajnál. Én most vinném még karácsony előtt olajcserére, mit kell még cseréltetni? köszi Én a helyedben vezetném, mert az átrozsdásodás elleni garancia miatt megéri. Az hogy 12 év van erre az egy jó dolog, de ismerős a 10 éves G-jét most vitte vissza és szó nélkül kicsrélték neki a rozsdás elemeket. Az eladásnál simán visszajöhet az amit ráfordítottál és biztosabb hogy megveszi bárki is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zsop Elküldve December12, 2008 Megoszt Elküldve December12, 2008 Sziasztok! Most először járok ebben a topicban. Segítségre lenne szükségem! Egy ismerősömnek Astra G 1.4 16V olyan hibajelenség lépet fel, hogy ha egyenletes tempóba szeretne haladni el kezd rángatni az autó. Gázadáskor gyorsít rendesen, de mihelyt csak tartani szeretné a sebességet, rángatni kezd, mint a fene. Ezt csinálja minden sebességben. Ránézésre (csatlakozók, vákumcsövek) minden rendben. Tud valaki esetleg hozzászólni? Még egy kérdés: Az Astra g-t ki lehet villogtatni? Előre is köszönök minden segítséget! Link to comment Megosztás: More sharing options...
CsabAstra Elküldve December12, 2008 Megoszt Elküldve December12, 2008 Én a helyedben vezetném, mert az átrozsdásodás elleni garancia miatt megéri. Az hogy 12 év van erre az egy jó dolog, de ismerős a 10 éves G-jét most vitte vissza és szó nélkül kicsrélték neki a rozsdás elemeket. Az eladásnál simán visszajöhet az amit ráfordítottál és biztosabb hogy megveszi bárki is. Köszi mindenkinek! Még azt áruljátok el, hogy csak az oplenél vezetik a szervízkönyvemet vagy vihetem pl: a Su..ki hoz is??? Pollen szűrő levegő szűrő Gyertya Olaj Ü.A.szűrő Fékfolyadék teng.kapcs. Foly. Ajtók zsírzása Nagyjából ezt találtam a 60000 szervizhez. Ezek a cserék kb mennyibe kerülnének?? A vezérműláncot mikor kell cserélni? Bocs ha egy kicsit sok volt egyszerre de nem szeretném ha átvernének, mert nem igazán értek hozzá. Köszi..... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve December12, 2008 Megoszt Elküldve December12, 2008 Sziasztok! Most először járok ebben a topicban. Segítségre lenne szükségem! Egy ismerősömnek Astra G 1.4 16V olyan hibajelenség lépet fel, hogy ha egyenletes tempóba szeretne haladni el kezd rángatni az autó. Gázadáskor gyorsít rendesen, de mihelyt csak tartani szeretné a sebességet, rángatni kezd, mint a fene. Ezt csinálja minden sebességben. Ránézésre (csatlakozók, vákumcsövek) minden rendben. Tud valaki esetleg hozzászólni? Még egy kérdés: Az Astra g-t ki lehet villogtatni? Előre is köszönök minden segítséget! rángatás passz...túl sok minden lehet..de ha jelez akkor villogtassátok ki...keress rá...attól függ hogy melyik évjárat..illetve elektromos gázpedál, vagy sem, hogy hogyan kell csinálni... Link to comment Megosztás: More sharing options...
freeze Elküldve December12, 2008 Megoszt Elküldve December12, 2008 Köszi mindenkinek! Még azt áruljátok el, hogy csak az oplenél vezetik a szervízkönyvemet vagy vihetem pl: a Su..ki hoz is??? Pollen szűrő levegő szűrő Gyertya Olaj Ü.A.szűrő Fékfolyadék teng.kapcs. Foly. Ajtók zsírzása Nagyjából ezt találtam a 60000 szervizhez. Ezek a cserék kb mennyibe kerülnének?? A vezérműláncot mikor kell cserélni? Bocs ha egy kicsit sok volt egyszerre de nem szeretném ha átvernének, mert nem igazán értek hozzá. Köszi..... A vezérműláncra nincs protokoll, ezt azért tudom, mert én is kérdeztem már szakszervízben mielőtt megvettem a kocsit (bár nekem szíjas lett végül mert az 1.6 os TWP az szíjas) akkor azt mondták, hogy akkor kell cseréleni ha már hallod, hogy csörög. Hogy ez mikor jön el, azt nem tudom. De tuti nem 60e körül. Minimum a duplája szerintem, de lehet , hogy több. Mondjuk ez attól is függ mennyire gyilkolod a motort. Link to comment Megosztás: More sharing options...
TibAnd Elküldve December12, 2008 Megoszt Elküldve December12, 2008 Üdv mindenkinek.Valaki tudna nekem abban segíteni,hogy az üzemanyagszűrőt hol találom.A motor 1.4 twinport.A segitséget előre is köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve December12, 2008 Megoszt Elküldve December12, 2008 Üdv mindenkinek.Valaki tudna nekem abban segíteni,hogy az üzemanyagszűrőt hol találom.A motor 1.4 twinport.A segitséget előre is köszönöm. Szerintem az összes G típusnál ésvjárattól függetlenűl a bal oldali kűszöb mellett a középső oszlopnál...persze a kocsi alatt :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
freeze Elküldve December12, 2008 Megoszt Elküldve December12, 2008 Heló! Készítettem excellben egy táblázatot a G átvizsgálási terv alapján (ASTRA G-hez) Fel lehet bele vinni a motortípus alapján az összes szervízmunka ütemezését és a legutolsó szervízelés adatait (km, dátum) így a táblázat mindig figyelmeztet mikor mi esedékes. Sárgával fogja kiemelni a közelgő szervízmunkát, illetve pirossal ami már túlhaladt. Jelenleg a Z16XEP motortípushoz vannak belőve a csere és ellenőrzési intervallumok, de 1-2 kivétellel a többi azonos lesz minden G astra modellre. Természetesen majd mindenki kiigazítja magának ami nem jó. Értelem szerűen ki kell tölteni a mezőket és minden világossá válik. Nem tudom szokás -e itt linket megadni ezért egyenlőre most nem írom le honnan lehet letölteni, de ha valakit érdekel szívesen elküldöm neki, vagy ha lehet linket írni akkor azt is megírom. Ha bárkit érdekel keressetek bizalommal Üdv: Freeze Link to comment Megosztás: More sharing options...
Opelaner Elküldve December13, 2008 Megoszt Elküldve December13, 2008 mindel olajszűrőt elraktál?:rolleyes: Azt azért nem, mert veszélyes hulladék !! :) :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
tuzer Elküldve December14, 2008 Megoszt Elküldve December14, 2008 Köszi mindenkinek! Még azt áruljátok el, hogy csak az oplenél vezetik a szervízkönyvemet vagy vihetem pl: a Su..ki hoz is??? Pollen szűrő levegő szűrő Gyertya Olaj Ü.A.szűrő Fékfolyadék teng.kapcs. Foly. Ajtók zsírzása Nagyjából ezt találtam a 60000 szervizhez. Ezek a cserék kb mennyibe kerülnének?? A vezérműláncot mikor kell cserélni? Bocs ha egy kicsit sok volt egyszerre de nem szeretném ha átvernének, mert nem igazán értek hozzá. Köszi..... silleréknél 60000 (4 év)+4 fékbetét+zöldkártya+műszaki=85kiló Szerintük átrozsdásodás gari csak akkor áll, ha opellal szerződött -márka- szervíz vezeti a könyvet Link to comment Megosztás: More sharing options...
dionaea Elküldve December14, 2008 Megoszt Elküldve December14, 2008 Na igen ezeket az összegeket kell átgondolni. Sokan ezért nem viszik szakszervizbe az autót. 85 e ft és nem volt az autónak semmi baja?? Nekem most benyögnénke egy ilyen összeget oda adnám a sluszkulcsot és viszlát majd jelentkezem:D De tényleg egy off márkánál láttam hogy az ember a 700-800e ft-os autójt szervizbe vitte 120 ezresre, és benyögtek neki egy 150 e ft-os számlát. HÁt én nem is tudom mit csináltam volna. Bár igen valószínű az autó még ott lenne:D Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve December14, 2008 Megoszt Elküldve December14, 2008 Na igen ezeket az összegeket kell átgondolni. Sokan ezért nem viszik szakszervizbe az autót. 85 e ft és nem volt az autónak semmi baja?? Nekem 60000 (4 év)+ 4 fékbetét csere+zöldkártya meghosszabbíitás+műszaki meghosszabbítás Te ezt otthon mennyiből tudod megoldani? és mennyi idő alatt? Link to comment Megosztás: More sharing options...
dionaea Elküldve December14, 2008 Megoszt Elküldve December14, 2008 Én elhisszem, hogy ez az ára de akkor is drága sport az autó. Amúgy fogalmam sincs milyen árai vannak az opelnek, Nekem tavaszal lesz fékbetét, tárcsa folyadékok cseréje. meg a szokásos. Vizga most volt zöldkaresz is 11 e ft volt. Majd kikalkulálom:D Természetesn minden gyári lesz majd.Vagy lehet hogy 85e ft nem is drága csak én vok maradi?. Link to comment Megosztás: More sharing options...
uhuhu Elküldve December14, 2008 Megoszt Elküldve December14, 2008 Én elhisszem, hogy ez az ára de akkor is drága sport az autó. Amúgy fogalmam sincs milyen árai vannak az opelnek, Nekem tavaszal lesz fékbetét, tárcsa folyadékok cseréje. meg a szokásos. Vizga most volt zöldkaresz is 11 e ft volt. Majd kikalkulálom:D Természetesn minden gyári lesz majd.Vagy lehet hogy 85e ft nem is drága csak én vok maradi?. no, akkor a zöldkártyánál lettél lerántva, ugyanis 7.300 ft a hatósági díja. mi ennyiért csináljuk... Link to comment Megosztás: More sharing options...
dionaea Elküldve December14, 2008 Megoszt Elküldve December14, 2008 Nem hiszem mert 11 volt vizsgával. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Qpack Elküldve December14, 2008 Megoszt Elküldve December14, 2008 Nem hiszem mert 11 volt vizsgával. ilyen sincs....csak a matrica többe kerűl :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
dionaea Elküldve December14, 2008 Megoszt Elküldve December14, 2008 igy igaz 1180 ft asszem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts